הוסט (סרט, 2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוסט
Host
בימוי Rob Savage עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Shadowhouse Films
חברה מפיצה שירותי ADS עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 56 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט בלשי, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוֹסְטאנגלית: Host, בתרגום מילולי: מארח/ת) הוא סרט אימה בריטי בסגנון פאונד פוטג' משנת 2020. ביים רוב סאבאג' על פי תסריט שכתבו סאבאג', ג'מה הרלי וג'ד שפרד. בסרט מככבות היילי בישופ, ג'מה מור, אמה לואיז וב, ראדינה דרנדובה וקרוליין וורד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודם נמצאים בסגר בגלל מגפת הקורונה, קבוצת חברים מחליטה לקיים שיחות זום שבועיות כדי לשמור על קשר. לשיחת השבוע היילי שכרה מדיומית, סיילן, להוביל אותם בסיאנס. חבר אחד, טדי, עוזב בכוונה את הצ'אט מכיוון שחברתו ג'יני ממשיכה להפריע. במהלך הסיאנס אחת החברות, ג'מה, טוענת שיצרה קשר עם חבר שהתאבד, ג'ק, רק כדי להודות אחר כך שהכל היה מזויף לאחר שסיילן נשרה מהשיחה. האנשים שנותרו מתחילים לחוות תופעות מוזרות ומבעיתות; הכוס של אמה נשברת, הכיסא של היילי נמשך על ידי כוח בלתי נראה וקרוליין רואה גופה תלויה בעליית הגג שלה.

היילי מצליחה לחזור ולתקשר עם סיילן ולהודיע לה על כל מה שקרה. סיילן מאמינה שהמתיחה של ג'מה יכול היה לזמן רוח שטנית, שלבשה את דמות 'ג'ק' ומתחילה לתת להם הוראות כיצד לסגור את הסיאנס. הרוח קוטעת זאת בכך שהיא גורמת לתופעות נוספות וקריאתה של סיילן נשמעת פעם נוספת. הרוח הורגת את קרוליין, על ידי ניפוץ חוזר ונשנה של פניה אל שולחנה, ואז את ראדינה והחבר שלה אלן, על ידי השלכת שניהם מגובה רב. היילי וג'מה מתווכחות ומעבירות את האשמה ביניהן, רק שהיילי יורדת מהמסך. ג'מה מפוחדת עוזבת מיד את ביתה כדי לבדוק מה שלומה של היילי באופן אישי. לאחר מכן טדי חוזר לשיחה, רק כדי שהרוח תתקוף אותו (עכשיו בדמות שד דמוי גופת זומבי) ויהרוג את ג'יני, על ידי שבירת צווארה. טדי מוכה עד שמאבד הכרתו ונשרף חי. אמה נהרגת לאחר מכן, לאחר שהושלכה מהמרפסת שלה לשולחן בחצר האחורית שלה. מקום הימצאו של אביה של קרוליין עדיין לא ידוע בשלב זה.

ג'מה מגיעה לביתה של היילי אך מותקפת על ידי הרוח בעוד תופעות על טבעיות אחרות מתרחשות סביבה. היא מצליחה למצוא את היילי מתחבאת מתחת לשולחן העבודה שלה, והשתיים מנסות להימלט מהבית באמצעות הבזק של מצלמת הפולארויד של היילי כדי להאיר את הדרך, רק כדי שהרוח תתקוף את שתיהן עם פקיעת הטיימר לשיחת הזום.

הסרט מסתיים עם רשימת משתתפי הזום של היילי וחושף את שמות כל מי שעבד עליו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • היילי בישופ בתפקיד היילי
  • ג'מה מור בתפקיד ג'מה
  • אמה לואיז וב בתפקיד אמה
  • ראדינה דרנדובה בתפקיד ראדינה
  • קרוליין וורד בתפקיד קרוליין
  • אלן אמריס בתפקיד אלן
  • פטריק וורד כאבא של קרוליין
  • אדוארד לינארד בתפקיד טדי
  • ג'יני לופטהאוס בתפקיד ג'יני
  • סיילן בקסטר בתפקיד סיילן
  • ג'ק ברידון בתפקיד לגס
  • ג'יימס סוונטון בתפקיד הרוח

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מבוסס על סרטון קצר שיצר רוב סבאג' בתחילת 2020. הסרט הקצר הציג את סאבאג' חוקר צלילים מוזרים בעליית הגג שלו בזמן שיחת וידאו קבוצתית עם אחרים. תחילה זה היה מיועד להיות מתיחה, שכן האחרים לא היו מודעים לכך שמראה מפחיד יצוץ בפני המצלמה, וסאבאג' העלה את הסרטון לרשת, שם הוא הפך לוויראלי.[1][2] סאבאג' מצא את הפורמט קל לצפייה ובחר ליישם אותו על סרט עלילתי. הוא הצהיר כי הצלחת הסרט הקצר אפשרה לו ליצור סרט באורך מלא.

הסרט צולם בזמן שהוטלו מגבלות הסגר עקב מגפת הקורונה וסאבאג' נאלץ לכוון את השחקנים מרחוק בזמן שהם היו צריכים להציב מצלמות משלהם, תאורה ולבצע את הפעלולים בעצמם.[3] ההשפעות המעשיות טופלו גם על ידי השחקנים והתקיימה סדנה וירטואלית כיצד להקים אפקטים כמו "הזזת דלתות, לגרום לדברים לעוף מהמדפים". סאבאג' הצהיר שהעבודה על הסרט הושלמה בתוך עשרה שבועות.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ על ידי Shudder ב-30 ביולי 2020.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Munday, Rob. "From Zoom prank to feature: The story of Rob Savage's 'Host'". Short of the Week. נבדק ב-2020-08-06.
  2. ^ "How new horror film 'Host' was made on Zoom in lockdown". Yahoo Movies UK (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-08-06.
  3. ^ Ramos, Dino-Ray (2020-07-07). "Shudder Invokes Quarantine Spirits With Remotely Filmed Horror Film 'Host'". Deadline (באנגלית). נבדק ב-2020-08-06.
  4. ^ Johnson, G. Allen. "Behind the scenes of 'Host,' a British horror film shot on Zoom". Datebook (San Francisco Chronicle) (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-08-06.
  5. ^ "First Trailer for Smash Hit Horror Film 'Host' Made Entirely on Zoom". FirstShowing.net (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-08-06.