היער הלאומי שישה נהרות

היער הלאומי שישה נהרות
Six Rivers National Forest
הנהר סמית ביער הלאומי שישה נהרות
הנהר סמית ביער הלאומי שישה נהרות
מידע כללי
סוג יער לאומי
על שם שישה נהרות הזורמים בתחומו
תאריך הקמה 3 ביוני 1947
גוף מנהל שירות היערות של ארצות הברית
כניסה בתשלום חינם
נתונים ומידות
שטח 3,875 קמ"ר
מיקום
מדינה ארצות הברית
מיקום מחוזות דל נורטה, המבולדט, טריניטי, וסיסקיו בקליפורניה
קואורדינטות 41°11′57″N 123°36′21″W / 41.199143°N 123.605944°W / 41.199143; -123.605944
Six Rivers National Forest

היער הלאומי שישה נהרותאנגלית: Six Rivers National Forest) הוא יער לאומי של ארצות הברית השוכן בפינה הצפון-מערבית של קליפורניה. הוא הוקם ב-3 ביוני 1947 על ידי נשיא ארצות הברית הארי טרומן מחלקים של היערות הלאומיים היער הלאומי קלאמת, סיסקיו וטריניטי. שטחו 3,875 קילומטרים רבועים, והוא מכיל מגוון מערכות אקולוגיות ו-550 קילומטרים רבועים של יער ראשוני.[1] הוא שוכן בחלקים של ארבעה ממחוזות קליפורניה, והם: בסדר יורד של שטח היער דל נורטה, המבולדט, טריניטי, וסיסקיו. היער נקרא על שם הנהרות איל (אנ'), ואן דוזן (אנ'), קלאמת, טריניטי, מד וסמית, העוברים דרך היער או בגבולותיו.

ביער יש 589 קילומטרים של נהרות פראיים ונופיים, שישה אזורים בוטניים מובחנים ואזורים לשימוש ציבורי למחנאות, טיולים רגליים ודיג. החלק הצפוני ביותר של היער ידוע כ"אזור הנופש הלאומי של הנהר סמית" (Smith River National Recreation Area). מטה היער ממוקם בוואיריקה בקליפורניה. ישנם משרדים מחוזיים של שומרי יערות מקומיים הממוקמים בברידג'וויל (אנ'), גאסקט (אנ'), אורלינס, ווילו קריק (אנ').

היערות הראשוניים שבו כוללים את תת-המין החופי של אשוח דאגלס (Pseudotsuga menziesii var. menziesii), מין האלון Notholithocarpus (אנ') המכונה באנגלית Tanoak, קטלב קליפורני (אנ') ואשוח לבן.[1]

אזורי טבע בראשיתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפת היער הלאומי שישה נהרות

בתוך היער הלאומי שישה נהרות יש חמישה אזורי טבע בראשיתי מוכרים רשמית שהם חלק מהמערכת הלאומית לשימור אזורי טבע בראשיתי, שניים מתוכם משתרעים בעיקר ביערות לאומיים שכנים או לתוך שטח המנוהל על ידי לשכת ניהול הקרקעות של ארצות הברית:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Warbington, Ralph; Beardsley, Debby (2002), 2002 Estimates of Old Growth Forests on the 18 National Forests of the Pacific Southwest Region, United States Forest Service, Pacific Southwest Region
  2. ^ Trinity Alps Wilderness acreage breakdown, Wilderness.net