המארוולס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המארוולס
The Marvels
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על קפטן מארוול, מיס מארוול, מוניקה רמבו
בימוי ניקה דקוסטה
הופק בידי קווין פייגי
תסריט מייגן מקדונל
שחקנים ראשיים ברי לארסון, אימן ולאני, טיונה פאריס
מוזיקה Laura Karpman עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שון בוביט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מארוול
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 10 בנובמבר 2023
ישראלישראל 16 בנובמבר 2023
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם מבחינה כרונולוגית (MCU):
"שומרי הגלקסיה: חלק 3"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"קפטן מארוול", "מיס מארוול", "וונדה-ויז'ן, "פלישה סודית"
סרט הבא מבחינה כרונולוגית (MCU):
"דדפול 3"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המארוולסאנגלית: The Marvels) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי המבוסס על דמויותיהם של קרול דנברס/קפטן מארוול, קמאלה קאן/גברת מארוול ומוניקה רמבו מאת רוי תומאס, רוג'ר סטרן וג'י וילו וילסון. הסרט מופק על ידי אולפני מארוול ומופץ על ידי חברת וולט דיסני, ומהווה סרט המשך לסרט קפטן מארוול ולסדרה גברת מארוול וחלק מהיקום הקולנועי של מארוול. את הסרט ביימה ניה דאקוסטה עם תסריט מאת מייגן מקדוואל, ומככבות בו ברי לארסון, טיונה פאריס ואימאן ולאני בדמויותיהן של קרול דנברס, מוניקה רמבו וקמאלה קאן, לצדם של סמואל ל. ג'קסון, זואי אשטון, ופארק סאו-ג'ון.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-10 בנובמבר 2023, כחלק מהשלב החמישי של היקום הקולנועי של מארוול.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרול דנברס מונעת ומשמידה את השפעתה של המודיעין העליון הבנוי מבינה מלאכותית, דבר המוביל למלחמת אזרחים של גזע החייזרים "קרי" ולחורבן כוכב הלכת "האלה". תוצאות ההתקפה גורמות לכוכב לאבד את משאבי הטבע.

דאר-בן, מנהיגה חדשה של גזע הקרי, מוצאת צמיד קוונטי, ולנערה הצעירה, קמלה קאן, יש את אותו צמיד המשלים אותו, ורותמת כוח כדי לקרוע נקודת קפיצה בחלל לכוכב הלכת האלה.

בינתיים, ניק פיורי, המתגורר כעת בתחנת החלל ".S.A.B.E.R", המארחת שיחת הסכם שלום בין הגזעים קרי לסקרולים. מוניקה רמבו חוקרת את נקודת הקפיצה ליד תחנת החלל, בזמן שדנברס חוקרת את המקום שבו דאר-בן מצאה את הצמיד הקוונטי. כאשר רמבו נוגעת בשדה כוח סטטי בחריגות, היא, קמלה ודנברס מחליפות מקומות באמצעות טלפורטציה. שינוי המקומות גורמת לשלושה להילחם בגזע קרי הנמצאים בשלושה מקומות שונים, דבר ההורס את בית משפחת קאן.

השלוש מצטרפות למושבת הפליטים של הסקרולים על כוכב הלכת טרנקס, שם נמוגו הדיונים על יישוב מחדש. דאר-בן קורעת נקודת קפיצה נוספת, ששואבת אוויר מהכוכב. לאחר הצלת חלקית מהגזע, הסקרולים זועפים בדנברס בכך שנטשה אותם בחיפוש אחר כוכב לכת חדש. לאחר מכן, השלוש יוצרות צוות המכונה "המארוולס". דנברס מספרת על אגדת צמידי הקוונטים ששימשו ליצירת אמצעי תחבורה של נקודות הקפיצה; השלוש הסתבכו בשל המגע ההדדי שלהן עם האנרגיה שלה כאשר דאר-בן שיבשה, וגורמת לאי יציבות באמצעי שמסכנת את היקום כולו.

דאר-בן מגיעה לכוכב המים אלאדנה, שם היא קורעת נקודת קפיצה נוספת כדי לשאוב את מי האוקיינוס לתוך האלה, לאחר מכן היא רוקמת את יעדה הסופי שבה היא תפיק אור מהשמש. המארוולס נלחמות ומכניעות אותה, אך דאר-בן גונבת את הצמיד הנוסף של קמלה ועונדת את שניהם כדי לקרוע חור נוסף בחלל. כוח עצום הורג את דאר-בן ומשאירה אחריה קרע לתוך הרב-יקום. לאחר שקמלה מחזירה לעצמה את הצמידים, היא ודנברס משתמשות בכוחותיהן המשולבים כדי להמריץ את רמבו שתאפשר לסגור את החור מהצד השני, אך לאחר הסגירה נתקעת בצד האחר. לאחר מכן, דנברס מפיקה אור שמשחזרת להאלה. לאחר היעדרותה של מוניקה, לקמלה ניתנה השראה לחפש גיבורי-על אחרים ולהקים קבוצה חדשה, ותחילה מציעה לקייט בישופ.

בסצנה שאחרי הכתוביות, רמבו מתעוררת ביקום המקביל שבו מתקבלת על ידי גרסה חלופית של אמה, מריה, והמדען המוטאנטי, האנק מק'קוי.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, סאגר שייח, זנוביה שרוף ומוהאן קאפור שבים לגלם את דמויותיהם של אמיר, מוניבה ויוסוף קאן מסדרת הטלוויזיה "מיס מארוול". טסה תומפסון שבה לגלם את דמותה של ולקיריה מהסרטים "תור: ראגנארוק", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"תור: אהבה ורעם". היילי סטיינפלד שבה לגלם את דמותה של קייט בישופ מהסדרה "הוקאיי". לשאנה לינץ' שבה לגלם את דמותה של מריה רמבו, אמה של מוניקה. השחקנית מופיעה גם בגרסה חלופית שלה העונה לשם "ביינארי" בסצנה שאחרי הכתוביות, כשלצידה מופיע קלסי גראמר בתפקיד ד"ר האנק מק'קוי/חיה מסרטי האקס-מן "אקס-מן 3: המפלט האחרון" ו"אקס-מן: העתיד שהיה". דניאל אינגס מופיע בתפקיד טיירון. גוס, הפלרקן בדמות חתול שהופיע ב"קפטן מארוול" מופיע גם בסרט.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארסון, פאריס ולאני הופיעו בתערוכת D23 בשנת 2022 כדי לקדם את הסרט ולהראות קטעים בלעדיים.[3] הטיזר-טריילר הוקרן בבכורה בתוכנית הטלוויזיה "בוקר טוב אמריקה" ב-11 באפריל 2023, והטיזר-טריילר הציג את השיר "Intergalactic (אנ')" מאת הלהקה ביסטי בויז.[4] אדידיונג מ. מתעשיית הבידור "Colider (אנ')" הרגישה שהטיזר "מספק את הקסם והאקשן שה-MCU ידוע בהם".[5] צ'ארלס פוליאם-מור מהאתר החדשות "The Verge (אנ')" אמר שהטריילר "מותיר ספק קטן" שדנברס, רמבו וקמאלה "הולכים בסופו של דבר להוות את הצוות ויכול להיות שלסרט יהיה אחד הרלוונטיים יותר של ה-MCU". על פי הבנת המעריצים, הופעתו של ג'קסון בטיזר-טריילר היא ספוילר לסוף של הסדרה "פלישה סודית", מה שמעיד על כך שפיורי שרד את אירועי הסדרה לאחר שספקולציות לקראת יציאת הסדרה האמינו שזה אפשרי שהדמות תמות בסופה.[6][7]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-10 בנובמבר 2023 כחלק מהשלב חמישי של היקום הקולנועי של מארוול[8]. במקור, הסרט עתיד היה לעלות לאקרנים ב-28 ביולי 2023.[9]

ב-11 באפריל 2023 פורסם הקדימון הראשון לסרט.[10]

בישראל, הסרט התעתד לעלות ב-9 בנובמבר 2023 ונדחה ל-16 בנובמבר 2023, עקב מלחמת חרבות ברזל.

הסרט עלה בדיסני+ ב-7 בפברואר 2024.[11]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
פרס בחירת הקהל 18 בפברואר 2024 סרט האקשן של השנה "המארוולס" מועמדות [12]
כוכב סרט האקשן של השנה ברי לארסון מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Marvels Trailer Finally Reveals New Marvel Movie Villain, Joe George, April 11th 2023
  2. ^ Coggan, Devan (July 18, 2023). "Power trio: Get an exclusive behind-the-scenes look at The Marvels". Comic Book Resources. from the original on September 17, 2022. Retrieved March 29, 2023.
  3. ^ Moreau, Jordan (September 10, 2022). "'The Marvels' Shows First Footage With Brie Larson, Teyonah Parris, Iman Vellani at D23" from the original on September 11, 2022. Retrieved September 10, 2022.
  4. ^ "'The Marvels': First Trailer For 'Captain Marvel' Sequel Drops; Brie Larson Says New Film "Digs Into Complexities" Of Captain Marvel's Character".
  5. ^ Pulliam-Moore, Charles (April 11, 2023). "The Marvels' first trailer is a cosmic game of musical chairs".
  6. ^ Young, Kai (April 12, 2023). "Did The Marvels Just Spoil Nick Fury's Secret Invasion Ending?". Screen Rant. from the original on June 22, 2023. Retrieved August 9, 2023.
  7. ^ Brooks, Nicholas (June 26, 2023). "The Marvels Trailer Spoiled Secret Invasion in a Massive Way". Comic Book Resources. from the original on July 28, 2023. Retrieved August 9, 2023.
  8. ^ Couch, Aaron (17 בפברואר 2023). "Disney Pushes 'The Marvels' Out of Summer". The Hollywood Reporter. ארכיון מ-17 בפברואר 2023. נבדק ב-17 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ D'Alessandro, Anthony (April 29, 2022). ‘Ant-Man and the Wasp: Quantumania’ & ‘The Marvels’ Swap Release Dates. Deadline. retrieved April 30, 2022
  10. ^ ‘The Marvels’: First Trailer For ‘Captain Marvel’ Sequel Drops; Brie Larson Says New Film “Digs Into Complexities” Of Captain Marvel’s Character, Armando Tinoco, April 11th 2023
  11. ^ Sophia Scorziello,Caroline Brew,Diego Ramos Bechara, Sophia Scorziello, Caroline Brew, Diego Ramos Bechara, What’s Coming to Disney+ in February 2024, Variety, ‏2024-01-26 (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Taylor Swift, 'Barbie' and 'Grey's Anatomy' Score at 2024 People's Choice Awards: See the Full List of Winners, Peoplemag (באנגלית)


הקודם:
2022: דוקטור סטריינג' בממדי הטירוףדני אלפמן (מדע בדיוני)
אווטאר: דרכם של המים – סימון פראנגלן (פנטזיה)
פרס המוזיקה במדיה של הוליווד לפרטיטורה המקורית הטובה ביותר – סרט מדע בדיוני/פנטזיה
2023: המארוולס – לאורה קארפמן
הבא: