הלבוי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלבוי
Hellboy
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הלבוי (קומיקס) מאת מייק מיגנולה
בימוי גיירמו דל טורו
הופק בידי לורנס גורדון
מייק ריצ'רדסון
לויד לוין
תסריט גיירמו דל טורו
פיטר בריגס
עריכה פיטר אמונדסון
שחקנים ראשיים רון פרלמן
רופרט אוואנס
ג'ון הרט
סלמה בלייר
ג'פרי טמבור
מדבבים דייוויד הייד פירס (Abe Sapien) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרקו בלטראמי
צילום גיירמו נבארו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Revolution Studios
Lawrence Gordon Productions
Dark Horse Entertainment
חברה מפיצה סרטי קולומביה
סרטי סוני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 במרץ 2004
משך הקרנה 122 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מדע בדיוני ופנטזיה
תקציב 66 מיליון דולר
הכנסות 99.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו hellboy
סרט הבא הלבוי 2
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלבויאנגלית: Hellboy) הוא סרט גיבורי על אמריקאי משנת 2004 המבוסס על חוברות הקומיקס הלבוי וקשת הסיפור "Hellboy: Seed of Destruction" מבית Dark Horse Comics. את הסרט ביים גיירמו דל טורו ומככבים בו רון פרלמן, ג'ון הרט וסלמה בלייר בתפקידים הראשיים. עלילת הסרט מביאה את סיפורו של שדון שהפך לגיבור על העובד בחשאי עבור הלשכה להגנה ומחקרים פאראנורמליים.

הסרט זכה להצלחה מסחרית וזכה לביקורות חיוביות ולסרט המשך, הלבוי 2: הצבא המוזהב שיצא לאקרנים ביולי 2008.

הסרט היה מועמד לחמישה פרסי סטורן וזכה בפרס סאטורן לאיפור הטוב ביותר. ב-2007 אתר Rotten Tomatoes דירג את הסרט בתור סרט הקומיקס ה-13 הטוב ביותר. ב-2008 מגזין אמפייר דירג את הסרט בתור הסרט ה-11 מ-20 סרטי הקומיקס הגדולים ביותר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1944. המיסטיקאי הרוסי גרגורי רספוטין מסייע לנאצים לבנות שער בין-ממדי על חופי סקוטלנד במטרה לשחרר מפלצות הנקראות אוגדרו-ג'האד הכלואות במרחב החלל, זאת על מנת שיעזרו לנאצים במלחמתם בבעלות הברית. רספוטין נעזר בעוזרת שלו אילזה פון הופשטיין ואוברשטורמבאנפיהרר רופרכט קרונן, חבר באגודת תולה ומתנקש בכיר בשירות אדולף היטלר.

בינתיים, אנשי יחידת חיילים מטעם בעלות הברית מנסה להשמיד את השער, בעודם מונחים על ידי טרבור ברום הצעיר. הם מצליחים להרוג את כל הגרמנים ולהשמיד את השער בזמן שרספוטין, קרונן ופון הופשטיין נמלטים. היחידה מגלה שדון קטן עם יד ימין עשויה אבן שנגעה בשער, הם מכנים אותו "הלבוי" וברום מאמץ אותו.

60 שנה לאחר מכן, סוכן ה-FBI ג'ון מאיירס נשלח לבקשתו של פרופסור טרבור ברום על מנת לשרת בלשכה להגנה ומחקרים פאראנורמליים על מנת לפגוש את הלבוי וידידו ההומנואיד האמפיבי אייב סאפיין. הוא מגלה כי חברה נוספת בשם ליז שרמן, אשפזה את עצמה במוסד פסיכיאטרי כדי להגן על אחרים מפניה בשל יכולותיה לשגר אש מידיה. חרף ביקורים של הלבוי היא נחושה בדעתה שלא להשתחרר.

קרונן והופשטיין מגייסים את רספוטין במולדובה והשלושה משחררים לעולם את השד סמאל. רספוטין מבקר את ליז בשנתה ומשפעל את כוחותיה וכמעט שמשמיד בכך את בית החולים. מאיירס משכנע אותה לשוב ללשכה.

הלבוי יוצא להיאבק בסמאל שזורע הרס במרכז העיר ומגלה שבכל פעם שהוא הורג אותו סיגל נולד מחדש ומכפיל את עצמו. הלבוי, אייב וכמה סוכנים פדרליים יורדים בתעלות הביוב כדי להשמיד את הביצים שמהם נולד סמאל מחדש, שם הוא נתקל בקרונן שפע את אייב והרג את כל סוכני ה-FBI. גופו של קרונן מורכב מחלקים מתכתיים כחלק מניסיונו להישאר בן אלמוות ובלתי מובס. כשהלבוי מתקרב אליו הוא מרדים את עצמו וגופו מובא אל הלשכה. מנהל ה-FBI טום מאנינג מתעצבן מהתנהגותו של הלבוי בעוד מאיירס לוקח את ליז לשתות איתו קפה. הלבוי שמקנא בהם עוקב אחריהם בחשאי בעודו יוצא מהלשכה והוא בלתי חמוש.

קרונן מתעורר בעוד רספוטין מופיע בלשכה ומתעמת עם פרופסור ברום. הוא מראה לו הצצה לעתיד טוב הלבוי נראה כמי שיביא להשמדת העולם או-אז קרונן דוקר את ברום בצווארו והורג אותו כשברור לופת בחוזקה את תפילת המחרוזת שלו.

מאנינג משתלט על הלשכה ומוצא את המאוזוליאום של רספוטין בבית קברות ישן מחוץ למוסקבה, רוסיה. צוות בפיקוד מאנינג והלבוי נכנסים למקום אך מתפצלים עד מהרה. מאנינג והלבוי מוצאים את מאורתו של קרונן ומביסים אותו. הלבוי מתאחד שוב עם ליז ומאיירס בקן החדש של סמאל אך היצור מתגבר עליהם. ליז משתמשת ביכולות שיגור באש שלה על מנת להבעיר את סמאל והביצים שלו. שלושתם מאבדים את הכרתם ונלכדים על ידי רספוטין והופשטיין. רספוטין שואב את נשמתה של ליז ומורה להלבוי לשחרר את שדי אוגדרו-ג'האד בתמורה לנשמתה. הלבוי מעיר את כוחו האמיתי כאנונג און ראמה וגורם בכך לקרניים שעל ראשו לגדול מחדש בעודו משחרר את השדים. מאיירס משתחרר מכבליו ומכניע את האפשריים. הוא מזכיר להלבוי שהוא יכול לשנות את גורלו, ובעודו נזכר למה הפך חרף ייעודו, הוא שובר את קרניו ומכניע את השדים ואת רספוטין עם אחת מקרניו.

גופו של רספוטין נדבק מאחד השדים שהורג אותו ואת האפשריים, כשלבסוף הלבוי הורג את השד באמצעות רימון יד. הוא לוחש משהו באוזנה של ליז והיא מתעוררת. כשהיא שואלת איך חזרה אליה נשמתה הלבוי עונה לה שהוא איים לעבור לצד השני ולתבוע אותה חזרה והשניים מתנשקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיווק והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבכורה העולמית של הסרט נערכה בתיאטרון מאן ווילג' בווסטווד, לוס אנג'לס שבקליפורניה ב-30 במרץ 2004. יוצר הלבוי, מייק מיגנולה, אמר שהוא מרוצה מאוד מסרטי הלבוי.

הסרט הוקרן בהקרנות מסחריות החל מה-2 באפריל 2004 ולהרוויח 23.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו. הסרט הרוויח בסיכום הכולל 59.7 מיליון דולרים בצפון אמריקה ו-39.7 מיליון דולרים ברחבי העולם והגיע להכנסה כוללת של 99.4 מיליון דולר כנגד תקציב של 66 מיליון דולר בלבד.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2008 יצא לאקרנים סרט ההמשך הלבוי 2.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הלבוי בוויקישיתוף