הורים במשרה מלאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הורים במשרה מלאה
Parenthood
כרזת הסרט הורים במשרה מלאה
כרזת הסרט הורים במשרה מלאה
כרזת הסרט הורים במשרה מלאה
בימוי רון הווארד
הופק בידי בריאן גרייזר
תסריט לואל גנץ
באבאלו מנדל
עריכה דניאל פי. הנלי
מייק היל
שחקנים ראשיים סטיב מרטין
טום הולס
ריק מוראניס
מרתה פלימפטון
קיאנו ריבס
ג'ייסון רוברדס
מרי סטינבורגן
דיאן ויסט
מוזיקה רנדי ניומן
צילום דונלד מקאלפיין
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Imagine Entertainment
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 באוגוסט 1989
משך הקרנה 124 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה
תקציב 31 מיליון דולר[1]
הכנסות 126 מיליון דולר[2]
הכנסות באתר מוג'ו parenthood
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הורים במשרה מלאהאנגלית: Parenthood) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1989, ובו מככבים סטיב מרטין, טום הולס, ריק מוראניס, מרתה פלימפטון, חואקין פיניקס, קיאנו ריבס, ג'ייסון רוברדס, מרי סטינבורגן ודיאן ויסט.

את הסרט ביים רון הווארד על פי תסריט מאת לואל גנץ ובאבאלו מנדל. הסרט מבוסס ברובו על חוויות המשפחה וההורות של הווארד, גנץ, מנדל ושל המפיק בריאן גרייזר שלהם סכום כולל של 17 ילדים. צילום הסרט ברובו התרחש באורלנדו, פלורידה כאשר חלק מהצילומים התרחשו באוניברסיטת פלורידה. הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר, האחד לדיאן ויסט עבור שחקנית המשנה הטובה ביותר והשני לרנדי ניומן עבור השיר המקורי הטוב ביותר - "אני אוהב לראות אותך מחייכת" (I Love to See You Smile).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיל באקמן הוא איש מכירות נוירוטי אשר מנסה לאזן בין המשפחה לקריירה. כאשר הוא מגלה שלבנו הבכור, קווין, יש בעיות רגשיות וזקוק לטיפול ושגם לילדיו האחרים, לבתו, טיילור, ולבנו הצעיר ג'סטין גם יש בעיות, הוא מתחיל להאשים את עצמו ומתחיל לפקפק ביכולותיו האבהיים. כאשר אשתו, קרן, נכנסת להריון עם ילדם הרביעי, הוא אינו בטוח שהוא יכול לעמוד בכך.

גיל גם כן מתוסכל ומפוחד שהמעמסות הכלכליות של ילד נוסף הופכים אותו ל-"וורקאהוליק" המנוכר שהיה אביו, פרנק. גיל נפתח בפני אביו בנוגע לספקותיו על היותו הורה. פרנק אומר לו שהוא דואג יותר מדי והשניים מישרים את ההדורים כאשר פרנק אומר לו שהחששות על הילדים לעולם אינם נגמרים. כאשר גיל שוכר קאובוי לבוא להופיע ביום ההולדת שלקווין והוא אינו מופיע, גיל מתחפש לקאובוי בעצמו ונכנס לתפקיד.

אחותו של גיל, הלן, היא מנהלת בנק גרושה שבעלה לשעבר אינו מעוניין בקשר עם ילדיה, גארי וג'ולי. גארי, שזה עתה נכנס לגיל ההתבגרות, הוא טיפוס שקט ונחבא אל הכלים. הוא אוהב להתבודד בחדרו עם תיק מנייר מסתורי. תחילה, הלן דואגת שמא התיק מכיל סמים או אלכוהול אך למעשה התיק מכיל פורנוגרפיה.

ג'ולי עדיין בתיכון אך אינה מעוניינת בהשכלה שלה. היא וחברה, טוד, מתחתנים, היא נכנסת להריון וטוד עובר לגור בבית של הלן. כאשר הלן מבקשת מטוד לדבר עם גארי, טוד מצליח לעודד את גארי שהאובססיה שלו עם בנות וסקס היא נורמלית לילד בגילו וגארי שואב עידוד מכך. דבר זה גם מעלה את רמת הכבוד שרוכשת הלן לטוד. בסופו של דבר היא תומכת ביחסים שבין ג'ולי לטוד עד כדי כך שכאשר ג'ולי רוצה להפרד ממנו, הלן מצווה עליה להתמודד עם פחדיה ולתמוך בו.

אחותו השנייה של גיל, סוזן, היא מורה בחטיבת ביניים אשר נשואה למדען בשם נתן. להם יש בת, פאטי. סוזן רוצה עוד ילדים אך נתן מעוניין יותר בהתפתחות הקוגניטיבית של בתם. סוזן נוקמת בנתן כאשר היא מחבלת בדיאפרגמה שלה כחלק מתוכניתה להיכנס להריון בניגוד לרצונו של נתן. היא בסופו של דבר נהיית כל כך מתוסכלת שהיא עוזבת אותו. נתן מגיע בסופו של דבר לאחד מהשיעורים שלה ושר לה סרנדה כדי לזכות בה בחזרה ומבטיח לה שהוא ישתנה. סוזן מסכימה לחזור הביתה.

לארי, אחיו של גיל, הוא הכבשה השחורה של המשפחה אך האהוב ביותר על פרנק. במקום להסתדר עם קריירה, הוא נסחף בחייו בנסיונותיו להשיג כסף קל באמצעים מפוקפקים. הוא מופיע עם בנו, קול, ומבקש להלוות כסף מאביו. במהרה מתברר שלארי זקוק לכסף כדי להחזיר את חובותיו מהימורים אחרת הוא עלול לשלם בחייו. פרנק מתאכזב ממנו אך עדיין מנסה לעזור. פרנק מסרב להוציא אותו לגמרי מכלל צרה אך מציע ללמד אותו את העסק המשפחתי כדי שזה יוכל להחליף אותו כדי שיוכל לצאת לפנסיה ולהשתמש בהכנסות כדי לשלם את חובותיו. במקום זאת, לארי מציע תוכנית אשר מכריחה אותו לצאת לצ'ילה ופרנק מסכים לשמור על קול.

המשפחה מתאחדת בבית החולים כאשר הלן יולדת בת. פרנק מחזיק בנכד, קול. טוד וג'ולי ביחד עם בנם. סוזן בהיריון וגיל וקרן הם כעת הורים לארבעה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נתוני מכירות עבור הורים במשרה מלאה. אוכזר 18 בפברואר 2017.
  2. ^ "הורים במשרה מלאה", במסד הנתונים Box Office Mojo (באנגלית)