הולוגרמה רפואית לשעת חירום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הולוגרמה רפואית לשעת חירוםאנגלית: Emergency Medical Hologram, או בקיצור: EMH) היא תוכנית מחשב הולוגרפית לטיפול בחולים במצבי חירום, או כאשר צוות הרפואי הרגיל אינו זמין או יכול לפעול, המופיעה ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". הולוגרמות כאלו הן הסטנדרט בכל ספינות צי הכוכבים, אבל הן שם רק כדי להשלים את צוות הרפואי החי, ולא נועדו להחליף אותו.

ההולוגרמה מתוכנתת עם גינונים של רופאי פדרציה היסטוריים ועם כל הידע הנוכחי של מפקדת הרפואה של צי הכוכבים, לרבות ספרייה של יותר מ-5 מיליון טיפולים רפואיים שונים מ-2000 הפניות רפואיות ו-47 רופאים.[1]

ההולוגרמה עצמה נוצרת על ידי סדרה של פולטי הולוגרמה המותקנים במרפאה, כמו אלו הקיימים בהולודק.[2] טווח התנועה שלה מוגבל למקום הימצאותם הפיזי של פולטים אלו, כלומר: הרופא יכול להופיע גם בהולודק, למשל, ולא רק במרפאה; עם זאת, בסדרה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר", ה-EMH של וויאג'ר מצליח, בסופו של דבר, לעזוב את המרפאה, וזאת באמצעות פיסת טכנולוגיה מהמאה ה-29 המכונית "פולט [הולוגרמה] נייד".[3]

הולוגרמה רפואית לשעת חירום, סימן 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

להולוגרמה הרפואית לשעת חירום, סימן 1 יש את המראה הפיזי של המתכנת שלה, ד"ר לואיס צימרמן (רוברט פיקארדו).

הולוגרמה רפואית לשעת חירום, סימן 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

את ההולוגרמה הרפואית לשעת חירום, סימן 2 גילם השחקן אנדי דיק בפרק "Message in a Bottle" של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר", שלכאורה היה בעל יחסים אישיים "טובים יותר" מאשר סימן 1, כמו גם מאגר נתונים רפואי מעודכן יותר. בפרקים מאוחרים יותר יצוין כי פרט לסימן 2, קיימות גרסאות נוספות של ההולוגרמה הרפואית לשעת חירום.

דגמים עתידיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה "מסע בין כוכבים: פיקארד" המתרחשת כעשרים וחמש שנה אחרי "וויאג'ר" מופיע EMH בדמותו של כריסטובל ריוס, קפטן הלה סירנה, שמהווה חלק מחבילת שירותים הולוגרפיים המסופקת עם הספינה.

בעונתה השלישית של הסדרה "מסע בין כוכבים: דיסקברי" המתרחשת כאלף שנה שנה אחרי "וויאג'ר" מוצגת גרסת EMH חדשה בשם Eli. גרסה זו מסוגלת לאבחן את המטופל גם ללא מכשור חיצוני.

הולוגרמה רפואית לטווח ארוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שההולוגרמה הרפואית לשעת חירום נועדה לשימוש לטווח קצר, בפרק "?‏Doctor Bashir, I Presume" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" ד"ר לואיס צימרמן מגיע אל תחנת החלל חלל עמוק 9, על מנת לסרוק את ד"ר ג'וליאן באשיר (אלכסנדר סידיג), על מנת ליצור בדמותו הולוגרמה רפואית לשימוש לטווח ארוך.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]