הטינה – דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו הסדרה בשפה האנגלית

סדרת סרטי "הטינה" מציגה מכלול שלם של דמויות שרובן נוצרו על ידי הכותב סטפן סאסקו וטאקאשי שימיזו. סדרת הסרטים מתמקדת בקללה שנוצרת לאחר שטאקאו סא'אקי רוצח בברוטליות את אשתו קיאקו ואת בנם טושיו. הקללה גורמת לבני המשפחה לחזור כרוחות נקמניות ההורגות את כל מי שנכנס אל ביתן או את אלו ששהו בקרבת אדם שהיה בבית.

כל סרט בסדרה מציג גיבורים אחרים שהושפעו מהקללה בבית משפחת סא'אקי, בין אם בדרך ישירה או עקיפה. בסדרה קיימים שלושה סרטים מרכזיים וסרט אנימציה קצר שמתרכזים בקללה בבית משפחת סא'אקי שבטוקיו (ולאחר מכן בבניין הדירות בשיקגו) ואילו הסרט הרביעי מתרכז בקללה שבבית משפחת לאנדרס בפנסילבניה.

הדמויות המוצגות מופיעות בעיבודים האמריקאים ולא בסדרת הסרטים היפנית (מלבד דמויותיהן של הרוחות).

הרוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרוחות הן הדמויות היחידות שמופיעות בכל סרטי הסדרה (מלבד בסרט "הטינה" משנת 2020 שמתמקד בקללה אחרת).

השחקנית טאקאקו פוג'י (אנ') גילמה את דמותה של קיאקו בסרטים "הטינה" ו-"הטינה 2".

קיאקו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קיאקו סא'אקי (דמות בדיונית)
  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

קיאקו סא'אקי היא דמות האנטגוניסט המרכזית בסדרת הסרטים. בתה של נאקאגאווה ואחותה של נאוקו. כשהייתה בחיים היא הייתה עקרת בית הנשואה לגבר בשם טאקאו ואמא לילד בשם טושיו. בילדותה, אמה, שהייתה איטאקו (מגרשת שדים יפנית) הייתה נעזרת בקיאקו על מנת להעביר את הקללות של לקוחותיה אל בתה במקום אל עצמה כפי שנהוג. בבגרותה, קיאקו פיתחה אובססיה כלפי פרופסור אמריקאי שלימד באוניברסיטת טוקיו בשם פיטר קירק ותיעדה את רגשותיה כלפיו ביומנה. באחד הימים, בעלה טאקאו מצא את היומן וקרא בו. בעקבות התקף זעם שנבע מקנאה, הוא רצח את קיאקו על ידי שבירת המפרקת שלה ואת טושיו וחתול המחמד שלו מר בעזרת טביעתם באמבטיה. בעקבות מותה האכזרי, קללה הוטלה על בית המשפחה וקיאקו חזרה בתור רוח נקמנית הרודפת והורגת את כל מי שנכנס אל בית המשפחה או שוהה בקרבת אדם שנכנס אל הבית. קולה האייקוני של קיאקו הוא חרחורי גסיסה.

טושיו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקן:

טושיו סא'אקי היה בנם של טאקאו וקיאקו. כשהיה בחיים היה נהנה לצייר והיה בעל חתול מחמד שחור בשם מר. לאחר שהיה עד לרצח אמו על ידי אביו הקנאי, טאקאו מטביע אותו ואת מר החתול ביחד באמבטיה בבית המשפחה. לאחר מותו, טושיו חוזר כרוח נקמנית כמו הוריו ולרוב רק רודף אנשים, אך גם הרג כמה פעמים. בגלל שטושיו הוטבע ביחד עם מר באמבטיה, נשמותיהם נקשרו אחת בשנייה ומאז טושיו מוציא יללות של חתול מפיו[1].

טאקאו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקן:

טאקאו סא'אקי היה בעלה של קיאקו ואביו של טושיו. באחד הימים, טאקאו מוצא את יומנה של קיאקו וקורא בו על רגשותיה כלפי פיטר קירק ומרוב כעס וזעם הוא רוצח אותה ואת בנם, בכך הוא מטיל קללה על בית המשפחה. לאחר הרצח, רוחה הנקמנית של קיאקו חוזרת ותולה את טאקאו למוות בעזרת שיערה הארוך בחדרו של טושיו, ומאז גם הוא (יחד עם רוחותיהם של אשתו ובנו) חוזר כרוח נקמנית ורודף את בית המשפחה. בניגוד לקיאקו וטושיו, לטאקאו אין "צורת רוח" ייחודית והוא נראה כאדם חי ולרוב הוא "משחזר" את רצח משפחתו על הקורבנות (רוצח נשים על ידי שבירת המפרקת שלהן או מטביע קורבנות באמבטיה). בחלק מהפעמים, טאקאו משתלט על קורבנות זכרים והופך אותם לקנאים ואלימים. בסרט השלישי בסדרה נעשה שימוש בצילומי ארכיון כדי להציגו.

מר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מר הוא חתול בית שחור וחיית המחמד של טושיו. ניכר שטושיו אוהב אותו ומרבה לכלול אותו בציוריו. לאחר שטאקאו רצח את קיאקו, הוא הטביע באמבטיה אותו (בסדרת הסרטים היפנית טאקאו הכניס אותו לתוך מיקרוגל) ואת טושיו. בגלל שמר הוטבע ביחד עם טושיו באמבטיה, נשמותיהם נקשרו אחת בשנייה ויללותיו של מר בוקעות מפיו של טושיו ולרוב מופיע כשהוא שוכב על ידיו. מר מעולם לא הרג, אך מופיע כדי להזהיר אנשים שקוללו מגורלם הצפוי וכדי ליצור מתח. מר לא הופיע בסרט השלישי, אך למרות זאת קולו עדיין בוקע מפיו של טושיו.

הטינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה

הטינה הוא הסרט הראשון בסדרת הסרטים והוא עיבוד לסרט יפני בשם ג'ו-און: הטינה, אך משלב גם אלמנטים מהסרט "ג'ו-און: הקללה". עלילת הסרט היא לא ליניארית והיא מתרחשת בשנים 2001 ו-2004. הדמות הראשית היא קרן דייוויס, סטודנטית אמריקאית הלומדת בטוקיו הנקלעת לבית משפחת סא'אקי ולקללה השוררת בבית.

השחקנית שרה מישל גלר קיבלה שבחים על גילומה של קרן דייוויס.

קרן דייוויס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קרן דייוויס (דמות בדיונית)
  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

קרן דייוויס היא דמות הפרוטגוניסט הראשית בסרט. קרן היא סטודנטית אמריקאית לעבודה סוציאלית המתגוררת ולומדת בטוקיו ביחד עם בן זוגה דאג ובמהלך לימודיה מתנדבת במרכז טיפולי לקשישים המנוהל על ידי אלכס. לאחר שאחות בשם יוקו נעדרת, קרן נשלחת על ידי אלכס להחליפה בטיפול באישה בשם אמה שמתגוררת בבית משפחת סא'אקי ובכניסתה לשם מקוללת על ידי הקללה השוררת בבית. בסוף הסרט דאג, בן זוגה הולך לחפשה בבית וקרן יוצאת להצילו, אך נכשלת ומנסה לשרוף את הבית במטרה לעצור את הקללה. קרן שורדת את השריפה (בעזרתו של איסון) ונשלחת לבית חולים. בסרט השני אוברי, אחותה הקטנה נשלחת על ידי אמן להחזירה הביתה לקליפורניה. אך למרות זאת קרן נהרגת על ידי רוחה של קיאקו.

מבחינה כרונולוגית, קרן היא הדמות הראשונה שנהרגת על ידי קיאקו בסרט השני ואחת משתי הדמויות (ביחד עם ג'ק קימבל) שהופיעו ביותר מסרט אחד[2][3]. דמותה מבוססת על דמותה של ריקה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

דאג[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

דאג הוא בן זוגה של קרן המתגורר איתה ביחד בטוקיו. דאג לומד באוניברסיטת טוקיו ועובד כברמן. לאחר שקרן מתחילה לחקור אודות המיתות בבית משפחת סא'אקי, הוא נעשה מודאג לגביה והולך לחפשה בבית. כאשר הוא מגיע לשם הוא מותקף על ידי הרוחות ונעשה משותק מפחד. קרן מנסה להצילו, אך קיאקו הורגת אותו. דמותו של דאג היא האחרונה שנהרגת בסרט.

אלכס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

אלכס הוא המנהל של קרן במרכז הטיפולי לקשישים שבו היא מתנדבת ומבקש ממנה להחליף אחות בשם יוקו (שנעדרת) בטיפול בקשישה בשם אמה ויליאמס, המתגוררת בבית משפחת סא'אקי. לאחר שקיאקו הורגת את אמה ומכניסה את קרן למצב של הלם, אלכס מגיע לבית (ובכך מקולל בקללה) ומתקשר למשטרה. בהמשך, ביציאתו ממקום עבודתו, הוא מותקף ונהרג על ידי קיאקו, ששלטה על גופתה המתה של יוקו. בהמשך הבלשים מוצאים את גופתו ביחד עם גופתה של יוקו.

דמותו מבוססת על דמותו של הירואשי מהסרט "ג'ו-און: הטינה", אך מותו זהה למותה של נוריקו מוראקאמי מהסרט "ג'ו-און: הקללה".

נאקאגאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

נאקאגאווה הוא בלש במשטרת טוקיו שחקר בעבר את הרציחות בבית משפחת סא'אקי ובעקבות החקירה כמה מחבריו הבלשים נעלמו. במהלך הסרט, הוא חוקר את מותם של בני משפחת ויליאמס ובמהלך החקירה הוא מוצא את גופותיהם של מת'יו וג'ניפר בעליית הגג של הבית וכן חלק מהלסת התחתונה של יוקו. נאקאגאווה מאמין שמותה של קיאקו סא'אקי בידי בעלה הוליד קללה בבית ובסוף הסרט מגיע אליו עם ג'ריקנים מלאים בבנזין על מנת לשרוף אותו, אולם הוא מת על ידי רוחותיהם של טושיו וטאקאו. בסרט הקצר "הטינה 1.5" מתברר לצופים שנאקאגאווה היה בקשר עם עיתונאי בשם איסון שחקר את הרציחות בבית והעביר אליו חומרי חקירה. בעקבות שיחת טלפון ממנו, איסון מגיע אל בית משפחת סא'אקי הבוער ומחלץ משם את קרן.

נאקאגאווה מופיע בקטע קצר בסרט השני בקלטת שבה איסון מראיין אותו אודות הרציחות בבית. בסרט "הטינה" משנת 2020 נאקאגאווה מוזכר על ידי הבלש וילסון, שחקר את הקשר בין הקללה של משפחת לנדרס לקללה של משפחת סא'אקי. דמותו חולקת את שמה עם דמות בשם "הבלש נאקאגאווה" מהסרט "ג'ו-און: הטינה", אך בפועל דמותו מבוססת על הבלש טויאמה מאותו סרט.

איגארשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

איגארשי הוא בלש ויד ימינו של נאקאגאוה ובמהלך הסרט מבקר ביחד איתו בבית משפחת סא'אקי הרדוף ועוזר לו בחקירתו. לא ידוע האם גם הוא קולל בקללה ומה עלה בגורלו, אך בסצנה שהוסרה בעריכה מתברר שגם הוא מת[4][5].

דמותו מבוססת על דמותו של הבלש איגראשי מהסרט "ג'ו-און: הקללה".

סוזוקי סאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

האג'ימה אוקיאמה (הטינה).

סוזוקי סאן הוא מתווך נדל"ן שמראה את בית משפחת סא'אקי למשפחת ויליאמס, אך לא מספר להם על הבעלים הקודמים שלו (משפחת סא'אקי) ובכך סוזוקי מפר חוק ביפן בשם "ג'יקו בוגן" לפיו על המתווך שמציג את הבית ליידע את הקונים הפוטנציאליים אם הבעלים הקודמים מתו בדרך לא טבעית (שריפה, רצח וכדומה)[6]. במהלך ביקורם בבית, סוזוקי סאן מבחין שהאמבטיה מלאה ובבואו להוציא את הפקק, ידו של טושיו עולה מין המים ותופסת אותו. לא ידוע מה עלה בגורלו, אך בסצנה שהוסרה בעריכה מתברר שגם הוא מת[7][8].

מת'יו ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

מת'יו ויליאמס הוא בנה של אמה ויליאמס, אחיה של סוזן ובעלה של ג'ניפר. הוא עובר מאמריקה לטוקיו שביפן במסגרת עבודתו ומתגורר בבית משפחת סא'אקי ביחד עם אשתו ואמו. למרות חוסר התלהבותה של ג'ניפר מהמעבר, מת'יו מבטיח לה שאם זה לא יסתדר הם יחזרו בחזרה לאמריקה. כאשר הוא חוזר לבית לאחר יום עבודה, הוא מגלה את ג'ניפר משותקת על המיטה בחדרם (שהיה בעבר חדרו של טושיו) ובבואו להתקשר לעזרה, הוא מותקף על ידי טושיו. בסצנה שהוסרה בעריכה, רוחו של טאקאו משתלטת עליו וגורמת לו לגרש את סוזן שבאה לביקור ולהעלות את גופתה של ג'ניפר לעליית הגג בעוד קיאקו עוקבת אחריו[9], שם הוא גם מת. במהלך הסרט הבלשים נאקאגאווה ואיגארשי מוצאים את גופתו ואת גופתה של ג'ניפר בעליית הגג.

דמותו מבוססת על דמותו של קאטסויה טוקונאגה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

ג'ניפר ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

ג'ניפר ויליאמס היא אשתו של מת'יו, גיסתה של סוזן וכלתה של אמה. היא עוברת ביחד עם מת'יו ואמה מאמריקה ליפן ומתגוררת איתם בבית משפחת סא'אקי. בניגוד לבעלה, היא לא מרוצה מהמעבר לטוקיו בגלל פער תרבותי וחוסר אהבתה לאמה, אך מת'יו מבטיח לה שאם זה לא יעבוד הם יחזרו בחזרה לאמריקה. לאחר המעבר, היא מובלת על ידי מר החתול וטושיו לחדר השינה שם היא מותקפת על ידי טושיו ומתה.

דמותה מבוססת על דמותה של קאזומי טוקונאגה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

אמה ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

אמה ויליאמס היא אמם של מת'יו וסוזן וחמתה של ג'ניפר. אמה היא אישה קשישה הסובלת משיטיון המונע ממנה לתקשר עם סביבתה. בהגיעם לראשונה לבית, מצבה יחסית טוב והיא מסוגלת ללכת בכוחות עצמה, אולם לאחר המעבר ובעקבות הקללה מצבה הבריאותי מחמיר והיא שוכבת בקביעות על מזרן בסלון הבית. אמה היא היחידה שמודעת לקללה שבבית, אך בגלל מצבה לא מסוגלת להזהיר את משפחתה. אמה נוהגת ללכלך את הבית ולהרעיש במהלך הלילה, מה שמקשה על ג'ניפר. המשפט היחיד שהיא אומרת בסרט הוא "אני רק רוצה שהם יעזבו אותי לנפשי" (בהתייחסות לרוחות). נהרגת על ידי רוחה של קיאקו.

דמותה מבוססת על דמותה של סאצ'י טוקונאגה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

השחקנית קיידי סטריקלנד לוהקה לסרט לאחר שהמפיקים התלהבו ממשחקה בסרט "אנקונדה: המצוד אחר סחלב הדמים"

סוזן ויליאמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

סוזן ויליאמס היא אחותו של מת'יו, גיסתה של ג'ניפר ובתה של אמה. בניגוד לשאר משפחתה, סוזן מתגוררת בדירה משלה בטוקיו, אך במהלך הביקור בבית ביחד עם משפחתה והמתווך גם היא מקוללת בקללה השוררת בבית. היא מותקפת על ידי רוחותיהם של קיאקו וטושיו במקום עבודתה ולאחר מכן נמשכת על ידי קיאקו אל עולם הרוחות. בהמשך הסרט, קלטת האבטחה ממקום עבודתה שבה קיאקו נראית מגיעה לידיו של הבלש נאקאגאווה.

דמותה מבוססת על דמותה של היטומי טוקונאגה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

פיטר קירק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

פיטר קירק הוא פרופסור אמריקאי שמלמד באוניברסיטת טוקיו ומתגורר בטוקיו ביחד עם אשתו מריה. הוא מקבל מכתבים מאישה בשם קיאקו המצהירה על אהבתה אליו והוא הולך לבקרה בביתה (בית משפחת סא'אקי) שם הוא פוגש בטושיו (המופיע בפניו כילד חי ולא כרוח) ולבסוף מוצא את גופותיהם של קיאקו וטאקאו ובורח מהבית בבהלה. יום למחרת, בעקבות הטראומה מהאירוע הוא מתאבד בקפיצה מהמרפסת בביתו לעיניי אשתו ההמומה. בסוף הסרט, קרן (שבאה להציל את דאג) חווה חיזיון שבו פיטר מבקר בבית ובורח ממנו.

דמותו מבוססת על דמותו של שינזוקה קוביאשי מהסרט "ג'ו-און: הקללה".

יוקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

יוקו היא אחות יפנית דוברת אנגלית שעובדת במרכז לקשיש ונשלחת על ידי אלכס לעבוד עם אמה ויליאמס בבית משפחת סא'אקי. היא מתה בתחילת הסרט כאשר קיאקו מובילה אותה אל עליית הגג והורגת אותה שם בעזרת ניתוק הלסת התחתונה שלה. בהמשך הסרט, אלכס מותקף על ידי גופתה של יוקו (שקיאקו שולטת עליה).

דמותה מבוססת על דמות של עובד סוציאלי שנהרג על ידי הקללה בסרט "ג'ו-און: הטינה", אך מותה של יוקו זהה למותה של יוקי מהסרט "ג'ו-און: הקללה".

מריה קירק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

מריה קירק היא אשתו של פיטר קירק המתגוררת איתו בטוקיו. היא מופיעה בתחילת הסרט כאשר פיטר קופץ למותו ממרפסת ביתם וכן לקראת סוף הסרט כאשר קרן מתחקה אחר המקור לקללה ומקבלת ממריה תצלומים שלה ושל פיטר, בהם היא רואה את קיאקו (החיה) עוקבת אחר הזוג. מריה לא קוללה בקללה מפני שמעולם לא נכנסה לבית ולכן יש לשער שהיא עדיין בחיים.

דמותה מבוססת ברפרוף על דמותה של מנאמי קוביאשי מהסרט "ג'ו-און: הקללה".

הטינה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמבר טמבלין הופיעה בעבר בסרט "הצלצול" שגם הוא עצמו עיבוד אמריקאי לסרט יפני בשם "רינגו".
ערך מורחב – הטינה 2

סרט ההמשך גם הוא בעל עלילה לא ליניארית ומתעסק בשתי קווי זמן שונים: הסיפור של אוברי ב-2004 והסיפור של אליסון ומשפחת קימבל ב-2006. בהמשך לסרט הקודם ובעקבות שריפת הבית, הסרט עוקב אחר הקללה שעוברת מבית משפחת סא'אקי השרוף בטוקיו לבניין הדירות בשיקגו. הסרט משלב בתוכו אלמנטים מהסרטים "ג'ו-און: הטינה" ו-"ג'ו-און: הקללה 2".

אוברי דייוויס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

אוברי דייוויס היא אחותה הצעירה של קרן ובתה של גברת דייוויס. בתחילת הסרט היא נשלחת על ידי אמה החולה לטוקיו במטרה להחזיר את קרן הביתה ובהגיעה לבית החולים היא נעזרת בעיתונאי סיני בשם איסון (שגם הציל את קרן מהשריפה בבית משפחת סא'אקי) במטרה למצוא את אחותה. לאחר שיחה קצרה עם אוברי, קרן נהרגת למולה ולמול איסון מנפילה מגג בית החולים (בגלל קיאקו) ואוברי מחליטה להישאר בטוקיו עד שהיא תגלה מה הרג את אחותה ונעזרת באיסון לשם כך. במהלך חקירתם המשותפת, היא מובלת על ידי טושיו לתוך בית משפחת סא'אקי וגם היא מקוללת בקללה השוררת בבית. לאחר שאיסון נהרג על ידי קיאקו, אוברי הולכת אל ביתה של אמה של קיאקו במטרה להבין איך הקללה נוצרה ולבסוף נהרגת על ידי רוחו של טאקאו סא'אקי (ששחזר על גופה את הרצח של קיאקו). אוברי מתה גם היא תחת זעם רב ולכן הפכה לרוח נקמנית והיא רודפת את בית משפחת סא'אקי עד עצם היום הזה. שנתיים לאחר מותה היא מתגלה מול אליסון פלמינג בבית משפחת סא'אקי ובכך אליסון עצמה הופכת למקוללת.

אוברי היא דמות מקורית שלא מבוססת על שום דמות מסדרת הסרטים היפנים, אך גורלה זהה לגורלה של ריקה מהסרט "ג'ו-און: הטינה". למרות זאת, דמותה של מאי שונו (מהסרט "ג'ו-און: הקללה האחרונה") דומה לדמותה של אוברי (שתיהן אחיות של הדמות הראשית מהסרט הקודם שחוקרות את מותן של אחיותיהן).

אריאל קאבל זכתה לשבחים על משחקה בסרט והייתה מועמדת לפרס "Teen Choice Award" על תפקידה בתור אליסון פלמינג.

אליסון פלמינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

אליסון פלמינג היא תלמידת תיכון אמריקאית שלומדת בתיכון הבינלאומי בטוקיו יחד עם ונסה ומיאוקי. ונסה ומיאוקי, שהן התלמידות הפופולריות בתיכון מובילות את אליסון לבית משפחת סא'אקי בעקבות השמועות על הבית ונועלות אותה בארון בתור מתיחה, שם היא פוגשת ברוחה של אוברי והשלושה מקוללות בקללה השוררת בבית. לאחר שקיאקו הורגת את ונסה, מיאוקי וגברת דייל (יועצת בית הספר) אליסון נעשית טראומטית וטסה בחזרה לשיקגו לבית הוריה, אך ללא ידיעתה הקללה עוקבת אחריה לבניין הדירות שבו משפחתה גרה ומאיימת על דיירי הבניין. שם, רוחותיהן של ונסה ומיאוקי רודפות אותה. בסוף הסרט, לאחר שבני משפחתה מתו היא נחטפת על ידי קיאקו לעולם הרוחות. בסרט השלישי מוסבר שאליסון נעדרת כיוון שגופתה מעולם לא נמצאה. אליסון היא אחת הדמויות שהצליחו לשרוד את הקללה הכי הרבה זמן, אך במחיר איבוד שפיותה והיא גם הדמות האחרונה שנהרגת בסרט.

דמותה של אליסון מבוססת על דמותה של איזומי טויאמה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

ונסה קאסידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

ונסה קאסידי היא תלמידת תיכון אמריקאית שלומדת יחד עם אליסון ומיאוקי בתיכון הבינלאומי בטוקיו. ונסה היא תלמידה פופולרית בבית הספר והיא ומיאוקי נוהגות בקביעות ללעוג לאליסון והשתיים מובילות אותה לבית משפחת סא'אקי במטרה למתוח אותה. בעקבות הביקור בבית, היא מקוללת בקללה ולאחר שמיאוקי נעלמת (נהרגה על ידי קיאקו) היא מותקפת במשרדה של גברת דייל על ידי טושיו, ממנו היא בורחת ומגיעה לתא טלפון במטרה להתקשר למיאוקי, אך קיאקו וטושיו הורגים אותה בפנים. היא חוזרת בתור רוח נקמנית שרודפת את אליסון ביפן ובשיקגו עד למותה.

דמותה מבוססת על אחת מחברותיה של איזומי טויאמה מהסרט "ג'ו-און: הטינה", אך בניגוד אליו, בסרט הזה היא בריונית שמתנכלת לאליסון ולא חברתה.

מיאוקי נאזאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

מיאוקי נאזאווה היא תלמידת תיכון יפנית שלומדת ביחד עם ונסה ואליסון בתיכון הבינלאומי בטוקיו. בניגוד לונסה, מיאוקי מהססת בקשר לביקור בבית משפחת סא'אקי, אך נגררת למתיחה על ידי ונסה וגם היא מקוללת בקללה. במהלך הסרט היא הולכת למלון אהבה ביחד עם בן זוגה מייקל, שם קיאקו גוררת אותה דרך המראה לתוך עולם הרוחות. מיאוקי חוזרת בתור רוח נקמנית וביחד עם רוחותיהן של ונסה וגברת דייל היא רודפת את אליסון ביפן ובשיקגו עד למותה.

דמותה מבוססת על אחת מחברותיה של איזומי טויאמה מהסרט "ג'ו-און: הטינה", אך בניגוד אליו, בסרט הזה היא בריונית שמתנכלת לאליסון ולא חברתה.

איסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

איסון הוא עיתונאי סיני שעבר להתגורר בטוקיו וחקר את הרצח של משפחת סא'אקי וכן את הרצח של משפחת ויליאמס האמריקאית בבית. במהלך חקירותיו הוא נעזר בבלש נאקאגאווה שמעביר אליו תיקי חקירה וכן בחברו מישימה, הבקיא בפולקלור היפני. בעקבות שיחת טלפון מנאקאגאווה, איסון ממהר לבית משפחת סא'אקי הבוער ומחלץ משם את קרן. בהמשך, איסון משתף פעולה עם אוברי, אחותה הקטנה של קרן במטרה לגלות את המקור לקללה השוררת בבית. איסון נהרג על ידי קיאקו בחדר החושך שבביתו.

ג'ק קימבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • מת'יו נייט (הטינה 2, הטינה 3).

ג'ק קימבל הוא אחיה הקטן של לייסי, בנו של ביל ובנה החורג של טריש ומתגורר עם משפחתו בבניין הדירות בשיקגו. במהלך הסרט הוא מבחין באישה זרה שגרה בבית השכנים ועד להתרחשויות המוזרות בבניין המפחידות אותו. בסוף הסרט, ג'ק הוא השורד היחיד ממשפחתו (שנהרגו כולם על ידי הקללה) ונתקל באישה שמתגלה להיות אליסון. כאשר הוא שואל אותה מה היא הביאה איתה לבניין היא עונה לו "הם עקבו אחריי לפה" (בהתייחסות לרוחות) וקיאקו הורגת את אליסון למול עיניו. בעקבות החוויה, ג'ק מתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי לאחר שסיפר על קיאקו והקללה בבניין. בתחילת הסרט השלישי קיאקו שוברת את כל העצמות בגופו והורגת אותו. ג'ק הוא האדם השני ששרד את הקללה הכי הרבה זמן (אחרי אליסון) ובדומה לקרן, הופיע ביותר מסרט אחד. ג'ק הוא גם הדמות הראשונה שנהרגת בסרט השלישי.

דמותו מבוססת ברפרוף על דמותו של נובויוקי סוזוקי מהסרט "ג'ו-און: הקללה 2".

טריש קימבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

טריש קימבל היא אשתו של ביל ואמם החורגת של לייסי וג'ק ובתחילת הסרט עוברת להתגורר איתם בבניין הדירות בשיקגו. בעקבות הקללה רוחה של קיאקו משתלטת עליה וגורמת לה להרוג את ביל (שבתורו נשלט על ידי רוחו של טאקאו) על ידי הכאתו עם מחבת והטבעת לייסי באמבטיה. בסוף הסרט טושיו מטביע אותה למוות באמבטיה ובכך משחרר את רוחה של קיאקו מגופה. בסרט השלישי נאמר שטריש היא החשודה העיקרית שרצחה את כל משפחתה ולאחר מכן התאבדה.

דמותה מבוססת ברפרוף על דמותה של יושימי קיטאדה מהסרט "ג'ו-און: הקללה 2".

ביל קימבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

ביל קימבל הוא אביהם של לייסי וג'ק ובעלה של טריש ובתחילת הסרט עוזר לטריש לעבור אל ביתם בבניין הדירות שבשיקגו. בעקבות הקללה רוחו של טאקאו משתלטת על גופו והוא נעשה קנאי בצורה מוגזמת לאשתו (שבתורה נשלטת על ידי קיאקו). נהרג על ידי טריש (קיאקו) שהכתה אותו למוות עם מחבת. ג'ק מוצא את גופתו בסוף הסרט.

דמותו מבוססת ברפרוף על דמותו של הירושי קיטאדה מהסרט "ג'ו-און: הקללה 2", אך בסרט רוחו של טאקאו משתלטת עליו בדומה לקאטסויה טוקונאגה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

לייסי קימבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

לייסי קימבל היא אחותו הגדולה של ג'ק, בתו של ביל ובתה החורגת של טריש. לייסי היא מעודדת בתיכון וחברתה הטובה של סאלי, נערה בת גילה שגרה בבניין. לייסי מאוד אכפתית כלפי ג'ק והיא היחידה ששמה לב שמשהו עובר עליו. היא מתה בסוף הסרט כאשר טריש (שנשלטת על ידי רוחה של קיאקו) מטביעה אותה למוות באמבטיה.

נאקאגאווה קאוומטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

נאקאגאווה קאוומטה היא אמן של קיאקו ונאוקו והיא מתגוררת בכפר ביפן. בצעירותה, כאשר קיאקו הייתה ילדה, נאקאגאווה הייתה איטאקו (מגרשת שדים יפנית) שהעבירה את השדים מהגוף של מטופליה לגופה של קיאקו הצעירה במקום לגופה שלה. איסון ואוברי מתכננים ללכת לבקרה במטרה ללמוד על הקללה, אך איסון נהרג בלילה על ידי קיאקו ואוברי הולכת אליה לבדה. נאקאגאווה מספרת לאוברי שלמרות מעשיה, היא לא אשמה בהיווצרותה של הקללה, אלא טאקאו אשם בכך וששריפת הבית רק גרמה לקללה להתחזק. לאחר מכן קיאקו (שהגיעה לבית בעזרת אוברי) הורגת את נאקאגאווה לעיניה של אוברי.

גברת דייוויס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

גברת דייוויס (שמה הפרטי לא מוזכר) היא אמן החולה של קרן ואוברי שמתגוררת בקליפורניה ובתחילת הסרט היא שולחת את אוברי ליפן במטרה להחזיר משם את קרן. במהלך הסרט נראה בבירור שגברת דייוויס מעדיפה את קרן על פניה של אוברי ומתייחסת לאוברי בזלזול. בסוף הסרט אוברי מתקשרת אליה ומתעמתת איתה לראשונה בגלל יחסה אליה (לאחר השיחה אוברי נהרגת על ידי טאקאו בבית משפחת סא'אקי). בסצנה שהוסרה בעריכה היומן של קיאקו מגיע כחבילה אל ביתה של גברת דייוויס וקיאקו הורגת אותה בביתה, אירוע הרומז שהקללה הגיעה גם לקליפורניה[10][11].

סאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

סאלי היא חברתה הטובה של לייסי וגם היא מתגוררת בבניין הדירות בשיקגו. הקללה משפיעה גם עליה, ובמהלך ביקורה של לייסי, סאלי נראית שותה גלון שלם של חלב ומקיאה אותו בחזרה לבקבוק (נרמז שרוחו של מר החתול השתלטה עליה). בהמשך, סאלי נראית משותקת במיטתה ונהרגת על ידי טושיו.

גברת דייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

  • איב גורדון (הטינה 2).

גברת דייל היא היועצת האמריקאית בתיכון הבינלאומי בטוקיו. במהלך הסרט היא קוראת לאליסון למשרדה כמה פעמים ומסבירה לאליסון שהיא הלכה לבית משפחת סא'אקי עם המשטרה ואין שם כלום. מיד לאחר מכן, גברת דייל משתנה לרוח רפאים ויחד עם ונסה ומיוקי תוקפות את אליסון, מה שמעיד שהקללה הרגה אותה. בניגוד לרוחותיהן של ונסה ומיאוקי, רוחה של גברת דייל לא רודפת את אליסון בשיקגו.

מייקל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

מייקל הוא בן זוגה של מיאוקי. בלילה שבו מיאוקי מתה הוא לוקח אותה למלון אהבה ובזמן שהוא מתקלח מיאוקי מוצאת קונדום על המיטה, מה שמעיד שהוא תכנן לשכב איתה באותו הערב. בזמן שהוא במקלחת, מיאוקי נחטפת על ידי קיאקו לעולם הרוחות ונעלמה כאשר הוא יצא. לא הוסבר האם גם מייקל קולל בקללה בגלל מיאוקי והאם הוא בחיים.

ג'ון ואנני פלמינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתים.
  • גזע: בני אדם.

שחקנים:

ג'ון ואנני פלמינג הם הוריה של אליסון המתגוררים בבניין הדירות בשיקגו. כאשר טריש עוברת לגור יחד עם ביל ומשפחתו בבניין, השניים פוגשים בזוג פלמינג והארבעה קובעים ללכת לארוחת ערב יחדיו. בהמשך, ג'ק מביט בהם מובילים אישה מבוהלת (אליסון) אל ביתם. בסוף האלטרנטיבי לסרט מתברר שגם הם מתו מהקללה[10].

מישימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: חי.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

מישימה הוא חברו של איסון שמתמחה בפולקלור היפני. בסרט הקצר "הטינה 1.5" איסון נעזר בשירותיו בחקירת בית משפחת סא'אקי ומישימה מרגיש שכוח אפל נצמד לתמונות בהן הבית מופיע ומזהיר את איסון. מישימה מופיע בסרט השני ובעזרתו איסון ואוברי לומדים על אמה של קיאקו. מישימה עצמו מעולם לא נכנס לבית ולכן לא נדבק בקללה.

דמותו של מישימה היא הדמות היחידה בסדרת הסרטים בעלת היכולת להרגיש אנרגיות רוחניות ומשהו לא כשורה בבית משפחת סא'אקי (בדומה לחלק מהדמויות מסרטי "ג'ו-און").

הטינה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה 3

בניגוד לשני הסרטים הקודמים, סרט זה הוא בעל עלילה ליניארית ומתמקד בקללה ששוכנת בבניין הדירות בשיקגו ובמאמצי הדמויות לסיים אותה אחת ולתמיד.

טאקאשי שימיזו לא ביים את הסרט הזה, אך כן כתב לו את התסריט והפיק אותו (ביחד עם סם ריימי). סרט זה הוא בעל עלילה מקורית וכמו קודמו, לא משמש עיבוד אמריקאי לסרט יפני קיים. למרות זאת, בדומה לסרט "ג'ו-און: הטינה 2", קיאקו נולדת מחדש בעזרת השתלטות על גוף חי (בסרט היפני היא משתלטת על עוברה של אישה הריונית, בעוד בסרט זה היא נכלאת בגופה של רוז).

ליסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: חיה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

ליסה היא אחותם של מקס ורוז והיא מתגוררת ביחד איתם בבניין הדירות שבשיקגו. ליסה היא בת זוגו של אנדי ובתחילת הסרט השניים מתכננים לעבור לניו יורק כדי שליסה תעבוד בתור דוגמנית ותעזור למקס ורוז מבחינה כלכלית. היא הכירה את המשפחות קימבל ופלמינג, אך לא את אליסון (כיוון שהאחרונה התגוררה ביפן). ליסה לומדת על מותו של ג'ק ועל הקללה השוררת בבניין דרך דוקטור סאליבן, שהייתה הפסיכיאטרית של ג'ק ומנאוקו, אחותה של קיאקו שעברה להתגורר בבניין במטרה לעצור את הקללה. במהלך הסרט ליסה נתקלת בטושיו ואפילו מותקפת על ידי קיאקו, אך שורדת. נאוקו מבקשת מליסה ורוז להשתתף בטקס גירוש שדים במטרה לנצח את הקללה, אך ליסה מסתייגת. אולם, לאחר שהיא מבינה שמקס מושפע מהקללה והפך לאגרסיבי, היא מחליטה לעזור. בסוף הסרט היא ורוז הן היחידות שנשארות בחיים, אך ללא ידיעתה, רוחה של קיאקו השתלטה על רוז.

רוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: חיה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

רוז היא אחותן הקטנה של ליסה ומקס וסובלת מאסתמה קשה. כמו אחיה ואחותה, גם היא מתגוררת בבניין הדירות בשיקגו. מצבה הגופני והאסתמה של רוז הולכים ומחמירים בגלל הקללה השרויה בבניין. היא נתקלת בטושיו וחושבת שהוא ילד חדש שעבר לגור בבניין מבלי לדעת בתחילה שהוא רוח רפאים. היא מסכימה ביחד עם ליסה להשתתף בטקס גירוש השדים שנאוקו יוזמת במטרה לסיים את הקללה. כדי להציל את אחותה (שמותקפת על ידי קיאקו) היא שותה את הדם של קיאקו וכך מסיימת את הקללה, אך בלא יודעין גורמת לרוחה של קיאקו להיכלא בגופה שלה.

אף על פי שהסרט קיבל ביקורות מעורבות, שוני סמית' קיבלה שבחים על משחקה בסרט.

דוקטור פרנסין סאליבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

דוקטור פרנסין סאליבן היא הרופאה שהייתה המטפלת של ג'ק קימבל בבית החולים הפסיכיאטרי. בתחילת הסרט היא מסרבת להאמין לסיפורו של ג'ק אודות קיאקו והקללה וחושבת שהוא טראומתי בעקבות רצח משפחתו על ידי טריש (שנחשבה החשודה העיקרית ברצח והתאבדות), אולם היא משנה את דעתה לאחר שהיא רואה את גופתו המעוותת של ג'ק. היא פוגשת בליסה בבניין הדירות בזמן שהיא מסיירת בביתם של משפחת קימבל ומספרת לה אודות מותו של ג'ק והקללה. במהלך הסרט היא נהרגת על ידי קיאקו בבית החולים הפסיכיאטרי.

נאוקו קוואמטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

נאוקו קוואמטה היא אחותה הצעירה של קיאקו סא'אקי, בתה של נאקאגאווה קוואמטה ואשתו של דאיסוק. בילדותה היא הייתה מודעת לטקסי גירוש השדים של אמה ולמעורבות של קיאקו בהן וכעת בתור אישה בוגרת היא קוראת על הרציחות בבניין הדירות בשיקגו ומבינה שאחותה המנוחה מעורבת בהם. היא עוזבת את יפן ושוכרת דירה בבניין הדירות במטרה לסיים את הקללה. היא יוצרת קשר עם ליסה ומשכנעת אותה ואת רוז להשתתף בטקס גירוש שדים במטרה לסיים את הקללה, אך נהרגת במהלכו על ידי מקס (שרוחו של טאקאו שולטת עליו) והופכת לרוח נקמנית בעצמה, לאחר מכן הורגת את מקס כנקמה ובעקבות מותה נולדת קללה חדשה בבניין.

דמותה של נאוקו נוצרה כיוון שהאולפנים רצו ליצור אחות תאומה לקיאקו במהלך הפקת הסרט השני, אך טאקאשי שימיזו דחה את הרעיון ולכן הדמות נוצרה עבור הסרט השלישי[12].

מקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

מקס הוא אחיהן הגדול של ליסה ורוז ומתגורר איתן בבניין הדירות שבשיקגו. מקס הוא אב הבית בבניין ובעקבות מותם ועזיבתם של רוב הדיירים, הוא מאוים בפיטורים על ידי הבוס שלו ולכן מנסה בכל כוחו להביא דיירים חדשים לבניין. בגלל הלחץ שהוא שרוי בו (עזיבתה המתכוננת של ליסה, מצבה הרפואי של רוז, האיום בפיטורים ומותה של גרטשן) רוחו של טאקאו משתלטת עליו וגורמת לו להפוך לאגרסיבי יותר ובעקבות כך הוא תוקף את הבוס שלו והורג את נאוקו לפני שהאחרונה מספיקה לסיים את טקס גירוש השדים. בסוף הסרט, הטקס הצליח ורוחו של טאקאו עוזבת את גופו, אך בגלל הרצח של נאוקו נוצרה קללה חדשה בבניין ורוחה של נאוקו הורגת את מקס. מקס הוא הדמות האחרונה שנהרגת בסרט וגופתו נמצאת בהמשך על ידי המשטרה.

אנדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

אנדי הוא בן זוגה של ליסה ובתחילת הסרט השניים מתכננים לעזוב לניו יורק, אך בהמשך מחליטים להישאר. הוא לא מודע לקללה השוררת בבניין וחושב שכל האירועים קרו כתוצאה מרצח משפחת קימבל על ידי טריש והתאבדותה לאחר מכן. הוא מובל לאחת הדירות בבניין על ידי טושיו, שם הוא נהרג על ידי קיאקו ובהמשך ליסה מוצאת את גופתו.

זו הופעתה הראשונה של מרינה סירטיס בסרט אימה.

גרטשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

גרטשן היא ציירת המתגוררת בבניין הדירות בשיקגו ומשמשת כבייביסיטרית לרוז בזמן שליסה ומקס עסוקים. היא נהרגת על ידי קיאקו, שעוקרת את עיניה ומנתקת ממנה את הלסת התחתונה שלה (בדומה ליוקו) ומותה, שמזעזע את מקס גורם לרוחו של טאקאו להשתלט עליו.

ברנדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

ברנדה היא בתה של רנה ובתחילת הסרט השתיים עוזבות את בניין הדירות בשיקגו לדירה אחרת עקב הטראומה של ברנדה ממות משפחת קימבל. בתחילת הסרט ברנדה איננה מדברת, ככל הנראה כתוצאה מהפרעת דחק פוסט טראומתית שנגרמה לה על ידי הקללה. היא מוטבעת באמבטיה על ידי רוחו של טושיו ונגררת על ידו לעולם הרוחות.

הסיבה שהשחקנית מיכאלה ננקובה לא מדברת בסרט היא כיוון שהשחקנית אינה דוברת אנגלית[13].

רנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

רנה היא אמה של ברנדה ובתחילת הסרט השתיים עוזבות את בניין הדירות בשיקגו לדירה אחרת בעקבות רצח משפחת קימבל והטראומה שנגמרה לברנדה (בלי לדעת על הקללה). רנה מנסה לדובב את ברנדה בזמן ארוחת הערב וכשזה לא עובד היא ממלאת עבורה אמבטיה על מנת להרגיעה, אך ברנדה מוטבעת על ידי רוחו של טושיו ונעלמת. רנה שומעת את הרעש מחדר האמבטיה, אך לא מוצאת את ברנדה. מפני שגם היא קוללה, היא ככל הנראה מתה בהמשך על ידי הקללה.

מר פרסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • מייקל מק'קוי (הטינה 3).

מר פרסקי הוא בעל בניין הדירות בשיקגו והבוס של מקס. בעקבות הקללה, חלק מהדיירים נהרגו וחלק עזבו ולכן מר פרסקי לוחץ על מקס למצוא דיירים חדשים או שהוא יפטר אותו ויביא חברת ניהול לבניין. בתגובה לכך מקס (שנשלט על ידי רוחו של טאקאו) תוקף אותו. לאחר התקיפה, מר פרסקי נהרג על ידי טושיו ברכבו.

הטינה (2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה (סרט, 2020)

הסרט הוא מעין "סיפור צדדי" שמתרחש במקביל לסרט הראשון והשני (2004–2006) וגם הוא בעל עלילה לא ליניארית. הסרט עוקב אחרי קללה חדשה שהחלה בעיירה קטנה בפנסילבניה.

הבלשית מולדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

הבלשית מולדון היא דמות הפרוטגוניסט הראשית בסרט ואמו של בורק. בתחילת הסרט (שנת 2006) השניים עוברים לעיירה ומלדון מצוותת לבלש גודמן. בעקבות מציאת גופתה של לורנה מודי, מולדון מתוודעת לבית משפחת לנדרס ולקללה ששוררת בו. בהמשך, היא נפגשת עם הבלש וילסון שמספר לה שהקללה בבית משפחת לנדרס החלה בבית משפחת סא'אקי שבו פיונה לנדרס עבדה בתור מטפלת. בעקבות הקללה מולדון נרדפת על ידי רוחות משפחת לנדרס ובסוף הסרט מנסה לשרוף את בית המשפחה, אך הדבר לא מנע מהקללה להסתיים ומולדון מותקפת על ידי רוחותיהן של פיונה ומלינדה. לא ידוע מה עלה בגורלה.

בנוסף למשחקו בסרט זה, דמיאן ביצ'יר הופיע בסרט "הנזירה" שהוא חלק מהיקום הקולנועי של "לזמן את הרוע".

הבלש גודמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: חי.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

הבלש גודמן הוא שוטר בעיירה ושותפו לשעבר של הבלש וילסון. בתחילת הסרט הוא מצוות לבלשית מולדון והשניים מגלים את גופתה של לורנה מודי ואת הקשר שלה לבית משפחת לנדרס, דבר המרתיע את גודמן והוא מספר למולדון על ההיסטוריה של הבית. גודמן הגיע ממשפחה נוצרית וסירב להיכנס לבית משפחת לנדרס בגלל "הרגשה רעה שהוא קיבל מהבית". שותפו לשעבר של גודמן, הבלש וילסון נכנס לבית ואיבד את שפיותו בגלל הקללה וניסה להתאבד, אירוע הגרם לגודמן לזנוח את התיק. לא ידוע מה קרה לו בסוף הסרט, אך ככל הנראה נשאר בחיים כיוון שמעולם לא נכנס לבית.

פיונה לנדרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

פיונה לנדרס היא אם המשפחה ובתחילת הסרט (שנת 2004) עוזבת את עבודתה בתור המטפלת של אמה ויליאמס בבית משפחת סא'אקי בגלל "אירועים מפחידים שקרו בבית" (אירועי הסרט הראשון) וחוזרת לבית משפחתה בעיירה בפנסילבניה. בהגיעה לשם, מתברר שקללת משפחת סא'אקי עקבה אחריה והיא רוצחת את בעלה סם ובתה מלינדה ולאחר מכן מתאבדת. בעקבות הרצח, קללה נולדת בבית משפחת לנדרס. פיונה היא דמות האנטגוניסט הראשית בסרט.

סם לנדרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקן:

סם לנדרס הוא בעלה של פיונה ואביה של מלינדה ומתגורר בעיירה בפנסילבניה עם בתו מלינדה. כאשר פיונה חוזרת מיפן, היא מביאה איתה את הקללה של משפחת סא'אקי הגורמת לה לרצוח את סם ואת מלינדה. בעקבות הרצח, סם חוזר בתור רוח נקמנית ובמהלך הסרט הוא מפחיד את לורנה מודי וגורם לה להתנגש עם רכבה בעץ, דבר המוביל למותה.

מלינדה לנדרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

מלינדה לנדרס היא בתם של פיונה וסם לנדרס ומתגוררת בעיירה בפנסילבניה עם אביה בזמן שאמה עובדת בתור מטפלת בטוקיו. בעקבות חזרתה של אמה יחד עם הקללה, מלינדה מוטבעת באמבטיה על ידי פיונה וחוזרת כרוח נקמנית. מלינדה לא הרגה אף דמות במהלך הסרט ודמותה מזכירה את רוחו של טושיו סא'אקי. היא מתקיפה את מולדון במהלך הסרט פעמיים, בשתי הפעמים היא מתחזה לבורק, בנה של מולדון.

פיטר ספנסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

פיטר ספנסר הוא מתווך נדל"ן שנשוי לנינה ספנסר ההריונית. בתחילת הסרט הוא מנסה למכור את בית משפחת לנדרס ומתייעץ עם נינה בנוגע להמשך ההיריון מכיוון שהילד עתיד לסבול ממחלת ALS. פיטר נכנס לבית משפחת לנדרס ופוגש במלינדה (המופיעה בפניו כילדה חיה ולא כרוח) ובהמשך בגלל הקללה הוא רוצח את נינה ומוצא את מותו בטביעה באמבטיה.

נינה ספנסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

נינה ספנסר היא אשתו ההריונית של פיטר ספנסר וכמוהו גם היא מתווכת נדל"ן. בתחילת הסרט היא מנסה למכור ביחד עם בעלה את בית משפחת לנדרס ובמהלך הסרט מתייעצת איתו אודות גורל ילדם, העתיד לסבול ממחלת ALS. מפני שפיטר נחשף לקללה, הוא הורג את נינה במטבח הבית שלהם.

הבלש וילסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

הבלש וילסון הוא שותפו לשעבר של הבלש גודמן. בעקבות חקירת רצח משפחת לנדרס, הוא נכנס לבית (בניגוד לגודמן שהחליט לא להיכנס) ולכן מקולל בקללה השוררת בו. הקללה גורמת לו לאבד את שפיותו בהדרגה ובמהלך הסרט הוא מנסה להתאבד עם אקדחו, אך ניצל ומאושפז בבית חולים פסיכיאטרי. וילסון יוצר קשר עם הבלש נאקאגאווה מיפן ומגלה שהקללה עברה יחד עם פיונה לנדרס מטוקיו. במהלך הסרט, הבלשית מולדון נפגשת איתו בבית החולים והוא מספר לה על הקללה ולבסוף עוקר לעצמו את עיניו במטרה לא לראות יותר את הרוחות. לא ידוע מה עלה בגורלו בסוף הסרט.

בורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: חי.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

בורק הוא בנה הצעיר של הבלשית מולדון שהתייתם מאביו שלושה חודשים לפני תחילת הסרט בגלל מחלת הסרטן. לו ולאמו יש קשר מאוד קרוב ושניהם חולקים אמרה לפיה אם הם פוחדים הם צריכים לעצום את העיניים ולספור עד חמש. בסוף הסרט מולדון מביאה אותו ביחד איתה לבית משפחת לנדרס ומצווה עליו לחכות לו לה בחוץ בזמן שהיא שורפת את הבית, אך מולדון רואה את בורק נמצא בתוך הבית ומבינה שהוא מלינדה ולא בורק האמיתי (בעקבות אותה אמרה קבועה שלהם שמלינדה לא זכרה). במהלך הסרט מלינדה מתחזה אליו פעמיים, אך הוא עצמו ככל הנראה ניצל מהקללה כי לא היה בבית מעולם.

בנוסף למשחקה בסרט זה, לין שייה שיחקה בעבר בסדרת סרטי האימה "הרוע שבפנים"

פיית' מאתיסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

פיית' מאתיסון היא אישה מבוגרת הסובלת משיטיון ומחלה סופנית. פייט עוברת יחד עם בעלה ויליאם לבית משפחת לנדרס ב-2005 ובעקבות המעבר, היא מקוללת בקללה השוררת בבית ולעיתים נראית משחקת "קו קו" עם רוחה של מלינדה. בעקבות מצבה, ויליאם מזעיק את לורנה מודי, יועצת המתות חסד על מנת שתעזור לפיית "לסיים בדרכה שלה", אך מפני שפיית איבדה את שפיותה בגלל הקללה, לורנה מסרבת לסייע לה. אך למרות זאת, לורנה מחליטה להישאר איתם בבית ולסייע בדרכים אחרות. בסופו של דבר ובעקבות הקללה, פיית רוצחת את ויליאם וכורתת את אצבעות כף ידה. היא מתגלה על ידי מולדון ומועברת לבית חולים, אך מתאבדת בקפיצה מהמדרגות בגלל רוחה של מלינדה.

ויליאם מאתיסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

ויליאם מאתיסון הוא בעלה של פיית' העובר להתגורר איתה בבית משפחת לנדרס ב-2005. בעקבות מצבה המחמיר של פיית', ויליאם מזעיק את לורנה מודי על מנת שתעזור לפיית' לסיים את חייה. ויליאם מודע לקללה שקיימת בבית ומאמין שהבית הוא מעין "שער" שדרכו רוחות המתים יכולות לתקשר עם החיים, בכך הוא מאמין שהוא יוכל להמשיך לתקשר עם פיית' לאחר מותה. בסופו של דבר פיית' הורגת אותו ומולדון מוצאת את גופתו בסלון הבית.

לורנה מודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

לורנה מודי היא יועצת המתות חסד המגיעה לבית משפחת לנדרס ב-2005 בעקבות בקשתו של ויליאם לסייע לפיית' לסיים את חייה, אך בעקבות מצבה הנפשי של פיית' היא מסרבת להמיתה, אך מחליטה בכל זאת להישאר בבית ולעזור בדרכים אחרות. היא נתקלת ברוחה של פיונה לנדרס ומגלה מויליאם שהוא מודע לקללה בבית. יום לאחר מכן היא מגלה שפיית' רצחה את בעלה ובורחת מהבית באימה, אך במהלך נסיעתה היא מותקפת על ידי רוחו של סם לנדרס ומתנגשת בעץ, ובכך נהרגת. גופתה מתגלה רק ב-2006 על ידי הבלשים מולדון וגודמן ומציאת גופתה מדרבן את הבלשית מולדון להגיע לבית משפחת לנדרס. נרמז שהרשויות הפדרליות מחפשות אחר לורנה, דבר המרמז שעבודתה בתור יועצת המתות חסד היא לא חוקית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטינה (2004), במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

"הטינה 1.5", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

"הטינה 2", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

"הטינה 3", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

"הטינה (2020)", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mar, Ju-On Wiki (באנגלית)
  2. ^ I Like Horror Movies: The Grudge (2004), web.archive.org, ‏2013-05-21
  3. ^ :: rogerebert.com :: reviews, web.archive.org, ‏2005-02-17
  4. ^ The Grudge (2004) Deleted Scene 14. The Police Station, נבדק ב-2022-07-16
  5. ^ Detective Igarashi, Ju-On Wiki (באנגלית)
  6. ^ What is a ‘jiko bukken’ property?, JAPAN PROPERTY CENTRAL, ‏2011-12-07 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ The Grudge (2004) Deleted Scene 8. A Gruesome Discovery, נבדק ב-2022-07-16
  8. ^ Suzuki, Ju-On Wiki (באנגלית)
  9. ^ The Grudge (2004) Deleted Scene 6. GO AWAY, נבדק ב-2022-07-16
  10. ^ 1 2 The Grudge 2 (2006) Deleted Scene 5 - "Alternate Ending & Epilogue", נבדק ב-2022-07-16
  11. ^ Mrs. Davis, Ju-On Wiki (באנגלית)
  12. ^ The Grudge / Trivia, TV Tropes
  13. ^ Brenda, Ju-On Wiki (באנגלית)