הווספרים באים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הווספרים באים
Vespers Rising
מידע כללי
מאת ריק ריירדן, גורדון קורמן, פיטר לרנג'יס, ג'וד ווטסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה תאגיד סקולסטיק עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 5 באפריל 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם בלב הסכנה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא מזימת המדוזה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-545-29059-3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הווספרים באים הוא ספר מזיכיון 39 רמזים, שמכיל את הספרים, הקלפים ומשחקי האינטרנט. הספר מהווה שלב מעבר בין הסדרה הראשונה, 39 הרמזים, לבין הסדרה השנייה, קהילים נגד וספרים. הספר נכתב על ידי ארבעה סופרים - ריק ריירדןפיטר לרנג'יסגורדון קורמן וג'וד ווטסון. הספר פורסם ב-5 באפריל 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לספר יש ארבעה קווי עלילה נפרדים כרונולוגית. הראשון מתאר את תגליתו של גדעון קהיל, שיקוי העל, והבגידה שחווה מחברו הווספר הראשון, דמיאן וספר. החלק השני מגולל את חייה של בתו, מדליין קהיל, ואת ניסיונה לאחד את משפחת קהיל. החלק השלישי עוסק במשימתה הראשונה של גרייס קהיל לקזבלנקה, בה היא מתחרה נגד הגנרל  ג'ורג' פטון כדי להשיג את טבעת הזהב של גדעון. החלק הרביעי מתאר את ניסיונם של איימי ודן לקחת את הטבעת שגרייס הורישה לאיימי, תוך כדי בריחה מקספר ויומימנג, וספר שרודף אחרי הטבעת.

גדעון קהיל, 1507[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון מתאר את הסיפור של גדעון קהיל ודמיאן וספר, ואת יצירת השיקוי המחזק שמורכב מ-39 המרכיבים. הסיפור מתרחש ב-1507, כאשר המוות השחור היה נפוץ, ויותר משליש מאוכלוסיית אירופה נפגעה. קהיל מאשר לווספר להתחמק מהמחלה על ידי בריחה לאי, אדמת אבותיו של קהיל. הדבר מתברר כבעייתי, כי וספר מעוניין בשיקוי של קהיל, שנועד לטפל במחלה. וספר, לעומת קהיל המדען, מעוניין בו על מנת להגדיל את כוחו. קהיל נותן לכל אחד מילידיו רבע מהשיקוי, ואומר להם לעזוב את האי. במהלך הלילה, לפני שהם מספיקים לעזוב, וספר מגיע בחיפוש אחר השיקוי, אך קהיל יוצר פיצוץ במעבדתו שלו. הבית עולה באש, אך ארבעת ילדיו של גדעון, לוקאס, ג'יין, תומאס ואקטרינה, וכן אשתו, אוליביה, בורחים כולם. הילדים מתחילים במהירות להאשים אלה את אלה בשריפה, ומתפרקים לשתי קבוצות - לוקאס, הבכור, וג'יין, הצעירה, מול תומאס ואקטרינה. הארבעה משאירים את אוליביה לבדה, והיא נודרת לאחד מחדש את המשפחה עם עזרתה של בתה שעוד לא נולדה, מדליין.

מדליין קהיל, 1526[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדליין קהיל בורחת מביתה לאחר שהווספרים מגיעים והורגים את אמה. היא מוצאת את לוקאס, שנעשה אציל אמיד, והופכת להיות אומנת של בנו, אך כאשר הוא מתחיל לחקור (שכן הוא מצא את הטבעת של מדליין, שהשתייכה לגדעון, אביהם) היא חושפת את היותה אחותו. לוקאס מסרב להאמין לה, שכן הוא שמע טענות דומות קודם לכן, והוא מאמין שהיא משתפת פעולה עם וספר, ומצווה לערוף את ראשה. מדליין בורחת, ומתכננת למצוא את הטבעת (מודעת לעברה האפל והעקוב מדם), בורח מהבית אחרי ערבית מגיעים להרוג את אמא שלה. לוקאס מוצא את וספר, שמחזיק כרגע בטבעת, ותוקף אותו, במטרה לנקום את מות אביו. הוא נכשל, וכלל הנראה נהרג. בנו מוצא פתק בקרבת מקום: "היזהרו מהמדריגלים", אזהרה שהדהדה לאורך כל הסדרה.

גרייס קהיל, 1942[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס, בת שלוש-עשרה שגרה במונקו עם אחותה הבכורה ביאטריס, עסוקה בגידול אחיה הקטן פיסקה, בהיעלמותו של אביה ג'יימס ובמות אמה אדית, מקבלת הודעת מורס שמיועדת ככל הנראה לאביה וקוראת לה להגיע לקזבלנקה, כדי למצוא את הגנרל ג'ורג' ס' פטון, המנהיג של "מבצע לפיד", כדי למצוא את טבעתו של גדעון ב"עין השור". מניחה שפטון הוא קהיל, גרייס בורחת מביתה כדי להעביר את ההודעה במקום אביה. היא פוגשת בטייס בשם דרגו, וטסה במטוס שלו, "אולגה", לקזבלנקה. כשהם מגיעים, דרגו נהרג, וחושף שהמטוס נקרא על שם בתו. גרייס מוצאת את פטון ומעבירה את המסר, אבל נעשית שאפתנית ומחפשת את הטבעת בעצמה. היא מוצאת את המיקום, אך נראה שהטבעת אינה. פטון מגלה שגם הוא מצא את המקום כשהוא ריק, אך גרייס מזהה בליטה בכיסו. מבינה שפטון הוא למעשה וספר, היא גונבת ממנו את הטבעת וחוזרת למשפחתה במונקו.

איימי ודן קהיל, ההווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיים הנורמליים שלהם מקבלים תפנית דרמטית כאשר דודם פיסקה מגלה לאיימי ולדן שהטבעת של גרייס מוחבאת בשווייץ. מודעים לכך שהווספרים רודפים אחריהם, הם מוצאים הודעה ששולחת אותם לבקתה באלפים. הם מוצאים את הטבעת, ומותקפים בידי מרגלים וספרים, ובורחים באמצעות חבר של פיסקה, ארסמוס, מדריגל עמית. הם חוזרים לבוסטון, מודעים לכך שעליהם להתכונן אם הם מעוניינים להביס את האיום החדש. הסדרה הבאה, שלמעשה נפתחת בחלק זה, מתארת את מאבקם של איימי ודן למצוא את הווספרים ולנצח אותם, שכן - כפי שיתברר מיד בתחילת הספר הבא, מזימת המדוזה, הווספרים חטפו בני דודים רבים של איימי ודן, והם מוכנים לפגוע בבני הערובה כדי להשיג דבר גדול שהם מחפשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]