הי-מן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הי-מן
He-Man
קוספליי של הי-מן
קוספליי של הי-מן
קוספליי של הי-מן
סוג גיבור-על
תוכנית טלוויזיה הי-מן ושליטי היקום
יוצרים רוג'ר סוויט
גילום הדמות דולף לונדגרן עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי הנסיך אדם
בסיס טירת גולגולת Castle Greyskull
גזע אדם
מין זכר
מקצוע לוחם
נטייה טוב
מומחיות לחימה
כוחות כוח גופני עצום ("האיש החזק ביותר ביקום")
כלי נשק חרב העוצמה
כלי רכב חתול קרב
חבר בקבוצה שליטי היקום
מקום מגורים איטרניה
דמויות קשורות
משפחה המלך רנדור (אב), המלכה מרלנה (אם), אדורה/שי-רה (אחות)
חברים איש-שריון, אורקו, הקוסמת, טילה, קריינג'ר
אויבים סקלטור וכנופייתו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הי-מןאנגלית: He-Man) הוא גיבור-על והדמות הראשית בזיכיון "שליטי היקום" (אנ') הכולל קו צעצועים, מספר סדרות טלוויזיה מונפשות, חוברות קומיקס וסרט עלילתי.

הי-מן הוא האלטר אגו של הנסיך אדם. הנסיך אדם הוא הנסיך של ממלכת איטרניה, המסוגל להפוך לאיש החזק ביקום על ידי הנפת חרב העוצמה בעודו צועק "בכוח גולגולת האבות, אני מחזיק בכוח הכל יכול!". הי-מן וחבריו נאבקים להגן על ממלכת איטרניה ועל טירת גרייסקול (טירת גולגולת) מפני כוחות הרשע של סקלטור.

דמותו של הי-מן נוצרה במקור בשנת 1981 על ידי המעצב רוג'ר סוויט (אנ'), אשר בכוונה יצר את הדמות בצורה כזו שתהיה מופשטת וגנרית מספיק על מנת שיהיה ניתן לשלבה בכל ז'אנר, סוויט גם בחר בשם "הי-מן" בשל היותו גנרי. סוויט הציג במקור שלוש גרסאות שונות של הדמות למאטל - חייל, אסטרונאוט, ולוחם ברברי, ומאטל בחרה לבסוף בגרסה בה הי-מן הוא לוחם ברברי ובאופן זה התפתחה לבסוף הגרסה הנוכחית של הדמות.

הדמות זכתה לפופולריות רבה במיוחד כאשר הופיעה בסדרת ההנפשה "הי-מן ושליטי היקום", שהופקה על ידי חברת Filmation ושודרה במקור בין השנים 1983–1985. לאורך השנים נעשו ניסיונות מרובים לחדש את העניין בזיכיון כאשר הופקו מספר סדרות הנפשה נוספות של הי-מן, סרט עלילתי בשנת 1987 (בו דולף לונדגרן גילם את דמותו של הי-מן), אך אף אחד מהם לא הצליח לשחזר את ההצלחה של הסדרה הראשונה של הי-מן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הי-מן בוויקישיתוף