הזמן הזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הזמן הזה
מו"ל הוצאת מכון ון ליר
מייסד אסף שטול-טראורינג
תאריכי הופעה אוגוסט 2018 – הווה (כ־5 שנים ו־36 שבועות)
שפה עברית
מדינה ישראלישראל ישראל
hazmanhazeh.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הזמן הזה הוא כתב עת למחשבה פוליטית, תרבות ומדע הרואה אור בהוצאת מכון ון ליר בירושלים. כתב העת ראה אור לראשונה באוגוסט 2018, הוא יוצא פעמיים בשנה ומופץ בכתשעים אלף עותקים למנויי עיתון "הארץ". מדי כשבוע מתפרסמים מאמרים חדשים באתר כתב העת.

כתב העת מוקדש לדיון ציבורי אינטלקטואלי בישראל, ומתפרסמים בו מאמרים מקוריים ותרגומים מכתבי עת בעולם. כתב העת עוסק בנושאים כגון דת וחילוניות, נאו-ליברליזם וכלכלה פוליטית, משבר האקלים, דמוקרטיה בישראל, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ציונות ולאומיות, פמיניזם, ספרות עכשווית ומגוון סוגיות פוליטיות, תרבותיות ומדעיות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתב העת הושק תחילה בגרסה מקוונת. במאי 2020, ראה אור הגיליון הראשון של כתב העת אשר צורף לגיליון סוף השבוע של "הארץ". מודל הפצה זה הוא ייחודי בנוף כתבי העת הפוליטיים-תרבותיים החדשים, שלרוב נשענים על בסיס מנויים.[1] כל גיליון כולל כחמישה מאמרים ומסות רחבי יריעה. עם הכותבים והחוקרים שמאמריהם התפרסמו בכתב העת נמנים חוה יבלונקה, הלל כהן, דני פילק, ראיף זריק, אברהם סלע, אורלי בנימין, אלי קוק, יפעת וייס, אסף שגיב, אריה דובנוב, ועוד. כתב העת מפרסם גם מאמרים מתורגמים, בין היתר של חוקרים כגון סמואל מוין, ננסי פרייזר, ליאורה בטניצקי, פנקג' מישרה, אנדריאה לונג-צ'ו, אדם קוצקו, יאן-ורנר מולר ואחרים.

אסף שטול-טראורינג היה העורך המייסד של הזמן הזה. כיום עורך את כתב העת עפרי אילני, ועורך המשנה הוא עמית לין. במערכת כתב העת חברים ראש מכון ון ליר שי לביא, חגי בועז, אסף דוד, כפיר כהן לוסטיג, טל כוכבי ויוכי פישר.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אריאל הורוביץ, "תחיית כתבי העת: 'אי אפשר לבנות זהות בטוויטר'", "מקור ראשון".
  2. ^ דף האודות באתר הזמן הזה.