המצוד הגדול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף החיפוש הגדול)
המצוד הגדול
The Great Hunt
רנד, נצפה מאחורי טרולוקים, לבוש בבגדים שהביאה לו האמירלין ומניף את קרן ואליר
רנד, נצפה מאחורי טרולוקים, לבוש בבגדים שהביאה לו האמירלין ומניף את קרן ואליר
מידע כללי
מאת רוברט ג'ורדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה אפית
מקום התרחשות מחזור כישור הזמן - מקומות עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ספרי טור, ספרי אורביט עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1990
מספר עמודים חלק א - 357
חלק ב - 309
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תאריך 1997 (מהדורה שנייה: 2022)
תרגום בועז וייס
מהדורות נוספות
מספר כרכים המצוד הגדול - חלק א (בתרגום הראשון: החיפוש הגדול), המצוד הגדול - חלק ב (בתרגום הראשון: קרן ואלר)
סדרה
סדרת ספרים כישור הזמן
ספר קודם עין העולם
הספר הבא שובו של הדרקון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המצוד הגדולאנגלית: The Great Hunt, בתרגום הראשון שיצא בעברית תורגם כ"החיפוש הגדול"), הוא הספר השני מתוך סדרת הפנטזיה מחזור כישור הזמן מאת רוברט ג'ורדן. בגרסה העברית הספר מחולק לשני חלקים (בתרגום הראשון בעברית ניתן לכל כרך שם נפרד; לראשון "החיפוש הגדול" ולשני "קרן ואלר"). במהדורה השנייה של הספר באנגלית הוא גם חולק לשני כרכים "החפוש מתחיל" ו"איומים בתבנית".

בציור כריכת הגרסה החדשה (באנגלית) לחלק השני, מופיעה אגווין בכריכה, כשהיא קשורה באדאם לרנה, ומאחור חייל סינצ'ני משגיח עליהם.

המצוד הגדול - חלק א[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיואן סנצ'ה מודיעה לרנד שהוא הדרקון שנולד שוב. מצודת פאל דארה מותקפת, ופדן פיין, ידיד האופל המטורף בורח. הוא לוקח איתו את הפגיון המקולל משאדר לוגות ואת קרן ואלר.

רנד וחבריו יוצאים ביחד עם קבוצת חיילים בפיקודו של לורד אינגטר השאינרי, כדי למצוא את פדן פיין ואת קרן ואלר, ובמקביל מוריין מובילה את אגווין, ונינאב למגדל הלבן. נינאב הופכת למקובלת, ואגווין לחניכה.

חבורת החיילים השאינרים ישנה ליד אבן מעבר, ורנד מעביר בטעות את לויאל והורין איתו לעולם אחר. אישה מסתורית בשם סלין עוזרת להם לחזור למציאות העכשווית. קיצור הדרך עוזר להם למצוא את ידידי האופל ולהחזיר את הקרן והפגיון. בינתיים, פרין מתחבר לזאבים עוד יותר.

רנד מגיע לקאירייהין ולפני שהוא מספיק להתחבר לחבורה מחדש, החפצים נגנבים ממנו שוב.

המצוד הגדול - חלק ב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מקבל הודעה מפדן פיין שאם הוא רוצה את החפצים עליו לבוא לכף תומאן, הנמצאת בצידה השני של היבשת, וכבושה כרגע על ידי הסינצ'נים, שבאו מעבר לים.

ליאנדרין, אאס סדאי מהאג'ה אדומה (ולמעשה שחורה) מפתה את אגוין ונינאב לבוא איתה לפאלם שבכף תומאן בשקרים, בטענה שרנד בצרה. מין ואליין מצטרפות אליהן, אך בהגיעם לפאלם ליאנדרין מסגירה אותם לסינצ'נים. מתברר שהסינצ'נים שמים על אאס סדאי קולר בשם א'דאם ועל ידי כך הם שולטים ומשתמשים בכוחה, נינאב ואליין מצליחות לברוח, אך מין ואגוין נתפסות, אחת הסינצ'ניות בשם רנה קושרת את אגוין בקולר אדאם, ומתעללת בה.

רנד מגיע לפאלם הורג את מנהיג הסינצ'נים לורד טוראק, ולוקח בחזרה את הקרן והפגיון. במקביל נינאב מתעלת זרזיף קטן של סאידר, לעבר אאס סדאי בקולר ומצליחה לשחרר אותה. היא ואליין משתמשות בקולר על הסינצ'נית שעד עכשיו כבלה נשים, סטה, ומגלות שזה עובד גם עליה. הן הולכות לכלא של אגוין משחררות אותה. וכובלות את רנה.

רנד, מאט והשאינרים מנסים לברוח דרך היבשה, כשהם נלכדים בין שני צבאות הנלחמים ביניהם הגלימות הלבנות והסינצ'נים הבאים לקראתם מהעיר. מאט תוקע בקרן ואלר ומזמן את גיבורי הקרן לעזרה. ארתור הוקינג ושאר הגיבורים קוראים לרנד "לואיס תרין". תוך כדי המלחמה בעלזמון מופיע, ונלחם ברנד בשמי העיר בקרב שנראה לעיני כל, אך רנד מביסו. בעקבות זאת, רנד הכריז על עצמו כדרקון שנולד מחדש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המצוד הגדול, באתר OCLC (באנגלית)