קפטן פלאנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן פלאנט
Captain Planet and the Planeteers
סוגה אנימציה לילדים
יוצרים טד טרנר עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 113
הפקה
חברת הפקה DIC Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Turner Program Services עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות.
שידור
רשת שידור TBS
רשת שידור בישראל הערוץ הראשון
תקופת שידור מקורית 15 בספטמבר 199011 במאי 1996
קישורים חיצוניים
אתר
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן פלאנט (אנגלית: Captain Planet and the Planeteers) היא סדרת אנימציה אשר נוצרה כדי לקדם את נושאי איכות הסביבה. הסדרה בת 113 פרקים הופקה לטלוויזיה בתחילה בין השנים 1990 ל-1993 על ידי TBS Productions ו- DiC ולאחר מכן בין השנים 1993 ל-1996 על ידי Hanna-Barbera. בישראל הסדרה שודרה לראשונה בערוץ הראשון בשנות התשעים. הסדרה עוסקת גם בנושאים פחות פופולרים בתוכניות ילדים כגון איידס וגזענות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאיה, אלת האדמה, מתעוררת מתרדמת ארוכה כתוצאה מהפעילות האנושית ההורסת את כוכב הלכת. מתוך ההבנה שהנזק כבר נרחב, יוצרת גאיה חמש טבעות קסם, לכל אחת מהן הכוח לשלוט ביסוד מסוים של הטבע. גאיה שולחת את הטבעות לחמישה בני נוער מרחבי כדור הארץ: קוואמי (מיבשת אפריקה) עם כוח האדמה, ווילר (מאמריקה הצפונית) עם כוח האש, לינקה (מאירופה) עם כוח הרוח, ג'י (מאסיה) עם כוח המים ומאטי (דרום אמריקה) עם כוח הלב.

חמשת בני הנוער הללו מכונים "הפלאנטירס" והם קיבלו על עצמם את המשימה להגן על כדור הארץ מאסונות אקולוגים. בעזרת החזיונות של גאיה, החבורה מסוגלת לדעת היכן עומד להתרחש האסון האקולוגי הבא ולהגיע לשם בזמן על מנת למנוע זאת. החמישה עובדים היטב כצוות, ולומדים להכיר אחד את עולמו של השני.

במצבים בהם הפלאנטירס לא יכולים לטפל בבעיה בעצם, הם מסוגלים בעזרת טבעות הקסם שלהם לזמן את קפטן פלאנט. קפטן פלאנט הוא גיבור-על בעל עור כחול מוכסף ושיער בצבע ירוק. הוא לובש כפפות אדומות, מגפיים אדומים, מכנסונים קצרים אדומים, וכתפייה אדומה, עם סמל של גלובוס בצבע צהוב על חזהו. כמו גיבורי-על רבים, יש לו חוזק על-אנושי והוא מסוגל לעוף. לאחר שהוא מציל את היום, קפטן פלאנט חוזר אל תוך חמש טבעות הקסם של הפלאנטירס, לא לפני שהוא מזכיר לצופים את המסר של הפרק ואת משפט המפתח שלו, "הכוח בידכם!"

מול החמישה וקפטן פלאנט עומדים אויבים שמזהמים את הסביבה, לא רק לשם רווח אלא גם מתוך רצון לעשות מעשים רעים. לאחר שמובסים על ידי הילדים הם מנסים לחבל בהם על ידי תחבולות שונות. ולאחר שהם מובסים פעם אחר פעם על ידי קפטן פלאנט חמשת האויבים המובילים של החבורה יוצרים "נבל על" משלהם- קפטן זיהום להילחם בקפטן פלאנט. למרות האויבים החזקים שלהם הילדים וקפטן פלאנט מצליחים להביס את אויבם ולהציל את העולם מזיהום.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם מהיכן כח
קוואמי אפריקה אדמה
ווילר אמריקה הצפונית אש
לינקה ברית המועצות (בעונות המאוחרות יותר, שלאחר התפרקות ברית המועצות, לינקה מגיעה ממזרח אירופה) רוח
ג'י אסיה מים
מאטי אמריקה הדרומית לב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קפטן פלאנט בוויקישיתוף