הידוענים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הידוענים
סוגה קומדיה
יוצרים גיורא חמיצר
יובל פרידמן
שחקנים איל קיציס
טל פרידמן
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 15
הפקה
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ לוגי HOT
תקופת שידור מקורית 9 בספטמבר 200727 בספטמבר 2007
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הידוענים היא סדרה קומית ישראלית לילדים ונוער ששודרה בערוץ לוגי בשנת 2007 בשידורי HOT[1]. בסדרה מככבים צמד הקומיקאים, אייל קיציס וטל פרידמן, בשלל דמויות, כאשר מדי פרק הם מציגים את סיפור חייהם של שני אנשים חשובים בחברה שתרמו והשפיעו רבות על העולם בתחומים שונים ומגוונים. הקטעים הביוגרפיים אודות הידוענים מומחשים באמצעות אנימציה ובליווי ראיונות עם דמויות פיקטיביות וקומיות הקשורות, כביכול, בחייהם של הידוענים[2].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דותן פרומר הוא מפיק בתוכנית "הידוענים" אשר מעסיק בחורה בשם סוּף אלקובי בתפקיד תחקירנית, זאת לאחר שפיטר את גזית ממן מתפקיד זה עקב קשר רומנטי בין השניים שהגיע אל קיצו. דותן נאלץ להסתגל לסוּף השלומיאלית והגמלונית ולרוח החדשה שהיא מביאה עימה למשרד, וכשזו נכשלת ומאכזבת את דותן, היא מוצאת את עצמה מפוטרת (גם לאחר ניסיונות כושלים של שוחד באמצעות מאכלים מפתים), אמנם בתחילת כל פרק היא מועסקת מחדש במשרד. כל פרק בסדרה נסגר כשהנוכחים במשרד מפזזים לצלילי שירים משנות השמונים.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשי המשרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דותן פרומר (אייל קיציס) - מפיק בתוכנית "הידוענים". מעריץ נלהב בכל רמ"ח איבריו של שנות ה-80 שמרבה להאזין לשירים מאותו העשור ושבפיו שגורים מילים ומושגים רבים מאותה התקופה. על אף שפיטר את גזית ממן מעבודתה כתחקירנית בשל זוגיות שהייתה ביניהם ונגמרה, גזית ממשיכה להוות חולשה אצלו. כמו כן דותן ידוע כקמצן. נוהג לומר "אחסן של רעיון" על כל דבר הנראה ראוי בעיניו.
  • מריטה (דני סירקין) - מנקה גרמנייה במשרד. בעלת מבטא כבד ואופי גרמני קשה. מתאגרפת לשעבר. מתה מכוס התרעלה שהכינה סוף, התרעלה הוגשה לה בטעות על ידי גושן שחשבה שזה מיץ.

משפחת אלקובי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוּף אלקובי (טל פרידמן) - תחקירנית פמיניסטית, שמנמנה, מגושמת ומפוזרת אך חיננית בתוכנית "הידוענים" שעבדה בעבר כתחקירנית ב"שומר מסך" ו"ששטוס" וכנערת מים בקונצונים. היא אכפתית וטוטלית באשר לעבודה שלה ואחת שרגילה לתנאי עבודה ושכר עגומים. ברוב הפרקים דותן מפטר אותה בסוף הפרק. עוד בילדותה הייתה למושא לעג בעיניי התלמידים בבית ספרה בשל המראה החיצוני שלה. היא בעלת שנאה עזה לגזית ממן, התחקירנית הקודמת, בשל קנאה ביופייה וחולשתו של דותן לגזית. יש לה אחות תאומה זהה בשם גושן (אשר מגולמת גם היא על ידי טל פרידמן), או כפי שסוּף נוהגת לכנותה: "גושן, אחותי המוצלחת יותר, גושן".
  • גושן אלקובי (טל פרידמן) - אחותה התאומה זהה היותר מוצלחת של סוף. גרושה עם ילד בשם ניק על שם הזמר ניק קרשו. מעריצה של שנות ה-80. בינה לבין סוף יש יחסי שנאה. דותן מאוהב בה וביקש מסוף את מספר הטלפון שלה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גזית ממן (מלי לוי) - תחקירנית בתוכנית "דוקוסלב", לשעבר תחקירנית ב"הידוענים" שפוטרה והוחלפה בסוּף, לאחר שקשר רומנטי שהיה בינה לבין דותן הסתיים. היא בלונדינית יפהפייה ומצליחה, ולכן סוּף בזה לה עד שהצליחו להתפייס.
  • רביב (אורי גוטליב) - חבר ילדות של דותן שהפך לרופא. מאוהב בסוף.
  • יונית שפר (מיכל ינאי) - אשת ביטוח שבילדותה למדה עם סוּף בבית הספר היסודי ונהגה להציק וללעוג לה.
  • חנוך - קבצן שאסף דותן מהרחוב ושיקר לסבתו שהיה פקיד שהחתים את תעודת העלייה שלה.
  • עידן - קצין מבחן של סוף שמציגה אותו בתור החבר שלה שאוהב טטריס.

המקורבים לידוענים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות אלו הן דמויות בעלי קווי אופי קבועים לאורך כל הפרקים אשר תפקידן ומעמדן הקבועים מותאמים ליחסם בחייהם של הידוענים.

  • ההורים - ההורים של הידוען. האם (פרידמן) ברוטלית, פטפטנית, שנואה על ידי שכניה, חסרת סובלנות שמרבה ללעוג ולהביע חוסר שביעות רצון באשר לידוען יוצא חלציה. האב (קיציס) כנוע לאופיה הצעקני של אשתו ונאלץ להסכים עם דבריה, אדיש למתרחש סביבו, מרבה להירדם. מביעים באופן קבוע את מורת רוחם על שהילד פנה לעסוק במקצועות ה"זניחים", לדבריהם, ולא לקח חלק בעסק הפמוטים המשגשג שמנהל אב המשפחה.
  • רפי חדש וגילה - נהגו של הידוען ואשת החברה הגבוהה. רפי (פרידמן) הוא נהג מכונית ונדורה הנוהג לשבח את הידוען במילים "עשר של בן אדם". גילה (קיציס) שמחה לתמוך כלכלית ולתרום ב"סתר" לידוען (ולדבר על כך בפרהסיה), כל עוד יש מצלמות שמתעדות זאת.
  • ד"ר וינר וסולי - רופאו של הידוען שטוען להיות דוקטור וטבחו של הידוען שטוען להיות שף. ד"ר וינר (קיציס) הוא רופא כושל ולא מקצועי שמאבחן אצל מטופליו מחלות שלא קיימות. חלומו הוא להיות ספר כלבים. סולי (פרידמן) הוא טבח שמנמן שכל רצונו הוא לקבל הבעת הערכה או מילה טובה מהסועדים, דברים שלעולם אינו זוכה להם. כמו כן סובל סולי מאסתמה.
  • רועי זרמון ונדב זקרון- יועצי תדמית ותקשורת של הידוען ממשרד הפרסום "זרמון-זקרון", ששמם מהווה קריצה לשמו של הפרסומאי אילון זרמון. רועי (קיציס) הוא הוגה הרעיונות הטובים, בעוד שנדב (פרידמן) ידוע בזכות רעיונותיו הגרועים שנדחים על הסף ושלפיכך גורמים להעפתו מהישיבות.
  • יין ויאנג - צמד משרתים פיליפינים (קיציס ופרידמן) אשר דואגים לנקות את הלכלוך ואי-הסדר אשר השאיר מאחוריו הידוען ברגעים שונים בחייו.
  • מאיה ורדית ואלדד שפיגל - בת ובן בגיל ההתבגרות, כביכול גותים, לבושים שחורים, מעריצים גדולים של הידוען ורודפים אחריו במטרה להשיג חתימה ותצלום שלו. מאיה (קיציס) היא ה"מגניבה" מבין השניים שמרבה להשתמש בסלנג ובמילים מאנגלית, בעלת שיער גולש המסתיר תמיד את עינה השמאלית. אלדד (פרידמן) מעריץ את מאיה ונוהג לפאר את יכולתה להתבטא "במין ביטחון כזה". תמיד הם הולכים לבקש חתימה מהידוען. אלדד בעל שיער עגול ומתולתל עם נטייה למעלה.

יחידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גבעונה קרמר - הפסיכולוגית של הידוען (פרידמן). אשר מתקשה לשמור על חיסיון מטפל-מטופל וכתוצאה מכך חווה את דעתה וחושפת בפני הצופים את מצבו הנפשי המעורער של הידוען המטופל.
  • טל (אנטוליה) פרי (אנדרופוב) - שכנה רוסיה של הידוען (פרידמן) שנכחה באסונות, טרגדיות ופיצוצים שקרו בחייו. היא נוהגת להעיד על עצמה ועל רגעי האסון, בעזרת העברית הקלוקלת והמבטא הכבד שלה: "אני מסתכלתי בדי.וי.די. אני נהנתי!".
  • מיקי בן-שושן - סטייליסט ומעצב שיער של הידוען (פרידמן). על אף שברורה לעין נטייתו ההומוסקסואלית ואופיו הנשי, הוא מתעקש שהוא "גבר שאוהב נשים" ודואג להזכיר זאת בכל משפט שיוצא מפיו. שמו הוא שילוב של מיקי בוגנים (ספר) ורוברטו בן שושן (סוכן דוגמניות).
  • סגן-אלוף קיש - מצביא וסגנו של הידוען (קיציס), במידה והיה קשור בצבא. נוהג לברך אנשים שפוגש ב"בוקר טוב". משמיע קולות כדי להמחיש את האירועים.
  • פרופ' הר-תבור - פרופסור מבוגר (פרידמן) המבאר ומפרש מושגים קשים להבנה תוך כדי הבעת חוסר שביעות רצון מהסנדוויצ'ים שהוא מקבל מההפקה. שמו נגזר משמו של ההיסטוריון מיכאל הרסגור.

הידוענים ופרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל פרק מוצגים שני ידוענים היסטוריים שלסיפור חייהם מן המשותף.

  • וולפגנג אמדאוס מוצרט ואלכסנדר מוקדון - חיו מעט והספיקו הרבה. סוף מתקבלת לעבוד אצל דותן בתור תחקירנית ותוך זמן קצר גורמת להרבה בלגן, היא הפילה בטעות כוס מים על המסמכים של דותן והיא הציעה רעיונות לדותן איך להרוויח יותר כסף, אולם הרעיונות גרמו לצרות.
  • ג'ון פיצג'רלד קנדי ומארי קירי - שילמו בחייהם. לסבתא של דותן יש יום-הולדת ואחיו אלדד נתן לה במתנה את תעודת העלייה שלה ממוסגרת. סוף מציעה לדותן מתנות, אך דותן דוחה את ההצעות בטענה שהן יקרות מדי. לבסוף הוא מחליט להביא לה במתנה את חנוך, פקיד שהחתים את הדרכון של סבתא, ולבסוף מתברר שחנוך הוא למעשה קבצן מהרחוב. הסבתא נתנה את המכונית שלה לאחיו של דותן, אלדד, וכתוצאה מכך דותן מפטר את סוף כדי להוציא את התסכול שלו.
  • הורדוס ודוד המלך - החיים כטלנובלה. סוף מחליטה לנסוע לירושלים כדי לחקור על דוד והורדוס. דותן מתלהב מהרעיון שהוא יעבוד יום אחד ללא סוף, הוא נותן לה פתק לכותל (אחרי שהיא התחננה בפניו) ואת המפתחות לסקודה של סבתו ומזהיר אותה שאם יקרה לה נזק - הוא "מת". העלילה מסתבכת כשסוף נוסעת לרמאללה וג'מאל גונב ממנה את הסקודה. כשסוף חוזרת למשרד היא מנסה לשחד את דותן בריבת חבושים שאותה הכינה אימו של ג'מאל כדי שלא יפטר אותה, אך לשווא.
  • מארי אנטואנט וקונפוציוס - על תבונה ורגישות. גאידמק, כלבו של דותן הורעל על ידי אחד השכנים ששנא אותו ודותן צריך ללכת להלוויה שלו ומפקיד את תפקידו בידי סוף. סוף מחליטה להביא לראיון את אשתו של קונפוציוס, אולם מתברר שהיא לא אשתו של קונפוציוס, היא למעשה פיליפינית ששוחררה על ידי סוף ממשטרת ההגירה. בסוף נודע לדותן שהיא שילמה מלא כסף למשטרת ההגירה כדי לשחררה והוא מפטר אותה.
  • אברהם לינקולן ומוחמד עלי - שוחרי השחור. דותן מגלה שהמשרד מלוכלך בגלל שמריטה המנקה לא ניקתה כמו שצריך, סוף מספרת לו שעד היום הטישו שלה נמצא זרוק ליד הפח ומנסה לשכנע אותו להעיר לה על כך, אולם הוא מפחד להעיר לה כיוון שהוא לא רוצה להתנשא על המנקה. יותר מאוחר מריטה נכנסת למשרד כדי להרים את הטישו של סוף, סוף מתנשאת עליה ומריטה נותנת לה אגרוף שמשאיר לסוף פנס בעין. סוף גילתה שדותן לא רצה להתנשאות על המנקה, פשוט הוא פוחד ממנה כיוון שהיא אלימה. דותן נאלץ לפטר את מריטה ואת סוף, אולם מריטה מופיעה והמצב נראה יותר גרוע משציפו.
  • אלפרד היצ'קוק וגאוטמה בודהה - שני גברים שמנים. איש מהרחוב צעק לסוף "פרה גמדית, חבית מג'ונג'נת" (למרות שסוף אינה ג'ינג'ית). סוף מחליטה לפתוח בדיאטה ומכריחה את דותן לקחת חלק בדיאטה בטענה שאם זה יצליח והוא יהיה רזה, נשים ינסו לחזר אחריו. למרות המאמצים הדיאטה קשה בהרבה ממה שחשבו.
  • דייגו מראדונה ונפוליאון בונפרטה - הכובשים הגדולים. אחותו של מרדונה הבריזה מהראיון. סוף החליטה להתראיין בתור אחות של מרדונה. אחרי מספר ניסיונות בהם סוף ניסתה לשחק כמו שצריך את אחותו של מרדונה, היא מקבלת הצעה להיות דוגמנית וקופצת על ההזדמנות. אולם דותן מפציר בה להישאר וזו הפעם היחידה שהוא עושה זאת.
  • ז'אן ד'ארק ושרה אהרנסון - גיבורות על. דותן וסבתו עשו תחרות צעקות שבו הסבתא ניצחה ודותן נשאר צרוד. דותן ניסה לבטל את הדייט עם גזית ממן, אך זו נעלבה ולא מוכנה להקשיב לו. סוף מחליפה את דותן בקריינות וההפקה החליטה לפטר את דותן מהתפקיד ולמנות במקומו את סוף (סוף מגלה שזו מזימתה של גזית ממן כנקמה על מה שדותן עשה לה). סוף מחליטה שאם דותן מתפטר - אז גם היא הולכת אחריו. לבסוף הוחלט שכל אחד מהם יחזור לתפקידו המקורי.
  • יוסיף סטלין ומהטמה גנדי - מלחמה ושלום. גזית ממן ונדב זקרון צחקו על סוף בחניה, לכן סוף התנגשה בכוונה במכונית של גזית ממן והרסה אותה, לכן הוצמד לה קצין מבחן בשם עידן. סוף מחליטה לעשות רושם טוב כדי שלא תילקח למשפט, אך דותן שרוצה להיפטר ממנה גורם לה להכות אותו על ידי מכתב מעליב של גזית ממן, והיא נשלחת למשפט. לאחר כמה שעות סוף חוזרת למשרד ומספרת להפתעתו של דותן שהוחלט להמתיק את גזר דינה ושלחו אותה ללמוד טאקוונדו כדי לטפל באגרסיות שלה. כשהיא מגלה שדותן החליט להביא את גזית ממן שתעבוד במקום סוף כדי לפצות אותה על הנזק שנגרם, סוף רוצה להילחם בה, אך כשדותן מנסה להגן עליה סוף מחטיפה לו אגרוף חזק.
  • ש"י עגנון ואלברט שווייצר - הנובליסטים. תחרות פרסי הטלוויזיה בדרך, תוכנית "הידוענים" מתמודדת מול "דוקוסלב" ו"עובדה". סוף עושה הכל כדי שיצביעו לתוכנית כדי שלא תובס על ידי גזית ממן שעובדת ב"דוקוסלב", למרות שדותן אומר שאין להם סיכוי לנצח ושהפרס הכי טוב זו הידיעה שאתה עושה את מה שאתה עושה הכי טוב. לבסוף מתברר שסוף בזבזה מלא כסף על כל ניסיונות השוחד שלה.
  • רבי עקיבא ולאנס ארמסטרונג -כנגד כל הסיכויים. דותן יוצא לדאבל דייט עם חברו רביב הרופא. דותן אומר לסוף שהבחורה שאיתו ייצא לדייט היא לא גזית ממן, אלא דנה מרמור. כשהשניים יוצאים לדרך, סוף שוברת את השן בזמן שהיא לועסת סוכריות טופי. רביב עוזר לה והמצב גורם לבנים לאחר לדייט ובסוף התברר שדנה מרמור היא גזית ממן. במהלך הפרק רביב מתאהב בסוף, נותן לה מספר טלפון ואומר לה שתתקשר אליו.
  • כריסטופר קולומבוס ואלפרד נובל - איזה פאדיחות. סוף מרגישה שחוקה ומבקשת מדותן שירחיב לה סמכויות. הוא מבקש מנה להקליט תוכנית בזמן שהוא יהיה בכנס. אחותה של סוף, גושן, מבקשת מסוף שתקליט לה את התוכנית שהיא אוהבת וזה גורם לסוף להתבלבל בין הקלטות. כדי שדותן לא יפטר אותה היא שואלת אותו שאלות על הכנס ומספרת לדותן על כל מיני אנשים שעשו טעויות כמו קולומבוס, נובל ואחותה שנישאה לבחור שאהב את קובי אוז.
  • סטיבן ספילברג והרמב"ם - היהודים. נגנבו דברים מהמשרד, דותן מחליט להביא סוכנת ביטוח ואומר לסוף לנסות לנפח את הפרשה כדי שיקבלו מלא כסף מהפיצויים. כשהסוכנת נכנסת, מתברר שזו יונת שפר, חברה לכיתה של סוף מלפני 25 שנה. השתיים מעבירות חוויות ילדות, עד שיונת מספרת על הבחירות לוועדת כיתה שבה יונת ניצחה כיוון שהכריחה את אחד הילדים לאכול את הפתק שבו רשום שמה של סוף שבעצם היה צריך להסתיים בתיקו והיו צריכים לערוך בחירות חוזרות. סוף כועסת על כך ותוקפת את יונת, דבר זה גורם להם לא לקבל פיצויים. סוף מחליטה לערוך בחירות חוזרות ומתקשרת לכל מי שלמד איתה בכיתה באותה תקופה ואלה מסרבים לשתף פעולה. לבסוף סוף מחליטה לנסוע לבלגיה כדי לחפש את עצמה.
  • סלבדור דאלי ובנימין זאב הרצל - החולמים. סוף חוזרת למשרד כשהיא לבושה בבגדים הודים ועם ראסטות ומספרת על החיים בהודו על אף שהיא אמרה שהיא מחפשת את עצמה בבלגיה. היא מגלה שבזמן היעדרותה העסיק דותן את גזית ממן בתור תחקירנית. היא וסוף מחליטות להילחם על התפקיד. לבסוף סוף גורמת לגזית להתפייס איתה וזו מוותרת על התפקיד בשביל סוף. דותן נאלץ לקבל בחזרה את סוף למרות התנאים שהציבה בפניו.
  • האחים רייט והאחים גרים - האחים. סוף הלכה לקורס לנהיגה מונעת ואחותה גושן מחליפה אותה. בהתחלה דותן מתבלבל ביניהן, עד שהוא מגלה שלו ולגושן יש הרבה מהמשותף ומתאהב בה. אך מריטה, שחזרה לעבודתה, משוכנעת שגושן זו בעצם סוף ושהיא מנסה לעבוד עליה. העלילה מסתבכת כשסוף מכינה כוס תרעלה לפי ההוראות בסיפור של שלגיה. כשגושן רוצה להרגיע את מריטה הכועסת היא נותנת לה את כוס התרעלה במחשבה שזה מיץ וכתוצאה מכך מריטה מתה. דותן מחליט לפטר סופית את סוף כיוון שחשב שהיא עשתה זאת. בסוף כשנראה שדותן רוצה להביע את רגשותיו כלפי סוף, הוא מבקש את מספר הטלפון של גושן.

מוטיבים חוזרים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • העכבר - בכל קטעי האנימציה המציגים את הדמויות ההיסטוריות ישנה דמות של עכבר. בכול פעם הוא מופיע בהקשר אחר (בפרק על לאנס ארמסטרונג, הוא מופיע בתור רוכב בטור דה פראנס).
  • פיטורים - בסוף כל פרק, כאשר דותן מפטר את סוף, היא משחדת אותו עם עוגה או מאכל מפתה כדי שתישאר בעבודתה ולרוב מצליחה.
  • שיר משנות השמונים - בסוף כל פרק, דותן וסוף רוקדים לצלילי שיר משנות השמונים (שהם למעשה השירים האהובים על דותן).
  • שמות חיבה - דותן וסוף מעניקים זה לזה שמות חיבה בהתאם למצבם הנפשי. לדוגמה: כאשר דותן איבד את קולו (בפרק "גיבורות על") הוא נתן לעצמו את הכינוי "עוזי שבוזי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]