הילדים של בבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הילדים של בבה
Bébé's Kids
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
בימוי ברוס וו. סמית'
הופק בידי רג'ינלד האדלין
וויליארד קרול
תומאס ל. וויהייט
תסריט רג'ינלד האדלין
שחקנים ראשיים Vanessa Bell Calloway
טון לוק
Marques Houston
נל קרטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים פייזון לאב
ונסה בל קאלווי
מרקוס יוסטון
ג'ונל גרין
טוני לוק
וויין קולינס ג'וניור
מוזיקה כריס אגן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Hyperion Studio
Hudlin Bros.
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 31 ביולי 1992
משך הקרנה 72 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 8.4 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו bebeskids
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הילדים של בבהאנגלית: Bébé's Kids, משווק גם בתור Bébé's Kids של רובין האריס) הוא סרט הנפשה קומי אמריקאי למבוגרים משנת 1992, שהופק על ידי Hyperion Studio עבור Paramount Pictures. בבימויו של ברוס וו. סמית', בבכורה שלו בבימוי, הוא מבוסס על מופע הסטנד-אפ של הקומיקאי רובין האריס באותו השם.[1] האריס מת שנתיים לפני שהסרט יצא לאקרנים; בסרט, הוא מדובב על ידי פייזון לאב בהופעת הבכורה שלו בסרט. שחקני קול נוספים כוללים את ונסה בל קאלווי, מרקוס יוסטון, נל קרטר וטון לוק, כמו גם טום אוורט, ריץ' ליטל ולואי אנדרסון.

הסרט יצא לאקרנים במקור ב-31 ביולי 1992 וזכה לביקורות שליליות ברובן של מבקרים, והרוויח 8.4 מיליון דולר ברוטו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שגרת הסטנד-אפ המקורית של רובין האריס מוצגת בקטע לייב אקשן קצר לפני שגרסה מונפשת של האריס מספרת בצער על צרותיו לברמן עיוור. הוא מתחקה אחר בעיותיו עד לג'מיקה, אישה מושכת שפגש בהלוויה.

מחוץ למקום, רובין ניגש לג'מיקה ומזמין אותה לצאת. ג'מייקה אוספת את בנה המתון, ליאון, מהבייביסיטר ומזמינה את רובין לבוא איתה לפארק השעשועים "עולם הכיף", שרובין מסכים לו. למחרת, ג'מיקה מציגה את רובין עם לאשון, קאליל ופי-ווי, שלישיית ילדים מוזנחים, מתפרעים, אלימים וצאצאיו של חברתה הנהנתנית הנפקדת, בבה, שג'מיקה משמשת עבורה גורם ברור. כל השישה נוסעים לעולם הכיף, אך הם מתמודדים עם אבטחה בכניסה, ומזהירים שהם נצפים. עם הכניסה לפארק, הילדים משוחררים ומיד זורעים הרס. הטיול ההרסני של רובין מופרע עוד יותר על ידי מפגש מקרי עם גרושתו, דורותיאה, וחברתה הטובה ויויאן.

לאחר שיצאו לכמה רכיבות במתקנים עם הילדים, רובין וג'מייקה נתנו להם לצאת שוב בעצמם כשהם מנסים ליהנות מטיול דרך מנהרת האהבה, שם ג'מייקה משבחת את רובין על הסיבולת שלו. בזמן שרובין וג'מייקה מבלים ביחד לבד, ליאון מנסה להשתלב עם ילדיו של בבה אבל הוא לא מצליח בהתחלה, אפ על פי שהם מאפשרים לו להתייצב. לאחר מכן הילדים חוזרים לשובבות שלהם עד שהם נתפסים על ידי האבטחה. עם זאת, הם בורחים ומשכנעים קבוצה של ילדים אחרים בחופש להפיץ את הכאוס. בינתיים, דורותיאה וויויאן מנסות לחבל במערכת היחסים ההולכת וגוברת בין רובין וג'מייקה אך מסוכלות על ידי רובין.

במקום אחר, בבניין נטוש, הילדים של בבה וליאון נלכדים על ידי גרסאות רובוטיות אנימטרוניות של המחסל, אברהם לינקולן וריצ'רד ניקסון, ומובאים למשפט. הרובוט "Terminator" משמש כשופט שמחליט אם כדאי לשלוח את התעלולים שלהם לכיסא החשמלי, בעוד "לינקולן" משמש כסנגור של הילדים עם "ניקסון" בתור התובע. ליאון מוכיח את אומץ ליבו באמצעות ראפ שלא רק זוכה לחירותם אלא גם זוכה לכבוד של הילדים של בבה. הם חוגגים את ניצחונם על ידי גניבת ספינת פיראטים והסתערותה לתוך אוניית ה-RMS Titanic, שם הם לוקחים את הצוות והנוסעים כבני ערובה, כולל דורותיאה וויויאן.

רובין וג'מייקה עוזבים סוף סוף את עולם הכיף, כשהפארק מתפורר בסופו של דבר בהרס דרך המראה האחורית של רובין. כששוטר עובר, רובין מנסה למשוך את תשומת לבו, אבל הילדים של בבה מפחידים את השוטר. רובין מוריד את הילדים בדירה שלהם, שם הוא רואה איך הם באמת חיים. בבה, כרגיל, לא נראית בשום מקום, והשאירה פתק על המקרר הריק, בו מצפה לג'מייקה להאכיל את הילדים. עצובים לראות את רובין הולך, הילדים נפרדו ממנו מרגש, אבל לא לפני שהוא נותן להם את הכסף שנשאר לו כדי שהם יוכלו להזמין לעצמם פיצה. בבר, רובין פתח את ליבו וחוזר לבלות עם הילדים עוד קצת, על אף כל המהומה שהם גרמו. הילדים מכריחים אותו לקחת את כולם ללאס וגאס, שם כולם בורחים באימה כשהם מזהים את הילדים. פי-ווי מוצא ומוציא תקע מהשקע, וגורם להפסקת חשמל ברחבי העיר.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פייזון לאב בתור רובין האריס [2]
    • האריס מופיע בהופעת לייב אקשן בסצנת הפתיחה.
  • ונסה בל קאלווי בתפקיד ג'מייקה
  • מרקוס יוסטון בתור קאליל
  • ג'ונל גרין בתור לאשון
  • טוני לוק בתור פי-ווי
  • וויין קולינס ג'וניור בתור ליאון
  • מיירה ג'יי בתור דורותיאה
  • נל קרטר בתור ויויאן
  • פיליפ גלסר בתור ווינתרופ "אופי"
  • לואי אנדרסון כמאבטח מס' 1
  • טום אוורט בתור מאבטח מס' 2
  • ריץ' ליטל בתור הנשיא ניקסון
  • ג'ון ווית'רספון כשחקן קלפים מס' 1
  • ג'ורג' וואלאס כשחקן קלפים מס' 4

גרסת סטנד אפ מקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסטנד-אפ המקורי של הקומיקאי רובין האריס, חברתו לעתיד של רובין, ג'מיקה, מבקשת ממנו לקחת אותה ואת בנה לפארק שעשועים מסוג דיסנילנד, אבל כשהוא מסכים היא מופיעה עם ארבעה ילדים, ששלושה מהם הם הילדים המוזנחים של חברתה, בבה., אותו ג'מייקה מסרבת לשפוט.

הילדים של בבה הם ילדים אלימים שלא מתנהגים יפה ועושים צרות, עליהם ג'מייקה לא מנסה להפעיל שום שליטה. הם מטילים אימה על צוות הפארק, חותכים את רגליו של דונלד דאק כדי להשתמש בהם לשחייה, מנסים לגנוב את רדיו 8 הרצועות של רובין בזמן שהוא מאזין לו, ועושים איום כללי על עצמם, ממש הורסים את הפארק. המוניטין שלהם כל כך גרוע שאפילו המשטרה מסרבת להתעסק איתם. במערכה השנייה, רובין נאסף מבר על ידי ג'מייקה והילדים. הילדים מכריחים אותו לקחת אותם ללאס וגאס. פי-ווי מוציא כבל חשמל והחשמל של העיר כבה.[3]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהפצת הקולנוע המקורי והביתי קדם הסרט הקצר, Itsy Bitsy Spider .[4]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות שליליות מהמבקרים.[5][6][7] ב- Rotten Tomatoes, יש לו ציון "רקוב" a 36% על סמך 11 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 4.4/10 .

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף השבוע הפותח שלו, הסרט דורג במקום השביעי עם 3,010,987 דולר, מאחורי המוות נאה לה, מותק, הילד התנפח, Mo' Money, A League of Their Own, באפי ציידת הערפדים והנזירות בלוז .[8][9][10] הסכום המקומי הסופי של הסרט הוא 8,442,162 דולר.[11][12]

תשבחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה מועמד לפרס אנני לסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אנני ה-20, והפסיד לסרט "היפה והחיה".

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא ב-VHS ב-1993, כמו גם ב-Laserdisc. לאחר מכן הוא שוחרר ב-DVD ב-5 באוקטובר 2004.

משחק וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עובד מאוחר יותר למשחק וידאו שהתקבל בצורה גרועה[13] עבור ה-Super NES ב-1994.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 168–169. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ Christon, Lawrence (28 ביולי 1992). "Comic's Legacy: 'Bebe's Kids' : Robin Harris Lives On in New Animated Feature". Los Angeles Times. ארכיון מ-2 ביוני 2019. נבדק ב-24 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ YouTube
  4. ^ "The Itsy Bitsy Spider: Trivia". IMDB.com. נבדק ב-12 בינואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kempley, Rita (1 באוגוסט 1992). "'Bebe's Kids'". The Washington Post. ארכיון מ-21 באוקטובר 2018. נבדק ב-2 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Thomas, Kevin (1 באוגוסט 1992). "MOVIE REVIEW : A Spirited Outing With 'Bebe's Kids'". Los Angeles Times. ארכיון מ-2 ביוני 2019. נבדק ב-2 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ McBride, Joseph (3 באוגוסט 1992). "Bebe's Kids". Variety. ארכיון מ-25 במאי 2010. נבדק ב-2 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Welkos, Robert W. (10 במאי 1994). "Weekend Box Office "Honors Tops in a Lackluster Bunch"". Los Angeles Times. נבדק ב-28 בדצמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Spillman, Susan (3 באוגוסט 1992). "'Death' does lively box office". USA Today. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Solomon, Charles (4 בינואר 1994). "It's Tough to Stay Afloat in the Film-Cartoon Biz". Los Angeles Times. נבדק ב-3 באוקטובר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Aleiss, Angela (24 בינואר 1999). "Animated Features of a Different Hue". Los Angeles Times. ארכיון מ-18 באפריל 2019. נבדק ב-19 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Bebe's Kids". Box Office Mojo. ארכיון מ-5 ביולי 2018. נבדק ב-19 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Bébé's Kids for SNES - Gamerankings". נבדק ב-29 באוקטובר 2009. {{cite web}}: (עזרה)