הטינה (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו-און: הטינה
恐怖体感 呪怨
Ju-On The Grudge: Haunted House Simulator
Ju-On The Grudge: Haunted House Simulator
Ju-On The Grudge: Haunted House Simulator
כללי
תאריך הוצאה

יפן: 30 ביולי 2009

צפון אמריקה: 13 באוקטובר 2009

אירופה: 30 באוקטובר 2009
סוגה הישרדות אימה
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח feeplus
הוצאה לאור

יפן: AQ Interactive

ארצות הברית: Xseed Games

אירופה: Rising Star Games
ארץ מקור יפן
שפות

אנגלית

יפנית
סדרה סרטי ג'ו-און עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Wii
דרישות מערכת
בקרים שלט ה-Wii
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ו-און: הטינה, הידוע ביפן בשם Kyōfu Taikan: Ju-On (ביפנית: 恐怖体感 呪怨) הוא משחק מסוגת אימה והישרדות שפותח עבור קונסולת המשחקים Wii. המשחק הופק לכבוד ציון עשור ליציאת סרטי ג'ו-און היפניים והוא בוים על ידי טאקאשי שימיזו, שגם ביים את סרטי הסדרה. המשחק פותח על ידי חברת feeplus והופץ ביפן על ידי חברת AQ Interactive, ב-30 ביוני 2009. המשחק הופץ באירופה ובארצות הברית באוקטובר של אותה השנה על ידי חברת Xseed Games ו-Rising Star Games בהתאמה.

המשחק מתמקד במשפחה בת ארבעה נפשות העוברת להתגורר בבית משפחת סא'אקי המקולל. המשחק עצמו מחולק לפרקים (בדומה לסרטי הסדרה) כשכל פרק הוא שלב בו השחקן שולט על בן משפחה אחר. המשחק נקטל על ידי המבקרים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלט ה-Wii משמש כפנס בעזרתו השחקן מסתובב ברחבי השלב. המשחק עושה שימוש גם בחיישן התנועה של השלט בעזרתו השחקן מזיז את הפנס לכיוונים שונים ויכול לברוח בעזרתו מהרוחות שתוקפות אותו.[1] השליטה על כיוון ההליכה נעשית בעזרת לחצני החיצים בשלט ולחיצה על כפתור ה-B להתקדמות, בעזרתם הדמות פונה לכיוון אליו הפנס מאיר. על השחקן נפצר לא להישאר באותו המקום למשך זמן מה, כיוון שרוחותיהם של קיאקו וטושיו עשויות לתקוף אותו.[2] המשחק גם מודד את תנועת השלט כך שאם השחקן "מהסס" או מפספס, סיכויו להינצל ממתקפת הרוחות נמוכים.

קדימון המשחק חשף חמישה שלבים בהם ניתן לשחק: המחסן הנטוש, בית החולים, מפעל בובות הראווה, בניין הדירות הנטוש ובית משפחת סא'אקי. ברוב המקרים, הפנס משמש כאמצעי התאורה היחיד עבור השחקן, ולכן על השחקן למצוא סוללות הפזורות ברחבי השלבים על מנת להטעין את הפנס. מיקומן של הסוללות הוא אקראי בכל שלב ובכל משחק מחדש כך שאין אפשרות לחזות היכן יופיעו סוללות נוספות.[3] אם סוללות הפנס נגמרות, המסך יחשיך והרוחות יהרגו את השחקן והמשחק יסתיים. עוצמת הסוללות בפנס מוצגת בפינה השמאלית התחתונה במסך ומשמשת כמד חיים. אם קיאקו מנסה לאחוז בשחקן, על השחקן לנענע את שלט ה-Wii במטרה לברוח ממנה. בנוסף, בזמן שקיאקו תוקפת את השחקן, קולה האייקוני בוקע מהרמקול של השלט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי עלילת הסרטים והמשחק, כשאדם מת תחת זעם נוראי נוצרת קללה על מקום המוות. הקללה מחיה מחדש את רוחות הקורבנות בתור "אונריו" (רוחות נקמניות מהפולקלור היפני) ואלו בתורן ירצחו את כל מי שביקר במקום המוות או שהה בקרבת אדם שהיה במקום.

בשנת 1999, טאקאו סא'אקי רצח את אשתו, קיאקו סא'אקי לאחר שקרא ביומנה האישי על רגשותיה כלפי המורה של בנם, שינזוקה קוביאשי. הרצח הוליד קללה בבית הגורמת לקיאקו לחזור כרוח נקמנית ההורגת את טאקאו ואת בנם טושיו. מאז אותו היום, כל מי שייכנס לבית המשפחה או שהיה בקרבת אדם שנכנס לבית יקולל בקללה ויומת על ידי הרוחות.

המשחק מתמקד בבני משפחת יאמאדה שעברו להתגורר בבית חדש (שבסוף המשחק מתברר להיות בית משפחת סא'אקי המקולל) וכעת על כל בן משפחה בנפרד להצליח להילחם נגד הקללה. רק לאחר שהתגברו על הקללה ביחד, הם יהיו חופשיים.

המשחק מציג חמישה פרקים, כשכל פרק מתמקד בבן משפחה אחר שנחשף לקללה:

המחסן הנטוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחתה של אריקה, משפחת יאמאדה עוברת להתגורר בבית חדש בטוקיו שביפן. בזמן שאריקה מטיילת עם כלבתה אייבי, האחרונה בורחת לתוך מחסן נטוש ועל אריקה למצוא אותה. בכניסתה למחסן, אריקה מוצאת מעלית מושבתת ומנסה למצוא דרך להפעיל אותה מחדש. לאחר שהיא הצליחה והמעלית חזרה לעבוד, אריקה ואייבי נכנסות למעלית, אך קיאקו מנסה לתקוף את השתיים. אייבי מצליחה להגן על אריקה מקיאקו, אך נהרגת. אריקה מצליחה לברוח מהמחסן ומנסה להתקשר לשאר בני משפחתה, אך אף אחד לא עונה והיא מחליטה לחזור לבית.

בית החולים הנטוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיצ'יקו (מיקי), אם המשפחה מאושפזת בבית החולים כבר יותר מחודש ומדי פעם בני משפחתה באים לבקרה. באחד הלילות, מיקי מתעוררת ומבחינה בילד קטן רץ במסדרונות. הטלפון במחלקה מצלצל, אבל מלבדה אין אף אחד במחלקה. מיקי מצליחה לברוח מהרוחות ולהגיע לגג בית החולים, אך שם טושיו מנסה לדחוף אותה מהגג ונכשל. בדיוק לאחר מכן, קיאקו מופיעה ומפילה את מיקי מהגג, הורגת אותה.

בניין הדירות הנטוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאנג'י (קן), אחיה של אריקה ובנה של מיקי הוא שליח שעושה דרכו לבית לאחר שסיים את עבודתו. בדרכו הוא מבחין בחבילה על המדרכה ומחליט למסור אותה לאחת הדירות בבניין שממוקם לא רחוק ממנו. כאשר קן מגיע לדירה אליה החבילה מיועדת, החבילה הופכת לקיאקו, שתוקפת אותו. קן מנסה לברוח בזמן שקיאקו וטושיו רודפים אחריו וכאשר הוא מגיע ליציאה מהבניין, הוא עוצר כדי לבדוק האם הם מאחוריו, אך הם לא. בדיוק כשהוא בא לצאת, קיאקו מופיעה למולו והורגת אותו.

עבודתו של המאבטח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירושי (הירו) הוא בעלה של מיקי ואביהם של אריקה וקן והוא עובד בתור מאבטח במפעל לייצור בובות ראווה. הירו מבחין במצלמות האבטחה בילד שמתרוצץ במפעל ולפתע החשמל במפעל נופל. לאחר שהירו מחזיר את החשמל לבניין הוא פונה לעבר היציאה, אך קיאקו תוקפת והורגת אותו.

בסוף אלטרנטיבי לשלב, הדלת של המפעל נפתחת וקיאקו רודפת אחרי הירו והורגת אותו.

הבית המקולל[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק זה הוא פרק סודי שכדי לפתוח אותו, על השחקן למצוא מספר חפצים נסתרים בכל הפרקים הקודמים.

לאחר ששרדה את הבריחה מקיאקו במחסן הנטוש, אריקה חוזרת לבית שבו משפחתה גרה, שמתברר להיות בית משפחת סא'אקי ומגלה שאין בו אף אחד. אריקה ננעלת בבית על ידי קיאקו ומחליטה לחקור את הבית בחיפוש אחר משפחתה. במהלך חקירתה היא רואה חזיונות שבהם רוחותיהם של בני משפחתה (שקיאקו הרגה בשלבים הקודמים) רודפות אותה והיא מוצאת את גופותיהם בעליית הגג. לפתע, אריקה שומעת את אייבי נובחת (בלי לדעת שהיא מתה במחסן) ויורדת למטה, אך מגלה שהנביחות נועדו למשוך אותה לקומה התחתונה. קיאקו לפתע מופיעה כשהיא זוחלת על גרם המדרגות ולוכדת את אריקה. אריקה, חסרת הכוחות נמשכת על ידי קיאקו אל עליית הגג ונהרגת. בסוף השלב, אריקה מפילה את הפנס שלה והסוללות שבו מתרוקנות.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עלילת המשחק היא לא חלק מההמשכיות (אנ') של סדרת הסרטים (היפנית והאמריקאית).
  • רוחו של טאקאו סא'אקי לא מופיעה במשחק, אלא רק רוחותיהם של קיאקו, טושיו ומר החתול.
  • צוות הפיתוח נעזרו בסט "בית משפחת סא'אקי" ביפן בכדי ליצור את השלב החמישי במשחק.
  • המשחק נפתח עם סרט פתיחה קצר שמציג את בית המשפחה ואת רוחה של קיאקו בעזרת צילומי ארכיון מהסרטים.[4]
  • המוות של מיצ'יקו זהה למותה של קרן דייוויס בסרט "הטינה 2".
  • הירו נהרג בעבודתו כמאבטח בדומה למאבטח במקום עבודתה של היטומי בסרט "ג'ו-און: הטינה".
  • בשלב הסודי, קיאקו משחזרת את זחילתה האייקונית על גרם המדרגות בבית בדומה לסרטים "ג'ו-און: הקללה" ו-"הטינה".
  • המשחק משלב בתוכו חפצים נסתרים שקשורים לסדרת הסרטים כגון פיסות מהיומן של קיאקו, תמונה קרועה של משפחת סא'אקי ועוד.
  • בדומה לרוב סרטי הסדרה (להוציא את "הטינה 3"), כל הדמויות מתות בגלל הקללה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק וידאו שמבוסס על סרטי "ג'ו-און" הוכרז בתאריל 22 במאי 2009. לאחר מכן, גרסת הדגמה (דמו) של המשחק נחשף בתערוכת E3 2009 ובו אולפני Xseed Games תיארו את המשחק כ-"משחק שמדמה בית רדוף", ולא עוד משחק אימה הישרדות טיפוסי. במשחק אין מערכת קרב והוא מתמקד רק בחווית חקירה ובהפחדות. כתב של הבלוג "Joystiq" שנכח בתערוכה כתב על המשחק "ברוב משחקי האימה, שחקן מיומן יכול להביס את המפלצות שמולו (להוציא את המפלצת Pyramid Head ממשחקי Silent Hill) מה שגורם לשחקן להתמקד בשיפור היכולות שלו מאשר באימה שמוצגת לו. בשני המשחקים (הטינה ו-Silent Hill) הדבר הכי אפקטיבי שאפשר לעשות הוא פשוט לברוח".

נשיא החברה Xseed Games ג'ון איווסאקי הסביר שהמשחק "מספק הפחדות אפקטיביות לכל מי שיש בידו שלט של Wii. שחקנים אפילו יכולים לתת את השלט לאמם ולראות אותה משחקת ונבהלת".[5] נשיא החברה Rising Star Games תיאר את המשחק כ-"סרט אימה אינטראקטיבי,[6] וציין שאפשר לסיים את המשחק תוך פחות מ-10 שעות. [1]מפתחי המשחק ביקרו בסט הצילומים של בית משפחת סא'אקי במטרה למפות אותו עבור אחד השלבים במשחק.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קיבל ביקורות קוטלות מרוב המבקרים:

האתר Metacritic העניק למשחק ציון של 39/100.[7]

האתר GameRankings העניק למשחק ציון של 40% על סמך 27 ביקורות.

האתר Gamespot נתן למשחק ציון 4 וכתב ביקורת שלילית על אורך המשחק והשליטה בשחקן.[8]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 JU-ON: The Grudge Preview - Preview, Nintendo World Report
  2. ^ E3 2009: Impressions of JU-ON: The Grudge - Wii Preview at IGN, web.archive.org, ‏2012-03-26
  3. ^ 1 2 Paul "Nomad" Nicholasi, Exclusive: Ju-On The Video Game Hands-On!, Dread Central, ‏2009-07-21 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Ju-On: The Grudge - Opening, נבדק ב-2023-08-15
  5. ^ Horror Film JU-ON: The Grudge Becoming Wii Game, Promises to Scare Your Mom, Shacknews (באנגלית)
  6. ^ JU-ON: The Grudge videogame announced for Wii, Video Games Blogger, ‏2009-05-30
  7. ^ Ju-on: The Grudge, Metacritic (באנגלית)
  8. ^ Ju-on: The Grudge Review for Wii - GameSpot, web.archive.org, ‏2010-02-26