הוראס ליווריכט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוראס ליווריכט
לידה 10 בדצמבר 1883 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 24 בספטמבר 1933 (בגיל 49) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוראס ליווריכטאנגלית: Horace Brisbin Liveright;‏ "LIVE-right" על בסיס שם משפחה גרמני Liebrecht,‏ 10 בדצמבר 188424 בספטמבר 1933) היה מו"ל ומפיק אמריקאי ממוצא יהודי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוראס ליווריכט נולד בשנת 1884 בעיירה בפנסילבניה למשפחה יהודית. הוא התחתן עם ליסיל אלזס, בת של איש עסקים שבבעלותו היה בית החרושת לנייר.

בשנת 1917 הוא יסד הוצאה לאור Modern Library ביחד עם שותפו אלברט בוני. הם התמחו בהוצאה לאור של ספרים לא יקרים של סופרים מאירופה ומארצות הברית. בין היתר הם פרסמו ספרים של ת"ס אליוט, תאודור דרייזר, ברטראנד ראסל וסופרים נוספים. הוראס ליווריכט היה בדעה שניתן למכור ספרים בשיטות דמות למכירת מוצרים אחרים. בשנת 1929 הוא פרסם גרסה אנגלית של רומן מאת רודיון מרקוביץ' וכל הספרים נמכרו תוך מספר חודשים. הוצאה לאור הוציאה את הספרים הראשונים של ארנסט המינגוויי.

למרות הצלחה מסחרית, היחסים בין השותפים הדרדרו. בסופו של דבר הוחלט על פירוק השותפות. קביעת זהות הבעל העסק העתידי בוצע בעזרת הטלת מטבע.

בשנת 1924 הוראס ליווריכט החליט להיכנס לעסקי תיאטרון. בחירת המחזות לא הייתה מוצלחת והוא נאלץ לכסות את ההפסדים בעזרת הוצאה לאור שבבעלותו. הדבר גרם לכך שלקראת שנת 1928 הוא איבד שליטה על העסק ובשנת 1930 הוצאה כללית מניהול הוצאה לאור שיסד.

לעומת זאת העסקים שלו בהפקת תיאטרון החלו להביא הכנסות. בשנת 1927 הצגה Dracula זכתה להצלחה והוא קיבל כ-2 מיליון דולר. למרות זאת, הוא לא הצליח לשלם תמלוגים לכותב ההצגה.

הוראס ליווריכט נפטר בשנת 1933 מדלקת ריאות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.