הומסטאר ראנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך ארוך מדי ומכיל מידע שחלק גדול ממנו טפל. ניסוח בשפה לקויה, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך ארוך מדי ומכיל מידע שחלק גדול ממנו טפל. ניסוח בשפה לקויה, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הומסטאר ראנר
Homestar Runner
כל הדמויות שבאתר.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2000–הווה (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
homestarrunner.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הומסטאר ראנר (אנגלית: Homestar Runner) הוא אתר אנימציה פופולרי באינטרנט שנעשה בעזרת התוכנה מקרומדיה פלאש. יוצרי האתר הם שני אחים מג'ורג'יה בשם מאט ומייק צ'אפמן, הידועים יותר לגולשי האתר בשם "האחים צ'אפס".

היסטורית האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של הומסטאר ראנר באה לחיים ב־1996 כאשר שני סטודנטים, מאט צ'אפמן וקרייג זובל, עבדו באולימפיאדת אטלנטה. בעת ביקור בחנות ספרים הופצעו לרעה מאיכות ספרי הילדים. במטרה לשפר את המצב, הם כתבו את הסיפור המקורי ההומסטאר ראנר נכנס לתחרות האדם החזק בעולם (The Homestar Runner Enters the Strongest Man in the World Contest). סיפור זה הציג לראשונה את הדמויות הומסטאר, פום פום, סטרונג באד, הצ'יט ועוד דמויות, שנעלמו זמן קצר לאחר-מכן. ספר זה, אשר נכתב בכתב יד, היה רק השלב הראשון בהתפתחותן של דמויות מוכרות אלו.

בשנת 1999, מאט ומייק צ'אפמן (שנקראו מעתה האחים צ'אפס) התחילו ללמוד את תוכנת הפלאש וחיפשו חומר לתרגל עליו את מה שלמדו. הומסטאר היה נושא מצוין. בשנת 2000, האתר עלה לרשת. מאט צ'פמן סיפק את הקולות לדמויות הגבריות בעוד חברתו דאז ואשתו דהיום, מיסי פאלמר סיפקה את הקול לדמות של מרזיפן, ואחיו מייק צ'אפמן הנפיש את הסרטונים על המחשב.

האתר גדל בקצב איטי בהתחלה, אך בשנת 2001, כאשר האימייל הראשון של סטרונג באד שוחרר, מספר הנכנסים גדל ובמרץ 2003 עבר את הגבול של השרת שלו. כיום, מכירות המוצרים של האתר משלמות כל הוצאות האתר ובנוסף לכך גם את הוצאות המחיה של האחים צ'אפס. כדי לפקח על הצד העסקי של homestarrunner.com, האחים צ'אפס הקימו את החברה Harmless Junk, Inc. בה הם רשמו סימן מסחר על כל המוצרים, הדמויות והלוגו של האתר.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הומסטאר ראנר (Homestar Runner)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הומסטאר הוא הדמות הראשית והראשונה באתר. היא באה לעולם כאשר חבר של האחים צ'אפס התבלבל במונחי בייסבול ויצא לו השם home star-runner. כיום הומסטאר מתנהג בתפקיד הטיפש הנחמד. יש לו כוונות טובות, אך לרוב רק נכנס באמצע האירועים ומפריע. מפאת מנת המשכל הנמוכה שלו, סטרונג באד צוחק עליו פעמים רבות, אך כל שאר הדמויות נראות כמחבבות אותו. דבר זה כלל לא משנה להומסטאר מכיוון שהוא חושב שכולם חבריו, אפילו אלו הרוצים להזיק לו. הוא נמצא ביחסים סמי-רומנטיים עם חברתו מרזיפן כאשר היא מחליטה, וחברו הטוב ביותר הוא פום פום. הומסטאר הקים גם את ה"הומסטארמי" (Homestarmy). שהוא צבא המרוכב מהומסטאר, הומסר, סטרונג סאד, תמונה של בחור עם סכין גדול ומכונת פופקורן בשם פרנק בנדטו. הצבא הזה יצא עד כה למערכה אחת לכיבוש סטרונגבאדיה ונכשל באופן גורף.

מרזיפן (Marzipan)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גברת פן היא חברתו ההיפית של הומסטאר. הדמות הראשית הנקבה היחידה, והדמות הקבועה היחידה שאת קולה לא מבצע מאט צ'אפמן, אלא מיסי פאלמר, אשתו של מייק. מרזיפן היא כל מה שהיפית יכולה להיות: היא צמחונית, שרה לחיות וירקות, מפגינה נגד ובעד מטרותיה ושמה עצמה ללעג וקלס בעיני סטרונג באד. יש לה פינה משלה באתר בשם "המשיבון של מרזיפן" וגיטרה בשם קרול (או קארל, איך שהצ'יט אוהב לקרוא לה). מכיוון שהיא האישה היחידה בסביבה, הרבה מהדמויות הגבריות מצאו עניין רומנטי בה. היא עצמאית ביותר וחברה טובה של כמעט כולם, אולי חוץ מסטרונג באד והקינג אוף טאון, וכן אחת מהיחידות שסובלת את סטרונג באד.

פום פום (Pom Pom)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברו הטוב ביותר של הומסטאר. פום פום הוא ממין של פום, מתגורר ב"אי הפום" (The Isle of Pom), וכנראה מנופח. הוא שומר חפצים אישיים על ידי שהם שוקעים בתוכו, ומדבר רק בצלילים של בועות. פום פום הוא בעצם חבר של כולם ובחור מגניב בפני עצמו. דבר זה ניתן לראות בכך שיש לו באי שלו עשרים ושבע חברות שונות. הוא היחיד כנראה בעולם הזה שיש לו טלפון סלולרי ומחשב כף יד משלו. בגרסאות מוקדמות של הדמות היה לו גם כלב בשם Trivia Time, אך רעיון זה נזנח בשלבים מוקדמים.

סטרונג באד (Strong Bad)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות הרשע, או לפחות כך במקור, של האתר והדמות הפופולרית ביותר בעיני הקהל. סטרונג באד הוא האח האמצעי במשפחת הסטרונג, יש לו כפפות איגרוף כידיים ומסכת היאבקות כראש. בעל הפינה הפופולרית "האימייל של סטרונג באד", כותב את הקומיקס של "טין גרל סקוואד" והגיבור הסרטי "דנג'רסק". בתחילת דרכו של האתר המטרה של הדמות הייתה להתחרות נגד הומסטאר בתחרויות שונות ולהפסיד לו, אך ככל שהזמן חלף סטרונג באד נעשה פחות ופחות רע ויותר דמות שבטוחה בעצמה ובעלת אגו גדול. סטרונג באד מאמין שיש לו השפעה עצומה על נשים וחברים רבים. אף על פי שבחורות לא מתות עליו וחבריו הטובים היחידים הם אחיו הגדול סטרונג מאוד והצ'יט, איתם הוא מתכנן מזימות התעשרות ופעולות גנבה. את סטרונג באד בדרך כלל אפשר למצוא בועט הצ'יט, עובד על מרזיפן בטלפון, צוחק על אחיו הקטן סטרונג סאד ומתעלל בהומסטאר. בזמנו הפנוי סטרונג באד שולט על מדינתו מאחורי המזבלה: "סטרונגבאדיה" (Strongbadia) המאוכלסת רק בצמיג, לבנה ותמרור עצור.

הצ'יט (The Cheat)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצ'יט הוא חיה קטנה, צהובה ופרוותית העוזרת לסטרונג באד (כשמה;) לרמות. הצ'יט מדבר רק בקולות גבוהים ולא מובנים, אך כל שאר הדמוית מבינות אותו. האנטומיה שלו מראה שהוא בעל חוליות וששן הזהב שלו נחשבת לאיבר. מפאת גובהו הקטן, 35 סנטימטר סטרונג משמש לו כהגנה נגד הרוצים להרע לו כמו בפעמים שסטרונג באד רצה לבעוט בו. הצ'יט פועל עם סטרונג באד מכמה סיבות: ככל שהוא עושה כפקודותיו, סטרונג מביא לו עוד זכויות, כמו הזכות לשימוש כפתור ה"השקט" בשלט רחוק. סיבה נוספת קשורה לכך שסטרונג באד משלם לו בחידודי עפרונות, ומשם הצ'יט משלם בקיוסק של באבס כאשר הוא קונה דברים. הצ'יט יודע לנגן על אורגן חשמלי, עושה סרטונים גרועים בתוכנת הפלאש ונלחם בהרגל העישון שלו. הצ'יט גר בגריל של הקינג אוף טאון, למרות גודלו החיצוני הקטן הבית מאוד גדול מבפנים ויכול להכיל לפחות את הצ'יט, סטרונג באד, הומסטאר, כמה חולצות ואת המחשב iMac של הצ'יט. לעיתים כאשר הוא מתרגש או מבולבל, ראשו מתפוצץ ומשאיר את שערות ראשו שחורות.

סטרונג מאד (Strong Mad)[עריכת קוד מקור | עריכה]

האח הגדול (גם מבחינה פיזית וגם מבחינה כרונולוגית) של סטרונג באד וסטרונג סאד, והחבר הטוב והמגן האנושי של הצ'יט. כפי שניתן להבין משמו, סטרונג מאד גם חזק וגם כועס. מנת משכלו נמוכה ביותר ולכן הוא גם מדבר במשפטים קצרים ורועשים ביותר. לובש בגד גוף בעל חלק אחד עם האות M מוטבעת באמצעו. כאשר סטרונג באד מצווה עליו לעשות איזו מטלה למענו בדרך כלל הפעולה של סטרונג מאוד נכשלת וסטרונג באד צריך למצוא דרכים חלופיות להשיג את מטרתו. סטרונג כל כך אוהב להגן על הצ'יט עד כדי כך שכאשר הוא נעלם, סטרונג מאד הזיל דמעה יחידה על תמונתו.

סטרונג סאד (Strong Sad)[עריכת קוד מקור | עריכה]

האח הקטן של סטרונג באד וסטרונג מאד, בעל אופי דיכאוני וחיבה לבדידות. סטרוג סאד במקור תוכנן להיות הדמות הלוזרית, האפורה שאף אחד לא מחבב, אך עם השנים דמותו נעה יותר לכיוון של גיקיות. הוא אוהב משחקי לוח, יש לו בלוג, רואה סרטי פולחן, יש לו iPod והוא מנוי על כתבי עת מדעיים. בשל סלידתו מהמיינסטרים, סטרונג באד צוחק עליו רבות ואף ממציא לו כינויים רבים. סטרונג סאד לוקח את העלבונות האלו באופן אישי ומפנים אותם. הפעמים היחידות שהוא מרשה לעצמו להשתחרר הן כאשר הוא תחת השפעת קפאין או רדיו חזק. לכבוד סטרונג סאד נפתחה "תחרות חיקויי סטרונג סאד" בה מתמודדים נבחנים על מראה, כתב יד וחיקוי קולי. לסטרונג סאד יש כתב יד מושלם ורגליו הדומות לרגלי פיל נקראות "סולנדים" (Soolnds).

באבס (Bubs)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעל הקיוסק המקומי. הדמות של באס מבוססת על בעל קיוסק אמיתי שהאחים צ'אפס הכירו בילדותם ודיבר באותו טון. באבס מגדיר את עצמו כיזם וכאיש הבונה את עצמו. כאשר משהו צריך תיקון, באבס הוא האיש הנכון. חלק מעיסוקיו מעורערים בחוקיותם ודבר זה ניתן לראות כאשר הוא השמיד וניסה למכור מוצרים אשר כתוב עליהם ראיות A ו-B. באבס הוא גם בנוסף להכל רקדן מצוין.

המאמן זי (Coach Z)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור מאמן הספורט של החבורה, אך כיום חובב היפ הופ ובחור מוזר. המאמן זי נקרא על שם קרייג זובל, החבר של האחים צ'אפס ואחד מהכותבים הראשונים לאתר. יש לו מבטא מצפון המערב תיכון בארצות הברית ובעיה קשה עם ממילים בעלות הצליל של O (לדוגמה: job - jorb). בכל ליל כל הקדושים המאמן זי מתחפש לזמר היפ הופ שונה והוא גם כל כך אוהב את הז'אנר עד שהוציא עד כה שני שירים: "These Peoples Try To Fade Me" ו-"Hip-Hop Dance". כאשר יש למישהו בעיה, המאמן זי יוכל לתת עיצה ולעזור, אך לרוב הוא פשוט יגיד ש"אסור לך פשוט להתפרץ לשער" וינסה להתאים את המשפט לבעיה הספציפית הזאת. הוא כל כך טוב לב עד שכאשר הוא בכל זאת רוצה לצחוק על מישהו, הירידה לא מצליחה לו.

הקינג אוף טאון (The King of Town)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקינג אוף טאון הוא השליט היחיד של "פרי קאונטרי, יו.אס. איי" (Free Country, USA), אך לאף אחד לא אכפת. הקינג הוא גרגרן ויהיה מוכן לאכול כמעט הכול חוץ מאפונה, ואף נצפו מקרים בהם אכל נייר טואלט ודאודורנט. אך למרות הכל, הוא תמיד יעדיף חמאה כתוספת על כך מאכל, במיוחד מותכת. במקור הדמות תוכננה להיות האבא של מרזיפן, אך רעיון זה נזנח במהרה אף על פי שבמוזיאון האתר עדיין שמור דף דמויות בו רשום הפרט הזה. הקינג אוף טאון מעסיק את הפופסמית' מסיבות שהוא לא רוצה לפרט.

הפופסמית' (The Poopsmith)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מהעובדים של הקינג אוף טאון. במקור היה רק כבדיחה חולפת באחד מהסרטונים המוקדמים, אך מכיוון שמעריצים חיבבו את הדמות כל כך האחים צ'אפס הפכו אותו לדמות ראשית. העבודה שלו הפופסמית' לא ברורה כל כך, אך היא כוללת חפירה עם בצואה והעברתה ממקום למקום. עיסוק זה מונע ממנו להיכנס לרוב המעגלים החברתיים, אך שאר הדמויות מכבדות אותו מרחוק (במיוחד בגלל הריח). הפופסמית' לא מדבר ולא מוציא מילה מכיוון שלקח את נזר השתיקה, אף על פי שהוא דיבר באחד הפרקים. בפרק היחיד בו הפופסמית' דיבר, הוא תואר כזמר מצוין.

הומסר (Homsar)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית החדשה ביותר והמשונה ביותר. מקורה בניסיון לכתוב הומסטאר באימייל מספר שתיים שסטרונג באד קיבל. השולח רצה לבקש מסטרונג באד להרוג את הומסטאר אך הוא כתב בטעות "הומסר," אך סטרונג באד המשיך עם השגיאה והרג את ה"דמות" הומסר. האחים צ'אפס כנראה אהבו את הדמות כל כך שקידמו אותה לראשיות. הומסר מדבר במשפטים מבולבלים ולא מובנים, אף על פי שהם נכונים דקדוקית. לרוב הוא מופיע רק בקטעים הסמויים בסרטונים. סטרונג סאד הוא חברו היחיד ולכובע שלו יש נטייה להתעופף במהלך הדיבור ולנחות ברכות על ראשו בחזרה. גם כאשר הומסר ניצב הפוך. לאחרונה הומסר מככב בתוכנית ילדים משלו בשם Whaddya Know, Haddi-Man?

הדמויות המשניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך החיים של הסדרה נפתחו עוד ועוד "מיני סדרות" עם דמויות שונות ומגוונות, העושות פרודיה על צדדים מסוימים בתרבות הפופ האמריקאית.

טין גרל סקוואד (Teen Girl Squad)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קומיקס סכמתי ואבסטרקטי מפרי עטו של סטרונג באד על עלילות ארבע בנות בנות 14 עד 19. כול הדמויות מדובבות בידי סטרונג באד:

  • "צ'ירלידר" (Cheerleader): המנהיגה של החבורה. תמיד מחפשת בנים ואוהבת אופנה.
  • "סו אנד סו" (So and So): החכמה. אוהבת מתמטיקה ויש לה חבר דמיוני בשם "בראט בראטרסון" (Brett Bretterson).
  • "וואטס הר פייס" (What's Her Face): הזרוקה. לא מתלהבת מכלום ויש לה חבר חייזר בשם "תומאס" (Thomas).
  • "האגלי וואן" (The Ugly One): המכוערת. לא פופולרית.

סוויט קאפין קייקס (Sweet Cuppin' Cakes)[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סדרת" טלוויזיה מוזרה המתרחשת בעולם מוזר עוד יותר עם דמויות כמו:

  • "שרלוק" (Sherlock): שילוב בין פרה למסוק. מדבר רק בקולות מוזרים וכל פרק מנסה להוציא את התולעת מהאדמה.
  • "התולעת" (The Worm): תולעת שלפעמים יוצאת מהאדמה. מצוירת רק באופן סכמתי.
  • "אה! סטיב" (Eh! Steve): יצור מרובע שכל פרק אומר את משפט המפתח שלו: "אה! סטיב!". כיסא הגלגלים תמיד מנסה לתפוס אותו מאיזו שהיא סיבה.
  • "כיסא הגלגלים" (The Wheelchair): כיסא גלגלים שאת קולו עושה באבס. תמיד מנסה לתפוס את אה! סטיב ומדבר עם שורוק ארוך במיוחד.
  • "אורגנית סטרונג באד" (Keyboard Strong Bad): אותו הדבר כמו סטרונג באד הרגיל, אבל במקום ראש יש לו אורגנית, וכשהוא מתעצבן, היא מנגנת את הדמו.
  • "פריים טיים" (Prime Time): דומה לאה! סטיב. נוצר באימייל כאשר שאלו את סטרונג באד על תספורות, ועשה לסטרונג מאוד תספורת שדומה לדמות הקטנה.

סרטונים ישנים (Old Timey)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הדמויות באתר לפעמים מופיעות בסרטונים מתקופת שנות ה-30 בארצות הברית, בעיקר בשנים בין 1933 ל-1936, ועושים פארודיה על סרטים אילמים וסרטים בשחור לבן.

  • "ההומסטאר ראנר" (The Homestar Runner): יותר תמים מהומסטאר העכשווי. בדרך כלל לא מודע לסובבים אותו.
  • "סטרונג באד ישן" (Old Timey Strong Bad): הרשע המשופם הקלאסי. תמיד מנסה להרוס את התוכניות של ההומסטאר ראנר אפילו בלי שדבר זה יעזור לו עצמו.
  • "מרזיפן ישנה" (Old Timey Marzipan): חברתו הישנה של ההומסטאר ראנר.
  • "פאט דאדלי" (Fat Dudley): פום פום הישן. בחור שמח ומדבר רק על ידי קולות משונים.
  • "סטרונג מאן" (Strong Man): המקבילה של סטרונג מאד. מרים משקולות וחבר טוב של הסניק.
  • "הסניק" (The Sneak): העוזר הקטן של סטרונג באד של 1936. המקבילה של הצ'יט. נראה כמו מכרסם קטן.
  • "באבס ישן" (Old Timey Bubs): מוכר צנוניות והמקבילה מ-1936 לבאבס.
  • "סיקלי סאם" (Sickly Sam): קבצן עני, המקביל לסטרונג סאד. אף אחד לא מרחם עליו ואף אחד לא אוהב אותו.
  • "השטן" (The Devil): המקבילה של הפופסמית' שמענה את סטרונג באד בגיהנום.
  • "הקייזר" (The Kaiser): המקבילה של הקינג אוף טאון. הסניק הכניס לה טיגריס בנגלי לשירותים.
  • "שחקן הפוטבול" (The Football Player): המקבילה של המאמן זי.
  • "מר שמאלו" (Mr. Shmallow): המקבילה של מארשי המרשמלו. הדובר של חברת "פלאפי פאף אייר פאפד שוגר דלייטס" (Fluffy Puff Air Puffed Sugar Delights).

20X6[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר שאלו את סטרונג באד איך הוא יראה בסרט מצויר יפני הוא יצר עולם עתידי שלם בתקופה של 20X6 העושה פארודיה על מאנגה, אנימה ומשחקי מחשב עתידניים כמו מגה מן.

  • "סטינקומן" (Stinkoman): המקבילה של סטרונג באד. אוהב אתגרים וקרבות, כמו כל קלישה של מאנגה. על פי סטרונג באד, המאפיינים של כל דמות באנימציה יפנית הם:
    1. הראש חייב להיות בצורה של שעועית.
    2. עיניים גדולות במיוחד.
    3. בלי בהונות.
    4. גוף מבריק.
    5. המגפיים שלו יהיו הרבה יותר מגניבים. כמו מגפיים של רובוט.
    6. ומסיבה כלשהי, יהיה לו שיער כחול. חייב להיות לו שיער כחול.
    7. הפה שלו יהיה מאוד קטן כשהוא סגור אבל גדול בצורה מגוחכת כאשר הוא פתוח.
    8. לבסוף פשוט לשים את הדמות בחלל ולתת לו לעוף בתנוחות מגניבות.
  • "1-אפ" (1-Up): המקבילה של הומסטאר. רוצה להיות גבר כמו סטניקומן, אבל הוא רק ילד צעיר.
  • "פן פן" (Pan Pan): המקבילה של פום פום. דמות פנדה יפנית. אוהב לקפוץ על 1-אפ, ונחטף במשחק המחשב סטינקומן 20X6.

הצ'יט קומנדוס (The Cheat Commandos)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארודיה של סרטי ג'י. איי. ג'ו שהיו בעצם רק פרסומת בת 30 דקות לצעצועים. כל חברי הצ'יט קומנדוס נראים כמו הצ'יט, אבל יכולים לדבר באופן רגיל.

  • הטובים:
    • "גאנהבר" (Gunhaver): המנהיג של הצ'יט קומנדוס. לקוח בשלמותו מהדמות Duke מג'י. איי. ג'ו.
    • "פלאשפייט" (Flashfight): כנראה בעל דרגה בכירה מכיוון שיש לו שלוש מדליות וחמישה כפתורים על החולצה. נראה כמו General Abernathy Hawk מג'י. איי. ג'ו.
    • "פייטגר" (Fightgar): לוחם רגלי. נראה כמו רמבו ואומן תחפושות.
    • "סיילנט ריפ" (Silent Rip): אמור להיות גשש, אף על פי שכישורי הגששות שלו עוד לא נראו.
    • "קראקוטג'" (Crackotage): טייס ואולי גם פורץ מנעולים. מדבר בחרוזים ומסיים כל משפט בצחוק מתגלגל.
    • "רינפורסמנטס" (Reinforcements): מפעיל את ה-Justice Rocket Backpack Rocket Rocket. ריינולד גנב לו פעם את הנשק.
    • "פיירברט" (Firebert): מתעקש שחבריו יקראו לו בשם זה בזמן שכולם אומרים לו שזה לא שם טוב לקומנדו.
    • "ריפברגר" (Ripberger): נינג'ה שתלבושתו נראית בדיוק כמו פיג'מה. דמותו נראית כמו Jinx מג'י. איי. ג'ו.
    • "פוקספייס" (Foxface): הצ'יט קומנדו הנשית היחידה. ריינולד מאוהב בה.
    • "ריינולד" (Reynold): הצ'יט קומנדו שאף פעם לא מוציאים למשימות מפני שהוא יותר מידי חלש. מאוהב בפוקספייס.
  • הרעים:
    • "מפקד בלו לייזר" (Blue Laser Commander): המפקד הרשע שתמיד מנסה להשתלט על העולם ולהשמיד את הצ'יט קומנדוס. ההבדלים היחידים בינו ולבין החיילים שלו הם שיש לו רטייה עם העין והוא מדבר בקול גבוה וצרוד. הדמות שלו לקוחה מהדמות Cobra Commander מג'י. איי. ג'ו.
    • חיילי "בלו לייזר" (Blue Laser minions): חיילים פשוטים הנראים ומתנהגים אותו הדבר. מבצעים את פקודותיו של מפקדם הרשע.

דנג'רסק (Dangeresque)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת סרטים בכיכובם של הדמויות הראשיות. פארודיה על סרטי פעולה, בלשות, וסרטי שותפים משנות ה-80. עד כה ידוע רק על ארבעה סרטים:

  • Dangeresque 1: Dangeresque, Too? — Not in 3D
  • Dangeresque II: This Time, It's Not Dangeresque 1
  • Dangeresque 3: The Criminal Projective — in 3D!
  • Dangeresque: Put Em on Ice!

הדמויות בסרטים הן:

  • "דנג'רסק" (Dangeresque): בלש פרטי, שוטר משוחט, סוכן סמוי ורוקח מפורסם. משוחק על ידי סטרונג באד וכוכב הסדרה. הוא תמיד עובד לבד חוץ ממתי שהוא עובד עם ריינלדו, שזה כל הזמן.
  • "ריינלדו" (Renaldo): השותף של דנג'רסק. משוחק על ידי המאמן זי ולובש טורבן ופז עם הסמל של משטרת ניו אורלינס.
  • "קיוטסי באטנס" (Cutesy Buttons): העלמה בצרה. משוחקת על ידי מרזיפן. משימתו של דנג'רסק היא תמיד להצילה ולזכות בה בסוף הסרט.
  • בחור רע (ללא שם): הגאון הרשע בסרט השני. משוחק על ידי באבס עם הצ'יט מתחת ליד שלו כדוגמת Ernst Stavro Blofeld מסדרת סרטי ג'יימס בונד. הפיל משקולת כבדה על דנג'רסק.
  • "גם דנג'רסק" (Dangeresque too): השותף החדש בסרט הראשון. משוחק על ידי הומסטאר. בהתחלה הוא ודנג'רסק המקורי לא הסתדרו ביחד, אבל לקראת סופו של הסרט נהיו חברים.
  • "פרדוצ'י (Perducci): הבוס הרשע בסרט הראשון. גנב את התרופה שבלעדיה קיוטסי באטנס תחטף. משוחק על ידי הקניג אוף טאון.
  • "איסטנבול" (Istanbul): היכן שפרדוצ'י התחבא. משוחק על ייד הצ'יט על ידי לבישת שלט עם המילה "Istanbul" עליו.
  • "הוט טאב" (Hot Tub): אחד העובדים של פרדוצ'י. משוחק כנגד רצונו של סטרונג סאד אחרי שסטרונג באד גנב לו את הכריך.
  • "קילינגיוגאי" (Killingyouguy): הכח מאחורי המזימה של פרדוצ'י. משוחק על ידי סטרונג מאד. פרדוצ'י שמר אותו בצללים עד לסופו של הסרט. יש לו צלקת וחור של כדור על הפנים.

לשני הסרטים הראשונים יצאו שני שירים:

  • Today is Alright 4 2Nite: שיר הסיום החביב של הסרט הראשון. בסגנון הפופ הקליל של שנות השמונים.
  • The theme from DANGERESQUE II: This time, it's not Dangeresque I: שיר הנושא של הסרט השני. יותר בסגנון של פאנק

פזנטרי (Peasantry)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכת פזנטרי היא ארץ מלאה אבירים, קשתים איכרים (peasants) וכן כמה יצורים מיתולוגיים כדרקונים ומפלצות. השם בא מממלכת Daventry שבמשחק King's Quest של חברת סיארה. כמה דמויות מפתח בממלכה באו מראשו של סטרונג באד, ועובדו לדמויות משחק על ידי חברת ווידלקטריקס.

  • "טרוגדור, הבורנינאטור" (Trogdor the Burninator), או בקיצור טרוגדור הוא דרקון הדומה לנחש בעל כנפיים ויד אחת, פרי מוחו הקודר של סטרונג באד. טרוגדור הוא הדמות הראשית במשחק המחשב על שמו, הבוס הרע המשחק פזנטס קוואסט והנושא לשיר הבי מטאל פופולרי במיוחד. האגדה על הדרקון האימתני באה לעולם כאשר סטרונג באד התבקש להראות את כוחו כצייר. השיטה לצייר את טרוגדור הכי כדלקמן:
    1. ציירו צורה של S בשביל נחש.. אה.. דרקון. מה זה משנה.
    2. אז ציירו S קצת שונה.
    3. סגרו את הראש בצורה טובה.
    4. בעזרת האות V עשו לו שיניים, קוצים, וגבות כועסות.
    5. אפשר להוסיף עשן ואש או כנפיים (אם הוא דרקון מכונף).
    6. לבסוף הוסיפו יד שרירית אחת שיוצאת מהגב בשביל האיזון.
    7. כל מה שנשאר עכשיו זה לתת את השם: "Trogdor the Burninator".
    8. הסתכלו על כל ההוד שלו.
  • "קרק" (Kerrek): מפלצת חזירית וגדולה. שמו בא משם אחת הכותבים לסטרונג באד, וכאשר הוא כל כך אהב את השם, יצר ממנה דמות. קרק מתנזר מאלכוהול ומסרב כאשר מציעים לו בירה.
  • "ג'ונקה" (Jhonka): יצור טיפש, עשיר ופחדן דמוי טרול המפחד פחד מוות מקרק. הדמות שלו מאוד דומה לדמות של גולום משר הטבעות בדרך הדיבור והמראה שלה.
  • "ראד'ר דאשינג" (Rather Dashing): איכר הלובש מכנסיים קצרים הנשבע להרוג את טרוגדור אחרי שהנ"ל שרף לו את הבית. הדמות הראשית במשחק פזנטס קוואסט וכוכב "הסרט" המבוסס על המשחק (מגולם על ידי מאט צ'אפמן).
  • "מנדלב" ו"דונגלב" (Mendelev ו-Dongolev): זוג קשתים אשר החלו עסק ללימוד קשתות בממלכה. מלמדים את דאשינג לירות בקשת.
  • "האבירים הכחול והאדום" (The Red and Blue Knights): האבירים אשר שומרים על הסדר בממלכת פזנטרי ומפרידים בין החוואים לטרוגדור. הם נקראים האדום והכחול, אך שניהם לובשים כחול.

הסרטונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר של הומסטאר ראנר ישנם כמה וכמה סוגי סרטונים כמעט קבועים ולכל אחד יש מבנה והגדרה מיוחדת לו.

האימייל של סטרונג באד (Strong Bad Email)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפינה הפופולרית ביותר באתר בה סטרונג באד עונה למכתבי מעריצים. עד כו יצאו יותר ממאה ושלושים אמיילים שונים, מארז DVD מהודר עם מאה האימיילים הראשונים ועוד DVD עם אימיילים מאה ואחד עד מאה ושלושים ודמויות רבות כמו טרוגדור וטין גרל סקוואד שמקורן באימיילים מסוימים.

כל אימייל מתחיל בשירון קטן שסטרונג באד משלב בו את המילה "Email" וממשיך בקריאת האימייל שקיבל בזמן שמדגיש כל טעות כתיב ודקדוק קיימות. הרבה משערים שהמעריצים שולחים לו אימיילים עם שגיאות רק כדי שסטרוג באד יצחק עליהם. לאחר קריאת האימייל וסיפור בדיחות על שם השולח, סטרונג באד ממשיך לענות על האימייל ובדרך כלל לא עונה במדיוק על השאלה שנשאלה. לדוגמה: כאשר שאלו אותו מדוע הקינג אוף טאון מעסיק את הפופסמית', סטרונג באד ענה למה הקינג בכלל לא פופולרי. בדרך כלל כמה זמן לאחר שסטרונג באד כותב על המחשב שלו, הסצנה נחתיכת למקום אחר בה עוד דמויות מופיעות. לאחר הסצנה המרכזית, חוזרים למחשב וסטרונג באד מסיים את האימייל ומדפיס נייר עליו אפשר ללחוץ ושלוח לו אימייל.

לסטרונג באד היו עד עכשיו שלושה מחשבים עליהם ענה אימיילים.

  • "טנדי 400" (Tandy 400): פארודיה על מחשבי האפל הישנים. מסך ירוק ובעל יכולות מוגבלות. כאשר יום אחד התפוצץ, סטרונג באד תיקן אותו, אך לא לגמרי ועדיין היו לו בעיות. כאשר חזר מחופשה החליף אותו למחשבו הבא.
  • "קומפי 386" (Compy 386): פארודיה על מחשב של Compaq. מתקדם יותר מהטנדי. רץ על מערכת הפעלה DOS. כאשר קיבל כמות גדולה של ווירוסים, הדרך היחידה לתקן אותו היה לגאול אותו מייסוריו בעזרת רובה הציד (shotgun) של באבס.
  • "לאפי 486" (Lappy 486): פארודיה על המחשבים הנישאים הראשונים של אפל ששקלו שישה עשר פאונד. המחשב העכשווי של סטרונג באד ולדבריו כולל:

המשיבון של מרזיפן (Marzipan's Answering Machine)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת מהפינות היותר וותיקות באתר, אך בעלת רק שנים עשר פרקים.

כל פרק מתחיל בהודעת הפתיחה שמרזיפן משאירה על המשיבון שלה, וממשיך בחמש עד עשר הודעות ששאר הדמויות משאירות כאשר היא לא עונה. כל פרק יש לפחות שיחה אחת מסטרונג באד בה הוא "עובד" על מרזיפן בצורה גרועה ובוטה. הרבה מהפרקים יצאו בסביבות סרטונים אחרים ולרוב מכילים דמויות משם, כגון כאשר "הת'ניקאמן" (The Thnikkaman) השאיר לה הודעה זמן כצר לאחר שהופיע באימייל של סטרונג באד.

נוצר על ידי הצ'יט (Powered by The Cheat)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטונים אקראיים שהצ'יט יוצר על המחשב דמוי iMac שלו "Tangerine Dreams" בתוכנת הפלאש. הסרטונים הם פארודיה על סרטוני הפלאש הגרועים שמסתובבים באינטרנט.

הסרטונים מציגים את הדמויות באתר כציורים גרועים ועם חיקוי גרוע של עצמם. בזמן שאת הקולות הרגילים של הדמויות עושים מאט צ'אפמן ומיסי פאלמר, את הקולות לסרטונים של הצ'יט עושה מייק צ'אפמן, אחיו של מאט. ברוב הסרטונים שהצ'יט יוצר הוא בדרך כלל זוכה איזה פרס או שנראה כמליונר מצליח. הצ'יט אחראי על עשיית הרבה מהווידאו קליפים שבאתר, כמו כן גם ללהקות אמיתיות לדוגמת They Might Be Giants וThe Skate Party.

סרטוני בובות (Puppet Stuff)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר חברה גרמנית לייצור בובות שלחה לאחים צ'אפס ביחד עם בובת הצ'יט המדברת שהזמינו גם בובת הומסטאר, האחים אהבו אותה כל כך עד שהחליטו לעשות סרטונים קצרים בעזרת בובות. כיום יש בובות להומסטאר, לצ'יט, לסטרונג באד, למארשי (Marshie), דורוגארג (Doreauxgard) ופרנק בנדטו (Frank Bennedetto).

מפני שהסרטונים האלו מתרחשים בעולם האמיתי, לפעמים האחים משלבים גם בני משפחה וחברים בסרטים האלו כמו את אחייניתם, They Might Be Giants ולפעמים את עצמם. ב-DVD של מאה האימיילים הראשונים של סטרונג באד נוספו קטעי בובות שירדו בעריכה, וכן בכל הופעה פומבית במכללות ברחבי ארצות הברית הם מביאים את הבובות ועושים איתן חיקויים על המקום.

בעבר הבובה של הומסטאר ערכה עם הלהקה They Might Be Giants סדרת שירונים קצרים בשם Puppet Jam ועד כה יצאו ארבעה שירים. בחגים שונים ניתן לראות את הבובות של הומסטאר וסטרונג באד "מראיינים" את הילדה הקטנה בנושאים הקשורים לחג ולכן סרטונים אלו נקראים vs. Little Girl. לאחרונה יצאה סדרת בובות חדשה בשם Biz Cas Fri הנערכת במשרד בו "עובדים" סטרונג באד והומסטאר. כאשר הבובות נהפכו להיות כל כך פופולריות, הרבה מהסרטונים החדשים מכילים קטעי בובות סודיים בתוכם.

סרטוני חג[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר התחיל האתר, נקבעה מסורת מסוימת בקשר לחגים. בכל ליל כל הקדושים האמריקאי, כל הדמויות מתחפשות לשחקנים, זמרים, אמנים, סמלים או לדמויות מצוירות אחרות לכבוד החג ויוצאות לעסוק במנהגים אמריקאניים טיפוסיים לחג זה כגון יציאות ל"ממתק או תעלול", או סיפור סיפורים מפחידים. בסוף כל סרטון כזה כל הדמויות מתאספות ואפשר לבחון מקרוב למה כל אחת התחפשה.

מסיבות דתיות ומהסיבה שבהומסטאר צופים בכל רחבי העולם, בעולם הזה לא חוגגים את חג המולד הנוצרי, אלה במקומו חוגגים ב-25 בדצמבר את דצמברווין (Decemberween) בו מחלקים מתנות אחד לשני ומעמידים עצי אשוח בבתים. ההיסטוריה של דצמברווין מסובכת וכוללת מלאך, "דוקטור קריסמס" (Dr. Christmas), שני קובי בראיינט ומלח בשם "ארצ'יבלד" (Archibald).

חגים נוספים בעולם של הומסטאר:

  • חג ההודיה: הזמן בשנה שצריך להרוג תרנגולי הודו ולאכול הרבה רוטב.
  • יום העבודה: למרות שמו, זהו יום שבו לא עובדים ורק חוגגים.
  • יום הדגל: היום בו צריך לזכור לכבד את הדגל של סטרונגבאדיה ולשיר את ההמנון הלאומי.
  • אחד באפריל: היום בו האתר הופך על פניו ואף אחד לא יודע מה קרה לו. לפעמים הקינג אוף טאון משתלט ולפעמים צריך פתאום לשלם על השימוש באתר.

המוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה תמיד הייתה חלק מהאתר. אחד מהמשחקים הראשונים היה "אודישן עם מרזיפן" (Audition With Marzipan) בו השחקן היה צריך לנגן בזמן שמרזיפן שרה. הסרטון הראשון עם שירה היה "סטרונג באד שר" (Strong Bad Sings) שהיה "פרסומת" לקלטות עם שירים של סטרונג באד. לימים השירים שרק חלק מהם נשמע בסרטון צורפו לדיסק Strong Bad Sings and Other Type Hits ששמו מבוסס על סרטון זה, בנוסף לעוד גרסאות מלאות לשירים מהאתר ושירים חדשים לגמרי. את שיר הנושא של האתר, Home Star Run Go, חיברו האחים צ'אפס ליום הולדת של אחיהם הגדול ועשו לו קליפ כאשר העלו אותו לאתר.

הרבה שירים מקורם באימיילים שסרטונג באד עשה, לדוגמה כמו השיר של טרוגדור, "הצ'יט לא מת" (The Cheat is Not Dead), "ההמנון של סטרונגבאדיה" (Strong Badia National Anthem), "המערכת נפלה" (The System Is Down), השירים של סרטי דנג'רסק, השירים מהמונטאז' שלו והשיר SBEMAIL! שבנוי בבמילה אחת מכל 130 האימיילים שקדמו לו. באימיילים יש גם לעיתים ג'ינגלים של חברות מדומות, שירים קצרים הצוחקים על ז'אנר ספציפי (כמו שירי הגל החדש הבריטים עם ה"להקה" West Is Lip) ומוזיקת רקע.

כאשר האחים צ'אפס שמעו שהלהקה They Might Be Giants מעריצה של האתר שלהם, הלהקה יצרה איתם קשר והציעו את כישרונם המוזיקלי לשיתוף פעולה. האיחוד הזה הביא לעולם את שורת סרטוני הבובות המשותפים שלהם הנקראים בשם Puppet Jams, ופעם אחת הבובות של הומסטאר ומארשי הופיעו בהופעה חיה עם הלהקה. They Might Be Giants חיברו את המוזיקה לשיר "עיירה שונה" (Different Town) של סטרונג באד ואף שרו אותו באחד מהחלקים הסמויים ב-DVD. האחים צ'אפס עשו את הקליפ לשיר Experimental Film מהאלבום The Spine של They Might Be Giants ב"בימוים" של סטרונג סאד והצ'יט, והוציאו אותו לאור ביום שהסינגל יצא לחנויות.

עוד להקות אמיתיות ששיתפו פעולה עם האחים צ'אפס הן DaVinci's Notebook, ששרו את "הבלדה של הסניק" (Ballad of the Sneak), הלהקה The Skate Party ששרו את "שיר הנושא של הצ'יט" (The Cheat Theme Song) ו-Y-O-U שעבדו עם האחים על שירי הקריוקי שב-DVD ולהם האחים צ'אפס עשו קליפ ללא קשר להומסטאר ראנר.

כמה להקות נוצרו בעולם של הומסטאר. הראשונה היא"לימוזין" (Limozeen) שסגנונה, גלאם מטאל, נשמע בשירים כמו Because It's Midnite ו-Nite Mamas. את כל חברי הלהקה משחקים האחים צ'אפס וחבריהם בזמן ששמים על עצמם פיאות בלונדיניות ארוכות ובגדים קרועים. ללהקה הייתה סדרה אנימציה בשם Limozeen: "but they're in space!", אבל זו בוטלה אחרי הפרק הראשון. להקה נוספת היא Taranchula שנשמעת בסגנון מטאליקה ויש לה כיום רק שיר אחד: Moving Very Slowly.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לסרטונים השונים ולחלק המוזיקלי של האתר, ישנם גם יותר מעשרים משחקים שונים ומגוונים באתר. המשחקים הראשונים היו פשוטים לגמרי, כמו פשוט לפתוח עוגיות מזל או לעצב להומסטאר ראנר שיער חדש. ככל שנוספו עוד משחקים ניתן היה לראות את ההשפעה של האחים ממשחקי חברת אטארי הישנים ומהמשחקים ל-SNES ואיגדו כל המשחקים האלו תחת החברה הפיקטיבית: ווידלקטריקס (Videlectrix). כיום האחים צ'אפס נעזרים באשף משחקי הפלאש ג'ונת'אן הוו (Jonathan Howe) העוזר להם בכתיבת הקוד למשחקים וכן חיבר את המוזיקה למשחק סטינקומן 20X6 ולטריילר של פאזנטס קווסט הסרט. המשחקים החדשים באים בסגנונות רבים הכוללים משחקי פלטפורמה, הרפתקאות, מרוצים, טקסט, וקטורים ועוד.

החלקים הסמויים (Easter Eggs)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק אינטגרלי באתר וברובם הגדול של הסרטונים, הם החלקים הסמויים. החלק הסמוי הראשון באתר היה באימייל מספר שש, depressio, בו ניתנה כתובת האימייל של סטרונג סאד. הודעות שנשלחו לכתובת קיבלו בתגובה כתובת אתר סודית בה היה יכול לראות קטעים מעברו של סטרונג סאד. לאחר כמה זמן הפסיקו האחים צ'אפס לשלוח את הכתובת והקטעים צורפו לאימייל אחר, website.

יש באתר כמה סוגים של חלקים סמויים:

  • תמונות סודיות – לעיתים ניתן ללחוץ על פריט כלשהו בסרטון ותמונה הקשורה לו תעלה על הצג. לחיצה נוספת והתמונה תיעלם.
  • סרטונים סודיים – בדרך כלל לאחר סיום הסרטון, לחיצה על פרט בתמונת הסיום תציג חלק נוסף בסרטון המתאר מה קרה לדמויות לאחר הסוף, מה קרה לדמויות שלא הוצגו או הצגה של בדיחה של סופרה בסרטון עצמו. ישנם מעט סרטונים בתוך סרטונים. כלומר הסרטון הראשי יפסק לכמה רגעים ויוצג הקטע הסודי. לאחר סיום הקטע הסרטון הראשי יימשך.
  • הומסר – נמצא בקטעים סמויים באתר שמתאימים לו, כמו בשם מוזר של סרט שהוזכר או בדמות אחרת אשר אמרה משהו שמתאים לו. בסרטוני ליל כל הקדושים משנת 2001 לחיצה על משהו שקשור לפופסמית' או לדלעת יביא קטע סודי עם הומסר מחופש.
  • בובות – מאז יציאת סרטוני הבובות לעולם, האחים צ'אפס מצאו את זה כמדיום מאוד משעשע והוסיפו קטעי בובות קצרים בסופם של סרטונים.

מכיוון שהסרטון נעשה בעזרת תוכנת פלאש, לחיצה על מקש ה-TAB במקלדת תראה ריבוע צהוב המקיף אזורים עליהם אפשר ללחוץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הומסטאר ראנר בוויקישיתוף