הכוחות המזוינים של וייטנאם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוחות המזוינים של ווייטנאם
זרועות
צבא ווייטנאם
כוח הביטחון הציבורי של וייטנאם
מיליציית וייטנאם

הכוחות המזוינים העממיים של וייטנאםוייטנאמית: Lực lượng Vũ trang nhân dân Việt Nam) הם הכוחות המזוינים של וייטנאם, תחת פיקוד הוועדה הצבאית המרכזית של המפלגה הקומוניסטית של וייטנאם. הכוחות מורכבים מ-3 מרכיבים: צבא העם של וייטנאם המהווה את הכוחות הצבאיים של וייטנאם, הביטחון הציבורי של וייטנאם שהיא המשטרה וגוף אכיפת החוק של וייטנאם ומיליצית ההגנה העצמית של וייטנאם שהיא המיליציה של וייטנאם. משרד ההגנה אחראי על ניהול הכוחות.

צבא העם של וייטנאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבא העם של וייטנאם (וייטנאמית: Quân đội nhân dân Việt Nam) (אנ') הוא צבא וייטנאם. הצבא כולל: צבא היבשה, הצי העממי של וייטנאם (כולל חיל הרגלים הימי), חיל האוויר העממי של וייטנאם, משמר הגבול של וייטנאם ומשמר החופים של וייטנאם.

כוח הביטחון הציבורי של וייטנאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביטחון הציבורי של וייטנאם (בווייטנאמית: Công an nhân dân Việt Nam) הוא כוח המשטרה והביטחון הראשי של וייטנאם.

כוחות הביטחון הציבוריים העממיים מהווים את כוח הליבה של הכוחות המזוינים בביצוע המשימה של הגנה על הביטחון הלאומי והבטחת הסדר החברתי והבטיחות, ומניעת פשיעה.

מיליציית וייטנאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיליציית ההגנה העצמית של וייטנאם (וייטנאמית: Dân quân tự vệ) היא המיליציה של וייטנאם.

כוחות המיליציה הם כוחות חמושים המוניים המהווים את הכוח המגן על המפלגה, הממשלה, חיי האנשים ורכושם ורכוש המדינה. האנשים המרכיבים את המליציה מוכנים להילחם, לשרת, להוות את ליבת הלחימה מול האויב כאשר יש מלחמה, להשתתף בבניית ההגנה הלאומית, ההגנה האזרחית ולהבטיח סדר ובטיחות, להילחם בפשיעה. המדינה בונה כוח מיליציה והגנה עצמית חזק ונרחב. הארגון, המשימות והמדיניות של המיליציה וההגנה העצמית של וייטנאם עומדים בהוראות חוק המיליציה וההגנה העצמית וחוקים רלוונטיים אחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]