המחנה הקסום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המחנה הקסום
Magic Camp
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי מרק ווטרס
הופק בידי סוזן טוד
תסריט מיכה פיצרמן-בלו, נוח הרפסטר, דן גראגור, דאג מאנד, מאט ספייסר, מקס וינקלר
עריכה ברוס גרין, רוברט מלינה
שחקנים ראשיים אדם דווין
ג'פרי טמבור
גיליאן ג'ייקובס
נת'ניאל מקינטייר
קול סאנד
איזבלה קרמפ
ג'יי ג'יי טוטה
איזבלה אלוורז
האיידן קראופורד
ביאנקה גראבה
מדבבים בעברית ראו כאן
מוזיקה רולף קנט
צילום תיאו ואן דה סנדה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Walt Disney Pictures
Team Todd
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 באוגוסט 2020
ישראלישראל 16 ביוני 2022
משך הקרנה כ-100 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה סרט קומדיה, סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה
תקציב 24 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו disneyliveaction2018a
דף הסרט ב־IMDb

המחנה הקסוםאנגלית: Magic Camp) הוא סרט קומדיה ופנטזיה אמריקאי לכל המשפחה, אשר הופק על ידי Walt Disney Pictures ו-Team Todd. הסרט בוים על ידי מרק ווטרס ונכתב על ידי מיכה פיצרמן-בלו, נוח הרפסטר, דן גראגור, דאג מאנד, מאט ספייסר ומקס וינקלר, על פי סיפור מקורי שנכתב על ידי השניים האחרונים יחד עם גייב סאקס וג'ף ג'ודה. מפיקת הסרט היא סוזן טוד, צלם הסרט הוא תיאו ואן דה סנדה, עורכי הסרט הם ברוס גרין ורוברט מלינה ומלחין הסרט הוא רולף קנט.

הסרט עוקב אחר אנדי טוקרמן, קוסם ללא קריירה מצליחה שהופך למדריך במחנה הילדות שלו בו למד קסמים. במחנה, בנוסף לקסמים, הוא מלמד את החניכים בקבוצתו להאמין בעצמם על מנת שיוכלו לנצח בתחרות השנתית את הקבוצות היריבות, שאחת מהן מודרכת על ידי קריסטינה דרקווד, שותפתו לשעבר והמוצלחת של אנדי. בסרט מככבים אדם דווין, ג'פרי טמבור וגיליאן ג'ייקובס בתפקידים הראשיים, לצד נת'ניאל מקינטייר, קול סאנד, איזבלה קרמפ, ג'יי ג'יי טוטה, איזבלה אלוורז, האיידן קראופורד וביאנקה גראבה.

לאחר דחיות הקרנה והפצה רבות, הבכורה של הסרט הייתה בשירות הסטרימינג דיסני+ ב-14 באוגוסט 2020 בהפצת סרטי אולפני וולט דיסני. בישראל הסרט הופץ בשירות עם דיבוב עברי כחלק מתכני הבכורה שלו ב-16 ביוני 2022. תקציב הסרט הוא 24 מיליון דולר[1], ואורכו כ-100 דקות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל שמוצגים שני אישים. הראשון הוא תיאו מוזס, קוסם צעיר ושאפתן שמתמודד עם מות אביו הטייס, אשר מצטרף למחנה קסמים לאחר שאמו רשמה אותו. השני הוא אנדי טוקרמן, נהג מונית חסר מזל שהיה בעברו קוסם, אשר יש לו טינה לקריסטינה דרקווד, קוסמת מפורסמת שיש לה הופעת סולו מצליחה בלאס וגאס. רוי פרסטון, מנהל המחנה, משכנע את אנדי שיהיה בו מדריך לאחר שהיה בו בילדותו, כאשר מדריכה בו גם דרקווד.

במחנה החניכים מחלוקים לארבעה קבוצות שונות, אשר בסיומו יתחרו זאת מול זאת במופע קסמים, כאשר חניך אחד שיהיה מצטיין יותר מכולם יזכה בשרביט המוזהב. אנדי נהפך למדריך של קבוצת הלבבות, שכוללת את תיאו; נתן ג'נקינס שאלרגי לדברים רבים; רות ברוסלבך שאובססיבית לארנבים; ג'וד קסלר שהוא בנו הפחות מוכשר של קוסם מפורסם; וורה קוסטה שהיא בעלת התנהגות אנטי-חברתית. דרקווד היא מדריכת היהלומים, שכוללת את ויק, בריון שזכה בשנה שעברה בשרביט המוזהב, וג'אנל סנטוס שאוהבת את תיאו והוריה עשירים ואין להם זמן אליה. בנוסף יש את קבוצת העלים בהדרכת קסרקס וקבוצת התלתנים בהדרכת לינה.

קבוצת הלבבות חסרי הניסיון לא מצליחים ללמוד קסמים, דבר שמסתכל את אנדי וגורם לו כמעט לעזוב, שלפתע גילה את קסמי הקלפים של תיאו. נחוש לנצח את דרקווד, אנדי עוזר לקבוצה לממש את הכישרונות החבויים שלהם: ג'וד טוב בעיצוב תלבושות, רות טובה בלעשות קסמים עם ציפורים על פני ארנבות, נתן מסוגל לבצע חישובים מסובכים במהירות וורה מתחילה להתיידד. בין אנדי לתיאו נרקמת ידידות, כאשר אנדי משתף אותו שהוא ודרקווד היו בעבר חניכים ביחד במחנה והפכו לזוג וגם לשותפים בתחום הקוסמות, אך הכל השתבש כשהיא קיבלה עסקת טלוויזיה מאחורי גבו והקריירה שלה פרחה בזמן שהוא נקלע לאפלולית.

לאחר שברחה מכל פעילויות המחנה ולא שיתפה פעולה, ג'אנל מחליטה לתת הזדמנות לקסם בזכות דרקווד. כשקבוצת הלבבות מגיעים לחדר האוכל עם תלבושות חדשות שג'וד עיצב, ויק מנסה להשפיל את נתן ללא הצלחה בזכות תיאו. בתגובה לכך ויק שורף לכאורה את הקלפים של תיאו, אשר קיבל מתנה מאביו שהכיר לו את הקסם. בלילה, קבוצת היהלומים גנבו והרסו את כל הציוד של קבוצת הלבבות, לכן אנדי לקח אותם לעיר כדי שיוכלו להתאמן עם כל מה שהם יכולים למצוא.

אנדי מתעמת עם דרקווד על מה שהקבוצה שלה עשתה, והיא הסבירה לו שהיא נזפה בהם על כך. כמו כן, היא מספרת את האמת מאחורי מה שקרה ביניהם - היא ניסתה לשאת ולתת את העסקה עבור שניהם, אך לא הצליחה. בהמשך דרקווד הזמינה לאנדי מופע בלאס ואגס, כאשר בעידודו של פרסטון הוא מסכים להזדמנות בידיעה שהוא יחמיץ את האימונים הסופיים של קבוצתו לקראת התחרות. פרסטון מודיע לקבוצת הלבבות שאנדי נסע, ובגלל שהמופע שלו היה מוצלח הוא יבצע מופע נוסף שיתרחש בזמן התחרות, דבר שבגללו הוא לא יהיה איתם.

משפחות התלמידים, כולל הוריה של ג'אנל, הגיעו למופע התחרות. בלי אנדי שם תיאו מרגיש לחוץ, אך בזכות עידוד מפרסטון הוא נרגע. תיאו מופיע ועוזר להביא את הניצחון לקבוצתו, כאשר אנדי צפה בכל לאחר שביטל את הופעתו. את השרביט המוזהב קיבלה ג'אנל. בסיום המחנה אנדי נשכר להיות מנהל הכישרונות שלו ומתפייס עם דרקווד, כמו כן ויק מתנצל במפני תיאו ומחזיר לו את קלפיו שלא נהרסו.

שחקנים ומדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי ענת ניב, והופק על ידי ענבר שטגר עזרא באולפני דאבי דאב.

שם הדמות שחקן/ית מדבב/ת בעברית תיאור הדמות
אנדי טוקרמן אדם דווין עידו מוסרי נהג מונית שנהפך למדריך במחנה קסמים שהיה בו בעבר; בעל טינה לקריסטינה דרקווד
רוי פרסטון ג'פרי טמבור גלעד קלטר המנטור והבעלים של מחנה הקסמים
קריסטינה דרקווד גיליאן ג'ייקובס לורן סביר קוסמת מצליחה שמדריכה במחנה הקסמים; בת זוגו לשעבר של אנדי
תיאו מוזס נת'ניאל מקינטייר נדב ירושלמי חניך בן 12 במחנה הקסמים, אשר מתמודד עם מות אביו
נתן ג'נקינס קול סאנד יהלי ווטסון חניך במחנה הקסמים בעל אלרגיות לדברים רבים; חבר טוב של תיאו
רות ברוסלבך איזבלה קרמפ זואי אלמוג חניכה במחנה שאובססיבית לארנבים, כאשר בהמשך הופכת למומחית לציפורים
ג'וד קסלר ג'יי ג'יי טוטה אריאל לינדזן חניך במחנה שהוא בן של קוסם מפורסם; מעדיף אופנה מאשר קסמים
ורה קוסטה איזבלה אלוורז מאיה לוז חניכה במחנה שבעלת התנהגות אנטי-חברתית
ויק ד'אנטוניו האיידן קראופורד יהלי עזרא חניך במחנה שמתנהג בצורה בריונית לחניכים; זכה בשנה שעברה בשרביט המוזהב
ג'אנל סנטוס ביאנקה גראבה מעיין עדן חניכה במחנה; יש לה הורים עשירים והיא מתאהבת בתיאו
דוויין מוזס אלדיס הודג' אלון שר אביו הטייס של תיאו שנפטר
זואי מוזס רושל אייטס רונה בקרמן אמו של תיאו
לינה למברט קריסטל ג'וי בראון ענת ניב מדריכה במחנה הקסמים
קסרקס דזמונד צ'יאם יובל גרבש מדריך במחנה הקסמים
קמרון מוזס לוני חביס אדם זילברמן אחיו הצעיר של תיאו
קורני קסלר מייקל איצ'קוק צביקה פורמן אביו הקוסם המוצלח של ג'וד
המילטון מייקל אנסטסיה הנהג של ג'אנל
מנהל תיאטרון וילי גרסון מולי שולמן מנהל תיאטרון בלאס וגאס בו הופיע אנדי

בנוסף דיבבו בדיבוב העברי אורי זלצמן בתור בחור, אלונה אלכסנדר בתור בחורה, יעל עמית בתור אישה מבוגרת וערן מור בתור כרוז.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופק על ידי Walt Disney Pictures ו-Team Todd, כאשר הטיוטה הראשונית שלו נכתבה על ידי גייב סאקס וג'ף ג'ודה, שלקחו חלק בכתיבת שני הסרטים הראשונים בסדרת הסרטים "יומנו של חנון"[2]. באוגוסט 2014 נודע שסטיב מרטין וסטיוארט זיכרמן כתבו טיוטה שנייה לסרט, בה מסופר על בנקאי ישר שמחליט לחזור למחנה הקסמים מנעוריו, אליו הגיע כילד ביישן מאוד[2].

ביולי 2016 פורסם שמאט ספייסר ומקס וינקלר כותבים טיוטה שלישית לסרט, בה העלילה מתמקדת בבנקאי עצבני שאחרי שהרס את עתידו בלהיות קוסם בלאס וגאס, הוא מקבל הזמנות שנייה כשנהפך למדריך במחנה קסמים במערב התיכון שעומד לפשוט את הרגל[3]. בספטמבר 2016 הוכרז שמיכה פיצרמן-בלו ונוח הרפסטר עובדים על הטיוטה הרביעית לסרט, בה בנקאי נוקשה חוזר למחנה קסמים בו השתתף כנער בתור מדריך לקבוצה של חניכים צעירים שלא טובים בקסמים[4]. עוד הוכרז שהוא יבוים על ידי מרק ווטרס ויופק על ידי סוזן טוד[4].

בנובמבר 2016 הוכרז שדן גראגור ודאג מאנד כתבו את הטיוטה החמישית לתסריט הסופי של הסרט[5]. בנובמבר 2016 נודע שהמפיקים בפועל של הסרט הם סאקס וג'ודה[6], לאחר שכתבו את הטיוטה הראשונית של הסרט, כאשר נודע בינואר 2017 שיפיקו בפועל את הסרט גם מריו איסקוביץ' וג'סיקה טוצ'ינסקי[7]. באוגוסט 2017 הוכרז שהסרט יולחן על ידי רולף קנט[8]. הסרט נערך על ידי ברוס גרין ורוברט מלינה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2014 פורסם שמרטין, אשר החל את דרכו בשואו ביזנס כקוסם רחוב בדיסנילנד, יגלם את הדמות הראשית בסרט[2][9]. בנובמבר 2016 נודע שמרטין לא ישתתף בסרט ושאת הדמות הראשית יגלם אדם דווין, כמו כן נודע שגם ג'פרי טמבור ישתתף בסרט[5]. בהמשך החודש הוכרז שישתתפו בסרט גם גיליאן ג'ייקובס וקול סאנד[6][10]. בינואר 2017 הוכרז שג'יי ג'יי טוטה ישתתף גם בסרט[11], כאשר זו ההפקה הקולנועית האחרונה שלו לפני שיצא מהארון בפומבי כאישה טרנסית. עוד באותו חודש נודע צוות השחקנים באופן מלא, אשר כולל גם את נת'ניאל מקינטייר, איזבלה קרמפ, איזבלה אלוורז, האיידן קראופורד, ביאנקה גראבה ולוני חביס[7].

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם על ידי תיאו ואן דה סנדה. בנובמבר 2016 נודע שהצילומים מתוכננים להתחיל בתחילת דצמבר בלוס אנג'לס וסביבתה[5], כאשר בסופו של דבר הצילום העיקרי החל ב-10 בינואר 2017[7]. רוב הקסמים שהופיעו בסרט נעשו ללא אפקטים מיוחדים, כאשר כמה שבועות לפני תחילת הצילומים השחקנים למדו אותם מהקוסמים המובילים בעולם בבית ספר לקסמים[12]. אחד הקוסמים כולל את ג'סטין וילמן שיש לו הופעת קמע בסרט בתור אחד מהנוסעים במונית של אנדי.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט בהתחלה נועד להיות מוקרן בבתי הקולנוע, כאשר בינואר 2017 נודע שהוא יוקרן באותה שנה בהפצת סרטי אולפני וולט דיסני[7]. בהמשך הקרנת הבכורה של הסרט נדחתה ל-6 באפריל 2018, ולאחר מכן ל-3 באוגוסט באותה שנה[13][1]. בספטמבר 2017 נודע שהסרט יצא מלוח הזמנים של חברת וולט דיסני[13], כאשר לאחר מכן מספר האשמות על הטרדה מינית ומילולית סביב טמבור עיכבו את הסרט ללא הגבלת זמן[14].

בפברואר 2018 נודע שהיציאה לאקרנים של הסרט לקולנוע בוטלה, ובמקום זה הוא יעלה לשירות הסטרימינג של החברה שהיה באותה תקופה ללא שם ולימים נקרא "דיסני+"[15]. זהו הסרט השלישי שנועד להיות מוקרן בקולנוע ובמקום זאת עלה לשירות הסטרימינג, לאחר הסרטים "נואל" (2019) ו"ארטמיס פאול" (2020). ביוני 2020 נודע שהסרט יעלה לשירות בחודש יולי[12], דבר שלבסוף לא קרה. עם זאת, בחודש יולי נודע שהסרט יעלה לשירות ב-14 באוגוסט[16], כאשר ארבעה ימים לפני כן, ב-10 באוגוסט, פורסם הטריילר שלו[17]. בישראל הסרט הופץ בשירות בדיבוב עברי עם בואו לארץ כחלק מתכני הבכורה שלו ב-16 ביוני 2022.

כחלק מהקיצוצים של חברת וולט דיסני, ב-26 במאי 2023 הסרט הוסר משירות הסטרימינג יחד עם עשרות תכנים נוספים, בטענה שרבים לא צפו בהם והנוכחות שלהם בשירות כרכה עלויות רבות[18][19].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר "Rotten Tomatoes" הסרט מחזיק בדירוג אישור של 38%, על סמך 13 ביקורות עם דירוג ממוצע של 5.1 מתוך 10[20]. באתר "Common Sense Media" ג'ניפר גרין דירגה את הסרט בשלושה מתוך חמישה כוכבים, וכתבה "המחנה הקסום הוא קומדיה ידידותית למתבגרים בכיכובו של אדם דווין המשלבת שתי תשוקות ילדות - קסם ומחנה - בסיפור על עידוד ילדים ומבוגרים לעבוד כצוות ולגלות ולהעריך את הכישרונות הייחודיים שלהם"[21].

קייט ארבלנד מאתר "IndieWire" נתנה לסרט דירוג C, ציינה שהקונספט של מחנה קיץ הוא מקורי, והצהירה שלסרט יש כמה רגעים הומוריסטיים, כשטענה גם שהסרט מספק שיעורים מוסריים שניתן לתפוס בקלות יחד עם עלילה צפויה[22]. מקסנס וינסנט כתב באתר "מדיום" שהסרט מלא בדמויות קלישאתיות ושהתסריט חסר מקוריות ומשעמם[14].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 רוג'ר פאלמר, DISNEY’S MAGIC CAMP COMING TO DISNEY+ IN AUGUST, באתר What's On Disney Plus‏, 16 ביולי 2020
  2. ^ 1 2 3 ב. אלן אורנג, Disney Casts Steve Martin in Magic Camp, באתר MovieWeb‏, 22 באוגוסט 2014
  3. ^ ג'וש ליונס, Max Winkler And Matthew Spicer Will Work Their “Magic” For Steve Martin Comedy At Disney (EXCLUSIVE), באתר The Tracking Board‏, 26 ביולי 2016
  4. ^ 1 2 אניה קריטנטון, Disney Conjures “Mean Girls” Director Mark Waters to Helm “Magic Camp” (EXCLUSIVE), באתר The Tracking Board‏, 6 בספטמבר 2016
  5. ^ 1 2 3 ג'סטין קרול, Adam DeVine and Jeffrey Tambor to Star in Disney’s ‘Magic Camp’, באתר וראייטי, 2 בנובמבר 2016
  6. ^ 1 2 ג'סטין קרול, ‘Community’ Star Gillian Jacobs Joins Jeffrey Tambor, Adam DeVine in ‘Magic Camp’ (EXCLUSIVE), באתר וראייטי, 9 בנובמבר 2016
  7. ^ 1 2 3 4 מקס אברי, Disney’s Magic Camp Begins Production, Starring Jeffrey Tambor, באתר ComingSoon.net‏, 10 בינואר 2017
  8. ^ צוות האתר, Rolfe Kent Scoring Mark Waters’ ‘Magic Camp’, באתר Film Music Reporter‏, 16 באוגוסט 2017
  9. ^ פיטר סקירטה, 'Mean Girls' Director Mark Waters To Make 'Magic Camp' For Disney, באתר Film/‏, 15 בספטמבר 2016
  10. ^ אמנדה נ'דוקה, Shyrley Rodriguez & Chinese Stars Added To ‘Pacific Rim 2’; Cole Sand Enrolls In ‘Magic Camp’, באתר Deadline Hollywood‏, 21 בנובמבר 2016
  11. ^ ג'סטין קרול, ‘Spider-Man: Homecoming’ Actor J.J. Totah Joins Adam DeVine in ‘Magic Camp’, באתר וראייטי, 4 בינואר 2017
  12. ^ 1 2 דיימון קאפ, Isabella Crovetti Talks Disney Plus Magic Camp – Exclusive Interview, באתר BSCkids‏, 18 ביוני 2020
  13. ^ 1 2 פמלה מקלינטוק, Disney Swaps Release Dates for ‘Star Wars: Episode IX’ and ‘Aladdin’, באתר הוליווד ריפורטר, 12 בספטמבר 2017
  14. ^ 1 2 מקסנס וינסנט, Magic Camp: Dated and Uninspired, באתר מדיום, 20 באוגוסט 2020
  15. ^ מייק פלמינג ג'וניור, Disney Unveils Inaugural Streaming Service Launch Slate To Town; No R-Rated Fare, באתר Deadline Hollywood‏, 8 בפברואר 2018
  16. ^ דרו טיילור, Here’s Everything New on Disney Plus in August 2020, באתר Collider‏, 16 ביולי 2020
  17. ^ +Magic Camp - Official Trailer - Disney, סרטון באתר יוטיוב
  18. ^ נלי אנדריבה, Disney Removes Dozens Of Series From Disney+ & Hulu, Including ‘Big Shot’, ‘Willow’, ‘Y’ & ‘Dollface’, באתר Deadline Hollywood‏, 18 במאי 2023
  19. ^ רוג'ר פאלמר, INDUSTRY INSIDER EXPLAINS WHY DISNEY+ IS REMOVING ORIGINAL CONTENT, באתר What's On Disney Plus‏, 25 במאי 2023
  20. ^ המחנה הקסום, באתר Rotten Tomatoes
  21. ^ המחנה הקסום, באתר Common Sense Media
  22. ^ קייט ארבלנד, ‘Magic Camp’ Review: Adam DeVine Stars in Disney+’s Most Uninspired Original Yet, באתר IndieWire‏, 14 באוגוסט 2020