המושבה האחרונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המושבה האחרונה
The Last Colony
מידע כללי
מאת ג'ון סקאלזי
שפת המקור אנגלית
סוגה מדע בדיוני, מדע בדיוני צבאי
הוצאה
הוצאה ספרי טור עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2007
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תאריך 2020
תרגום רז גרינברג
פרסים
פרס סיון לספר המתורגם הטוב ביותר (2010) עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים מלחמת האדם הזקן
ספר קודם בריגדות הרפאים
הספר הבא Zoe's Tale
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המושבה האחרונהאנגלית: The Last Colony) הוא רומן מסוגת המדע הבדיוני הצבאי, מאת הסופר האמריקאי ג'ון סקאלזי, אשר יצא לאור באנגלית בשנת 2007. זהו הספר השלישי בסאגה שמונה נכון להיום שישה ספרים ושלושה סיפורים.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחש בחלל בעתיד, ומסופרת מנקודת מבטו של ג'ון פרי, חייל לשעבר בצה"מ (צבא הגנת המושבות) אשר מגן על מושבות אנושיות בחלל, שלאחר פרישתו משירות עבר עם זוגתו ג'יין סייגן ועם בתו המאומצת זואי למושבות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון פרי מצא לבסוף פינה של שקט ושלווה ביקום אלים, והוא חי בשקט עם אשתו ג'יין ובתם זואי במושבה אנושית אחת מני רבות. אלה חיים טובים, אך משהו עדיין חסר בהם. כאשר ג'ון וג'יין מתבקשים להנהיג התיישבות חדשה, הוא שמח על ההזדמנות לחקור שוב את היקום.

אבל פרי מגלה במהרה ששום דבר אינו כפי שהוא נראה. הוא והמושבה החדשה הם רק כלים במשחקי מלחמה ודיפלומטיה בין איחוד המושבות האנושי ובין ברית חדשה של חייזרים, שנראית בלתי מנוצחת ומטרתה להפסיק בכלל את ההתיישבות האנושית.

בעוד המאבק נמשך מנסה פרי נואשות להגן על המתיישבים המבוהלים שלו בפני איומים חדשים וישנים, על פלנטה שבה מתגלים בהדרגה סודות קטלניים משלה.

למען הישרדותם הוא חייב לחשוף את מארג השקרים וחצאי האמיתות שנתווה סביבו – כדי למנוע מלחמה כוללת המאיימת להפוך את המושבה שבהנהגתו למושבה האחרונה של המין האנושי.

סאגת מלחמת האדם הזקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]