ההר הקדוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההר הקדוש
The Holy Mountain
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אלחנדרו חודורובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלן קליין
אלחנדרו חודורובסקי
מפיקים מנהליים: אלן קליין
רוברט טייכר
תסריט אלחנדרו חודורובסקי
רוברטו ויסקין
עריכה אלחנדרו חודורובסקי, פדריקו לנדרוס
שחקנים ראשיים אלחנדרו חודורובסקי
הורקיו סאלינאס
רמונה סאנדרס
מוזיקה דון צ'רי
רולנד פרנג'יפנה
אלחנדרו חודורובסקי
צילום Rafael Corkidi עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה מקסיקומקסיקו מקסיקו
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה ABKCO Records עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ABKCO Records (המפיצים של הרולינג סטונס, האנימלס, the kinks, ועוד)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה מאי 1973
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית, ספרדית
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 750 אלף דולר
הכנסות 95,858 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ההר הקדושאנגלית: The Holy Mountain) הוא סרט פנטזיה סוריאליסטי משנת 1973 בבימויו של אלחנדרו חודורובסקי שגם שיחק בסרט, הלחין, עיצב תפאורה, ועיצב לבוש. הסרט הופק על ידי מנהל הביטלס, אלן קליין מחברת ABKCO Records, אחרי ההצלחה המחתרתית וההערכה שחלקו ג'ון לנון וג'ורג' הריסון לסרטו הקודם של חודורובסקי EL TOPO. הסרט הוקרן בפסטיבל קאן וכן בהקרנות שונות בסן פרנסיסקו ובניו יורק בשנת 1973, אך לא בהקרנות מסחריות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה סוריאליסטית, ומרובת פרטים ביזאריים ואזוטריים אך ניתן לסכם אותה כך: אדם (שבהמשך מזוהה כ"הגנב") המייצג את "השוטה" בקלפי טארוט שוכב על האדמה כשזבובים מכסים את פניו כאילו היה צואה, מתיידד עם גמד חסר גפיים (המייצג את הקלף "חמש חרבות" בקלפי טארוט) והולך לעיר כדי להשיג כסף מתיירים.

הגנב דומה לישו כך שכמה מתושבי העיר משתמשים בגופו כדי ליצור העתקים צלובים. הגנב מתווכח עם כומר אשר מתנגד לכך שהגנב אוהב את דמותו כישו ולכן הגנב אוכל את פני העתק צלמו ושולח את ההעתק לשמים על ידי בלונים, כך הוא מדמה את אכילת בשרו של ישו בטקס המיסה הנוצרי ומציע את עצמו לאלוהי השמיים. לאחר מכן הוא רואה המון מתקבץ סביב מגדל גבוה, קרס גדולה יורדת מהמגדל עם מטבעות זהב וההמונים מעמיסים על הקרס אוכל, הגנב רוצה למצוא את מקור הזהב ועולה על הקרס במקום המזון. במגדל הוא פוגש את האלכימאי ואת עוזרתו.

לאחר עימות עם האלכימאי הוא עושה את צרכיו במיכל והאלכימאי הופך את הצואה לזהב ואומר לגנב: "אתה צואה ואתה יכול להפוך את עצמך לזהב". הגנב לוקח את הזהב אך כאשר הוא רואה את עצמו בראי הוא שובר את הראי בזעם בעזרת הזהב, והאלכימאי לוקח אותו כחניך.

האלכימאי מציג לגנב שבעה אנשים שילוו אותו במסע, אשר מוצגים כבעלי הכח והמוסר כמוהו. כל דמות קשורה לכוכב במונחים אסטרולוגיים כאשר כל דמות מייצגת את ההיבטים הגרועים של התכונות האנושיות המקושרות לכל כוכב לכת באסטרולוגיה. לאחר הצגת הדמויות וההגעה שלהן למגדל האלכימאי מעביר אותן ביחד עם הגנב והעוזרת טקסי שינוי רוחניים ולאחר מכן הם יוצאים למסע גשמי ארוך להשגת חיי נצח לעבר ההר הקדוש עליו גרים תשעה מאסטרים בעלי חיי נצח.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
אלחנדרו חודורובסקי האלכימאי
הורקיו סאלינאס הגנב
רמונה סאנדרס עוזרת האלכימאי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]