הכי גאים שיש (סדרת טלוויזיה, 2000)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הכי גאים שיש
Queer as Folk
אריזת ה-DVD של העונה הרביעית
אריזת ה-DVD של העונה הרביעית
מבוסס על קוויר בעיר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
יוצרים רון כהן ודניאל ליפמן
בימוי Michael DeCarlo, ג'רמי פודסווה, John Greyson, ראסל מולקאי, Kelly Makin, Bruce McDonald, David Wellington עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים גייל הרולד
רנדי הריסון
האל ספרקס
פיטר פייג'
סקוט לוול
תיאה גיל
מישל קלוני
רוברט גאנט
שרון גלס
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 83
הפקה
חברת הפקה Temple Street Productions, Cowlip Productions, שואוטיים, האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, CBS Television Distribution, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים טורונטו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 44-58 דקות
שידור
רשת שידור ארצות הברית; Showtime
קנדה; Showcase
רשת שידור בישראל +yes
הוט 3 (עונות 1–4)
אקסטרה הוט (עונות 1–2)
תקופת שידור מקורית 3 בדצמבר 20007 באוגוסט 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכי גאים שישאנגלית: Queer as Folk) היא סדרת טלוויזיה אמריקנית-קנדית שהופקה על ידי ערוץ Showtime החל משנת 2000 וכוללת חמש עונות. הסדרה מבוססת על סדרת טלוויזיה בריטית בעלת אותו שם[א] שנוצרה שנה קודם לכן על ידי ראסל טי. דייוויס ולה שתי עונות בלבד.

הסדרה עוקבת אחר חייהם של חמישה גברים הומואים וזוג לסביות החיים בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה. עלילותיהם של השביעייה רצופות סצנות מין, שימוש בסמים, הרפתקאות פרועות, חברויות וסיפורי אהבה. יוצרי הסדרה הכריזו כי הם מתעתדים להציג תיאור אותנטי של חיי הומוסקסואלים, אך ככל סדרת דרמה, "הכי גאים שיש" אינה מציגה מציאות שגורה של המיעוט המתואר בה אלא תיאור מוקצן שאינו מייצג "חיים אמיתיים". עם זאת, בנוסף להרפתקאות המיניות ולמערכות היחסים של הדמויות, הסדרה עוסקת בנושאים פוליטיים הקשורים לקהילה הגאה ובבעיות בריאות שנפוצות בה. בנושאים אלה הסדרה מציעה שלל מסרים מקובלים, כגון חשיבות הסקס הבטוח, יתרונותיה של זוגיות ארוכת טווח ועוד.

הכותבים הראשיים של הסדרה הם רון כהן ודניאל ליפמן ששימשו גם כמפיקים הראשיים של הסדרה יחד עם טוני ג'ונס, הנשיא לשעבר של חברת ההפקות "טיים וורנר". תסריטאים אחרים שכתבו פרקים בסדרה הם מייקל מקלנן, בראד פרסר, דאל שורס ושון פוסטוף.

לסדרה יצא עיבוד מחודש ביוני 2022 לרשת הסטרימינג Peacock אולם הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת ב-23 בספטמבר 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסדרה "Queer As Folk" מבוסס על ניב אנגלי: "there's nought ('newt') so queer as folk". כלומר, אין דבר מוזר יותר מאנשים. ניב זה מוכר בצפון-מערב אנגליה, שם נערכו צילומי הסדרה המקורית, הבריטית. ערוץ 4 האמריקאי כינה את הסדרה בתחילה "Queer As Fuck", אך הוא שונה לאחר מכן ל "Queer As Folk" מטעמי צניעות. הסדרה נודעה בתיאור הנועז של אורח חיי האוכלוסייה הגאה. זו הייתה הפעם הראשונה שערוץ טלוויזיה מרכזי (למנויי כבלים) שידר בשעות השיא ("פריים טיים") סדרה המתמקדת בחיי הומוסקסואלים. החששות התבדו והסדרה הגיעה במהירות לאחוזי רייטינג גבוהים ברשתות הטלוויזיה בהן שודרה. בשל הרגישות לחלוציות הסדרה, פרסמה חברת Showtime, מפיקת הסדרה, הצהרה שהופיעה בסוף כל פרק: "הסדרה הכי גאים שיש היא חגיגה של החיים והתשוקות של קבוצת גייז, והיא לא נועדה לשקף את חיי האוכלוסייה הגאה כולה." הסדרה עוקבת אחר חייהם של 5 חברים הומואים שחיים בעיר פיטסבורג שבמדינת פנסילבניה: בריאן קיני, ג'סטין טיילור, מייקל נובוטני, אמט הניקט וטד שמידט; זוג לסביות: מלאני מרקוס ולינדסי פיטרסון; ואמו של מייקל, דבי. דמות ראשית נוספת, בן ברוקנר, נוספה בעונה השנייה.

למרות שהסדרה מתארת את החיים בפיטסבורג שבארצות הברית, היא צולמה בטורונטו שבקנדה משיקולי מס. בנוסף, בפיטסבורג אין קהילה גדולה דיה של אוכלוסייה גאה, שמוסדותיה יכולים לשמש כרקע לצילומים. הסדרה כוללת צילומים נדירים של "Church and Wellesley", שכונה שרוב דייריה משתייכים לקהילה הגאה בטורונטו. שכונה זו מופיע בסדרה כ-"Liberty Avenue". בין במאי הסדרה ניתן למנות במאי סרטים קנדיים עצמאיים ומוערכים. הבולטים שבהם הם ברוס מקדונלד, דייוויד וולינגטון, קלי מאקין, ג'ון גרייסון, ג'רמי פודושווה ומייקל דקרלו. במאי הטלוויזיה האוסטרלי ראסל מולקאי ביים את הפיילוט של הסדרה. הסדרה שודרה במשך חמש עונות. חברת Showtime טענה כי הסדרה הסתיימה בגלל עלויות ההפקה שהפכו גבוהות מדי. שחקנים אחדים סברו שהמניע האמיתי לסיום היה כי Showtime אינה רוצה להצטייר כרשת טלוויזיה "לגייז בלבד". בנוסף, רון כהן ודניאל ליפמן (הכותבים והמפיקים) הודיעו שהם מיצו את יכולתם לחדש בעלילה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה כוללת 22 פרקים.

העונה הראשונה מתחילה בפגישתם של בריאן (29) וג'סטין (17) מחוץ למועדון "בבילון". ג'סטין מחליט ללכת בפעם הראשונה למועדוני גייז ופוגש בבריאן. ג'סטין מאבד את הבתולין איתו ומאותו רגע הוא מתאהב בבריאן ומחליט לעשות הכול כדי להשיג אותו. באותו לילה נולד לבריאן ולחברתו הקרובה לינדזי בן בשם גאס. גידול הילד מעורר לחצים רבים אצל לינדזי וחברתה מלאני שבוגדת בה והן נפרדות. מייקל, חברו הטוב של בריאן, יוצא עם הרופא שלו ובמהרה הם עוברים לגור ביחד. היציאה של ג'סטין מהארון לא מתקבלת בעין יפה בבית הספר על ידי תלמיד הומופוב ובבית בעיני אביו והוא עוזב את הבית ועובר לגור עם בריאן. כשהמגורים המשותפים לא מסתדרים (בעקבות פריצה לבית) הוא עובר לגור אצל אמו של מייקל, דבי. טד יוצא עם מכור להרואין שכמעט וגורם למותו בגלל מנת יתר של GHB ובסוף העונה הוא נעלם ללא עקבות. לינדזי מחליטה להתחתן עם גבר אבל לבסוף היא סולחת למלאני והן חוזרות אחת אל השנייה. בפרק האחרון בריאן שוקל להתאבד לפני שימלאו לו 30 אבל מייקל עוצר אותו ברגע האחרון והוא מחליט ללכת לחגוג עם ג'סטין את נשף הסיום שלו. כריס, התלמיד ההומופוב שראה אותם יחד בנשף, מתעצבן וחובט בג'סטין בראש. מייקל מחליט לא לנסוע עם החבר שלו אלא להישאר עם בריאן שמחכה לראות האם ג'סטין חי.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה כוללת 20 פרקים.

בתחילת העונה אנו רואים את ג'סטין מחלים מהפציעה שלו בעזרתו של בריאן שעוזר לו להשתקם ונתפס כרגיש מאי פעם. ג'סטין עובר לגור אצל בריאן והם הופכים לזוג ביחסים פתוחים. מייקל פוגש את בן, פרופסור באוניברסיטה שמתגלה כחולה HIV בהתחלה קשה לכולם לקבל את מערכת היחסים שלהם כולל למייקל עצמו אבל הם מתגברים על הקשיים. טד פותח אתר פורנו שמצליח מאוד ובעזרתו אמט נהפך לכוכב פורנו ופוגש את ג'ורג'. אמט מתאהב בג'ורג' למרות שהוא בן 80 וכשהוא מת הוא מעדיף לוותר על הירושה מאשר לשקר ולומר שהוא ניצל אותו. דבי פוגשת בשוטר בשם קארל בעקבות תקרית רצח של נער צעיר והם הופכים לזוג. מלאני ולינדזי מתחתנות אך חזרתה של האקסית של מלאני משבשת את שגרת חייהם. מייקל וג'סטין חוברים יחד להכנת חוברת קומיקס לגייז בשם "Rage", שמבוססת על דמותו של בריאן. בריאן הופך לשותף בחברת פרסום ולכן הוא מקדיש פחות זמן לג'סטין שמתאהב באיתן, תלמיד למוזיקה במכללה שלו. טד מתאהב באמט והם הופכים לזוג. ג'סטין מתוודה בפני בריאן הפגוע שהוא בגד בו עם איתן בתקווה שבריאן יאמר לו שהוא אוהב אותו ושהוא רוצה שהוא יישאר אך בסוף הפרק בריאן שוכב עם מישהו אחר וג'סטין עוזב.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה כוללת 14 פרקים.

ג'סטין עובר לגור עם איתן ומפסיק לעבוד עם מייקל, שנפגע מהבגידה שלו בבריאן. בריאן מתגעגע לג'סטין ומנסה להתקרב אליו. מלאני ולינדזי רוצות ילד שני ובוחרות במייקל כתורם זרע. בן שומע שהאקס שלו מת מאיידס, מתחיל להשתמש בסטרואידים, ונהייה אלים ותוקפני. ג'סטין נוסע עם איתן לקונצרט שם מחתימים את איתן על חוזה הקלטות בתנאי שיישאר בארון. טד ואמט קונים בית משותף. בריאן מעודד את איתן לחתום על החוזה והוא חותם אחרי שהוא מחליף טבעות עם ג'סטין בהבטחה שיהיה נאמן לו ויאהב אותו תמיד. בריאן מנהל קמפיין פרסום עבור שוטר הומופוב שמנסה להיבחר כראש העיר. איתן נוסע מחוץ לעיר ובוגד בג'סטין, וכשזה מגלה הוא נפרד ממנו. טד נעצר על פעילות לא חוקית באתר הפורנו שהוא מנהל, האתר מתמוטט, הוא נכנס לחובות ומתחיל לקחת סמים. ג'סטין מתחיל לעבוד בחברה של בריאן והם חוזרים להיות ביחד. בן מפסיק לקחת סטרואידים כשמייקל מאיים עליו שהוא יחלה בכוונה ב-HIV. מייקל ובן מכניסים אל ביתם את האנטר, נער חולה HIV שעובד בזנות ומשקמים אותו. ג'סטין ובריאן מתחילים לפעול נגד השוטר המתמודד על ראשות העיר, ומגלים שהוא היה מעורב בפרשיית רצח של נער הומו. טד ואמט נפרדים וטד נכנס לתוכנית גמילה מסמים. אמו המתעללת של האנטר מנסה להחזיר אותו לחסותה כדי שימשיך לעסוק בזנות אבל הוא בורח עם מייקל מחוץ לעיר. בריאן מוכר את נכסיו, מנהל קמפיין נגד השוטר עבורו עבד, ומצליח למנוע את מינויו. החיים בפיטסבורג שבים לקדמותם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה כוללת 14 פרקים.

מייקל ובן מקבלים משמורת חוקית על האנטר. חברו של ג'סטין מוכה קשות בידי חבורה של הומופובים, וג'סטין נזכר בתקיפה שהוא עבר. ג'סטין מצטרף לחבורה אלימה שמטרתה לנקות את העיר מהומופובים, ומאוחר יותר נוקם בכריס הובס שגרם לו לזעזוע מוח בעונה הראשונה. בריאן מתאושש כלכלית ופותח חברה משלו. בחברה הוא מעסיק את טד שמסיים את תהליך הגמילה. אמט מנסה להתגבר על הפרידה מטד ומנהל חיי לילה סוערים ועתירי סטוצים. ויק ורודני עוברים לגור יחד, ומיד לאחר מכן ויק מת במפתיע. בריאן חולה בסרטן ומחליט לשמור על כך בסוד ולטפל במחלה בחשאי. לינדזי פוגשת באמן מפורסם בגלריה שלה ומפתחת רגשות רומנטיים כלפיו. תסריטאי חשוב בהוליווד מעוניין להפוך את הקומיקס RAGE לסרט. ג'סטין מגלה שבריאן חולה ובריאן נפרד ממנו. אמט פוגש בשחקן פוטבול מפורסם בזמן שהוא מתכנן עבורו את חתונתו ומנהל איתו רומן חשאי. ג'סטין מנסה לעזור לבריאן להתגבר על המחלה והם חוזרים להיות זוג. לינדזי בוגדת במלאני עם האמן שפגשה, ומלאני מחליטה להיפרד ממנה. האנטר מגלה את מיניותו הסטרייטית ולראשונה יש לו חברה, אך כשהיא מגלה שהוא נשא HIV היא מחליטה להיפרד ממנו. בזמן נסיעה משותפת לקנדה בן ומייקל מתחתנים. קארל מציע נישואין לדבי אך היא מסרבת בטענה שלא תוכל להתחתן כחוק כל עוד לא נישואיו של בנה לגבר לא מוכרים בארצות הברית. ג'סטין ששוהה בהוליווד שוקל להישאר בה דרך קבע, עד שבריאן מציע לו לחזור לפיטסבורג ולעבור לגור איתו כשותף לחיים.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה כוללת 13 פרקים.

בתחילת העונה החמישית ג'סטין מחליט לנסוע להוליווד ולעבוד על הסרט החדש, אך עקב בעיות טכניות התוכנית לא יוצאת לפועל והוא נאלץ לוותר על החלום ולחזור לפיטסבורג, היישר לזרועות בריאן. מלאני ולינדזי מודיעות על פרידתן הרשמית ומתחיל מאבק משמורת מכוער בין הנוגעים בדבר. טד עובר את משבר גיל הארבעים ומחליט לעבור ניתוח קוסמטי בעקבותיו חוזר אליו ביטחונו העצמי. מייקל ובן עוברים לבית משותף והאנטר שמרגיש לא שייך עוזב את הבית. בריאן קונה את בבילון ופוגש בחור צעיר ומושך שמתחרה איתו על הבחורים במועדון. ג'סטין מרגיש שהוא ובריאן לא מתקדמים בכיוון משותף ולכן הם נפרדים. דרו בויד מהעונה הקודמת חוזר לאמט ובעידודו הוא מחליט לצאת מהארון. בבבילון נערכת אספה למניעת "הצעת חוק 14" שמפלה הומואים ולסביות ושוללת מהם את זכויותיהם, באותו הערב נערך פיגוע במקום, רבים נהרגים ומייקל נפצע קשה. בריאן ההמום רוצה לחזור לג'סטין, הוא אומר לו שהוא אוהב אותו בפעם הראשונה ומציע לו נישואין. לינדזי ומלאני מחליטות לחזור זו אל זו ולעבור לקנדה, שבה נותנים זכויות שוות לגייז. בריאן מתמתן, הוא משנה את אופיו כדי לרצות את ג'סטין. האנטר חוזר לבקר את מייקל בביה"ח ומייקל ובן מאמצים אותו. בריאן וג'סטין עורכים שיחה בעקבותיה הם מחליטים לא להתחתן, ג'סטין מחליט לנסוע לניו יורק שם מובטח לו עתיד מצליח כאמן ובריאן חוזר לאופיו הדומיננטי והלא מתפשר. טד פוגש ביום הולדתו את בלייק מהעונות הקודמות ואמט מוצא חבר. בסיום העונה, בריאן מחליט לפתוח מחדש את בבילון לאחר הפיגוע, והוא רוקד לו לבד כשברקע מתנגן השיר מהפרק הראשון של העונה. (בשל ריבוי הסצנות בפרק, אחת מהסצנות שקוצצו הראתה נער בגילו של ג'סטין בעונה הראשונה משוטט בלילה ליד בבילון, כתזכורת לפגישה הראשונה של ג'סטין עם חיי הלילה של הגייז, בפרק הפותח של הסדרה).

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאן קיני (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי גייל הרולד), איש פרסום מצליח, חכם, כובש ובעל חיי מין עשירים.המוטו של בריאן הוא "בלי תירוצים, בלי התנצלויות, בלי חרטות". בריאן עובד קשה, ועם הזמן פותח חברה מצליחה משלו. בריאן מצטייר כאגואיסט חסר רגישות, אך במהלך הסדרה הצופים מתוודעים לפן נוסף מתחת למעטה הקשיחות ומגלים כי בריאן אינו אנוכי כפי שנדמה ועוזר לחבריו כשהם זקוקים לו. בריאן הוא אחד הרווקים המבוקשים בפיטסבורג. עם הזמן הוא מתאהב בג'סטין טיילור והשניים הופכים לזוג. הזוגיות שלהם פתוחה ושניהם מקיימים יחסים מין עם אחרים, יחד ובנפרד.

ג'סטין טיילור (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי רנדי הריסון) הפרק הראשון של הסדרה מתאר את תהליך הכרותם של ג'סטין, אז בן 17, ובריאן. בפרק זה מאבד ג'סטין את בתוליו עם בריאן וכתוצאה מהמפגש הוא מתאהב בו. ג'סטין עובר תהליך התבגרות במהלך הסדרה, המתארת בתחילה את תהליך יציאתו מהארון, ואחר כך את התפתחות מודעותו הפוליטית ואת חייו המקצועיים. ג'סטין הוא נער יפה תואר וצייר מוכשר ובסיום התיכון (בעונה השנייה) הוא מתקבל למגמת אומנות יוקרתית. דבי, אמו של מייקל, מכנה אותו סאנשיין (sunshine), בשל חייכנותו ואופיו השמח.

מייקל נובוטני (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי האל ספרקס) מייקל הוא "הילד הטוב של הסדרה", ילד של אמא. הוא החבר הכי טוב של בריאן מאז גיל התבגרות, ונראה שהוא מאוהב בבריאן אך מנסה להסתיר את רגשותיו. בתחילת הסדרה בריאן מנצל את אהבתו של מייקל כלפיו, אך בהמשך חברותם מתבררת כהדוקה ומסורה. מייקל אוהב לקרוא חוברות קומיקס, במיוחד את הרפתקאותיו של "קפטן אסטרו". בתחילת הסדרה מייקל משמש כמנהל במרכול בשם Big Q, ובהמשך הוא מגשים את חלומו ופותח חנות קומיקס.

אמט הניקט (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי פיטר פייג') במקור ממיסיסיפי. אמט הוא הטיפוס הראוותני והמצועצע שבחבורה. הוא עובד בשלל מקצועות: זבן בחנות בגדים, כוכב פורנו, עוזר בית עירום, מלצר עירום וכתב בחברת חדשות מקומית. בסופו של דבר אמט פותח עסק מצליח כמתכנן מסיבות. אמט הוא רווק נצחי, ולמרות שהוא מאוד רומנטי וחברותי מערכות היחסים שלו לא אורכות זמן רב.

ת'אודור (טד) שמידט (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי סקוט לוול) הוא רואה חשבון הסובל מדימוי עצמי נמוך, וחבר טוב של מייקל. במהלך העונה הראשונה הוא מאוהב במייקל, אולם בתור "עסקה" עם בריאן, במסיבת יום ההולדת ה-30 של מייקל, הוא מוותר עליו סופית. בשל מראהו הסתמי טד נדחה על ידי גברים רבים בברים בעיר פיטסבורג. טד מנהל מערכת יחסים קצרה עם חברו הטוב אמט ומערכת יחסים לסירוגין עם בלייק, בחור צעיר ונאה.

לינדזי פיטרסון (בגרסה האמריקאית מגולמת על ידי תיאה גיל), שותפתה לחיים של מלאני וחברתו הטובה של בריאן מאז המכללה. בפתח הסדרה לינדזי יולדת בן בהפריה מלאכותית מזרעו של בריאן. כשנולד בנם, גאס, היא עוזבת את משרתה כמורה לאמנות כדי לטפל בו. הוריה של לינדזי מתביישים בעובדה שהיא לסבית ובמערכת ביחסים שלה עם מלאני.

מלאני מרקוס (בגרסה האמריקאית מגולמת על ידי מישל קלוני), שותפתה לחיים של מלאני שעובדת כעורכת דין. מלאני היא אמה הביולוגית של הילדה השנייה שלה ושל לינדזי, ג'ני רבקה, שהופרתה מזרעו של מייקל. מלאני יהודיה, ומתקשה להסתדר עם משפחתה הWASP-ית של לינדזי. לקראת סוף הסדרה היא נפרדת מלינדזי לתקופה ארוכה, אך השתיים חוזרות להיות יחד.

בן ברוקנר (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי רוברט גאנט), נשא HIV שעובד כמורה במכללה וסופר. בן מצטרף לסדרה בעונה השנייה, מתיידד עם מייקל והופך להיות בן הזוג שלו. אמו של מייקל מתנגדת בתחילה לקשר של בן עם בנה משום שהיא חוששת שבן ידביק אותו, אבל כשהיא מבינה שהם אוהבים אחד את השני היא מקבלת את היחסים שלהם. בן הוא אדם אוהב ורחום שמצטייר כמושלם כמעט בשל הגישה החיובית שלו לחיים. הוא מתעניין בבודהיזם, שומר על תזונה נכונה, מתעמל, לא מעשן וכמעט שלא נוגע במשקאות חריפים.

דבי נובוטני (בגרסה האמריקאית מגולמת על ידי שרון גלס) היא אמו של מייקל. חברת PFLAG (הורים, משפחות וחברים של הומואים ולסביות) פעילה במיוחד. היא מאוד גאה בעובדה שבנה הומו ומביכה אותו לעיתים קרובות. דבי מתייחסת לכל הבנים בחבורה כאילו הם היו הבנים שלה, במיוחד לג'סטין שעבר לגור בביתה לאחר שהוא ברח מהבית. היא עובדת כמלצרית במסעדה "Liberty Diner" שנמצאת ב-Liberty avenue, ובבית היא מטפלת באחיה החולה, ויק.

ויק גראסי (בגרסה האמריקאית מגולם על ידי ג'ק ווטרהול), אחיה חולה האיידס של דבי. בעבר הוא עבד כשף ובעונה הרביעית החל לעבוד במסעדה של אחותו כדי לעזור לשלם את החשבונות. לאחר מכן הוא עובד כטבח בשירותי הקייטרינג בעסק של אמט לתכנון אירועים. בעונה הרביעית הוא מתאהב ברודני לאחר שנים רבות שלא היה במערכת יחסים והם עוברים לגור ביחד. זמן קצר לאחר מכן הוא נפטר מסיבוכים של איידס.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דפני צ'נדרס (מקיילה סמית') החברה הכי טובה של ג'סטין מאז התיכון ולאורך הסדרה, וההטרוסקסואלית הראשונה בפניה יצא מהארון. חביבה על בריאן במיוחד משום שהם חולקים את אותה השקפת עולם, לפיה נישואין מיותרים בשל היותם "קשר מיותר", לטענתם.

ג'ניפר טיילור (שרי מילר) אמו של ג'סטין שעובדת כמתווכת דירות. היא מקבלת את העובדה שבנה הומו בעזרת תמיכתה של דבי ובעידודה היא מצטרפת לארגון PFLAG. היא מתגרשת מקרייג, אביו של ג'סטין, לאחר ריבים שהיו להם כתוצאה מהיציאה מהארון של בנם (למרות שטענה בפני ג'סטין כי הבעיות החלו ביניהם הרבה לפני היציאה מהארון שלו).

קרייג טיילור (ג'ון פוריי) אביו ההומופוב של ג'סטין. בעל עסק לאלקטרוינה. הוא מסרב לקבל את עובדת היותו של בנו הומוסקסואל ובשל כך נוצרים חיכוכים רבים בין השניים. בעקבות אינספור מריבות בינו ובין ג'ניפר, השניים מתגרשים. קרייג תמך בפומבי ואף תרם כספים לקידום התיקון ה-14 לחוקה על מנת למנוע זכויות מלהט"ב.

בלייק ווזאקי (דין ארמסטרונג) היה מכור לקריסטל כשפגש את טד לראשונה במועדון בבילון. מערכת היחסים שלהם נגמרת לאחר שבלייק בורח ממרכז הגמילה. בלייק חוזר בעונה השלישית כיועץ במרכז לגמילה מסמים שעוזר לטד להשתקם, לאחר שבאותה עת הוא התמכר בעצמו לסמים. השניים הופכים לזוג בעונה האחרונה של הסדרה.

ד"ר דייוויד קמרון (כריס פוטר) (עונה 1) החבר לשעבר של מייקל. דייוויד היה הכירופרקט של מייקל ומערכת היחסים שלהם התפתחה במהירות. בתוך מספר חודשים הם עברו לגור ביחד ומייקל הכיר את בנו של דייוויד.

קארל הורבט (פיטר מקניל) (עונות 2–5) החבר של דבי. קארל הוא שוטר שפגש את דבי בזמן שחקר מקרה רצח של נער הומו ליד המסעדה שלה. בתחילה הוא היה קצת הומופוב אך דבי לימדה אותו לקבל הומוסקסואליות. הוא מציע לדבי נישואין והיא מסכימה, אך לאחר מכן מחליטה לא להינשא לו כל עוד בנה לא יכול להינשא לבן זוגו באופן חוקי והם מחליטים לחיות כזוג לא נשוי.

איתן גולד (פבריציו פיליפו) (עונות 2–3) סטודנט למוזיקה שניחן בכישרון נגינה בכינור וכבש בקסמו את ג'סטין. ג'סטין שהרגיש זנוח על ידי בריאן הלך אחרי איתן. מערכת היחסים שלהם נגמרה כשאיתן בגד בג'סטין, וג'סטין החליט לחזור לבריאן.

ג'יימס "האנטר" מונטגומרי (האריס אלן) (עונות 3–5) נער שברח מהבית, עובד בזנות ונשא HIV. פגש את מייקל ואת בן כשישן מחוץ לדלת ביתם. אמו הייתה מתעללת בו ועודדה אותו לעבוד בזנות. בן מרחם עליו ומטפל בו, ולבסוף הוא ומייקל מחליטים לאמץ אותו כבנם. בתחילה הוא נדלק על בריאן ואחר כך מתאהב בבחורה.

כריס הובס (אלק מק'לור) (עונות 1–2 ו-4) תלמיד תיכון מבית הספר של ג'סטין. בתחילה מתרחשת סצנה מינית בין השניים, אולם מתברר כי הובס הוא הומופוב אשר מתנכל לג'סטין על בסיס קבוע (במסדרונות בית הספר, בכיתה). בפרק מספר 22 של העונה הראשונה, החותם את העונה, כאשר ג'סטין רוקד עם בריאן בנשף הסיום, היה הדבר לצנינים בעיני הובס, שמחליט לנקום על המעשה, ולאחר הנשף חובט בג'סטין בראש עם אלת בייסבול. בהמשך, בעונה הרביעית, ג'סטין משיב לו נקמה כאשר הוא מפחיד אותו בעזרת אקדח אותו הוא תוחב לפיו של הובס ומכריח אותו להתנצל ולהתחנן על חייו.

לידה (ננסי אן סאקוביץ') (עונה 2) לידה (שם משפחתה מעולם לא צוין) היא האקסית המיתולוגית של מלאני אשר מגיעה לבקר לקראת מצעד הגאווה ואף נשארת על מנת לעזור בשיפוצי הבית. לינדזי לא מרגישה בנוח עם הסידור והדבר יוצר מתחים בין לינדזי למלאני, מתחים אותם לידה פותרת, לכאורה, באמצעות שכנוע של הזוג לפתוח את מערכת היחסים שלהן.

סינתי'ה (סטפני מור) העוזרת האישית של בריאן. מתפטרת מ-"ונגארד" על מנת להצטרף לחברת "קינטיק" שפותח בריאן. היא היחידה, לכאורה, שמצליחה להתמודד עם בריאן ברמה שלו, לשיטת כותבי התוכנית - ללא חרטות, ללא התנצלות.

דרו בויד (מאט בטליה) (עונות 4–5) שחקן בייסבול אשר אמט מתכנן את יום נישואין. תוך כדי, השניים מפתחים מערכת יחסים שבה מנסה דרו לשכנע את עצמו שהוא לא הומו, אלא רק שוכב עם גברים, אולם לאחר זמן מה דרו מודה בפני אמט על אהבתו אליו, ולאחר מכן אף יוצא מהארון בפומבי. לאחר מערכת יחסים קצרה אמט מבין שדרו בשלבים ראשוניים של יציאה מהארון וצריך לחוות חוויות מסוימות, עד שיוכל להתבגר, לראות עיניו. כותבי הסדרה התמודדו, דרך דמותו של דרו בויד, בהתמודדותם של סלבריטאים עם יציאה מהארון וכמו כן עם מקרי קיצון שבהם נתפסים ידוענים בשעת מעשה ומתמודדים עם איומים על אאוטינג בניגוד לרצונם.

ג'ורג' שיקל (ברוס גריי) (עונות 2–3) ג'ורג' הוא מיליארדר או מולטי-מיליונר, לא ברור, המחזיק בבעלותו מפעל לייצור חמוצים ("שיקל'ס פיקלס" - החמוצים של שיקל). הוא אחד ממעריציו של אמט בהיותו שחקן פורנו, אשר מזמין אותו לביתו בתחילה במטרה לשכור את שירותי הליווי שחשב שאמט מציע. לאחר שהוא מבין שאמט אינו מגיש שירותים כאלה, הוא מתנצל בפניו ובין השניים נרקמת מערכת יחסים רצינית רצופת עליות ומורדות. בין היתר, ג'ורג' הוא זה שמציל את יום חתונתן של לינדזי ומלאני, כאשר הוא מעמיד לרשותן את אולם הנשפים בביתו. במהלך טיסה לחו"ל עם אמט, השניים מקיימים יחסי מין בתא השירותים של המטוס, במהלכם מקבל ג'ורג' התקף לב ומת. על סצנה זו אמר פיטר פייג' (אמט) בפרק הסיום של הסדרה (לאחר הפרק האחרון) כי "הסצנה הכי טובה שעשיתי הייתה כאשר אמט וג'ורג' קיימו יחסי מין במטוס. כי זו סצנה שהתחילה בשובבות, המשיכה בהומור, פנתה לכיוון הלם והסתיימה באופן טראגי ביותר".

טרייסי (לינדזי קונל) (עונות 1–3) טרייסי (שם המשפחה אינו מוזכר) היא ידידתו של מייקל מה"ביג קיו" בו עבד אשר הייתה מאוהבת בו. לאחר שחשבה שהם מפתחים מערכת של דייטים, היא התבדתה במסיבת יום ההולדת של מייקל בעונה הראשונה, כאשר בריאן חשף בפניה את נטיותיו המיניות של מייקל. טרייסי הופיעה כאורחת בעונה השלישית, בה גילמה את מנהלת ה"ביג קיו" (ככל הנראה קודמה) אשר מראיינת את טד לקבלת עבודה.

לורטה פיי (רוזי אודונול) (עונה 5) המחליפה של דבי לאחר שזו מתפטרת מעבודתה כמלצרית בדיינר. לורטה היא אישה מוכה אשר בעלה תפס אותה מתנשקת עם אישה אחרת ולאחר שהכה אותה, ברחה ממנו. בתחילה היא נראית שלומיאלית, איטית, אך נחושה, ולאחר שדבי מקבלת אותה לעבודה, היא מלמדת אותה בזריזות את אופי העבודה וההתנהלות מול לקוחות עד שבמהרה היא מצליחה לעמוד בכך. לורטה מתאהבת בדבי ולאחר שהאחרונה אינה משיבה לה אהבה מהיותה הטרוסקסואלית, היא מחליטה לעזוב את הדיינר ואת העיר.

השפעה תרבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה האמריקאית של "הכי גאים שיש" הגיעה במהרה לראש טבלת הרייטינג של רשת Showtime. השיווק הראשוני של הסדרה היה מכוון תחילה להומואים (וגם ללסביות), אבל גם נשים הטרוסקסואליות רבות צפו בסדרה.

שפע סצנות חדשניות ונועזות הופיעו ב"הכי גאים שיש". החל בפרק הראשון שהכיל סצנות סקס בין שני גברים שהיו מהמפורשות ונועזות ביותר שנראו אי פעם בטלוויזיה האמריקאית (הכוללות אוננות הדדית, מין אנאלי ורימינג). למרות התיאור הכן של השימוש בסמים והסקס המזדמן בין מבלים במועדונים הסדרה מעולם לא עוררה מהומה או ביקורת חריפה בקרב קהל שמרני.

בעונות הראשונות נמנעו רוב השחקנים מלפרסם את הנטייה המינית שלהם, לדבריהם כדי לא לגרוע מאפיונן של הדמויות בסדרה. מאז הצהירו רנדי הריסון (ג'סטין), רוברט גאנט (בן), פיטר פייג' (אמט) וג'ק ווטרהול (ויק) - שהם הומואים, תיאה גיל (לינדזי) הצהירה שהיא ביסקסואלית ושאר משתתפי הסדרה הודיעו שהם סטרייטים (גייל הרולד-בריאן, מישל קלוני- מלאני והאל ספרקס- מייקל).

הנושאים השנויים במחלוקת שהועלו בסדרה היו: יציאה מהארון, נישואים חד מיניים, שימוש בסמים להנאה או שימוש לרעה (קוקאין, אקסטזי, סם האונס, מריחואנה ועוד), הפליה במקום העבודה על רקע נטייה מינית, אימוץ על ידי בני זוג חד מיניים, הפריה מלאכותית, אלימות פיזית כנגד גייז, סקס מוגן, מחלת ה-HIV, עיסוק בזנות בגיל צעיר, גייז בעולם הנצרות, תעשיית הפורנו באינטרנט ו- bug-chasers (אנשים בריאים שרוצים להידבק בכוונה בנגיף ה-HIV).

בשנת 2002, מארק הול, נער קנדי הומוסקסואל פנה לבית המשפט ותבע את בית הספר הקתולי שבו למד, במטרה שבית הספר יאשר לו להביא את בן זוגו לנשף הסיום. לאחר משפט ארוך ומתוקשר בית המשפט אישר לו להביא את בן זוגו לנשף. מאוחר יותר טען הול שהצפייה בסדרה "הכי גאים שיש" היא זו שנתנה לו את האומץ להילחם על זכויותיו. בפרק הסיום של העונה הראשונה בסדרה נראה ג'סטין מתמודד עם יחסם של חבריו ללימודים בנוגע להבאת בן זוגו לנשף הסיום. כאמור, הפרק הזה הוא שדרבן את הול ללחום למען זכויותיו. בסיום העונה השנייה הוזמן הול לגלם דמות אורחת בסדרה. שנתיים מאוחר יותר יצא לאקרנים סרט בנושא (מלכת הנשף: סיפורו של מארק הול).

אתרי צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה התרחשה בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה. פיטסבורג נבחרה כמקבילה הדומה לאתר ההתרחשות של הגרסה הבריטית בעיר מנצ'סטר. למרות זאת, מכיוון שבפיטסבורג אין קהילה גדולה של גייז כמו בניו יורק או סן פרנסיסקו, כמעט כל הסצנות שהתרחשו באזור " Liberty Avenue" צולמו באזור בו חיה קהילה גדולה של גייז בשכונה שנקראת " Church and Wellesley" בטורונטו שבקנדה. למעשה, אף לא צילום אחד של שדרת ה-" Liberty Avenue" האמיתית הופיע בסדרה. טורונטו נבחרה כאזור צילום הסדרה בשל עלויות הצילום הנמוכות והבסיס הבוגר והבשל של תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בה.

וודיז' (Woody's), הבר המרכזי בסדרה, הוא שמו של בר מקומי בטורונטו שהחזית החיצונית שלו צולמה בשינויים קלים.

הביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת ה-DVD של הגרסה הבריטית

מבחינות רבות, הגרסה האמריקאית הייתה חלוצית בהרבה תחומים חברתיים. לכן, רבים מהקהילה (מבקרי טלוויזיה וצופים) טענו שעל הסדרה מוטלת אחריות חברתית. טענה זו היא אולי הסיבה העיקרית לחשש מתיאור הבעיות איתן התמודדו הומואים ולסביות, והסטריאוטיפים שהוצגו בסדרה.

המבקרים חשו שבסדרה מוצגים אורח חיים לא מציאותי של חברי הקהילה. מפיקי הסדרה חששו בתיחלה מהביקורות ולכן פרסמו הצהרה שהופיעה בסוף כל פרק ובכלי התקשורת בה נכתב שהסדרה לא מתכוונת להכליל או לייצג את הקהילה כולה ("הסדרה הכי גאים שיש היא חגיגה של החיים והתשוקות של קבוצת גייז והיא לא נועדה לשקף את כל האוכלוסייה הגאה"). למרות זאת, גייז רבים בתקשורת טענו שהסדרה תעצב את דעתם של רבים מן הצופים על הקהילה.

אחרים טענו שלמרות שהתיאור של שימוש בסמים וסקס הוא ריאליסטי, אסור לכבס את הכביסה המלוכלכת לעיני כל, תיאור שאינו מועיל לחברי הקהילה שמבקשים הגנה על זכויות האזרח במיוחד בעת שהמיעוט נאבק על זכויות אזרח לקהילה.

היו בקהילה ששיבחו את הסדרה על העדר הטאבו היבטים שונים בחייהם בין אם הם ריאליסטים או רומנטיים. רבים מהצופים ראו את הסדרה באור חיובי בשל החשיפה של הקהילה הגאה אל המדיה.

הסדרה גם "הואשמה" בהיותה חיקוי חלש של הסדרה הבריטית ("Queer as Folk UK"). היו שטענו שהגרסה האמריקאית מדגישה סצנות סקס ועירום כדי להעלות את הרייטינג, בהשוואה לסדרה הבריטית שגם היא תיארה פעילות מינית אך השקיעה יותר בדיאלוגים. בניגוד לסדרה הבריטית הכותבים האמריקאים יצאו מגדרם כדי לתאר את בריאן וג'סטין כמאהבים בעלי מערכת יחסים ממושכת שמחזיקה מעמד למרות הכול, כנראה כדי לסתור את הביקורת על מערכות היחסים הקצרות שמנהלים ההומואים.

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת ה-DVD של העונה הראשונה

כל פרקי הסדרה יצאו ב-DVD. פרקי העונה הראשונה יצאו ב-2001, ולהם 22 פרקים ו-6 דיסקים. ב-DVD נכללים קטעים שנחתכו בהצגת האל ספרקס, קטעים מאחורי הקלעים; ביוגרפיה, ראיונות ופרופיל של הדמויות, גלריית תמונות, סיכומים והצצה לפרקי העונה שאחרי.

ב-DVD של העונה השנייה שיצא ב-2002 ניתן למצוא 20 פרקים ב-6 דיסקים, הכוללים בתוכם תיאור של יום בחיי השחקנים, המועדון "בבילון", פספוסים, חוברת הקומיקס Rage והכנתה, גלריית תמונות והצצה לעונה השלישית.

ל-DVD של העונה השלישית שיצא ב-2003 היו 14 פרקים שנכללו ב-5 דיסקים, וכך גם ל-DVD של העונה הרביעית שיצא ב-2004.

ה-DVD של העונה החמישית והאחרונה שיצא ב-2005, מכיל 13 פרקים ב-5 דיסקים וכולל בתוכו ספיישל מיוחד בשם "אומרים שלום", הקליפ "Shine", גלריית תמונות של רוזי אודונל, פספוסים, סצנות שנחתכו והודעה מחברי הקאסט.

DVD נוסף של כלל הסדרה יצא ב-20 בנובמבר 2007 וכלל בתוכו 83 פרקים ב-28 דיסקים.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה יצאו שישה פסקולים.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-2007 יצאו לאור ארבעה ספרים שנכתבו בהשראת הסדרה:

  • הכי גאים שיש: הספר מאת פול רודיטיס. הספר מכיל מאות תמונות צבעוניות, מדריך פרקים, הצצה לעונה השלישית, ראיונות עם צוות השחקנים, המפיקים והתסריטאים, שאלות טריוויה וציטוטים. 192 עמודים, 2003.
  • כל תשע שניות: הכי גאים שיש מאת ג'וזף ברוקטון. הספר מבוסס על הסדרה ומתאר פלשבק לשנת 1989, בתקופה בה בריאן ומייקל היו חברים בתיכון והתמודדו עם בריונים, אהבות נסתרות והמשיכה המינית שלהם. הספר נכתב בזיקה לסדרה האמריקאית וכותבי הסדרה לא היו שותפים בהכנתו. 273 עמודים, 2003.
  • לעולם לא נפרדים: הכי גאים שיש מאת קווין ברוקטון. הספר מתאר פלשבק לתקופה שאחרי התיכון, בה מייקל מגלה שדודו ויק חולה באיידס והאופן בו המשפחה מתמודדת יחד עם המחלה. בריאן מתחיל להתעניין בתחום הפרסום ופוגש בלינדזי, אמנית צעירה שמתמחה באותה חברה. אמט, חברו של מייקל מהמועדון בבילון הופך מידיד לחבר. בנוסף, בריאן ומייקל נאלצים להתמודד עם העובדה שבפעם הראשונה מאז ילדותם הם לא נמצאים יחד. גם ספר זה לא נכתב על ידי כותבי הסדרה. 272 עמודים, 2003.
  • תמיד היה, תמיד יהיה: הכי גאים שיש מאת קווין ברוקטון. הספר מתאר פלשבאק לתקופה שאחרי הקולג', בה בריאן מנסה לבסס את מעמדו בחברת פרסום, מייקל תוהה באיזו קריירה יבחר, אמט מגיע מלוס אנג'לס לחגוג, לינדזי נאבקת בתור אמנית צעירה ודבי מטפלת באחיה החולה ויק. 278 עמודים, 2004.

פרסים ועיטורי שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. פרס הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה - סדרת הדרמה היוצאת מן הכלל.
  2. Third Prize - פרס נושאים משפיעים על הציבור.
  1. DGC Craft Award - פרס סדרת דרמה יוצאת מן הכלל.
  2. DGC Craft Award - פרס עריכת המוזיקה הטובה ביותר בטלוויזיה.
  3. פרס הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה - מועמדות לפרס סדרת הדרמה היוצאת מן הכלל.
  4. ACTRA Toronto Awards - מועמדות למשחק יוצא מן הכלל לשחקנית- תיאה גיל (לינדזי).
  1. Prism Award - פרס העלילה הטובה ביותר בסדרה דרמה בטלוויזיה.
  2. BMI Cable Award - פרס המוזיקה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה.
  3. Prism Award - מועמדות לפרס משחק בסדרת דרמה בטלוויזיה- סקוט לוול (טד).

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית, שתי הסדרות נקראות Queer as Folk, אולם השם בעברית לסדרה הבריטית כששודרה בישראל היה קוויר בעיר בעוד הסדרה האמריקאית נקראה הכי גאים שיש

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]