הלן ארוויילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלן ארוויילר
Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ
לידה 29 באוגוסט 1926 (בת 97)
אתונה, יוון
שם לידה Hélène Glykatzi עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי היסטוריה
עיסוק היסטוריונית
מקום לימודים
מוסדות אקול פראטיק דה אוטז אטיד
תלמידי דוקטורט Jean-Pierre Arrignon, Gérard Dédéyan, Marie-José Mondzain, Boško Bojović, Isabelle Brousselle, Marina Loukaki, Joëlle Beaucamp, Georges Tate, Jean-Claude Cheynet, Michel Kaplan, Gisèle Hadji-Minaglou, Sophia Mergialē-Sacha עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מסדר האמנויות והספרות, מסדר הדקלים של האקדמאים, לגיון הכבוד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלן ארוויילריוונית: Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ; נולדה ב-29 באוגוסט 1926) היא היסטוריונית יוונייה. מחקריה האקדמיים מתמקדים בעיקר בביזנטיון. בשנת 2008 נבחרה ארווילר על ידי הטלוויזיה היוונית לאחת מ-100 היווניות המשפיעות ביותר בכל הזמנים.

ארוויילר חברה במסדר האמנויות והספרות, האקדמיה הבריטית, מסדר הדקלים של האקדמאים, לגיון הכבוד. היא גם שגרירת רצון טוב של יוניסף ביוון. בנוסף על כך, אורווילר קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת לונדון ואוניברסיטת בלגרד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארוויילר נולדה באתונה בשנת 1926 למשפחת פליטים מאסיה הקטנה. באתונה סיימה את לימודיה התיכוניים ושם למדה גם את התואר הראשון בהיסטוריה ובארכאולוגיה. בשנת 1953 עברה לפריז על מנת להמשיך בלימודיה באקול פראטיק דה אוטז אטיד,שם קיבלה את הדוקטורט שלה בהיסטוריה ובלימודים קלאסיים. בשנת 1955 החלה לעבוד כחוקרת במרכז הלאומי למחקר מדעי בשנת 1964 החלה לנהל את המכון. בנובמבר 1958 נישאה ארוויילר לקצין צבא צרפתי. בשנת 1966, סיימה את הדוקטורט השני שלה בפילולוגיה ובשנת 1967 החלה לעבד כפרופסורית בסורבון. במהלך שנות ה-70 הייתה ארווילר ממנהלות הסורבון, ולמעשה הייתה האישה הראשונה שהחזיקה בתפקידים אלו. מפברואר 1989 עד אוגוסט 1991 היא הייתה נשיאת מרכז ז'ורז' פומפידו. לאור פועלה, היא זכתה באות לגיון הכבוד מהנשיא פרנסואה מיטראן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הלן ארוויילר בוויקישיתוף