הלנה כריסטנסן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלנה כריסטנסן
הלנה כריסטנסן

הלנה כריסטנסןדנית: Helena Christensen; נולדה ב-25 בדצמבר 1968) היא דוגמנית וצלמת דנית, בעברה הייתה מלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט ומעצבת אופנה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטנסן נולדה בקופנהגן, דנמרק; אביה דני ואמה פרואנית. [1] כריסטנסן זכתה בתחרות מיס דנמרק ב-1987 וייצגה את דנמרק בתחרות מיס תבל ב-1988. היא עזבה את ביתה מעט אחרי כן לפריז, על מנת לפתח את קריירת הדוגמנות שלה. [2]

כריסטנסן הופיעה על שערי מגזינים רבים ובפרסומות אופנה רבות בשנות התשעים. היא דגמנה לקטלוג של ויקטוריה'ס סיקרט והופיעה בפרסומות הטלוויזיה שלהם כאחת מהמלאכיות, לצדן של טיירה בנקס, קארן מולדר, דניאלה פשטובה, רבקה רומיין וסטפני סימור. היא גם הייתה הפרזנטורית של רבלון קוסמטיקס.

ב-1991 היא כיכבה בוידאו קליפ לשיר "Wicked Game" של כריס אייסק. [3]

הווידאו הוצג אחרי כן בתחרות ה"קליפי הווידאו הסקסיים ביותר בכל הזמנים" של רשת ה-MTV ונבחר למקום רביעי ב"50 רגעי הווידאו הסקסיים ביותר" של רשת VH1 ונבחר למקום 13 בתחרות "100 הווידאו הגדולים ביותר" של VH1.

כריסטנסן חתומה בסוכנויות הדוגמנות "Independent Models" בלונדון, בסוכנות "1/One Management" בעיר ניו יורק ובסוכנות "2pm Model Management" בקופנהגן.[3]

עסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבעלותה של כריסטנסן חנות עתיקות במנהטן. [4]והיא מוכרת כמה מבגדיה בחנות של אמה בכריסטיאנסהאוון.

כריסטנסן הייתה מייסדת-שותפה של מגזין "Nylon" והייתה עורכת הקריאיטיב הראשונה שלו ביחד עם היזם האמריקני מיכאל "מיק" ניומן. היא גם השיקה קולקציית בגדים משלה בשם "Christensen & Sigersen", ביחד עם ידידה מזה שנים רבות לייף סיירסן. לשניים היה בעבר בוטיק ניו יורק. [5]

כריסטנסן היא גם צלמת, ותמונותיה הופיעו על מגזינים כמו "מארי קלייר" ו"Elle".[3] תערוכת צילומיה, "A Quiet Story" אותה אצר ג'ים קוק, הציגה לראשונה ברוטרדם ב-2006.

כריסטנסן שהתה באירלנד כדי להשיק את תצוגת האופנה השנייה המיועדת לפרסומת למלחמה בסרטן השד שבה נמכרו עיצובי חולצות טי בלעדיים על מנת לגייס מיליונים למאבק בסרטן השד (מבצע של איגוד הסרטן האירי) ושל "Europa Donna Ireland" כדי לסייע לנשים צעירות שלקו בכך.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכריסטנסן יש ילד אחד, מינגוס לוסיאן רדוס (נולד ב-13 באוקטובר 1999), [6] עם השחקן נורמן רידוס. בעודה מנהלת קריירות בצילום ובעיצוב אופנה, כריסטנסן נותרת אמא פעילה למינגוס. "הוא כל מה שחשוב", היא אומרת. "הוא החבר הטוב ביותר שלי."

רדוס וכריסטנסן נפרדו ב-2003. היא חיה בעבר עם מייקל האצ'נס, הסולן של INXS לסירוגין במשך ארבע שנים בראשית שנות ה-90.

כריסטנסן מתגוררת במנהטן ולה דירות בקופנהגן ומונקו. [7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]