הירושה (סדרת ספרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב, היעדר ביקורת רצינית, היעדר דיון בתכני הסדרה לבד מפרטיה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב, היעדר ביקורת רצינית, היעדר דיון בתכני הסדרה לבד מפרטיה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הירושה
ספרי הסדרה בעברית (הדרקונים בכריכות: סאפירה, עוקץ, גליידר, פירנן)
ספרי הסדרה בעברית (הדרקונים בכריכות: סאפירה, עוקץ, גליידר, פירנן)
ספרי הסדרה
אראגון
הבן הבכור
בריסינגר
הירושה
מידע כללי
מאת כריסטופר פאוליני עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספרות בוגרים צעירים, פנטזיה אפית, פנטזיה, רומן התפתחותי עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות Alagaësia עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה אלפרד א. קנופף עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור אלפרד א' קנופף
תאריך הוצאה 20032011
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן וכתר ספרים
תאריך 20062012
תרגום יעל ענבר
סדרה
מספר ספרים 4
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סדרת הירושה (אנגלית: Inheritance Cycle) היא סדרת ספרי פנטזיה מאת כריסטופר פאוליני. במקור הסדרה אמורה הייתה לכלול שלושה כרכים ולהיקרא "טרילוגיית הירושה", עד שפאוליני הודיע שהעלילה מסובכת מדי לשלושה ספרים בלבד ושהוא מתכוון לפצל את הספר השלישי לשני ספרים שונים: בריסינגר והירושה.

את הספר הראשון בסדרה, אראגון, הוציאה לאור משפחתו של פאוליני בכוחות עצמה בשנת 2002 והוצאת קנופף ב־2003. הספר השני בסדרה, הבן הבכור, יצא ב־2005. שניהם נכנסו לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס ומכרו בסך הכל יותר מ־20 מיליון עותקים בכל העולם. ב־20 בספטמבר 2008 יצא לאור הספר השלישי, בריסינגר. הספר הרביעי, הירושה (באנגלית Inheritance), יצא לאור באנגלית ב־8 בנובמבר 2011. התרגום העברי יצא באוגוסט 2012. הסדרה תורגמה בידי יעל ענבר.

בשנת 2006 הופץ הסרט אראגון, המבוסס (בצורה די רופפת) על עלילת הספר הראשון. בסרט כיכבו אדוארד ספלירס, ג'רמי איירונס, סיינה גילורי ורוברט קרלייל. הסרט קיבל ביקורות שליליות ולא נוצרו סרטי המשך.

בנוסף יצא משחק וידאו: אראגון, המבוסס על הסרט.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופר פאוליני, שחונך חינוך ביתי בידי הוריו, סיים את לימודי התיכון כשהיה בן 15 אך לא הרגיש בוגר מספיק כדי לעבור למכללה. בזמנו הפנוי באותה תקופה הוא החל בכתיבת אראגון. לאחר שנה אחת בה כתב טיוטה ראשונה לספר, הוא השקיע שנה נוספת בכתיבה מחדש והעמקת הדמויות והסיפור. בסיום העבודה הוא הציג את הסיפור להוריו, שפרסמו אותו בהוצאת הספרים המשפחתית, Paolini International. במהלך מסע פרסום שערך פאוליני לספרו במספר בתי ספר, הספר נתגלה במקרה על ידי אלפרד קנופף שפרסם אותו בהוצאת הספרים שלו ב־2003.

הבן הבכור יצא לאור באוגוסט 2005, בכריכה קשה. גרסה מוגבלת בעותקים של הספר יצאה בספטמבר 2006 וכללה תוכן נוסף כגון: היסטוריה מקוצרת לאלאגייזיה, פוסטר דו צדדי של הטבעת של ברום ושל גליידר והצצה לעלילת בריסינגר. במרץ 2007 הופצה גרסה בכריכת נייר.

הספר השלישי, בריסינגר (או: שבע ההבטחות של אראגון הורג־הצל וסאפירה בג'ארסקולאר), יצא לאור ב־20 בספטמבר 2008, כפי שכתב פאוליני באתר הרשמי. משמעות השם בשפה העתיקה של אלאגייזיה שהמציא הסופר היא "אש".

הספר הרביעי יצא בשנת 2012 והוא מסכם את סדרת הירושה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אראגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אראגון (ספר)

הספר פותח בפרולוג, בו צל – מכשף שרוחות מרושעות השתלטו על גופו – בשם דורזה ומספר אורגלים הורגים שני אלפים ורודפים אחרי אשה אלפית ביער. האשה האלפית מחזיקה ברשותה אבן כחולה. הצל מצליח לשבות את האלפית, אבל האלפית מספיקה לשלוח את האבן באמצעים קסומים לרכס הרי השדרה.

אראגון, נער בן 15, חי עם דודו גארו ובן דודו רוראן בחווה הגובלת בכפר בשם קרווהול. יום אחד, בעת ציד ביער ברכס השדרה, רכס הרים מסוכן ששוכן לאורך צידה המערבי של אלאגייזיה, מופיעה מול אראגון אבן כחולה, מלוטשת ובוהקת. לאחר מספר ימים, בוקעת מה"אבן" דרקונית, ואראגון מבין שהאבן הייתה למעשה ביצת דרקון. אראגון מעניק לדרקונית את השם סאפירה. סאפירה יכולה לתקשר עם אראגון באמצעות קשר מנטלי שהיא חולקת איתו. בהתחלה אראגון מצליח להסתיר את הדרקונית, ולגדל אותה ביער הסמוך. אבל עד מהרה, שניים ממשרתי המלך, הרא'זאק, מגיעים לקרווהול בחיפוש אחר הביצה. אראגון וסאפירה מצליחים להימלט ולהתחבא ביער, אבל הרא'זאק פוצעים את גארו אנושות ושורפים את החווה ואת ביתו של אראגון. לאחר שגארו מת, אראגון מרגיש שאין לו עוד שום סיבה להישאר בקרווהול, והוא פותח במסע נקמה אחרי הרא'זאק. למסע מצטרף אליו מספר סיפורים זקן ומסתורי בשם ברום, שמשום מה מתעקש לעזור לו ולסאפירה.

תוך כדי המסע, ברום מלמד את אראגון את אמנות הלחימה בחרבות ואת השפה העתיקה, שבעזרתה אראגון יכול לעשות שימוש בקסמים. המסע מוביל אותם לעיר טירם, שם הם מצליחים לעלות על עקבותיהם של הרא'זאק ולגלות שהם נמצאים בעיר הדרומית דראס ליאונה. בלילה, לאחר שיצאו מהעיר, הרא'זאק טומנים לאראגון וברום מארב. זר בשם מרטאג מציל אותם, אבל ברום נפצע אנושות. בידיעה שהוא עומד למות, ברום מגלה לאראגון שהוא עצמו היה פעם רוכב דרקונים. לדרקונית שלו קראו גם כן סאפירה, אבל היא נהרגה במהלך קרב עם גאלבטוריקס ומפרי השבועה. לאחר שברום מספר לאראגון פרטים אלו, הוא מת.

מרטאג הופך לבן לוויה של אראגון במסעו. הם מחליטים ללכת לעיר ג'יל'ייד, בשאיפה למצוא מידע על מיקום הווארדן, קבוצת מורדים השואפת להפיל את המלך גאלבאטוריקס. תוך כדי הקמת מחנה ליד ג'יל'ייד, אראגון ומרטאג מותקפים. אראגון נשבה, ונכלא בכלא בו מוחזקת אשה מסוימת, שאראגון ראה בחזיונותיו. כשאראגון מצליח לברוח מתאו, הוא מגלה שהיא למעשה אלפית. מרטאג וסאפירה מצליחים לפרוץ לכלא, ואראגון מצליח להימלט ולוקח איתו את האלפית חסרת ההכרה. תוך כדי הבריחה, אראגון ומרטאג נלחמים בצל דורזה, ומרטאג מצליח לקלוע חץ במצחו של דורזה. הצל נעלם במסך עשן.

לאחר הבריחה, אראגון מצליח לתקשר טלפתית עם האלפית חסרת ההכרה, ומגלה ששמה הוא אריה. אריה מסוגלת לכוון אותם למיקום המדויק בו נמצאים הווארדן: עיר בשם טרונג'הים, השוכנת בתוך ההר הענקי פארתן דיור. אראגון ומרטאג פותחים במסע לכיוון פארתן דיור, הן כדי להציל את אריה, והן כדי להימלט מזעמו של המלך גאלבאטוריקס. בכניסה לפארתן דיור, מפתיעים אותם כמות גדולה של אורגלים. אנשי הווארדן מצליחים להציל אותם, והם מובלים למנהיג הווארדן אז'יהוד. אז'יהוד אומר לאראגון שדורזה לא הושמד על ידי פגיעת החץ המוצלחת של מרטאג, כי הדרך היחידה להשמיד צל היא לדקור אותו בליבו. במהלך שהותו בפארתן דיור אראגון מתיידד עם גמד בשם אוריק, אחיינו של מלך הגמדים, הרותגאר.

תוך כדי כך, מתאסף בפאתי פארתן דיור צבא עצום של אורגלים, המונהג בידי הצל דורזה שנשלח על ידי גאלבאטוריקס. הצבא מנסה לפלוש לטרונג'הים, ומתחיל קרב. תוך כדי הקרב, אראגון פוגש שוב את דורזה, ודורזה פוצע את אראגון קשות בגבו, וכמעט מצליח לשבות אותו. תודות להסחת דעת שיצרו אריה וסאפירה, אראגון מצליח לדקור את דורזה בליבו באמצעות חרבו. לאחר מותו של דורזה, האורגלים משתחררים מהקסם שאחז בהם, ומתחילים להילחם בינם לבין עצמם. אנשי הווארדן מנצלים את המצב, ומצליחים לדחוק את האורגלים אל מחוץ לפארתן דיור. בזמן שאראגון חסר הכרה, מישהו בשם הנכה השלם בגופו ובנפשו יוצר קשר טלפתי עם אראגון, וקורא לו לבוא לאימונים ביער האלפים, דו ולדנוארדן.

הבן הבכור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הבן הבכור (ספר)

בתחילת הספר, קבוצה של אורגלים ששרדה את הקרב הורגת את אז'יהוד, מנהיג הווארדן ולוקחים את מרטאג בשבי. בתו של אז'יהוד, נאסואדה נבחרת להנהיג את הווארדן במקומו. הרותגאר, מלך הגמדים, מאמץ את אראגון ומקבל אותו לשבט שלו. אראגון מחליט ללכת אל אלסמרה (עיר האלפים), אך בתחילת מסעו הוא הולך גם לערי הגמדים ולומד על ההיסטוריה שלהם ודתם. הוא גם מגלה שיש שבט של גמדים השונאים את רוכבי הדרקונים, כולל אותו, כיוון שגאלבטוריקס הרג את מנהיגתם ואת רוב השבט שלהם במלחמה.

מערי הגמדים אראגון שט עם אריה ואוריק אל יער האלפים. הוא מגיע ליער, ומשם לאלסמרה. באלסמרה אראגון מגלה שיש עוד רוכב דרקונים ששמו אורומיס ולדרקונו קוראים גליידר, והם אלה שאמורים ללמד אותו ואת סאפירה. אראגון מתחיל לעבור הכשרה באלסמרה אך הצלקת שנותרה בגבו מהקרב עם הצל דורזה מפריע לו ללא הרף לאימונים וגורמת לו להתקפים, לסחרחורות ולעילפון. במקביל להכשרה אראגון מבין שהוא מאוהב באריה שהתגלתה כנסיכת האלפים אך היא דוחה בקביעות את חיזוריו.

בזמן ה"אגייטי בלודהרן" או "חגיגת שבועת הדם" של האלפים (הנערכת אחת למאה שנים לכבוד ההסכם בין האלפים לדרקונים) משתנה גופו ומראהו של אראגון וכעת הוא נראה כמעט כאלף ונשארים בו רק תווי פנים אנושיים מעטים. הצלקת שעל גבו נעלמת, יחד עם כל המכאובים שלה וכך גם כל שאר צלקותיו ופצעיו. אראגון גם מגלה שהוא קיבל סיבולת וכוח של אלפים שאמורים לעזור לו במשימתו. מספר שבועות אחרי השינוי מגלה אראגון כי הווארדן עומדים לצאת למלחמה בצבאותיו של גאלבטוריקס יחד עם סורדה (מדינה קטנה שפרשה מהקיסרות), ומיד יוצא לדרך כדי לעזור להם בקרב. הוא מגיע לפני הקרב ויוצא ביחד עם הווארדן להילחם.

במקביל לסיפורו של אראגון מסופר סיפורו של בן דודו רוראן.

בקרווהול, כפרם של אראגון ורוראן, הרא'זאק מחפשים את רוראן כדי לסחוט ממנו מידע על אראגון, ורוראן מחליט לעשות מרד נגד הקיסרות. רוראן ובני הכפר נלחמים נגד חיילי הקיסרות ששלח גאלבטוריקס, אך הרא'זאק חוטפים את אהובתו של רוראן, קטרינה. רוראן מחליט ללכת לווארדן, ומשכנע את בני הכפר לעזור לו ולבוא איתו. הוא בורח עם כפרו לנארדה ומשם מפליג לטירם. כשרוראן מגיע לטירם עם תושבי הכפר הוא חובר לג'ואוד, חבר ותיק של ברום, וגונב ספינה ומנסה להגיע איתה לסורדה (מדינה קטנה שמסייעת לווארדן). בים מתנהל מרדף של הקיסרות אחרי בני הכפר אך הם מצליחים להגיע לסורדה, וכשהם שומעים על הקרב הם יוצאים כדי להילחם בו.

בקרב הווארדן כמעט מנצחים, אך בשיאו של הקרב מצטרף רוכב דרקונים נוסף שנלחם נגד אראגון. לאחר שהם נלחמים זמן מה מתגלה שהרוכב האלמוני הוא מרטאג שנחשב כמת. מרטאג מספר לאראגון שנחטף ואולץ לגעת בביצי הדרקונים ואז בקע מאחת מהן דרקונו: עוקץ. גאלבטוריקס אילץ את מרטאג ואת דרקונו להישבע לו אמונים, מרטאג שלא שכח את ידידותו עם אראגון ולא הורג אותו, ואפילו נותן לרוראן להרוג את התאומים שחטפו את מרטאג. אז מרטאג מגלה לאראגון כי למעשה הם אחים וגם אראגון הוא בנו של מורזן, ראשון ואחרון מפרי השבועה. מרטאג לוקח מאראגון את חרבו, זאר'רוק, בטענה שהיא שלו בזכות מהירושה (מרטאג הוא הבן הבכור).

הספר נגמר כאשר אראגון חוזר למחנה הווארדן ושם הוא מראה לרוראן שקטרינה עדיין בחיים ומבטיח שיעזור לו להציל אותה.

בריסינגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בריסינגר

הספר מתחיל כשאראגון, גיבור הסדרה ורוכב דרקונים, יוצא עם סאפירה דרקוניתו ועם רוראן בן דודו להלגרינד, מקום מושבם של הרא'זאק – מפלצות רבות עוצמה הנמצאות בשירות גאלבטוריקס, על מנת לחלץ את קטרינה – ארוסתו של רוראן, שהוחזקה כשבויה. השלושה הורגים את הרא'זאק ואת הוריהם (הלאתרבלקה). סאפירה, רוראן וקטרינה חוזרים לווארדן – ארגון מורדים שנלחם בשלטון של גאלבטוריקס, בזמן שאראגון נשאר מאחור בשביל להרוג את הרא'זאק האחרון, אשר מקלל אותו שלא יוכל לשוב עוד לאלאגייזיה (בדומה לעתיד שאנג'לה ניבאה עבורו). בזמן מבצע ההצלה, אראגון מוצא את סלואן הקצב – אביה של קטרינה. אראגון במקרה מגלה את שמו האמיתי של סלואן בשפה העתיקה, אשר בעזרתו יוכל כל אדם לשלוט בו. בעזרת שם זה אראגון מכריח אותו להגיע לאֶלֶסמֶרָה, עיר האלפים, שם תהיה לו הזדמנות לכפר על מעשיו. כשאראגון חוזר למחנה הווארדן, חתונה מאורגנת לרוראן וקטרינה, כשאראגון אמור להשיא את השניים. לפני שהחתונה מתחילה, צבא חדש של חיילים מגיע חיילים שהמלך גאלבטוריקס כישף על מנת שלא יחושו כאב, ולכן הם קטלניים ביותר. לקרב מצטרף גם מארטג, חברו הטוב של אראגון לשעבר וכעת אויבו המושבע, ודרקונו, עוקץ. אלפים שנשלחו להגן על אראגון וסאפירה עוזרים להם בקרב וגורמים למרטאג ולעוקץ להיות משותקים. אחרי הקרב, רוראן נישא לקטרינה. נסואדה, מנהיגת הווארדן, מורה לאראגון להתייצב בבחירות למלך הגמדים החדש בהרי הביור, שם חווה אראגון ניסיון התנקשות משבט גמדים עוין. אוריק הגמד, חברו של אראגון, נבחר למלך החדש.

לאחר ההכתרה, אראגון וסאפירה חוזרים לבירת האלפים אלסמרה בשביל להמשיך את אימונם. שם, האלף אורומיס ודרקונו גליידר חושפים שברום הוא אביו של אראגון ושאמו של אראגון ילדה אותו בסתר בקרווהול כי היא לא רצתה שמורזן, בעלה ואויבו המושבע של ברום ידע על כך, סאפירה מגלה שאף היא ידעה על כך, אולם לא יכלה לגלות לאראגון כיוון שברום השביע אותה לסודיות. גליידר גם חושף את מקור הכוח של גאלבטוריקס: האלדונארי, או לב הלבבות. האלדונארי לא הלב האמיתי של הדרקון, אבל הוא נותן למחזיק בו לתקשר איתו או למשוך את האנרגיה של הדרקון שהאלדונארי שיך לו, אפילו אם הדרקון מת. גאלבטוריקס אסף במשך שנים את האלדונארי, חדר להם למוח והכריח את הדרקונים המתים להעביר את האנרגיה שלהם אליו דרך האלדונארי. אחרי ההכשרה אראגון מבקר את הנפחית האלפית, רונון, שעימה אראגון מחשל לעצמו חרב של רוכבים. אראגון קורא לחרב "בריסינגר", ('אש' בשפה העתיקה) ומגלה שהיא מתלקחת באש כל פעם שהוא אומר את שמה. לפני שאראגון וסאפירה חוזרים לווארדן, אורומיס אומר שהגיע הזמן בשבילו ובשביל גליידר להתנגד לקיסרות באופן גלוי, בקרב לצד מלכת האלפים, איסלאנזדי. כמו כן, גליידר נותן את האלדונארי שלו לאראגון לפני שהם עוזבים.

בינתיים, רוראן נשלח למגוון משימות כחלק מהכוח הצבאי של הווארדן. אחת מהמטרות היא שיירת עגלות אספקה מאובטחת בידי החיילים המכושפים. היחידה סובלת מאובדנות גדולים, והמפקד מוחלף לאחר אובדן ידו. במהלך משימה לכבוש בחזרה עיירה שנכבשה, התוכנית שהוכנה בידי המפקד החדש כמעט גורמות לכישלון, אבל רוראן נותן פקודות חדשות. למרות הצלת המשימה וחרף העובדה שרוראן הערים על חיילי האויב והרג לבדו 193 חיילים, רוראן מואשם באי־ציות ומולקה כעונש. לאחר הלקאה פומבית, נאסואדה מקדמת את רוראן למפקד ושולחת את יחידתו למשימה. הוא עוזב בפיקוד קבוצה של אנשים ואורגלים בשביל לחזק את הרעיון של אנשים ואורגלים שעובדים יחדיו אבל בזמן המשימה אחד האורגלים קורא עליו תיגר והם נלחמים בקרב ידיים ריקות לאחר ניצחונו של רוראן האורגלים חזרו להקשיב לו. כשיחידתו חוזרת לווארדן, הם מצטרפים למצור על פיינסטר, עיר באימפריה. כשהמצור מתחיל, אראגון והאלפית אריה עוזבים בשביל למצוא את מנהיגת העיר, אבל מגלים שהקוסמים ששלח גאלבטוריקס להגן על העיר מנסים ליצור צל. בזמן שהם מנסים להרוג את הקוסמים, אראגון מקבל חיזיון דרך האלדונארי של גליידר שמראה את אורומיס ומרטאג נלחמים. גאלבטוריקס משתלט על מרטאג ומתעל את כוחותיו דרכו. הוא משתמש בכוחו כדי להרוס את כל ההגנות של אורומיס ומפעיל את האיברים שיוצרים אצל אורומיס התקף. בזמן שאורומיס משותק, גאלבטוריקס מרפה מהמתקפה המוחית ומשסף את אורומיס. גליידר נהרג זמן קצר לאחר מכן, כשגאלבטוריקס משתמש בעוקץ כדי להורגו. לאחר החיזיון, הקוסמים מצליחים ליצור את הצל ווראוג. אראגון מצליח לגבור עליו ובזמן שחסם את ווראוג לגמרי אריה מנצלת הזדמנות ונועצת חרב בליבו וכך הופכת גם כן ל"הורגת הצל". לאחר המצור המוצלח, נאסואדה אומרת לאראגון את התוכניות של הווארדן לחדירה לקיסרות.

הירושה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הירושה (ספר)
הספר הרביעי מתמקד במלחמות הווארדן ("השומרים" בשפה העתיקה) בקיסרות. כאשר הווארדן כובשים את בלאטונה סאפירה נדקרת מרומח המוות נירנן (הסחלב) שיצרו האלפים הקדמונים כדי להרוג דרקונים, רומח המוות עובר את כל ההגנות הקסומות, אך האלפים מצליחים להצילה. לאחר סיום הקרב מצטרפים באופן מפתיע אנשי החתול וכורתים ברית עם הווארדן. מרטאג חוטף את נאסודה, אך בזמן מאסרה מרטאג משנה את שמו בלי שידע ומשתחרר מהשבועה של גאלבטוריקס. רוראן כובש את העיר ארואס, לאחר שמפקדים קודמים כשלו בכך, על ידי תחבולות, אומץ לב ומשחק משובח מול מפקד האויב, וממשיך להתגלות כמפקד ומצביא רב ערך ביותר לווארדן. לאחר מכן מצטרף לשאר הוארדן בכיבוש דראס ליאונה ואורו'ביין. סאפירה ואראגון מגיעים אל צוק קות'יאן ושם אראגון מגלה את שמו האמיתי ופותח את מערת הנשמות, ושם הם מוצאים אלדונרי רבים וביצי דרקונים. לאחר מכן, אראגון, סאפירה, גליידר ושאר לבבות הלבבות חוזרים לאורו'ביין להלחם מול גלבטוריקס, כשהביצים נשארות מאחור, וקסם מוודא שכל מי שיוצא מהמערה לא יזכור שהן קיימות כל עוד גלבאטוריקס חי. במהלך הקרב, הקסמים שמפעילים קוסמי הווארדן ובני בריתם משתבשים ככל שהם מתקרבים יותר לארמון. המצביא ש צבא הקיסרות מתגלה כחזק להפליא ובעל הגנות שאף לא אחד מהאלפים מצליח או הקאלים מצליח לחדור. לאחר שרוראן מבין שללא חיסולו של המצביא, הקרב לא ינוצח ולאחר שהוא ממצליח להרוג אף את מלכת האלפים - איסלנזאדי, רוראן רוקח תוכנית שמבססת על כך שהגנותיו של המצביא מתבססות על אלדונארי שמוסתר בבטנו, ומצליח לשתק אותו למספר דקות, ולהרוג אותו לאחר מכן בעזרת אורגלים ואלפים, כשאת מכת הסיום רוראן מנחית לבד. תוך כדי הקרב, אראגון, אלווה, אריה, הדרקונים ואחר עשר האלפים (אחד מהם מת במהלך הספר), מתעמתים מול גאלבטוריקס, ומגלים שהוא גילה את שמה של השפה העתיקה וכך הוא שיבש את כל הקסמים שבוטאו באמצעות השפה העתיקה. כשאראגון מגלה שגאלבטוריקס ידע כבר את כל התוכניות של הווארדן ולמרות כל תוכניותיהם, הוא גובר עליהם יחד עם אלפי האלדונארי שברשותו, אראגון באינסטינקט יוצר קסם א-מילולי - שלא מושפע משליטת גלבאטוריקס, ובו הוא גורם לגאלבטוריקס להרגיש ולהבין את כל הסבל והכאב - כמו גם השמחה והאושר - שהוא גרם לאחרים. באותו זמן אריה, סאפירה ועוקץ הורגים את שרוקין בעזרת נירנן. כשגאלבטוריקס משתגע מרוב כאב הוא מתאבד. בסופו של דבר אריה הופכת למלכת האלפים ורוכבת דרקונים, כשהביצה הירוקה בוקעת עבורה. נסואדה הופכת למלכה ורוראן לרוזן. בחודשים שאחר כך אראגון עוזר לנסואדה לבסס את מלכותה, ולבסוף אראגון נוסע עם כמה אלפים, הביצים, והאלדונרי לארצות השוממות שבמזרח ובכך אראגון עוזב את אלאגזייה לנצח. מרטאג גם הוא עוזב לגלות עצמית עם עוקץ, אך מבטיח לאראגון שהוא יחזור לבקר אותו. לרוראן וקטרינה נולדת בת בשם איסמירה (כשם אימה של קטרינה).

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בארץ "אלאגזיה".

  • יער דוּ ולדֶנוארדָן – יער גדול שנמצא בצפון אלאגזיה. ביתם של האלפים לאחר נפילת הרוכבים. משמעות השם בשפה העתיקה הוא "היער השומר".
  • הקיסרות – השטחים שהמלך גבאטוריקס שולט בהם.
  • סוּרדָהמדינה הנמצאת בדרום אלגייזיה, נפרדה מהקיסרות לאחר מאבק ממושך, נשלטת בידי אורין בן לארקין.
  • הרי הביוררכס הרים מדרום למדבר האדארק, משכנם של כל שבטי הגמדים, לפי הסדרה גובהם הממוצע של ההרים הוא – 16 ק"מ.
  • קרווהוֹלכפר צפוני אשר נמצא צמוד לרכס השדרה, מקום מגוריהם המקורי של רוראן ואראגון. הכפר הושמד בידי חיילים מהקיסרות.
  • פַארתֵן־דיוּרהר בהרי הביור, משכנה של טרונג'הים עיר הגמדים, ושל הווארדן עד המתקפה של דורזה והאורגלים. משמעות השם בשפת הגמדים הוא "האבא שלנו". מיקום ההר המדויק הינו סודי.
  • מדבר האדַארָקמדבר אשר נמצא בין יער דו ולדנוארדן לבין הרי הביור, מהווה את רוב שטחה של הקיסרות, יש בתוך המדבר כפרי אורגלים מוסווים היטב.
  • רכס השִדְרָה – רכס הרים בצדה המערבי של הקיסרות, גובל בחלקו לים, מקום משכנם של חלק מכפרי האורגלים.
  • איליריאהעיר הבירה של הקיסרות, שמה שונה בידי גאלבטוריקס לאורו'ביין, לאחר הכיבוש הוחזר שמה, העיר היא אלפית במקור.
  • אֶלֶסמֶרָה – עיר הבירה של ממלכת האלפים, העיר נבנתה בקסם אלפי, האלפים הצמיחו את הבתים בתוך עצים בעזרת השפה העתיקה.
  • ורונגארדאי בצפון אלאגייזיה, שימש כמקום משכנם של הרוכבים, הפך ללא ראוי למחיה במהלך קרב של הרוכבים נגד מפרי השבועה, בורונגארד הוחבאו מפני גאלבטוריקס ביצי דרקונים.
  • הלגרינד – מצוק ליד דראס ליאונה, מקום מגורם של הרא'זאק ומרכז הדת של דראס ליאונה.
  • טירםמרכז סחר ימי ליד רכס השדרה.

גזעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אורגלים – גזע שבטי שמזכיר מעט במראהו אורקים וטרולים, אך לעומתם האורגלים הם גזע תבוני כבני אנוש. גובהם 2–2.5 מטר וצבעם אפור. יש להם זוג קרניים מעוקלות, והם נהנים להילחם ולהרוג – הנקבות לא בוחרות להן זכר עד שהוכיח את עצמו בקרב מול לפחות שלושה אחרים. כדי לספק את יצר הקרב שלהם, נוהגים האורגלים להילחם עם עצמם ועם גזעי אלאגייזיה האחרים, מה שהוביל לפחד מהם ולשנאה בקרב הגזעים ה'מתורבתים'. מספר גדול של אורגלים שועבדו בידי דורזה, שהשתמש בהם כדי לתקוף את פארתן-דיור (עד שנהרג). בקרב שהתרחש במישורים הבוערים (הבן הבכור) הצטרפו שבטי אורגלים בראשות האורגל נאר גארז'ווג, אל הווארדן. והיו חלק בלתי נפרד מהמורדים עד לסיום המלחמה.
    • קאל – לוחמי אורגלים מאומנים שמשמשים חיילי סער ומנהיגי האורגלים. אורגל נחשב לקאל כשהוא עובר את רף שני המטרים וחצי, או אחרי שהוא הורג "אויב": דוב או שור. חלק מהקאל, נולדים קאל והם נחשבים לסוג שונה של אורגלים.
  • אלפים – האלפים, שמתגוררים ביער דו ולדנוארדן הם הגזע הקסום ביותר ביבשת מלבד הדרקונים והרוחות. האלפים הגיעו לאלאגייזיה, ארצם של הגמדים והדרקונים, מעבר לים. הם כרתו ברית עם הדרקונים, בעקבות המלחמה ביניהם. בברית, אראגון (הרוכב הראשון והאלף) גידל ביצת דרקון לבנה שמצא והפך את הדרקון לשותפו – וכך נוסד המוסד של רוכבי הדרקונים. אלפים לא מסוגלים לגדל זקן או כל שיער גוף מבלי לשנות צורה. האלפים מדברים בשפה העתיקה, שפת הקסם.
  • אנשי-חתול – יצורים מתורבתים בעלי יכולת שינוי צורה בין דמות אדם ודמות חתול. לא ידוע אם נדדו לאלאגייזיה או נוצרו בתוכה. אנשי החתול נדירים מאוד, ואפילו אלה החיים נזהרים שלא להיחשף. אנשי החתול ידועים כחכמים מאוד אך מסוכנים. לעיתים מעניקים אנשי החתול עצה, שחשוב להישמע לה.
  • בני אדם – הגזע הנפוץ ביותר ביבשת. הם הצטרפו לברית שנוצרה בין האלפים לדרקונים וגם הם יכלו להיות רוכבים, ראויים לציון הם, גאלבטוריקס, ברום, מורזן אראגון, ומרטאג. הגיעו לאלאגזייה מאזור ששוכן ממזרח להרי הביור, בעקבות מחלה, רעב, או מלחמה גדולה.
  • בני העם האפור – כנראה הגזע המתורבת הראשון באלאגייזיה, והחזק מכולם, שחיבר בין הקסם בעולם לשפתם, "השפה העתיקה", כדי למנוע תאונות של שימוש באנרגיית קסם. עם הזמן הם נעלמו, נכחדו או התערבבו עם שאר הגזעים.
  • גמדים – הגזע הקדום ביותר ששרד באלאגייזיה. הגמדים מתמחים בעבודות ברזל ובניה, ובנו כמה מהמבנים המדהימים ביותר בעולמם, כולל טרונג'הים – העיר העצומה שמוסתרת בהר הגעש החלול פארתן-דיור ("אבינו" בשפת הגמדים). לאחר מותו של הרותגאר, נתמנה אוריק לשלוט על הגמדים בממלכתם שבהרי הביור. אוריק הוא חברו ואחיו לשבט של אראגון, שהיה האדם הראשון שהצטרף לשבט גמדים. הגמדים משתמשים בשפה משלהם. בשל עברם הרחוק, מתקשים הגמדים לבטוח בכל מי שאינו גמד. כך למשל שבט האז סוולדן ראק אנהוין, שהכריז על עצמו כאויב של אראגון וניסה להתנקש בחייו, מה שהוביל לנידוים.
  • דרקונים – בעבר שלפני חתימת ההסכם בין האלפים/בני אדם לדרקונים היו הדרקונים פראיים, אכלו גמדים ולא היו ניתנים לשליטה. לאחר ההסכם שחתמו הדרקונים עם האלפים ובני האדם נתנו הדרקונים לרוכבים 2 ביצים בשנה, הדרקונים היו בוקעים למען הרוכב שחשבו שראוי להם. דרקונים בוקעים רק תחת תנאים שיאפשרו את גדילתם. ככל שדרקון מתבגר קצב הגדילה שלו נהייה איטי יותר אבל הם לעולם לא מפסיקים לגדול. בגיל שישה חודשים הם מסוגלים לנשוף אש ולהזדווג. כשדרקון מת, תודעתו יכולה לעבור לאלדונארי, לב הלבבות, איבר דמוי אבן חן שנמצא בחזהו. במהלך חיסול רוכבי הדרקונים שערך גאלבטוריקס, נהרגו גם הדרקונים עצמם. גלבאטוריקס פשט על המקום שבו האלדונארי של דרקונים שבחרו להעביר את תודעתם עליו, ולקח את כולם. את אלה שלא בחרו הוא הכריח בעינויים קשים. במשך ארבעים שנה עבד גלבאטוריקס על השתלטות על האלדונארי וכך בעצם כוחו גדל משנה לשנה, זו הסיבה שהוא חזק כמעט כמו אל. הדרקונים החיים הם סאפירה, שרוקין, עוקץ, גליידר, וביצה ירוקה שלא בקעה ברשותו של גאלבטוריקס ולאחר המלחמה הביצה בקעה למען אריה והא קראה לדרקון שבתוכה פירנן.
  • צל – יצור מרושע, תוצר קסם אפל בו מכשפים מזמנים רוחות חזקות מדי לשליטה. הרוחות משתלטות על גוף המכשף, שהופך לבן אלמוות. כוחו מתחזק גם בתחום הקסם וגם בכוחו הפיזי, אך הוא הופך למרושע, בשל שנאתו לכל היצורים החיים. הדרך היחידה להרוג צל היא באמצעות דקירתו בלב, אז הוא מתפורר ומשחרר את הרוחות. ארבעה לוחמים חיסלו צל ושרדו, ביניהם גם אראגון ואריה שחיסלו בשיתוף פעולה שני צלים – דורזה ווראוג. מיותר לציין שכמעט ואין צלים אז הם לא נחשבים ממש לגזע.
  • רא'זאק – יצורים טורפים דמויי אדם, שנמצאים בשלב שבין זחל לבוגר, ומתוארים כטורפים הטבעיים של האדם, היות שהם מתוכננים במיוחד כדי לחסל בני אדם. בעידן הרוכבים נרדפו וניצודו הרא'זאק על לסף הכחדה; שני רא'זאק בלבד, עם הוריהם הבוגרים, שרדו ושמשו את גאלבטוריקס כציידים. הרא'זאק לא מסוגלים להשתמש בקסם או לשחות ואור חזק מכאיב להם, אך כוחם ומהירותם טובים משל בני האדם. לרא'זאק יתרונות נוספים: הם מסוגלים לראות בחושך ונשימתם המצחינה משתקת בני אדם (מחלישה גמדים ולא משפיעה על אלפים). כאשר אראגון ורוראן פולשים להֶלְגְרינד, רוראן ואראגון הורגים את שני הרא'זאק בעוד סאפירה מחסלת את שני הלת'רבלאקה. בספר הרביעי מתגלה שכהני הלגרינד סגדו באמת לראז'אק, ושמרו בסתר עבור גלבאטוריקס ועבור עצמם ביצי ראז'אק על מנת לוודא שהגזע לא ייכחד. אראגון, אריה, סולמבם ואנג'לה מחסלים אותם סופית, ככל הידוע.
    • לת'רבלאקה – הצורה המבוגרת של הרא'זאק. כאשר הרא'זאק מתבגר, הוא משיל את קליפתו החיצונית לאחר 20 שנה והופך ליצור עצום (דמוי פטרוזאור) בעל כנפיים ומקור ארוך יותר, ונהיה טורף-כל.
  • רוחות – ישויות מסתוריות שמתקיימות כנקודות אנרגיה לא מוכרת ולא מחזיקות בגוף ממשי. רב הרוחות אינן מרושעות או מסוכנות, ולא מעניקות תשומת לב לשאר העולם. * * מכשפים מנסים לשלוט ברוחות, בשל כוחן והקשר שלהן לקסם, אף שהדבר לא מאפשר להם להפעיל קסם מיוחד, אלא נשאר תקף לכללי הקסמים הרגילים. מכשפים הם כמעט כל מחוללי הקסמים שאינם הקיימים; לפעמים הם מזמנים רוח חזקה מדי בשביל גופם. אם הרוח מרושעת, היא תדבק בגוף המכשף והוא יהפוך לצל. אין קשר בין רוחות לנשמות האנשים המתים.

קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו של הקסם בשפה העתיקה הוא : "גראמריי". הקסם לוקח אנרגיה מהמשתמש, וההגדרה הפשוטה ביותר בשבילו היא היכולת להשתמש ולשלוט באנרגיה. קסם בעוצמה גבוהה יכול להתיש ולעיתים לגרום למותו של מפעיל הקסם. רוב הקוסמים חושבים שכדי להשתמש בקסמים יש לשלוט בשפה העתיקה, השפה שיצרו בני העם האפור, אולם שימוש ללא השפה העתיקה אפשרי, אך מסוכן, שכן היא שימוש בקסם מושפע ישירות מהמחשבה, ואם קוסם ינסה - לדוגמה - לשרוף דלת ללא שימוש בשפה העתיקה, הוא עלול לשרוף בטעות כל דבר שיעלה במחשבתו. השפה העתיקה, בהיותה שפה שמגדירה את שמותם האמיתיים של כל היצורים והחפצים בעולם, ולא ניתן לשקר בה, עוזרת לקוסם לנתב את קסמו לדבר שאליו הוא מתכוון, ולא לדבר שעליו הוא חושב. דרקונים משתמשים בקסמים בלי לדבר בשפה העתיקה, וקסמיהם אינם משתבשים כיוון שהם אינם מוסחים בקלות כמו בני אדם ושאר הגזעים, וקסמיהם רבי עוצמה. עם זאת, לדרקונים אין את היכולת לשלוט בקסמיהם, ואלה מופעלים כאינסטינקט, או כאשר השראה נופלת על הדרקון, כגון הקסם שבו השתמשה סאפירה בטרונג'היים על מנת לשחזר את אסידאר מיתרים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אראגוןגיבור הסדרה. מסעו מתחיל כאשר הוא מוצא אבן מסתורית, שמתגלה כביצת דרקון. לאחר בקיעתה הוא מתחיל ללמוד להילחם, להשתמש בקסם ולקרוא, ולמעשה הופך לרוכב דרקונים בהדרכתם של ברום ואורומיס. אמו קראה אותו על שמו של רוכב הדרקונים הראשון. מאוחר יותר הוא זוכה לכינויים "הורג־הצל", "חרב־האש", "ארג'טלאם" ("יד הכסף", כמו כל הרוכבים), "קללת הרא'זאק" ו"קוטל-המלכים".
    • סאפירה – הדרקונית הכחולה של אראגון, שנקראה על שם דרקוניתו של ברום. סאפירה היא הדרקונית היחידה ממין נקבה, וכן הדרקון היחיד הידוע בציבור שלא נמצא תחת שליטת גאלבטוריקס. ידועה גם בכינויים "בג'ארסקולאר" (מנופפת בקשקשים, כמו כל הדרקונים) ו"לשון האש" (בפי האורגלים).
  • אריה – נסיכת האלפים שהציל אראגון משוביה. לפני שנלכדה במארב שערך דורזה, היא נשאה את הביצה של סאפירה אל הווארדן. אראגון מתאהב בה, אך היא נמנעת מקרבתו בשל חובותיהם. לקראת סוף הספר השלישי מתחמם יחסה אליו. בסוף הספר השלישי היא הורגת את הצל וראוג ועל ידי כך היא הופכת ל"הורגת־צל".
    • פירנן: הדרקון הירוק של אריה, שבקע אחרי המלחמה.
  • מרטאג – בנו של מורזן וחברו הטוב של אראגון בספר הראשון. מרטאג שחרר את אראגון מהרא'זאק וליווה אותו במסעו לפארתן דיור. לאחר מכן נלכד מרטאג והועבר לרשותו של גאלבטוריקס, שהצליח לחשוף את שמו האמיתי ולשעבד אותו. הוא הוצב מול שתי הביצים שנותרו אצל גאלבטוריקס ואחת מהן בקעה בשבילו. מרטאג הפך לרוכב שמוכרח להילחם לצידו של גאלבטוריקס. שם הדרקון שלו הוא עוקץ.
    • עוקץ – הדרקון האדום של מרטאג. אף על פי שעודו בן מספר חודשים גודלו כגודלה של סאפירה – תוצאה של הכשף שמפעיל גאלבטוריקס. גם הוא, כמו מרטאג, מחויב לשרת את רצונו של גאלבטוריקס שמחזיק בשמותיהם האמיתיים. הוא ומרטאג הרגו את אורומיס וגליידר.
  • רוראן – בן דודו של אראגון והחל מאמצע הספר השני, מנהיגם הבלתי מעורער של תושבי קרווהוֹל. פגישתו הראשונה עם אראגון לאחר שזה עזב את קרווהול הייתה בסורדה. ידוע גם כ"פטיש הכוח" משום שנלחם באמצעות פטיש ברא'זאק וחיילי גאלבטוריקס. התחתן עם קטרינה, בת הקצב סלואן, בספר השלישי. בסוף הספר הרביעי הוא הופך לרוזן.
  • קטרינה – בתו של סלואן הקצב. התחתנה עם רוראן. לרוארן וקטרינה נולדת בת בשם איזמירה.
  • גאלבטוריקס – הנבל הראשי בסדרה. גאלבטוריקס הוא שיזם את המרד שהוביל לנפילת רוכבי הדרקונים אחרי שדרקונו הראשון מת. כיום הוא מלך הקיסרות, שזכה בכוח שאין שווה לו באמצעות ניצול הדרקונים. איש לא הצליח להביס אותו בכל שנות שלטונו. הוא מתואר כאכזרי, חסר רחמים וחסר כבוד לחיי אדם, התאבד לאחר שארגון הפעיל עליו קסם שגרם לו להרגיש את כל הסבל כמו גם את הדברים הטובים שהוא גרם לכל יצור בכל ימי חייו.
    • שרוקין: הדרקון השני של גאלבטוריקס, בצבע שחור. גאלבטוריקס הגדיל אותו בכשפים אפלים יותר מכל דרקון אחר שהיה ידוע אי פעם. נהרג על ידי אריה בעזרת עוקץ וסאפירה.
  • אורומיס – אחרון רוכבי הדרקונים מהדור הקודם. בזמן בגידת מפירי השבועה הם תפסו אותו והוא ברח במחיר הרגל של דרקונו, וברח ליער דוּ ולדנוארדן. שימש כמורהו השני של אראגון, לאחר מותו של ברום. הוא סבל מנכות שמנעה ממנו להשתמש בקסם, מלבד בעוצמות חלשות מאוד. אורומיס ודרקונו גליידר נרצחו בידי מרטאג ועוקץ (שהיו שניהם בהשפעת קסמיו של גאלבטוריקס).
    • גליידר – הדרקון הזהוב של אורומיס. ידוע שאיבד אחת מרגליו הקדמיות בתקופת נפילת הרוכבים ושהתחבא עם אורומיס ביער דו ולדנוארדן. גליידר העניק לאראגון את האלדונארי שלו לפני שנהרג.
  • אז'יהוד – מנהיג הווארדן עד מותו בפרק הראשון של הבן הבכור. היה אביה של נאסודה והסתיר את אראגון מעיני הקיסרות.
  • ברום – רוכב דרקונים לשעבר וכן מורהו הראשון של אראגון, הוא נדד איתו ברחבי אליגאזיה במטרה לנקום ברא'זאק על רצח גארו (דודו של ארגון). מסופר שחיסל בכוחות עצמו שלושה ממפרי השבועה, כולל מורזן, ושהיה אחראי לחיסול חמישה אחרים. הוא התחנך אצל אורומיס ונרצח בידי הרא'זאק. ברום הקים את הווארדן, ובספר השלישי מתגלה שהיה אביו של אראגון. בנוסף לכך, היה ברום אהובה של סלנה, אמו של אראגון.
  • גארו – דודו המאמץ של אראגון, אביו של רוראן, אחיה של סלנה. נרצח בידי הרא'זאק.
  • דורזה – צל ששימש בשירותיו של גאלבטוריקס. דורזה הוא ששבה את אריה ואראגון, וחוסל בידי אראגון בסוף הספר הראשון.
  • מורזן – אביו של מרטאג ומי שעד לסוף בריסינגר נחשב לאביו של אראגון. הוא היה הראשון והאחרון שבמפרי השבועה, והרוכב הנאמן ביותר של גאלבטוריקס.
  • נאסואדה – בתו של אז'יהוד שנהפכה למנהיגת הווארדן ולמלכה לאחר מותו.
  • הרות'גאר – מלך הגמדים ומנהיג שבט "דורגמיסט אינגיאטום" שנהרג על ידי מרטאג, וכן היה גם אביו המאמץ של אוריק.
  • אוריק – בנו המאומץ והיורש לכתר של הרותגאר וחברו הקרוב של אראגון.
  • איסלנזאדי – מלכת האלפים ואמה של אריה, מתגוררת בהיכלי טריאלידי שבעיר אלאסמרה, נהרגה בקרב האחרון באורו'ביין.
  • רונון – נפחית אלפית, בין האלפים המבוגרים ביותר בכל אלאגייזיה, מהבודדים שחיו עוד מלפני תקופת הרוכבים. רונון היא זו שחישלה את כל חרבות הרוכבים: זאר'רוק, אילונין ואף את חרבו של אראגון – בריסינגר. לאחר המלחמה חיזקה מחדש את חרבות הרוכבים שנמצאו בעיר הבירה.

סדרת ספרי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופר פאוליני הצהיר במהלך ראיון כי הוא שוקל לכתוב סיפורים נוספים המתרחשים באלאגייזיה. הוא מתכנן שאחד מן הספרים יהיה המשך לסדרת הירושה והאחרים יספרו על קווי עלילה חדשים, לדוגמה הקדם (פריקוול) המתמקד בברום.[1] בסוף שנת 2018 פורסם כי ספר ראשון בסדרה זו יצא לאור ויקרא The Fork, the Witch, and the Worm.[2] הספר כולל שלושה סיפורים קצרים השזורים בהרפתקאותיו של אראגון. בעברית תורגם הספר הראשון של סדרת ההמשך בשם המזלג המכשפה והדרקון בשנת 2021 על ידי הוצאה לאור ״כתר-כנרת״. בנובמבר בשנת 2023 יצא לאור ספר שמדבר על מרטאג בשם: Murtagh: The World of Eragon, נכון למאי 2023 הספר עדיין לא תורגם לעברית.

דמיון לספרים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות רבות נכתבו על הדמיון שבין ספרי הסדרה לספרים וסרטים אחרים. בין ההשוואות הרבות שנערכו, הנפוצות ביותר היו עם סדרת מלחמת הכוכבים (בשל הדמיון בעלילה) ועם טרילוגית שר הטבעות (בגלל הדמיון ברקע, בגזעים, בשפות, בדמויות ובשמות המקומות). גם בחלק מהביקורות החיוביות נכתב שהיצירה מושפעת מאוד מהמוסכמות של ז'אנר הפנטזיה.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אראגון (סרט)

ב־15 בדצמבר 2006 יצא לאקרנים עיבוד קולנועי לספר הראשון בסדרה, אראגון. את הסרט, בו כיכבו אדוארד ספלירס, ג'רמי איירונס וג'ון מלקוביץ', הפיקה חברת פוקס המאה ה־20. סטפן פנמייר היה הבמאי, בפעם הראשונה בחייו בתפקיד זה. העיבוד לתסריט נעשה בידי פיטר בקמן. הסרט לא זכה להצלחה בקופות וגם ספג ביקורות שליליות רבות. בביקורות נכתב כי "הסרט חסר עלילה ותוכן", אבל הוסיפו ואמרו לטובתו של המחבר: "בניגוד לסדרת הספרים שהם יוצאים מן הכלל ושופעים תוכן ועלילה עשירה". למרות זאת, כריסטופר פאוליני (מחבר הסדרה) שיבח את הסרט והוסיף שהשחקן הראשי עשה עבודה מצוינת. כרגע, לא צפויים לצאת סרטים נוספים בסדרה בשל הביקורות השליליות הרבות שנכתבו על הסרט וכישלונו בקופות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]