ההשבעה השלישית של ולדימיר פוטין לנשיאות רוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיילי משמר הקרמלין נושאים את דגל רוסיה ואת נס הנשיא.
ולדימיר פוטין מופיע בהשבעה
דמיטרי מדבדב נושא נאום
ולדימיר פוטין נואם
הנשיא ולדימיר פוטין והגברת הראשונה לודמילה פוטינה
ולדימיר פוטין מקבל את "המזוודה הגרעינית"
ולדימיר פוטין ודמיטרי מדבדב סוקרים את חיילי משמר הקרמלין
בתפילה עם אשתו והפטריארך קיריל

ההשבעה השלישית של ולדימיר פוטין כנשיא רוסיה התקיימה ביום שני, 7 במאי 2012, בארמון הקרמלין הגדול.[1] בטקס השתתפו כשלושת אלפים איש, בהם שרים, מושלים, חברי פרלמנט, סנאטורים, שגרירים זרים ומנהיגים דתיים, כמו גם מדענים ואמנים רוסים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – הבחירות לנשיאות רוסיה 2012

ולדימיר פוטין ניצח בבחירות עם יותר משישים אחוז מהקולות. הוא נכנס לתפקיד חודשיים לאחר הבחירות.

הטקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ראשוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הטקס נשאו חיילי משמר הקרמלין את דגל רוסיה, דגל הנשיא הרוסי, חוקת רוסיה וחותם נשיא רוסיה. ואז הופיעו יו"ר מועצת הפדרציה ולנטינה מטוויינקו, יו"ר הדומה הממלכתית סרגיי נרישקין ויו"ר בית המשפט החוקתי ולרי זורקין.

בשלב זה, הנשיא היוצא דמיטרי מדבדב, עזב את מעונו העבודה של נשיא רוסיה וצעד אל ככר הקתדרלות, כדי לקבל את הדיווח של מפקד משמר הקרמלין על מוכנות החיילים ולהודות לחיילים על שירותם. לאחר מכן, מדבדב צעד לארמון הקרמלין הממלכתי לטקס. ואז עזב ולדימיר פוטין את הבית הלבן, שם עבד כראש ממשלת רוסיה ונסע לקרמלין. בצהריים, כאשר צלצלו פעמוני שעון הקרמלין, נכנס ולדימיר פוטין לאולם גאורגי ופסע אל הדוכן הממוקם באולם אנדריי ובו כבר המתין מדבדב.

מדבדב נאם ולאחר הנאום, דמיטרי מדבדב ויו"ר בית המשפט החוקתי, ולרי זורקין, הזמינו את ולדימיר פוטין להישבע:

ולדימיר פוטין קרא את נוסח השבועה:

אני נשבע למלא את סמכויותיו של נשיא הפדרציה הרוסית לכבד ולהגן על זכויותיהם וחירויותיהם של האדם והאזרח, לכבד ולהגן על חוקת הפדרציה הרוסית, להגן על ריבונותה ועצמאותה, ביטחונה ושלמותה של המדינה, לשרת בנאמנות את העם.

לאחר מכן נשמע ההמנון הלאומי הרוסי, ואחריו מטח הצדעה ארטילרית.[2] לאחר מכן ולדימיר פוטין נשא את נאומו כנשיא רוסיה.[3] לאחר הנאום, ולדימיר פוטין פנה אל היציאה, ועבר לקבל ברכות מהנוכחים.

חלק אחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני תחילת החלק האחרון, פרשו ולדימיר פוטין ודמיטרי מדבדב לחדר סגור בו הנשיא לשעבר העביר לידי הנשיא החדש את המזוודה הגרעינית.[4] לאחר קבלתה, פוטין ומדבדב נסעו לכיכר הקתדרלות, שם הציג הנשיא לשעבר את משמר הקרמלין למפקד העליון החדש. לאחר מכן נערך מצעד.

לאחר כל אלה, הנשיא פוטין ואשתו נסעו לקתדרלת הבשורה, שם נערכה תפילה.[5] ואז הם הלכו לחלק הבלתי פורמלי של טקס ההשבעה.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר מנהיגים זרים בירכו את הנשיא ולדמיר פוטין על כניסתו לתפקיד.[6] ביניהם: נשיא סוריה בשאר אסד, נשיא ארמניה סרג' סרקיסיאן, נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ', נשיא חו ג'ינטאו ואחרים.

תקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הטקס אירעו שני אירועים לא מתוכננים.

  • ראשית - מחיאות הכפיים לא היו מתוכננות, אלה התקיימו במהלך סיום דבריו של יו"ר הדומה סרגיי נרישקין. בדרך כלל, יושבי ראש הפרלמנט אינם מלווים במחיאות כפיים.
  • שנית - הייתה תקלה במיקרופון. כשיושב ראש בית המשפט החוקתי ולרי זורקין הזמין את ולדימיר פוטין להישבע. בתחילה לא הצליח פוטין לדבר מכיוון שהמיקרופון לא פעל מספר שניות. הטקס נמשך לאחר תיקון המיקרופון.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]