הורשיו קינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הורשיו קינג
Horatio King
הורשיו קינג
הורשיו קינג
לידה 21 ביוני 1811
פריז, מיין, ארצות הברית
פטירה 20 במאי 1897 (בגיל 85)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות של הקונגרס, וושינגטון די. סי., ארצות הברית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
המנהל הכללי של דואר ארצות הברית ה־22
12 בפברואר 18617 במרץ 1861
(3 שבועות ו־3 ימים)
תחת נשיא ארצות הברית ג'יימס ביוקנן
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הורשיו קינגאנגלית: Horatio King;‏ 21 ביוני 181120 במאי 1897) היה המנהל הכללי של דואר ארצות הברית בממשלו של הנשיא ג'יימס ביוקנן.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הורשיו קינג נולד בפריז, מיין. הוא למד בבתי ספר ציבוריים ובגיל 18 החל לעבוד בעיתון המקומי "ג'פרסוניאן", שם הוא למד את מקצועות הדפוס ולאחר מכן היה לבעלים ולעורך של העיתון. ב־1833 הוא העביר את העיתון לפורטלנד, שם הוא הוציא אותו לאור עד 1838

קריירה במחלקת הדואר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־1839 הגיע קינג לוושינגטון די. סי., שם הוא מונה כפקיד במחלקת הדואר של ארצות הברית ושם הוא התקדם בהדרגה. ב־1854 הוא מונה כעוזר הראשון למנהל הכללי של הדואר. בינואר 1861, כאשר כיהן כמנהל הכללי בפועל של הדואר, הוא נשאל על ידי חבר קונגרס מקרוליינה הצפונית בנוגע לזכות הביול (זכות שהייתה לחברי הקונגרס ולנושאי משרות ממשלתיות לשלוח מכתבים רשמיים ללא הדבקת בולים על סמך חתימתם בלבד). בתשובתו היה קינג הראשון שדחה באופן רשמי את זכותן של המדינות לפרוש מן האיחוד. קינג כיהן בתפקיד המנהל הכללי של דואר ארצות הברית במינוי קבוע מ־12 בפברואר ועד 7 במרץ 1861.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרישתו מהשירות הממשלתי נשאר קינג בוושינגטון, ובמהלך מלחמת האזרחים הוא שירת בוועדה שפיקחה על יישום האמנציפציה במחוז קולומביה. מאמציו הובילו למספר משמעותי של עבדים לשעבר שהשתקעו במחוז.

לאחר פרישתו עסק קינג בעריכת דין בוושינגטון. הוא היה פעיל בדחיפה להעברתם של שלושה חוקים, ב־1874, 1879 וב־1885, בנוגע לשימוש במעטפות דואר רשמיות, שחסכו לממשלה כספים רבים. הוא גם נמנה עם אלו שעסקו במלאכת השלמתה של אנדרטת וושינגטון, ושימש כמזכיר אגודת האנדרטה החל מ־1881. קינג הרבה לכתוב לעיתונות ופרסם מכתביו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קברו של הורשיו קינג

קינג נישא פעמיים. ב־1846 הוא נשא לאישה את אן קולינס ממיין. לזוג נולדו בת ושני בנים. לאחר מותה של אן, נשא קינג ב־1875 לאישה את איזבלה א. אוסבורן. ב־1881 הוא רכש חלקת אדמה בווסט ניוטון שבמסצ'וסטס ובנה שם בית ששימש אותו ואת רעייתו איזבלה כבית קיץ, שהיה סמוך לביתו של בנם, הנרי פרנקלין קינג.

הורשיו קינג נפטר בוושינגטון ב־20 במאי 1897 ונטמן בבית הקברות של הקונגרס. הוא היה אחרון חברי הקבינט של ביוקנן שנותרו בחיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הורשיו קינג בוויקישיתוף