הטינה: בראשית (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטינה: בראשית
呪怨: 黒い少女
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על סדרת סרטי "ג'ו-און" מאת טאקאשי שימיזו
סוגה אימה
על טבעי
כותבים הירושי טאקהאשי
טאקאשי איצ'יס
בימוי שו מיאקי
שחקנים יוסיושי אראקאווה
יואינה קורושימה
סאיקו איוואידו
ריריקה
ריוטה מאטסושימה
אטסוקי יאמאדה
ארץ מקור יפן
שפות יפנית
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
הפצה NBCUniversal Entertainment Japan
נטפליקס
שידור
פורמט (תמונה) 4K (Ultra HDTV)
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 3 ביולי 2020
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

הטינה: בראשיתיפנית: 呪怨:呪いの家) היא סדרת טלוויזיה יפנית שנוצרה עבור שירות הזרמת המדיה נטפליקס[1] בשנת 2020 המבוססת על סדרת סרטי "ג'ו-און" מאת טאקאשי שימיזו[2].

בסדרה אין קשר לקללה של משפחת סא'אקי, לקללה של משפחת יוקוטה (רוח שחורה) או לקללה של משפחת איסובה (רוח לבנה) והיא מספרת על קללה חדשה הנוצרת על ידי אדם בשם הירושי שכלא ואנס בביתו אישה, הכניס אותה להיריון ולאחר מכן נרצח על ידה. האישה נפטרה ורוחה משתלטת על הבית בו היא נכלאה וכל מי שנכנס אליו מת מוות אלים. העלילה מושפעת מסיפור אמיתי אודות בית ביפן שעל פי השמועות הוא רדוף רוחות[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו כל סרטי הסדרה, עלילת סדרת הטלוויזיה היא לא ליניארית, אך פה היא תוצג לפי הסדר.

בשנת 1952, אדם בשם הירושי סונאדה כולא בביתו אישה בעליית הגג, אונס אותה ומעבר אותה. האישה הורגת את האנס שלה ויולדת את התינוק (שמעולם לא נמצא), אך מתה בלידה. האירוע יוצר קללה בבית, ובניגוד לסרטים הקודמים, הקללה משפיעה רק על משפחות עם ילדים או כאלו שבהן האישה בהיריון. מאז אותו היום, רוחה של האישה, המכונה "האישה בלבן" רודפת את הבית ואת כל יושביו במטרה למצוא את התינוק שאבד לה.

בשנת 1960, יוסהו ומשפחתו (אביו ואחותו) עוברים לגור בבית ובזמן משחק, יוסהו ואחותו מגיעים לעליית הגג ופוגשים את האישה בלבן. האישה בלבן נותנת ליוסהו את תינוקה, אך יוסהו מהפחד שומט אותו לרצפה לאחר שהוא מבחין בצללית מאיימת מנסה לפרוץ לבית ולקחת את התינוק לעצמה. לאחר האירוע, אביו של יוסהו נעלם לנגד עיניו והוא ואחותו מתפצלים ועוברים לגור אצל משפחות אומנות.

כמה זמן לאחר מכן, משפחת היידה הכוללת את נובהיקו ואשתו קאיקו עוברים להתגורר בבית ונובוהיקו מתחיל לנהל רומן עם אישה בשם צ'אי, הנשואה לקאיצ'י. בעקבות הרומן, צ'אי נכנסת להיריון מנובוהיקו והשניים מתכננים לרצוח את בני זוגם במטרה לחיות יחד. הקללה בבית גורמת לנובוהיקו לרצוח את אשתו קאיקו ולהתאבד, בזמן שקאיצ'י, שעקב אחר אשתו וגילה את דבר הרומן רוצח אותה באכזריות ותולש את העובר מגופה. קאיצ'י מגיע לבית המקולל, שם דמות לא מזוהה מזמינה אותו להיכנס לאכול ארוחת ערב בבית (למרות שכל יושבי הבית מתים) ולבסוף קאיצ'י קובר את העובר בחצר הבית ומסגיר את עצמו למשטרה. במעצר, קאיצ'י נרצח על ידי רוחותיהם של צ'אי ושל התינוק.

בשנת 1988, שחקנית בשם הרוקה הונצ'ו מאורסת לבן זוגה טאטסויה פוקאזוואה. טאטסויה מחפש אחר בית בו השניים יגורו לאחר החתונה, ומגיע לבית המקולל. היותו בבית גורמת להרוקה גם היא להיות מקוללת וזמן מה לאחר מכן, טאטסויה מוצא את מותו בגלל הקללה והרוקה מתחילה לשמוע צעדי ילד ברחבי הבית. בהגיעה ללוויה של טאטסויה, מתברר להרוקה שטאטסויה ואמו, מיצ'יקו הם רגישים לעל טבעי והרוקה מתחילה לחלום חלומות בהם טאטסויה מזהיר אותה לא להיכנס לבית. בעקבות החוויה, הרוקה משתתפת בתוכנית אירוח יחד עם יוסהו (שמאז האירוע שחווה בבית בילדותו, גדל והפך לחוקר העל טבעי) והשניים מחליטים לשתף פעולה כדי למצוא את המקור לקללה.

כמה זמן לאחר מכן, תלמידת תיכון בשם קיומי קאוואי מובלת לבית הרדוף על ידי שתי חברותיה, מאי ויושי ושם היא נאנסת על ידי תלמיד בשם יודאי. במנוסתה ברחבי הבית, היא פוגשת ברוחה של האישה בלבן ולאחר מכן (תחת השפעת הקללה) מתחילה לצאת עם יודאי וגורמת לו להרוג את אמה המתעללת ולהפליל במעשה את המורה שלה מבית הספר. יודאי וקיומי ברחו, החליפו את זהויותיהם וכעת מתגוררים עם בנם בן ה-5 טושיקי, אותו קיומי אימצה מהבית המקולל (זהו אותו אירוע שיוסהו היה עד לו בתור ילד). יודאי מתחיל להתעלל בטושיקי ובעקבות האלימות, טושיקי נכנס לתרדמת ועובדת סוציאלית בשם קימי אריאסו מתחילה לחקור אודות המשפחה.

קימי משתפת פעולה עם יוסהו והרוקה. השלושה מוצאים את ביתם האחרון של קיומי ויודאי ומגלים את גופתו של יודאי באמבטיה לאחר שהאחרון נרצח על ידי קיומי. לאחר מכן, השלושה מצליחים למצוא את כתובת הבית המקולל ומגלים שמשפחה חדשה עברה לשם: משפחת מורוזומי הכוללת את יוסאקו ואשתו ההריונית טומוקו. חרף אזהרותיו של יוסהו על טבעו של הבית, הזוג מסרב לעזוב. טומוקו חווה חיזיון בבית בו היא מארחת את קאיצ'י לארוחת ערב בביתם לאחר שרצח את אשתו (בכך מתברר שהדמות הלא מזוהה שהזמינה את קאיצ'י לארוחת ערב, רגע לאחר שרצח את אשתו הייתה טומוקו). בעקבות מאורע זה, טוקומו מובהלת לבית החולים והזוג מבקש את עזרתו של יוסהו.

בסופו של דבר, יוסאקו מנסה לברוח מהבית ונעלם על ידי הקללה (בדומה לאביו של יוהסו). יוסהו והרוקה מזמינים את מצ'יקו, אמו של טאטסויה על מנת שתערוך סיאנס בבית במטרה לגרש את האישה בלבן. הניסיון נכשל ומיצ'יקו מתה. בסוף הסדרה, הרוקה קוברת בחצר את הבית את הקלטת שבה מופיעים הצילומים מתוכנית האירוח (במחשבה שכל תיעוד על הקללה צריך להיות מושמד כדי שהקללה תיפסק), אך לאחר מכן רוחו של הירושי (האדם שיצר את קללת האישה בלבן) חוטפת אותה למקום לא ידוע.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסהו אודג'ימה (יוסיושי אראקאווה) - הדמות הראשית בסדרה וחוקר על טבעי. כשהיה צעיר, עבר לגור בבית המקולל עם אחותו ואביו, שם אביו נעלם לנגד עיניו ויוסהו עצמו פגש את האישה בלבן וקיבל ממנה את תינוקה. בעקבות האירוע, יוסהו החליט להפוך לחוקר על טבעי ומנסה לפענח את המסתורין שבבית.

הרוקה הונצ'ו (יואינה קורושימה) - שחקנית מפורסמת ביפן שהייתה מאורסת לאדם בשם טאטסויה, הרגיש לעל טבעי ונחשפה לבית בעקבות חיפושיו של טאטסויה אחר בית שהשניים יגורו בו לאחר החתונה. לאחר שטאטסויה מת, הרוקה מצתוותת ליוסהו במטרה לגלות אודות המסתורין בבית המקולל. בסוף הסדרה נחטפת על ידי רוחו של הירושי וגורלה נותר לא ידוע.

האישה בלבן (סאיקו איוואידו) - דמות האנטגוניסט בסדרה. בעברה היא נחטפה על ידי אדם בשם הירושי סונאדה לביתו, נאנסה על ידו בעליית הגג ונכנסה להיריון. האישה רצחה את הירושי, אך תינוקה נעלם והיא מתה בעליית הגג לאחר הלידה. בעקבות מותה, קללה הוטלה על הבית שבו נכלאה וכל מי שדורך בו נהפך לאלים יותר ומתחיל לרצוח את הסובבים אותו.

קיומי קאוואי (ריריקה) - אחת מקורבנות הקללה. בת לאם מתעללת שמאשימה את קיומי בעזיבתו של אב המשפחה את הבית ונוהגת לקיים יחסי מין עם אנשים שונים במטרה לשפר את מצבה החברתי והכלכלי. קיומי הובלה לבית על ידי שתי תלמידות מכיתתה, מאי ויושי שם היא נאנסה על ידי תלמיד בשם יודאי. לאחר האונס קיומי מותקפת על ידי האישה בלבן ותחת השפעת הקללה היא מתחתנת עם יודאי וגורמת לו לרצוח את אמה בתור נקמה. בהמשך היא ויודאי עוברים להתגורר ביחד תחת שמות בדויים עם בנם בן ה-5 טושיקי. במהלך הסדרה קיומי מתחילה להשתמש בסמים ולבסוף רוצחת את יודאי ונהרגת על ידי הקללה.

קאיצ'י מאסאקי (ריוטה מאטסושימה) - בעלה החשדן של צ'אי. לאחר מעקב אחריה, גילה שהיא מנהלת רומן עם אדם בשם נובוהיקו, המתגורר בבית המקולל ונכנסת להיריון ממנו. צ'אי ונובוהיקו מתכננים לרצוח את בני זוגם במטרה להיות ביחד. הקללה בבית גורמת לנובוהיקו להרוג את אשתו קאיקו ולהתאבד. בזמן הזה, צ'אי מנסה להרעיל למוות את קאיצ'י, תוך שהיא מטיחה עלבונות בפניו שהילד כלל לא שלו. הקללה גורמת לקאיצ'י לרצוח את צ'אי ולתלוש את העובר מגופה. הוא מסגיר עצמו למשטרה, אך נהרג במעצר על ידי רוחותיהן של צ'אי ושל התינוק.

טושיקי (אטסוקי יאמאדה) - בנם בן ה-5 של קיומי ויודאי. יודאי נוהג להתעלל רבות בטושיקי והאחרון מגיע לבית החולים במצב של תרדמת, מה שגורם לרשויות הרווחה לחקור את המשפחה. מתברר שטושיקי הוא התינוק של האישה בלבן, אותו קיומי אימצה לאחר ביקורה בבית.

רשימת פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק שם הפרק בוים על ידי נכתב על ידי תאריך שחרור מקורי
1 פרק 1 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
בשנת 1988, אדם בשם יוסהו הוא חוקר על טבעי המופיע בתוכנית אירוח יחד עם השחקנית הרוקה הונצ'ו, שמשתפת על החוויה האישית שלה עם העל טבעי.

בן זוגה של הרוקה, טאטסויה פוקאזוואה, מחפש אחר בית לגור בו לאחר שהשניים יתחתנו. לאחר ביקור בבית המקולל, אישה בלבן שמחזיקה תינוק בידיה מתחילה לרדוף את טאטסויה. תלמידת התיכון קיומי קאוואי עוברת לבית ספר חדש בעידוד אימה המתעללת, מינה. חברותיה החדשות של קיומי, יושי מינאקמי ומאי היודו מזמינות אותה לבוא איתן לבית הרדוף. אל הבנות מצטרף תלמיד מבית ספר אחר בשם יודאי קאטסורגי. כשהם כולם מגיעים לבית, מתברר שהבנות הובילו את קיומי לשם על מנת שיודאי יוכל לאנוס אותה.

2 פרק 2 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
בזמן שיודאי אונס את קיומי, יושי מצלמת את האקט במטרה לסחוט את קיומי על מנת שזאת לא תדווח על האונס. בזמן הזה מאי לפתע נעלמת. קיומי נתקלת באישה בלבן בעליית הגג ומתחילה לצרוח מפחד, אך מיד לאחר מכן מתחילה להתגרות מינית ביודאי תחת השפעת הקללה. כמה ימים לאחר מכן, קיומי מצליחה להשיג את התמונות שמתעדות את האונס שלה מידי יושי ומתחילה לצאת עם יודאי. יושי, שמנסה להבין לאן מאי נעלמה, מגיעה בעקבות רמז למועדון לילה שם היא פוגשת את רוחה של מאי ונהרגת בקלל הגללה. קיומי גורמת למורה שלה, נוגוצ'י לשכב עם אמה מינה ולאחר מכן גורמת ליודאי להרוג את אמה (תוך איום שהיא תתלונן על האונס במידה ויסרב) ולהפליל במעשה את המורה.

הרוקה הולכת ללוויה של טאטסויה לאחר שהוא מת במסתוריות. אמו של טאטסויה, מיצ'יקו חושפת שהיא ובנה רגישים לעל טבעי. באותו הלילה, מיצ'יקו רדופה על ידי רוחו של בנה.

3 פרק 3 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
בשנת 1994, קיומי ויודאי החליפו את זהויותיהם, התחתנו וכעת חיים עם בנם בן ה-5 טושיקי. יודאי הוא אב אלים המכה את יושיקי לעיתים קרובות ובכך מעורר את דאגתה של קימי אריאסו, עובדת בשירותי הרווחה. שנה לאחר מכן, יוסהו מנסה לברר האם הרוקה יודעת היכן הבית המקולל נמצא. הרוקה מחליטה להצטרף ליוסהו בחקירתו ומגיעה לבית של מיצ'יקו במטרה לבצע סיאנס ולשאול את רוחו של טאטסויה על מיקום הבית.

למרות שרוחו של טאטסויה נותנת להם את כתובת הבית, היא מזהירה את שתי הנשים שלא ייכנסו אליו. באותו הזמן, בבית מתגוררים זוג בשם נובוהיקו וקאיקו היידה. נובוהיקו בוגד באשתו עם אישה הריונית בשם צ'אי מאסאקי, אך השניים לא יודעים שבעלה של צ'אי, קאיצ'י מודע לרומן ועוקב אחר הזוג. בינתיים, האלימות של יודאי כלפי טושיקי מגיעה לשיאה כאשר יודאי מכה את טושיקי באמצעות שפופרת טלפון, בעקבות כך יושיקי נכנס לתרדמת.

4 פרק 4 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
יוסהו, הרוקה וקימי מחליטים לעבוד ביחד במטרה כדי לעצור את הקללה בבית. יוסהו מספר להן שהוא חי בעבר באותו הבית ובעקבות מות משפחתו לאחר מכן, החליט לכתוב ספר על הבית. לפני שמשפחתו של יוסהו התגוררו בבית, אדם בשם הירושי סונאדה חטף ואנס אישה בבית. האישה הצליחה להרוג את הירושי וילדה את תינוקם, אך הוא נעלם במסתוריות. נובוהיקו וצ'אי מתכננים לרצוח את בני זוגם במטרה שהם יוכלו להיות ביחד, וצ'אי ממיסה רעל בשתייה של קאיצ'י במטרה להרוג אותו. לפני שהוא שותה מהמשקה, צ'אי מבשרת לקאיצ'י שהעובר בבטנה הוא של נובוהיקו.

התכנית משתבשת וקאיצ'י משיב מלחמה, רוצח את צ'אי וחותך את בטנה במטרה להוציא את העובר. סוחב בידיו את העובר, קאיצ'י הולך לבית משפחת היידה, שם מתגלה שנובוהיקו התאבד לאחר שרצח את קאיקו. קאיצ'י קובר את התיק עם העובר בחצר האחורית של הבית ואישה לא מזוהה מזמינה אותו להיכנס לבית לאכול ארוחת ערב. קאיצ'י לאחר מכן מסגיר את עצמו למשטרה ובתא המעצר שומע צלצולי טלפון שמוציאים אותו מדעתו. ולאחר מכן הוא נרדף על ידי רוחותיהם של התינוק ושל צ'אי, ההורגת אותו. בינתיים, יודאי מתחיל להירדף על ידי רוחו של טושיקי.

5 פרק 5 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
יודאי מבקר את קיומי לאחר שהשניים נפרדו ומבקש ממנה סמים. קיומי מספרת לו שטושיקי הוא לא בנו הביולוגי, אלא תינוק שהיא אימצה מתוך הבית המקולל. לאחר מכן, קיומי מטביעה את יודאי למוות ועושה דרכה אל הבית המקולל, שם היא נשברת ופורצת בבכי. בבית, רוחותיהן של מאי ויושי מופיעות למולה ולוקחות אותה איתן. יוסהו, הרוקה וקימי ממשיכים לחקור אודות הבית ומחפשים את קיומי, אך מוצאים את גופתו של יודאי. השלושה הולכים ביחד עם הבלש קוסאגה לבית המקולל ומוצאים את התמונות המתעדות את האונס שקיומי חוותה על ידי יודאי בסלון. יוסהו חווה חיזיון שמחזיר אותו לילדותו, בו אחותו קאזוה הובלה לעליית הגג על ידי רוחה של האישה בלבן, שם האישה בלבן נתנה ליוסהו את תינוקה. מתברר לצופים שהקללה בבית מסוגלת להשפיע על מרחב הזמן והחלל ושתינוקה של האישה בלבן הוא בעצם טושיקי. עוד מתברר שיוסהו חזה בצללית שחורה מאיימת חוטפת את התינוק ממנו ובורחת.
6 פרק 6 שו מיאקי הירושי טאקהאשי, טאקאשי איצ'יס 3 ביולי 2020
בשנת 1997, הבית המקולל נמכר ליוסאקו מורוזומי ואשתו ההריונית טומוקו. למרות אזהרותיו של יוסהו, המשפחה מסרבת להתפנות מהבית ויוסאקו מגרש את יוסהו מביתם. לאחר מכן, הזוג מתחיל לחוות הזיות בהן הם רואים את רציחות משפחת היידה. בחזיונות כך מתברר, טומוקו הייתה זאת שהזמינה את קאיצ'י לביתם לארוחת ערב. יוסהו והרוקה מזמינים את מיצ'יקו על מנת שזאת תתקשר עם רוחה של האישה בלבן. טומוקה מובהלת לבית החולים לאחר מפגש עם רוחו של הירושי (אותו אדם שאנס את האישה בלבן) ויוסאקו נעלם לנגד עיניו של יוסהו, בדיוק כמו שאביו נעלם. הסיאנס בעליית הגג משתבש ומיצ'יקו נרגת על ידי האישה בלבן. טושיקי מתעורר מהתרדמת בבית החולים ומצליח לתקשר עם קימי. הפרק מסתיים כאשר הרוקה קוברת את הקלטת ובה תיעוד הראיון בתוכנית האירוח בחצר הבית. כשהיא באה לעזוב את השטח, רוחו של הירושי תופסת אותה וגוררת אותה הרחק.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • במהלך חלק מפרקי הסדרה, מוצגת דמותו של "אם", אדם שאנס ורצח שתי ילדות. דמותו מהווה אזכור לרוצח סדרתי בשם "צוטומו מיאזאקי" שפעל ביפן בשנות ה-80[4].
  • עלילת הסדרה בוססה על בית ביפן שנחשד שהוא רדוף רוחות[5]. אותו הבית גם שימש השראה לטאקאשי שימיזו לכתוב את סרטי "ג'ו-און".

למרות שהסדרה לא מבוססת על שום סרט מסדרת "ג'ו-און" היא כן חולקת אלמנטים זהים לסרטים:

  • שמו של טושיקי מזכיר את שמו של טושיו וסיפור מקורו זהה לזה של טושיו מהסרטים "ג'ו-און: תחילתו של הסוף" ו-"ג'ו-און: הקללה האחרונה" בהם רוחו של טושיו הפכה לעוברה של קיאקו. גם בסרטים וגם בסדרה, הדמות הנשית לועגת לדמות הגברית ואומרת לו שהתינוק לא שייך לו.
  • הרגע שקאיצ'י הורג את צ'אי ותולש את העובר מגופה הוא אזכור לטאקאו סא'אקי שרצח את מנאמי קוביאשי בסרט "ג'ו-און: הקללה".
  • לבושה של האישה בלבן מזכיר את לבושה של האונריו מהפולקלור היפני.
  • כמו בסרטים, גם הסדרה מציגה קללה שביכולתה לשנות את מרחב הזמן והחלל ולהפגיש בין שתי דמויות מקווי זמן שונים ביחד בבית המקולל.
  • דמותה של קיומי מבוססת באופן רופף על דמותה של איזומי, שהגיעה לבית המקולל בעקבות הפצרות חברותיה בסרט "ג'ו-און: הטינה".
  • בפרק האחרון, רוחה של מיצ'יקו מופיעה למול הרוקה כאשר היא צוחקת בצורה היסטרית, אזכור לאמו של טאטסויה סוזוקי מהסרט "ג'ו-און: הקללה 2".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הטינה: בראשית", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ju-On: Origins | Official Trailer | Netflix, נבדק ב-2022-08-28
  2. ^ Michael Kennedy, Everything We Know About Ju-On: Origins, ScreenRant, ‏2020-05-31 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ S, ytypes, Is Ju-On: Origins on Netflix based on true events?, Hidden Remote, ‏2020-07-07 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ The True Stories and References in Ju-on Origins | Kowabana, ‏2020-07-06 (ב־Australian English)
  5. ^ Haunted Japan: Yellow House (Real Life Ju-on House?), נבדק ב-2022-08-28