המיז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המיז
The Miz
מייק מיזנין
מייק מיזנין
לידה 8 באוקטובר 1980 (בן 43)
פארמה, אוהיו
שם במה המיז
קלגרי קיד
מייק מיזנין
משקל 100 ק"ג
גובה 1.88 מטר
מקום מגורים ת'אוזנד אוקס, קליפורניה
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 2003–הווה (כ־21 שנים)
מאמנים אל סנואו
ביל דמוט
Ultimate Pro Wrestling
ליגות WWE
תרגילי סיום סקול קראשינג פינאלי
פיגר פור לג לוק
מידע אישי
בן או בת זוג מאריס אולט (20 בפברואר 2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
המיז במהלך הפיוד שלו נגד ג'ון סינה ב-2009

מייקל גרגורי מיזניןאנגלית: Michael Gregory Mizanin; נולד ב-8 באוקטובר 1980) הידוע יותר בשם הבמה שלו, דה מיז (The Miz) הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית הדגל Raw, שבה הוא אלוף הזוגות הנוכחי של Raw ביחד עם R-טרות'. מיזנין היה פעמיים אלוף ה-WWE שמונה פעמים האלוף הבין יבשתי, ופעמיים אלוף ארצות הברית.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיזנין נולד בפארמה, שנמצאת באוהיו ב-8 באוקטובר 1980. הוריו גרושים ויש לו אב חורג ושני אחים, למד באוניברסיטת מיאמי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו (2004–2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2004, השתתף מיזנין בעונה הרביעית של התוכנית "Tough Enough" (תחרות שהעניקה למנצח חוזה ב-WWE), הוא העפיל לגמר נגד דניאל פודר. לבסוף, על בסיס תגובות הקהל, פודר זכה בתחרות אך מיזנין הרשים מספיק בשביל וקיבל חוזה פיתוח.

מיזנין נשלח לארגון DSW, והחל להתאמן תחת ביל דמוט. מיזנין חבר לזוכה ה-Tough Enough לשעבר, מאט קפוטלי. הם התמודדו נגד צמד ההיילאנדרס (רובי ורורי מקאליסטר) וניצחו אותם. בדצמבר, הפך מיז לאלוף הארגון לאחר שניצח את מייק קנוקס. מיז המשיך לשתף פעולה עם קפוטלי, עד שהאחרון אובחן כחולה סרטן המוח. עם פטירתו של קפוטלי ביוני 2018, אמר מיז שהשניים תכננו לעלות לסגל הראשי בתוכנית SmackDown, אך בעקבות מחלתו של קפוטלי, תוכניות אלו בוטלו.

בינואר 2006, מיזנין הועבר לארגון ה-OVW. הוא הופיע לראשונה עם קטע "המיז TV" מאחורי הקלעים ב-18 בינואר. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקרב בארגון ב-28 בינואר נגד רנה דופרי, אך הפסיד לו. בפברואר, הוא חבר לכריס קייג' וביחד הם הפכו לאלופי הזוגות של הארגון. במרץ, דיוס שייד ניצח את המיז בקרב יחידים, וזכה באליפות עבור הצוות שלו.

עלייה לסגל הראשי (2006–2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיז ערך את הופעת הבכורה שלו ב-SmackDown בשנת 2006, כאשר הנחה יחד עם אשלי מסארו את התחרותית השנתית לחיפוש הדיווה הבאה של הארגון. לאחר סיום התחרות, חזר מיזנין לסמאקדאון כנבל. כאשר את הופעת הבכורה שלו בזירה ב-1 בספטמבר, סיים עם ניצחון על טטנקה. המיז גבר גם על מאט הארדי ועל מתאבקים נוספים. הוא החל בפיוד עם זוכת תחרות הדיווה השנתית, ליילה אל. במהלך הפיוד, המיז עזר לקריסטל (אחת מהיריבות של ליילה) לגבור עליה. לבסוף, מיזנין וקריסטל התחילו בפיוד נגד הבוגימן, כשהאחרון סיים את רצף הניצחונות של המיז באירוע ארמגדון.

המיז לקח חלק באירוע הרויאל ראמבל, כאשר נכנס כמספר ה-29, אך הודח על ידי קאלי הגדול. המיז החל לעשות סגמנט ראיונות בשם מיז TV, אך הקטע לא צלח והוא חזר לזירה בסגנון יותר אגרסיבי. המיז עבר מסמאקדאון לארגון ה-ECW, הוא נעדר בשבועות הראשונים אך עשה כמה קטעי "מיז TV" מאחורי הקלעים. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בזירה ב-10 ביולי נגד ננזיו, וניצח.

לאחר מכן, המיז התחיל התקשרות עם קלי קלי, ברוק אדמס וליילה אל. הוא פתח בפיוד נגד באלס מהוני לאחר שנחשף שקלי קלי התחילה רומן עם מהוני וזה שודר במסך. לאחר מכן, נחשף כי המיז החזיק בחוזים של שלוש המתאבקות, והשתמש בזה בשביל לסיים את הרומן של מהוני וקלי קלי. לאחר מכן, התמודד נגד סי. אם. פאנק על אליפות הארגון, אך הפסיד לו.

הצוות עם ג'ון מוריסון (2007–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיז וג'ון מוריסון כאלופי הזוגות של ה-WWE

ב-16 בנובמבר, במהלך התוכנית סמאקדאון, זכו המיז וג'ון מוריסון באליפות הזוגות של סמאקדאון לאחר שניצחו את מאט הארדי ומונטל פורטר (ידוע יותר בשם הבמה שלו, MVP). זו הייתה האליפות הראשונה של מיז בסגל הראשי. מיז ומוריסון נהגו לרדת, וללכלך על מתאבקים אחרים, כששימשו כנבלים מובילים בתוכנית. באירוע סדרת ההישרדות, השתתפו מוריסון ומיז בקרב משולש על אליפות ה-ECW נגד סי. אם. פאנק (היה האלוף הנוכחי), אך האחרון ניצח. המיז השתתף בקרב הבאטל רויאל המסורתי ברסלמניה 24, אך הודח על ידי ג'יימס נובל.

מוריסון ומיז הצליחו להגן על האליפות שלהם בהצלחה נגד זאק ריידר וקורט הוקינס, נגד ג'סי ופסטוס, ונגד ההורנסווגל. לאחר מכן, מיז ומוריסון נכנסו לפיוד נגד צוות ה-DX (שון מייקלס וטריפל H), במהלכו נהגו לרדת רבות על גילם של השניים וללעוג להם. בתוכנית ה-800 של Raw, השניים הובסו על ידי צוות DX. לאחר מכן, ניצחו השניים את קופי קינגסטון ו-CM פאנק, על אליפות הזוגות של ה-WWE. הם הפסידו אותה ברסלמניה 25 לצוות הקולונס, לאחר קרב חוטבי עצים. באפריל, המיז הפסיד לקופי קינגסטון לאחר התערבות לא מכוונת של ג'ון מוריסון. מה שנתן ל-Raw את הבחירה בדראפט 2009. בסופו של דבר, המיז תקף את מוריסון ובכך הסתיימה השותפות בין השניים, והפך את מוריסון לחביב הקהל.

אליפות ארצות הברית (2009–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שואומיז
המיז עם אליפות ארצות הברית ב-2009

המיז איתגר את ג'ון סינה, אך האחרון היה מושבת בשל פציעה ולא היה יכול להגיב לקריאותיו של המיז. המיז המשיך לאתגר אותו ולטעון לניצחון טכני לטובתו, כשלבסוף, סינה חזר והביס אותו באירוע "הבאש". לאחר מכן, התמודד במסכה נגד מתאבק בשם אגיון, וניצח אותו. לאחר מכן, הוריד את המסכה ונחשף שזה אכן המיז, וביצע עליו את הסקול קראשינג פינאלי, המהלך המסיים שלו.

ב-5 באוקטובר, ניצח המיז את קופי קינגסטון ובכך זכה באליפות ארצות הברית, שהייתה אליפות היחידים הראשונה שלו בארגון. המיז ערך קרב נגד שותפו לשעבר ואלוף הבין יבשתי, ג'ון מוריסון, וניצח אותו. באירוע סדרת ההישרדות, מיז והצוות שלו ניצחו את הצוות של ג'ון מוריסון, כאשר המיז בעצמו, דרו מקינטייר ושיימוס שרדו עד סוף הקרב.

בינואר 2010, לפני אירוע הרויאל ראמבל, התחיל המיז יריבות נגד MVP בעקבות חילופי דברים בין השניים. נערך ביניהם קרב ברויאל ראמבל על אליפות ארצות הברית, ובו מיז שמר על תוארו, אך באירוע הרויאל ראמבל עצמו, הדיח MVP את המיז, כשבמהלך ההדחה, גם הוא יצא מן הזירה. באותה התקופה, המיז חבר לביג שואו, ולאחר מכן, הצוות נקרא שואומיז. ב-8 בפברואר, הם ניצחו את DX, ואת הצוות של לוק גאלוס וסי. אם. פאנק בכך מיז הפך למתאבק הראשון שמחזיק גם באליפות הזוגות העולמית, אליפות הזוגות של ה-WWE ואליפות ארצות הברית. באירוע תא ההדחות, הגן המיז בהצלחה על תוארו כאלוף ארצות הברית נגד MVP, לאחר התערבות חיצונית של ביג שואו, ובכך נגמר הפיוד בין השניים.

מיז החל להופיע בתוכנית NXT, כמנטור של דניאל בריאן. ברסלמניה 28, הוא ניצח ביחד עם ביג שואו את ג'ון מוריסון ו-R-טרות', ושמר על אליפות הזוגות שלו ושל ביג שואו. לאחר מכן, הפסידו את אליפות הזוגות ל"שושלת הארט". לאחר סיום הקרב, קיבלו "שואו-מיז" הזדמנות חוזרת, אך נכשלו גם בה. בסיום הקרב, ביג שואו תקף את המיז, ובכך סיים את השותפות ביניהם. ב-10 במאי, ניצח טייסון קיד את המיז, וההשלכות של הניצחון הזה קבעו שאחד מחברי ה"שושלת הארט" יזכה להתמודד נגד המיז בקרב על אליפות ארצות הברית בה מיד מחזיק, אך מיז רשאי לבחור את יריבו. המיז בחר את ברט הארט הוותיק, והובס על ידו (אף על פי שמספר מתאבקים שביניהם נמצא כריס ג'ריקו התערבו לטובתו של המיז).

המיז חזר לעונה השנייה של NXT כמנטור של המתאבק אלכס ריילי. הוא זכה באליפות ארצות הברית בפעם השנייה לאחר שניצח בקרב מרובע את זאק ריידר, R-טרות' וג'ון מוריסון. באירוע ה-Fatal 4-Way, הגן על תוארו כאשר ניצח את R-טרות'.

אלוף ה-WWE ומחזיק מזוודת כסף בבנק (2010–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיז כאלוף ארצות הברית ומחזיק מזוודת כסף בבנק, 2010

ב-18 ביולי, באירוע הכסף בבנק, זכה מיז בקרב הסולם על החוזה שמאפשר קרב על אליפות ה-WWE, מתי שרק ירצה. הוא הפך למתאבק השני (אחרי רוב ואן דאם), שזכה במזוודה בעודו מחזיק בתואר (אליפות ארצות הברית). בשבועות הראשונים אחרי הניצחון, ניסה המיז לממש את זכותו, אך ללא הועיל כנגד אלוף ה-WWE, שיימוס. דניאל בריאן חזר לקראת האירוע סאמרסלאם ותפס את מקומו בצוות WWE. מה שגרם למיז לתקוף את בריאן ולהוביל לפסילתו, באירוע לילה של אלופים, ניצח בריאן את המיז בקרב על אליפות ארצות הברית בחודש אוקטובר. בספטמבר, ניצח המיז את ג'ון סינה בקרב על הנהגת צוות Raw. באירוע סדרת ההישרדות, אך באירוע עצמו, הפסידו לצוות סמאקדאון.

ב-22 בנובמבר בפרק השבועי של Raw, המיז פדה סוף סוף את חוזה הכסף בבנק שלו, וניצח את רנדי אורטון, שהיה האלוף באותה התקופה. לפני הקרב נגד המיז, התמודד אורטון נגד וייד בארט וגבר עליו. מול מיז, החזיק פציעה בברך, אך למרות זאת הצליח להתמודד מולו, הוא עמד לעשות עליו את מהלך הסיום שלו, ה-RKO, אך מיז עשה לו במקום את מהלך הסיום שלו, הסקול קראשינג פינאלי.

המיז הגן לראשונה על אליפותו באירוע TLC, כאשר גבר על ג'רי לולר אחרי התערבות של מייקל קול. עוד באותו אירוע, הגן בקרב שולחנות על אליפותו נגד רנדי אורטון. מיז הצליח לגבור על אורטון גם באירוע הרויאל ראמבל, וגם על ג'רי לולר באירוע תא ההדחות של 2011. לילה אחר כך בתוכנית Raw, המיז וג'ון סינה התמודדו נגד ג'סטין גבריאל והית' סלייטר על אליפות הזוגות של הארגון, וניצחו. אך בקרב החוזר, המיז תקף את סינה ובכך הפסידו את התואר. בשבוע לאחר מכן, אלכס ריילי נלחם מול סינה בקרב שאם סינה ינצח, ריילי יפוטר מעבודתו כחניך של מיז. ריילי אכן הפסיד, אבל חזר בתפקיד אחר. ברסלמניה 27, הגן על תוארו כאלוף ה-WWE כאשר ניצח את ג'ון סינה, לאחר הקרב, דה רוק (דוויין ג'ונסון) נכנס ותקף אותו. באירוע חוקי אקסטרים, הפסיד המיז את האליפות שלו לג'ון סינה בקרב משולש, שגם ג'ון מוריסון השתתף בו. בקרב החוזר שהתקיים בלילה למחרת, המיז נפסל מהקרב מפני שריילי חשף שהוא תקף את סינה באמצעות החגורה. גם בקרב "אני נכנע", מיז לא הצליח להשיב לעצמו את האליפות.

מנהלה של Raw דחה את בקשתו של מיז לקבלת קרב חוזר על האליפות. מיז האשים את ריילי בעקבות איבוד האליפות וריילי בתגובה תקף אותו וזכה באהדת הקהל. מיז השתתף בקרב הכסף בבנק, אך הפעם היה חלק מהמפסידים לאלברטו דל ריו. המיז השתתף בטורניר בדרך של אלוף חדש, ניצח את קופי קינגסטון וריילי, אך הפסיד בגמר לריי מיסטריו. בסופו של דבר, חבר ל-R-טרות' ואלברטו דל ריו, לקרב נגד קופי קינגסטון, ג'ון מוריסון וריי מיסטריו, כשקבוצתו של המיז הפסידה לבסוף.

השותפות עם R-טרות' (2011–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 באוגוסט, תקפו המיז ו-R-טרות' את סנטינו מארלה לפני הקרב שלו. לאחר מכן, עשו שניהם ביחד פרומו, בו הם מסכימים שה-WWE מרחיקים אותם בכוונה ממרכז הארגון ועושים דברים בשביל להכשיל אותם. לאחר מכן, הודיע שהם חוברים אחד לשני בשביל לנצל כל הזדמנות עתידית שתבוא ושמם יהיה ה-"Awesome Truth". הם הפסידו לצוות "אייר-בום" (קופי קינגסטון ואוון בורן) באירוע לילה של אלופים, מפני שמיז תקף את השופט, מהלך שהוביל לפסילתם. השניים דרשו מטריפל H וסי. אם. פאנק קרב ללא חוקים, דרישתם לא נענתה. ובעקבות מעשיהם, פוטרו מהארגון. באירוע גיהנום בכלוב, בסיום הקרב בין אלברטו דל ריו, CM פאנק וג'ון סינה (שבו ניצח דל ריו) התפרצו שני בחורים בקפוצ'ונים שחורים והתחילו לתקוף את השופט והמתאבקים. לאחר מכן, התברר שאלה היו המיז ו-R-טרות'. הם המשיכו לתקוף את השופט והמתאבקים, כשבינתיים, כל הרוסטר עמד מחוץ לכלוב וניסה לפתוח אותו. לאחר מכן, מישהו אחד הצליח ו-R-טרות' ומיז נלקחו על ידי שוטרי משטרת ניו אורלינס החוצה. אלא שבעודם מובלים הותקפו על ידי טריפל H. לבסוף, הפרידו ביניהם. לאחר מאורעות גיהנום בכלוב, השניים שחררו סרטון התנצלות. ב-10 באוקטובר, הוחזרו השניים לתוכנית Raw וניצחו את טריפל H ו-CM פאנק, לאחר התערבות של קווין נאש בקרב. לאחר הקרב של ג'ון סינה נגד אלברטו דל ריו, תקפו השניים אותו. באירוע סדרת ההישרדות, R-טרות' והמיז הובסו על ידי דה רוק וג'ון סינה. ב-21 בנובמבר, סינה סכסך בין השניים והוביל לכך שהמיז עשה את מהלך הסיום שלו, הסקול קראשינג פינאלי, על R-טרות'. וכך הסתיימה השותפות ביניהם. אך הסיבה שבגינה הוחלט לפרק את הצוות, הייתה מפני ש-R-טרות' עמד לרצות עונש השעיה על שימוש בחומרים אסורים[1].

ב-28 בנובמבר, ניצח המיז את ג'ון מוריסון בתוכנית השבועית של Raw. ב-5 בדצמבר, העפיל המיז לקרב משולש נגד אלברטו דל ריו, ו-CM פאנק, אך הפסיד. ברסלמניה 28, היה בצוות של ג'ון לאורנייטיס.

אלוף הבין יבשתי (2012–2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר היעדרות של חודשיים, חזר מיז בקרב הכסף בבנק בו ניצח ג'ון סינה. במהלך פרק ה-1000 של Raw, ניצל פציעה של כריסטיאן בשביל לזכות בפעם הראשונה באליפות הבין יבשתית. הוא הפך למתאבק ה-25 שזכה גם באליפות ארצות הברית, גם באליפות ה-WWE, וגם באליפות הבין יבשתית. באוגוסט, ניצח את ריי מיסטריו באירוע סאמרסלאם והגן על תוארו בהצלחה. באירוע לילה של אלופים, ניצח המיז את קודי רודס, סין קארה וריי מיסטריו בקרב מרובע. אך בפרק הראשון של תוכנית המיין איבנט, הפסיד לקופי קינגסטון את התואר לאחר תקופת כהנוה של 85 ימים כאלוף. לאחר שהצטרף לצוות של מיק פולי לקראת סדרת ההישרדות, מיז הפך לראשונה בקריירה שלו ב-WWE לדמות טובה שזכתה לעידודי הקהל, אך דווקא המבקרים השונים בעולם ההיאבקות הבידורית, לא אהבו את השינוי הזה. לאחר מכן, מיז פתח בפיוד נגד אלוף ארצות הברית, אנטוניו סזארו, לאחר שהאחרון הקניט את אמריקה. במהלך הפיוד, ריק פלייר הפך למנטור שלו. בעקבות כך, החל המיז להשתמש במהלך נעילת הרגל המפורסמת של פלייר. למרות זאת, מיז הפסיד לסזארו.

לאחר מכן, היה מעורב בפיוד נגד וייד בארט. הוא התחרה מולו ומול כריס ג'ריקו בקרב משולש, אך בארט ניצח בקרב. במופע המקדים לאירוע רסלמניה 29, השתמש במהלך נעילת הרגל של פלייר ובכך ניצח וזכה באליפות הבין יבשתית מחדש.

הדמות ההוליוודית (2013–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיז חוגג את זכייתו באליפות הבין יבשתית לצד דמיאן סנדאו

ב-18 באוגוסט, היה המארח של סאמרסלאם והחל פיוד עם פאנדנגו. מיז ניצח את פאנדנגו באחד הפרקים של התוכנית Raw ובאירוע לילה של אלופים, מאוחר יותר. למחרת ב-Raw הותקף על ידי רנדי אורטון, מה שהוביל לפציעה במסגרת העלילה. כשחזר באוקטובר, הפסיד במהירות לאורטון. הוא פתח בפיוד נגד קופי קינגסטון, וניצח אותו באירוע סדרת ההישרדות, אך באירוע TLC, הפסיד לו. הוא השתתף ברסלמניה 30 בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק, אך הודח על ידי סנטינו מארלה.

לאחר היעדרות של חודשיים עקב צילומי סרט, חזר המיז לדמות הנבל לראשונה מאז 2012. הוא חזר ב-30 ביוני והחל מיד לרדת ולהעליב את הקהל, ובעצם לקח את דמות כוכב הקולנוע השחצן והיהיר. לאחר מכן, החל להופיע עם מיז "כפיל הפעלולים" שלו, דמיאן סנדאו. לאחר מכן, שונה שמו לדמיאן מיזדאו. באירוע "לילה של אלופים", ניצח המיז את דולף זיגלר וזכה באליפות הבין יבשתית, אך איבד את התואר כאשר הפסיד לאותו זיגלר בלילה הבא. מיזדאו סייע למיז לנצח את שיימוס מספר פעמים, אך באירוע גיהנום בכלוב, הפסיד לשיימוס. באירוע סדרת ההישרדות, ניצחו מיז ומיזדאו בקרב על אליפות הזוגות של ה-WWE, לאחר שגברו על הלוס מטאדורס, האוסוס והצוות של סטארדאסט וגולדאסט. באירוע TLC, בקרב שלהם נגד האוסוס, נפסלו מיז ומיזדאו לאחר שהמיז השתמש בכלי לא חוקי בשביל להכות את ג'ימי אוסו. בדצמבר, במהלך תוכנית Raw, איבדו את התואר לצמד האוסוס. בקרב הרויאל ראמבל, מיז נכנס ראשון לקרב, אך הודח על ידי באבא ריי דאדלי, שנכנס כמספר השלישי. מנגד, מיזדאו, הודח על ידי רוסב. בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק ברסלמניה 31, מיזדאו, הוציא את המיז מהזירה ובכך פירק את הצוות שלהם, וחזר לשם הזירה הקודם, דמיאן סנדאו. באפריל, מיז ניצח את סנדאו עם עזרה מהמתאבקת סאמר רה.

לאחר מכן, מיז פתח בפיוד נגד רייבאק וביג שואו והתמודד מולם בקרב משולש בסאמרסלאם, שנערך באוגוסט, אך הפסיד. בסדרת ההישרדות, השתתף המיז בקרב ההדחות המסורתי, אך הפסיד. הוא השתתף ברויאל ראמבל לשנת 2016, ונכנס כמספר ה-25, אך הודח על ידי רומן ריינס.

העלילה עם מאריס (2016–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיז לצד מאריס

ברסלמניה 32, הפסיד מיז לאחר שהשתהה ויכל לנצח את קרב הסולם על האליפות הבין יבשתית, אך העדיף להשתחצן ולקחת את הזמן, ובסופו של דבר נדחף מהסולם ונוצח על ידי זאק ריידר, אך בתוכנית Raw שלאחר רסלמניה, ניצח את ריידר לאחר שמאריס (אשתו במציאות) סטרה לאביו של ריידר וכתוצאה מכך זכה בתואר. בשבועות שלאחר מכן, מאריס ומיז הנחו ביחד את הפינה של מיז, "מיז TV". באירוע פייבאק ב-1 במאי, ניצח מיז את סזארו לאחר התערבות של סמי זיין וקווין אואנס. באירוע חוקי אקסטרים בחודש מאי, הצליח שוב להגן על האליפות שלו כאשר גבר על סזארו, סמי זיין וקווין אוונס בקרב מרובע. לאחר מכן, המיז התמודד מול סזארו בקרב שהמנצח בו יתמודד בקרב הסולם על חוזה "כסף בבנק", אך בקרב זה הוא הפסיד. באירוע באטלגראונד, הוא הגן על תוארו כאלוף הבין יבשתי נגד המתאבק דארן יאנג, לאחר שהאחרון תקף באגרסיביות יתר מחוץ לזירה את המיז, משום שהאחרון תקף את בוב באקלנד, המנטור של דארן. בדראפט של 2016, נבחרו גם המיז וגם מאריס למותג סמאקדאון, והאליפות הבין יבשתית הפכה לבלעדית למתאבקי רוסטר זה. לאחר מכן, גבר על אפולו קרוז בקרב על האליפות הבין יבשתית, ושמר אותה אצלו.

באירוע באקלאש ב-11 בספטמבר, מיז ניצח את דולף זיגלר בעזרתה של מאריס. באירוע "ללא רחמים", הפסיד מיז בקרב החוזר בין זיגלר לבינו והפסיד את האליפות הבין יבשתית לאחר 188 ימים בהם החזיק בתואר, אך החזיר לעצמו את האליפות בפרק ה-900 של סמאקדאון, שבו ניצח שוב את זיגלר והחזיר לעצמו את התואר בפעם השישית בקריירה שלו. הוא הגן על התואר בהצלחה נגד סמי זיין באירוע סדרת ההישרדות, ובאירוע TLC, בתחילת דצמבר, ניצח מיז את זיגלר ובכך סיים את הפיוד ביניהם.

בתחילת דצמבר, ניצח את דין אמברוז והגן על האליפות הבין יבשתית שלו בהצלחה. שבועיים לאחר מכן, התמודד שוב מול אפולו קרוז, וגם עליו הצליח לגבור. לאחר הקרב, התראיין לרנה יאנג (שהיא במערכת יחסים עם דין אמברוז במציאות) והגיב בבוז ובלעג לקשר שלה עם אמברוז, מה שהוביל אותה לסטור לו. בתחילת שנת 2017, הפסיד את האליפות לדין אמברוז למרות התערבות של מאריס. באירוע הרויאל ראמבל 2017, נכנס כמספר ה-15, אך הודח על ידי אנדרטייקר. בסוף ינואר, השתתף המיז בקרב תא ההדחות באותו האירוע, אך בו הודח על ידי סינה. במהלך פברואר, השתתף בקרב באטל רויאל של עשרה מתאבקים על הזכות להתמודד נגד בריי וויאט על אליפות ה-WWE. ברסלמניה 33, ערך המיז קרב משותף עם אשתו, מאריס, כנגד ניקי בלה וג'ון סינה. בקרב זה, המיז ומאריס הפסידו. ב-10 באפריל, המיז עבר לתוכנית Raw לאחר שנבחר עם מאריס במסגרת הסופרסטאר שייק-אפ. באירוע חוקי אקסטרים, ניצח את דין אמברוז על האליפות הבין יבשתית, וזכה בה בפעם השביעית.

מנהיג המיזטראז', פיוד נגד ג'ייסון ג'ורדן והשותפות עם אסקה (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת יוני, במהלך חגיגות של Raw, שבר בטעות המיז את אחת המתנות שקיבלה מאריס, שעון סבא. בתוכנית ה"מיז TV". לאחר מכן, ניסה המיז להסביר ולהתנצל על מה שקרה, אבל כשדין אמברוז הגיע למקום, השתמש במאריס כמגן אנושי. מה שהוביל אותה לשפוך עליו שמפנייה ולנטוש את המקום. לאחר מכן, פנה המיז לקורטיס אקסל ובו דאלאס, והציע להם להפוך אותם לכוכבים אם יהפכו לחלק מפמלייתו. ב-26 ביוני, התמודדו המיזטראז' והמיז נגד הית' סלייטר, ריינו ודין אמברוז, ואף ניצחו בקרב זה. באירוע "Great Balls of Fire", הכריז הגנרל מנג'ר של Raw באותה תקופה, קורט אנגל, שמיז יאלץ להתמודד גם נגד הית' סלייטר וגם נגד דין אמברוז. הוא ניצח את שני הקרבות ושמר על האליפות שלו. במופע המקדים לאירוע סאמרסלאם, ניצחו המיזטראז' והמיז את צוות ההארדי בויז (ג'ף הארדי ומאט הארדי) ואת ג'ייסון ג'ורדן.

ב-18 בספטמבר, אותו ג'ורדן הפך לטוען הראשי של האליפות הבין יבשתית כנגד המיז, אך בסופו של דבר הפסיד לו באירוע ללא רחמים. באוקטובר, התמודד מול רומן ריינס על האליפות הבין יבשתית, ובעקבות התערבות של סזארו ושיימוס, שמר על התואר. הוא התחרה בקרב TLC ביחד עם השניים האחרונים, ברון סטרומן וקיין נגד השילד וקורט אנגל, אך הקבוצה שלו הפסידה בסופו של דבר. באירוע סדרת ההישרדות, המיז התאבק נגד ברון קורבין, לקרב בין האלוף הבין יבשתי (המיז) לאלוף ארצות הברית (קורבין), כשקורבין הוא זה שניצח בקרב. בתוכנית Raw לילה לאחר מכן, הפסיד את האליפות הבין יבשתית לרומן ריינס, ולקח הפסקה לצילומי סרט בו הוא משתתף.

המיז חזר בתחילת שנת 2018, וניצח את רומן ריינס בקרב החוזר על האליפות הבין יבשתית, וזכה בה בפעם השמינית. הוא השתתף ברויאל ראמבל של 2018, אך הודח על ידי סת' רולינס ורומן ריינס. המיז ניצח את אפולו קרוז על הזכות להשתתף באירוע תא ההדחות, אך באירוע עצמו, היה המתאבק הראשון שהודח. בין לבין, השתתף באתגר המעורב אשר כלל קרבות זוגות של גברים ונשים ביחד. הוא התאבק ביחד עם אסקה ובסיבוב הראשון הצמד גבר על ביג אי וכרמלה. בסיבוב הבא, הצמד ניצח את פין באלור וסשה בנקס, ובחצי הגמר הם גברו על ברון סטרומן ואלכסה בליס. בגמר, הם ניצחו וזכו בטורניר לאחר שגברו על בובי רוד ושארלוט פלייר. כתוצאה מכך הם זכו ב-100,000 דולר, אותם חילקו לארגוני צדקה לבחירתם. ברסלמניה 34, המיז הפסיד בקרב משולש לסת' רולינס, בקרב עצמו השתתף גם פין באלור. זה היה ההפסד הראשון הישיר של המיז באירועי רסלמניה.

הפיוד נגד דניאל בריאן ושיין מקמהן (2018–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 באפריל, המיז עבר לתוכנית סמאקדאון במסגרת הסופרסטאר שייק-אפ. בתוכנית זו הוא שיתף פעולה עם המיזטראז', קווין אוונס וסמי זיין נגד סת' רולינס, פין באלור, ברון סטרומן, בובי לאשלי ובובי רוד. בקרב זה, הקבוצה שלו הפסידה, לאחר שהמיזטראז' בגדו בו, ובכך נגמרה השותפות ביניהם. המיז נכשל בניסיון שלו לזכות בפעם התשיעית באליפות הבין יבשתית, לאחר שהפסיד בקרב סולם לרולינס באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר בערב הסעודית, בקרב השתתף גם פין באלור וסמואה ג'ו. בהמשך, הוא הפסיד לרולינס גם באירוע באקלאש. במאי, ניצח את מאט הארדי על הזכות להשתתף בקרב הסולם על חוזה הכסף בבנק אשר נערך באירוע כסף בבנק. לעומת זאת, בקרב עצמו באירוע, הפסיד. בחודשים הבאים המיז המשיך לאתגר את יריבו המושבע במשך שנים, דניאל בריאן. בריאן דחה את הצעותיו של המיז לקרב והתעלם מההקנטות שלו כלפיו, אך בסוף הסכים להתייצב מולו לקרב בסאמרסלאם, בו המיז ניצח. בעקבות אירועי סאמרסלאם, נחשף כי המיז ומאריס יתמודדו נגד דניאל בריאן ואשתו, ברי בלה, באירוע גיהנום בכלוב. באירוע זה, המיז ומאריס ניצחו, לאחר שמאריס הצמידה את בלה. לאחר מכן, המיז התמודד מול בריאן באירוע סופר שואו-דאון אשר נערך על אדמת אוסטרליה, כאשר המנצח זכה לקבל קרב עתידי על אליפות ה-WWE. בקרב זה ביניהם בריאן ניצח .

בפרק ה-1,000 של התוכנית "סמאקדאון", ניצח המיז את רוסב כדי להעפיל לטורניר של האירוע "היהלום שבכתר". בטורניר זה אשר נערך בערב הסעודית, המיז ניצח בדרך את ריי מיסטריו וג'ף הארדי בדרך לגמר, אך בגמר עצמו נגד דולף זיגלר הוא נעדר מהקרב לאחר שהאחרון פצע אותו במכוון בברכו. שיין מקמהן עלה לקרב במקומו של המיז, ואף ניצח את זיגלר וזכה בטורניר.

מיז הוכרז כקפטן של קבוצת סמאקדאון לקרב ההדחות המסורתי במסגרת אירוע סדרת ההישרדות, אך באירוע עצמו קבוצת סמאקדאון נחלו הפסד לקבוצת Raw. באופן מפתיע, שיין מקמהן והמיז הפכו לצמד ואף ניצחו את הבר (סזארו ושיימוס) באירוע רויאל ראמבל, וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות של סמאקדאון. הם הפסידו את חגורות האליפות לאוסוס באירוע תא ההדחות. בקרב החוזר בין הזוגות באירוע פאסטליין, המיז ומקמהן הפסידו פעם נוספת ולא הצליחו להשיב אליהם את חגורות האליפות. לאחר הפסד זה, מקמהן תקף את המיז, מה שהוביל לסיום הפעילות בין השניים, והפיכתו של מיז לדמות הטובה כמשתמע מכך. לאחר מה שקרה, נקבע קרב ספירות בכל מקום ברסלמניה 35 בין המיז לשיין מקמהן, אך בקרב זה מקמהן ניצח. אחרי הסופרסטאר שייק-אפ, נשלח המיז בחזרה לתוכנית Raw, כשתקף את שיין עם כיסא. כתוצאה מכך, נקבע קרב כלוב בין השניים באירוע כסף בבנק, בו המיז נחל הפסד נוסף. ב-10 בספטמבר בתוכנית סמאקדאון, המיז גבר על אנדרדה, כששניות בודדות לאחר הקרב שינסקה נקאמורה תקף אותו. באירוע התנגשות של אלופים, שנערך ב-15 בספטמבר, המיז כשל בניסיונו לזכות באליפות הבין יבשתית בפעם התשיעית בקריירה שלו לאחר שספג הפסד מידי שינסקה נקאמורה. ב-4 באוקטובר בתוכנית הבכורה של סמאקדאון בשידור ישיר ברשת פוקס, המיז, ברון סטרומן ו-Heavy Machinery (אוטיס וטאקר) ניצחו בקרב ארבעה נגד ארבעה את AJ סטיילס, דולף זיגלר, רנדי אורטון ורוברט רוד. ב-14 באוקטובר, המיז הועבר לתוכנית סמאקדאון כחלק מהדראפט לשנת 2019. ב-1 בנובמבר בתוכנית סמאקדאון, המיז הפסיד לתומאסו צ'אמפה. באירוע "TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות", שנערך ב-15 בדצמבר, המיז הפסיד לבריי וויאט בקרב שאינו היה על האליפות האוניברסלית. ב-3 בינואר, הפסיד המיז לקופי קינגסטון, לאחר תום הקרב תקף מיז את קינגסטון. שבוע לאחר מכן, הצליח המיז לנצח את אותו קינגסטון. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-26 בינואר, המיז התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנס כמספר ה-17, הספיק להדיח את מאט רידל, אך הודח על ידי המנצח בקרב, דרו מקינטייר. באירוע סופר שואודאון, שנערך ב-27 בפברואר, המיז וג'ון מוריסון ניצחו את הניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות של סמאקדאון. ב-17 באפריל, המיז הגן על חגורות אליפות הזוגות בקרב יחידים משולש אשר כלל את ביג אי שייצג את הניו דיי ואת ג'יי אוסו שייצג את האוסוס. ביג אי הצמיד את המיז כדי לזכות בחגורות האליפות עבורו, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס ובכך המיז ומוריסון איבדו את חגורות האליפות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בפברואר 2014, המיז נישא לבחירת ליבו, המתאבקת הצרפתייה-קנדית, מאריס[2]. אשר הייתה מעורבת איתו בעלילותיו השונות בשנת 2016 ו-2017. ב-27 במרץ 2018, נולדה בתם הראשונה של השניים. באירוע תא ההדחות 2019, הודיעה מאריס כי השניים מצפים לילד שני. באוגוסט 2019, המשפחה עברה להתגורר בת'אוזנד אוקס (קליפורניה). ב-20 בספטמבר 2019, נולדה לזוג בת נוספת.[3]

בשנת 2013 שיחק לראשונה בתפקיד ראשי בסרט האקשן "הנחת 3: חזית בעורף" לצד השחקן ניל מקדונו.

בשנת 2015 שיחק בסרט הקולנועי "העוזר הקטן של סנטה", לצד המתאבקת פייג' ולצד אשתו מאריס אולט.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיז הוא אלוף ה-WWE פעמיים
  • הישגים בארגון ההיאבקות Deep South Wrestling – DSW
    • אליפות במשקל כבד של DSW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ohio Valley Wrestling – OVW
    • אליפות הזוגות הדרומית של OVW (פעם אחת) – ביחד עם כריס קייג'
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-1 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2011
    • המתאבק המשתפר של השנה (2016)
    • המתאבק השנוא של השנה (2011)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter – WON
    • המתאבק המשתפר של השנה (2008, 2009)
    • צמד השנה (2008) – ביחד עם ג'ון מוריסון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]