החיים בצבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיים בצבע
Life in Colour
סוגה סדרת-טבע
יוצרים BBC
שחקנים דייוויד אטנבורו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים דייוויד אטנבורו
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית בריטית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
תקופת שידור מקורית 28 בפברואר 202122 באפריל 2021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החיים בצבעאנגלית: Life in Colour) היא מיני-סדרת טבע תיעודית של ה-BBC, בקריינותו של דייוויד אטנבורו, הכוללת 3 פרקים באורך של 60 דקות ששודרה בין ה-28 בפברואר ל-22 באפריל 2021 (במקור היה אמור להיות פרק נוסף אך הוא בוטל עקב התפרצות מגפת הקורונה). הסדרה שודרה ברשת BBC One, בערוץ 9 ורשת "Stan" והופצה גם בנטפליקס.

הסדרה חוקרת את הצבעים השונים של בעלי חיים בטבע ואת מטרותיהם תוך שימוש באמצעי צילום מיוחדים וטכנולוגיות מתקדמות, תוך חשיפת תגליות מדעיות חדשות תוך כדי הצילומים.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. לראות בצבע: הפרק הראשון מציג את חייהם של בעלים חיים המשתמשים בצבעים מרשימים ומובלטים לצרכיהם השונים. נראים טוקן ססגוני-מקור, טווס מצוי וקוליברי כיפה המנצלים את גווניהם לרבייה, קופי מנדריל שהם בין היונקים הבודדים בעלי גוונים בולטים, פרפרים בולטים, חסילון גמל שלמה טווסי האורב לטרפו תוך שימוש בעיניים ייחודיות בעלות מדוכים המבחינים במגוון גדול של צבעים וצפרדע חץ תותית מעבירה בעזרת צבעי גופה הבוהקים. כמו כן נראים 2 מיני דגים המנצלים כתמים ייחודיים כדי להבדיל בין שניהם: שוניתן לימוני ושוניתן אמבון.
  2. להסתתר בצבע: הפרק מציג בעלי חיים המשתמשים בצבע כדי לחפש טרף או להתחמק מטורפים. נראה טיגריס בנגלי האורב לאיילים נקודים וסמברים תוך שימוש בהסוואתו, זברות המנצלות את פסיהם כדי להימנע מעקיצות זבוב הצה-צה, חלזונות קריביים מבלבלים את טורפיהם באמצעות גיוון הצבעים של הקונכיות, מטעה כחול-קווים טפיל מנצל את דמיונו לחקיין נקאי כדי לתקוף דגים חסרי מזל, אלמנה חדת-זנב נטפלת לעופות אחרים תוך שימוש בגוונים מיוחדים וסרטביש מחליף את צבעיו כדי לתפוס טרף על פרחים.
  3. מרדף אחר הצבע: פרק זה מציג את הטכנולוגיות המתקדמות המציגות את המדעים מאחורי צבעיהם של בעלי החיים, ומתאר גם את הבעיות של בעלי החיים שמשתמשים בצבע עקב שינויי האקלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]