הוד מושונוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוד מושונוב
לידה 8 ביוני 1989 (בן 34)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה BEMET
מוקד פעילות תל אביב, הודו, פולין, צרפת וארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2004
עיסוק פסנתרן, קלידן, מלחין, מפיק, מעבד, במאי
סוגה היפ-הופ, ג'אז, רגאטון, רוק, פופ, פיוז'ן, דראם אנד באס, הארדסטייל, טראפ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קיטר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Inch per second, Raw tapes, Time groove selections, נענע דיסק
שיתופי פעולה בולטים אסף אבידן, בורגור, פוג'י בל, ברי סחרוף, קפה שחור חזק, A-WA
www.bemetmusic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוד מושונוב (נולד ב-8 ביוני 1989) הידוע בשם הבמה שלו BEMET, הוא אמן מוזיקה אלקטרונית ישראלי, המזוהה בעיקר לצד כלי הנגינה הקיטאר. בנוסף הוא גם מפיק, מלחין, פסנתרן, ומוזיקאי. מושונוב שיתף פעולה עם אמנים רבים, וביניהם - מתי כספי, אסף אבידן, אסף אמדורסקי, קפה שחור חזק, אביתר בנאי, אפרים שמיר, ברי סחרוף, שירי מימון, סאבלימינל, אבישי כהן, בורגור, פוג'י בל ועוד. בנוסף, הוא הפיק מספר סינגלים בין-לאומיים שפרסמו את שמו גם בהודו ובברזיל[1][2][3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מושונוב נולד בישראל ובגיל 5 כבר החל לנגן בפסנתר ג'אז. בהיותו בן 13, הקים הוד את להקת הג'אז הראשונה שלו - "שלישיית הוד מושונוב", ובגיל 14 יצא לסיבוב הופעות עם להקתו ברחבי העולם ואף השתתף בתוכנית מיוחדת בערוץ 2 של הטלוויזיה הישראלית בשידור ישיר מ"מועדון מיילסטון - שוני". מאוחר יותר בשנת 2005 הוזמן הוד על ידי הפסטיבל היוקרתי IAJE בניו יורק לנגן את קונצרט הג'אז הצעיר שלו. בזכות כישרונו המיוחד במוזיקת הג'אז, זכה הוד במלגה מלאה ללימודים במכללת ברקלי למוזיקה.

בשנת 2004 התקבל ללימודים בבית הספר לאמנויות תלמה ילין שם סיים את לימודי התיכון בהצטיינות ובמקביל החל ללמוד מוזיקה בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב.

בין השנים 20042007 זכה הוד בשלל פרסים, מלגות ותארים מקרן התרבות אמריקה-ישראל, הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב ומכללת ברקלי למוזיקה שבבוסטון.

בשנת 2008 נבחר מושונוב על ידי משרד התרבות להקליט אלבום הופעה חיה במשכנות שאננים ל"שלישיית הוד מושונוב", אשר שודרה בקול המוסיקה, והיא משודרת בה עד היום פעמים רבות.

בשנת 2009 הפיק את ההצגה המוזיקלית "דרך חגב", המבוססת על סיפרו של עוזי בן כנען, שבוצעה בידי הרכב התיאטרון "ציפורלה", והופיע עמם במשך שנתיים מעל 70 הצגות, ואף זכה בפרסי התיאטרון לעיבוד הטוב ביותר (2010).

בשנת 2010 הוא הוציא את אלבומו השני יחד עם דורון רפאלי בשלישייה משותפת, וקטעים רבים ממנו שודרו לעיתים קרובות ברדיו 88FM. באותה שנה הוא אף התלווה כמה פעמים למסע הסברה של ניצולי השואה בגרמניה ובפולין, והופיע שם לפני תלמידי תיכון פולנים וגרמנים.

בשנת 2011 התפרסמה עליו כתבה בניו יורק טיימס על הופעתו בתחרות הג'אז היוקרתית בעולם של מכון ת'לוניס מונק לג'אז, אליה הוזמן על ידי הרבי הנקוק ודנילו פרז[4], וכן הוא זכה במלגות של שמונה שנים ברציפות מקרן התרבות אמריקה-ישראל. באותה שנה הוא גם למד מוזיקת כלייזמר בצפת אצל גיורא פיידמן, ולאחר מכן הופיע בקהילות יהודיות בטאיוואן, סין, גרמניה, רוסיה, ואף הופיע בפסטיבל היהודי הבינלאומי בפולין. בנובמבר אותה שנה במסגרת סיבוב הופעות שלו ברוסיה הוא נפגש עם המוזיקאי איגור בוטמן, וזכה במקום הראשון בתחרות נגן הג'אז האירופי שהתקיימה ברוסטוב על הדון[5]. בשנת 2012 הפיק מושונוב יחד עם רע מוכיח את מופע העשור לאלבום "מנועים שקטים" של אסף אמדורסקי, שהתקיים בהאנגר 11 בנמל תל אביב ובמבצר שוני, ובאותה שנה גם הוזמן להשתתף בתזמורת הג'אז הישראלית בניצוח של עמיקם קימלמן.

בשנת 2014 עיבד מושונוב את השיר "על שפת הים", שאותו הלחינה אהובה עוזרי למילותיו של חיים גורי, לזמר אריק סיני, והופיע לצד אריק סיני וברי סחרוף במופע הוקרה לחיים גורי בהיכל התרבות באר שבע. באותה השנה הוא היה שותף להפקת האלבום הראשון של הזמרת והיוצרת רז שמואלי, ובנוסף הלחין ועיבד לה את הלהיטים - פנסים, אף אחד ואת עליי ועלייך.

באותה שנה עבד מושונוב עם המפיק ביל לסוול, ואף השתתף בהפקת התקליט "ימן בלוז", ולאחר מכן עבד על הקלטת אלבום הזהב האחרון של אסף אבידן - Gold shadow"". לאחר שניגן את מופע הפתיחה ללהקת Red Hot Chili Peppers, לצד הזמרת הישראלית ריף כהן, הוא החליט להזניק את הקריירה שלו, ונטל לעצמו את שם הבמה – BEMET.

בשנת 2015 הצטרף להרכב של המתופף Poogie bell, שניגן עם דייוויד בואי, ג'יימס בראון ואריקה באדו, והופיע עמם ברחבי אירופה, לצד הבסיסטים ג'ף ברלין ויוסי פיין. בנוסף הצטרף מושונוב לסיבוב ההופעות של ההרכב AWA, והופיע אתו ברחבי ארצות הברית וצרפת, והופעותיו שודרו בין היתר בשידור חי בתחנת הרדיו KEXP בסיאטל וב-France 2 תחנת הטלוויזיה הצרפתית.

בקיץ אותה שנה הוא הפיק יחד עם רע מוכיח מופע לזכרו של זוהר ארגוב, בהשתתפות נינט, רביד כחלני, שי צברי ואבישי כהן, במגדל דוד בירושלים.

הסגנון המוזיקלי של BEMET הוא מאוד דינמי, והוא שילב בין הצליל האלקטרוני, למוזיקה מאולתרת לצד השפעות של רוק, ג'אז, אקספרימנטלי ופסיכדליה. יחד עם אמיר ברסלר (חבר ההרכב במקור) הם פיתחו סגנון שמתבסס בעיקר על מקצבים, מלודיות והרמוניות פתוחות, יחד עם חוש הומור.

לאחר שיצא לדרך עצמאית הוא זכה לביקורות מפרגנות מהלייבל האלקטרוני היוקרתי, Mad Decent, the times of india, uc news, grapevine, Timeout Delhi, ומחברת המקלדות האלקטרוניות הענקית - NORD ו-TROPICAL BASS MAGAZINE.

תחת שם הבמה BEMET הוא הופיע בפסטיבל POHODA FESTIVAL היוקרתי בסלובקיה בשנת 2014, וכן בפסטיבל Dresdner Drum & Bass בגרמניה, SXSW באוסטין, טקסס, Covelong point בצ'נאי, הודו, ויצא לסיבוב הופעות במזרח אירופה ובבלגיה.

בשנת 2014 הוציא מושונוב את אלבום ה-EP הראשון שלו - "BEMET", ובשנת 2015 הוציא את אלבומו השני - "The chase after tomorrow", אשר התקיימו בו שיתופי פעולה עם רז שמואלי, קרן דוניץ, מפיק העל האמריקאי - Free the Robots, וראבל סאן.

האלבום זכה לביקורות נלהבות מצד מבקרים כמו - poplock, Brooklyn radio, Tokyo moon radio, Moovmnt, keep cool fool blog japan ,radon 95 fm וה -radio BBC. כמו כן השיר - Ubber dance קיבל את תואר "שיר החודש" ב-Nova Radio שבטוקיו, וזכה לרימקסים שונים.

באותה השנה הוא הפיק קטע משותף לצד שי צברי - גרסה מחודשת לשיר "אבוא בגבורות אדיר", ובנוסף היה שותף להפקה ונגינה לצד אורי שוחט ומיכאל כהן, באלבומו השני של הראפר פלד.

בסוף שנת 2016 נעשה מושונוב לאמן חברת הפלאגינס הגדולה - "loop masters", וכן הקליט לראשונה תיקיית שמע הקרויה על שמו - BEMET Oriental Synths. באותה שנה הוא נבחר לנגן את מופע הפתחה לכוכבי העולם האלקטרוני מייג'ור לייזר. לאחר מכן הוא הפיק לצד זוג המפיקים עידו בי וצוקי את הקטעים babayaga, גול מהחצי ,Meshi ו-swag and lean. בנוסף הוא עבד והופיע לצד הראפר איזי, והפיק את שיר הפתיח לטקס פרסי אופיר לצד מארק אליהו.

במהלך סיבוב ההופעות שלו בהודו בסוף שנת 2016, הוא צירף להופעותיו את הזמרת הבריזלאית - Mc Tommy, עמה הקליט את הפרויקט הברזילאי של BEMET, אשר במסגרתו יצא הסינגל - happy שהופק בשיתוף עם המפיק המוזיקלי עומר לוז שאף השתתף בסיבוב ההופעות. כמו כן הוא טלטל את הרשתות החברתיות עם הגרסה שלו ללהיט של סטטיק ובן-אל תבורי - טודובום - "טודבמת" שהופק גם הוא בשיתוף עומר לוז וסינגלים נוספים שהוציא באותה העת היו - Lotto שהופק לשיר קליפ בחסות ערוץ 8, והפסטיבל אינדיסיטי ו-Brasil.

הפריצה הגדולה של BEMET בהודו הייתה בתחילת 2017, כאשר הפיק הוד גרסת כיסוי לקטע - "ריקוד מומבאי" של האמן ההודי הנודע ניוקליה, שגרפה הצלחה כבירה ברשת. באוקטובר אותה שנה הוא הוציא את הסינגל הראשון שלו לשוק ההודי - "סבבה", לצד קליפ שצולם בעיר צ'נאי שבהודו, והסינגל הפך לוויראלי ביותר במדיות החברתיות ורחבות הריקודים של צורכי המוזיקה האלקטרונית בהודו[1]. באותה השנה הוא גם הפיק את אלבומם של להקת ההיפ-הופ הישראלית המצליחה - קפה שחור חזק "מעגל החיים".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירות מקוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אבוא בגבורות אדיר - רמיקס (עם שי צברי - 2015)
  • Stamped up‏(2016)
  • Golaso‏ (2016)
  • Bootie Bass feat. Inbal bibi‏(2016)
  • Sababa‏ (2017)
  • Tudobemet‏ (2017)
  • Happy‏ (2017)
  • Lotto‏ (2017)
  • Brasil‏ (2017)
  • Happy remix‏(2017)
  • Babayaga‏ (2017)
  • Meshi‏ (2017)
  • BQ – Swag and lean‏(2017)

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • EP – BEMET‏ (2014)
  • The Chase After tomorrow‏(2015)

אלבומים נוספים שבהם השתתף[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הוד מושונוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 קליפ וידאו מטורף שצולם בהודו על ידי המפיק הישראלי BEMET
  2. ^ אמן המוזיקה האלקטרונית הבינלאומי מבצע זאת בניו-דלהי 23 באוגוסט 2017
  3. ^ רציתי להחזיר את הקייטאר, אומר המוזיקאי הישראלי BEMET timesofindia‏, 25 באוגוסט 2017
  4. ^ שעה של קונצרט לזכר מונק ניו יורק טיימס, 14 בספטמבר 2011
  5. ^ ראו Hod Moshonov (piano) - Jazz Competition in Rostov, Russia - 2011, בביצוע הוד מושונוב, סרטון בערוץ "Alexander Kantsberg", באתר יוטיוב, 2011. (הכרזה ברקע מציינת כי האירוע נערך ברוסטוב על הדון).