הכוחות המזוינים של סולטנות עומאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוחות המזוינים של סולטנות עומאן
القوات المسلحة لسلطان عمان
מוטו "אלוהים- המולדת - הסולטאן"
מדינה עומאןעומאן עומאן
תקופת הפעילות 1907–הווה (כ־117 שנים)
זרועות בצבא
מטה עומאןעומאן מסקט, עומאן
מנהיגות
המפקד העליון סולטאן עומאן
שר ההגנה שביב בן טאריק
ראש המטה סגן אדמירל עבדאללה בן חמיס בן עבדאללה אל ראיסי
כוח אדם
כוחות פעילים 42,600
כוחות מילואים 100,000
תקציב
תקציב שנתי 8.686 מיליארד דולר (2017)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכוחות המזוינים של סולטנות עומאןערבית: القوات المسلحة لسلطان عمان) הם הכוח הצבאי של עומאן. הכוחות אחראיים להגן על שלמותה וריבונותה של עומאן, ולשמור על סולטאני עומאן. הצבא מורכב מזרועות: הצבא המלכותי של עומאן, הצי המלכותי העומאני, חיל האוויר המלכותי עומאני, כוחות הסולטנות המיוחדים וכוחות המשמר המלכותי עומאן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההיסטוריה הצבאית של של עומאן היא ארוכת שנים מפני שמדינה זו הצליחה לשמור על עצמאות החלקית לאורך רוב התקופת הקולוניאלית. ואף לתקופה מסוימת גבר צבאה על צבאות אירופאיים מתקדמים ממנו והיה לאימפריה קולונילית על חשבון זו הפורטוגלית. (להרחבה ראה ערך: היסטוריה של עומאן)

צבא המודרני של עומאן הוקם בשנות ה-50 של המאה ה-20, וגם כיום רוב נשקו והתמיכה הביטחונית של הצבא מסופק על ידי הממלכה המאוחדת.[1] בזמן זה חלו מספר ניסיונות מרידה במדינה שלא צלחו, וכיום הצבא לוקח חלק במספר שיתופי פעולה ביטחוניים עם מדינות ערב השכנות.

ציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבא ארצות הברית מאמן את צבא עומאן

הצבא עדיף מבחינה איכותית על זה של מדינות שכנות רבות למעט ערב הסעודית ואיראן, עם גדוד אחד של טנקי קרב מסוג צ'אלנג'ר 2 שנבנה בבריטניה וגדוד של M60 פטון. עומאן קיבלה 174 כלי רכב משוריינים קלים מסוג מואג פיראנה (אנ') ויותר מ-80 מכוניות סיירים VBL (אנ') מצרפת כדי לחזק עוד יותר את היכולות הצבאיות. מבחינה ארטילרית, בשנות ה-90 של המאה ה-20, עומאן קיבלה הוביצרים G6 (אנ') מדרום אפריקה, ויכולות הנ"ט של עומאן אמורות להתחזק מאוד על ידי 100 טילי Javelin (אנ') שיסופקו בקרוב מארצות הברית.

הכוחות המזוינים של עומאן מאומנים ומתודרכים לעיתים קרובות על ידי הצבא הבריטי, כולל SAS (קומנדו).

חיל האוויר של עומאן (אנ') מחומש אף הוא בציוד מודרני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]