המכשפות מאיסטוויק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המכשפות מאיסטוויק
The Witches of Eastwick
מבוסס על הרומן "המכשפות מאיסטוויק" מאת ג'ון אפדייק
בימוי ג'ורג' מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ניל קנטון
ג'ון פטרס
פיטר גובר
תסריט מייקל כריסטופר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה יוברט ס. דה לה בוילריה
שחקנים ראשיים ג'ק ניקולסון
שר
סוזן סרנדון
מישל פייפר
ורוניקה קארטרייט
ריצ'רד ג'נקינס
מוזיקה ג'ון ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום וילמוש ז׳יגמונד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Barris Industries, האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 12 ביוני 1987
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט אימה, סרט קומדיה, קומדיית אימה, סרט חבר'ה נשי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $63,766,510
הכנסות באתר מוג'ו witchesofeastwick
פרסים שתי מועמדויות לפרס אוסקר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המכשפות מאיסטוויק (במקור: The Witches of Eastwick) היא קומדיית-אימה משנת 1987 בבימויו של ג'ורג' מילר ובכיכובם של ג'ק ניקולסון, שר, סוזן סרנדון, מישל פייפר, ורוניקה קארטרייט וריצ'רד ג'נקינס. עלילת הסרט מבוססת על רומן מאת ג'ון אפדייק באותו השם[1]. הסרט הוא תערובת של ז'אנרים שונים, בהם אימה-גותית, קומדיה שחורה וקומדיה מטורפת.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה הקטנה והשלווה איסטוויק שבניו אינגלנד, חיות שלוש נשים חברות. אלכס מדפורד (שר), פסלת אלמנה ואם לבת אחת, סוקי ריצ'מונד (פייפר), עיתונאית במקומון ואם לשש בנות שננטשה בידי בעלה, וג'יין ספופורד (סרנדון), נגנית צ'לו, מורה למוזיקה חשוכת ילדים וגרושה טרייה. שלוש הנשים מעבירות יחד את שגרת חייהן האפרורית והעצמאית בתקווה שאביר חלומותיהן יגיע יום אחד. בערב חורפי אחד, הן מעלות בדמיונן את דמות הגבר המושלם שיגאל אותן מבדידותן.

למחרת היום מתוודעת העיירה להגעתו של דמות מסתורית אשר הגיעה ורכשה את בית לנוקס, אחוזה מבודדת בפאתי העיירה. המעסיקה של סוקי, פלישיה היא הראשונה לחשוד בנוכחות הבלתי ידועה של אותה אישיות, אשר אף אחד אינו מצליח לזכור את שמו. בערב בו מופיעה ג'יין עם הרכב מוזיקלי מול אנשי העיירה מופיעה לבסוף דמותו האקצנטרית של הזר המסתורי, ושמו גם נגלה לבסוף, דריל ון- הורן (ג'ק ניקולסון).

שלוש הנשים מוצאות עצמן נמשכות אל אישיותו הבלתי פתורה, ואלכס מוצאת עצמה הראשונה להיפגש אתו, כאשר במהלך נסיעה על אופניה היא נתקלת בו ומוזמנת לארוחת צהריים בביתו. במהלך המפגש נחשף דריל במלוא הדרו כגבר ראוותן, גאוותן, גס רוח ובסופו של דבר מפתה את אלכס לחדר המיטות שלו. אלכס דוחה אותו בשאט נפש, אך לפני שהיא מספיקה לעזוב שוטח בפניה דריל את כל מהלך חייה הסביל ומשדל אותה להשתחרר מריסוניה וליהענות לתשוקותיה, והיא נענית לפיתויו. גם ג'יין וסוקי מוצאות עצמן מחוזרות על ידי דריל. את ג'יין הוא משכנע לערבב את תשוקותיה בלהט נגינתה ופורץ את המחסומים היצירתיים והיצריים שבה, ומול סוקי הוא מציג את השתאותו מול פלאי הבריאה הנשית. לבסוף נוצרת חברות הדדית בין הארבעה, כאשר שלוש הנשים חולקות באביר חלומותיהן ומעבירות את שגרת יומן במחיצתו.

פלישיה, אשר שמרנותה ושפיותה הגבולית אינן רואות בסגנונן של שלוש הנשים כפורענות וטומאה מפיצה בעיתון כתבה המספרת על הפריצות שבבית לנוקס וכתוצאה מכך מוצאות עצמן הנשים מנודות על ידי שאר תושבי העיירה. בערב בו מתכנסים הארבעה בביתו של דריל ומתמרמרים על נוכחותה הטורדנית של פלישיה. בו זמנית, בביתה, פלישיה סובלת ממחושים ומתסמונת מוזרה אשר גורמת לה להקיא גלעיני דובדבנים, מה שמסתבר להיות כישוף של דריל המתבצע בידי שלוש הנשים שאוכלות דובדבנים בתאווה לצדו. כתוצאה מכך פלישיה הופכת לאחוזת דיבוק וחוזה כי דריל הוא בעצם השטן, וששלוש הנשים עתידות ללדת לו בנים, אך לפני שהיא מספיקה לדווח להן על כך בעלה הורג אותה מתוך פחד.

למחרת, כאשר העיירה מוכת הלם על הרצחה של פלישיה, נפגשות שלוש הנשים. סוקי מגיעה למסקנה כי הדיבורים שלהן הן שגרמו לכך ומהרגע בו נכנס גבר לחייהן שום דבר לא חשוב עוד. השלוש מתחילות לריב וכתגובה לכך האדמה מתחילה לרעוד תחתיהן. הן מתפצלות ובורחות, ומנתקות את הקשר שלהן מדריל. כתוצאה מכך, מלא זעם ועלבון, מחליט דריל להתנקם בהן ובאמצעות יכולות הכישוף שלו הוא מעמת כל אחת מהנשים מול פחדיהן הגדולים: דמותה של ג'יין מזדקנת לרגעים לזמן קצר, אלכס מוצאת עצמה במיטתה מכוסה במאות נחשים, וסוקי מותקפת בכאב עז ודימומים פנימיים שגורמים לגסיסתה. במהלך אשפוזה בבית החולים, מסתבר לשלושתן כי דריל עיבר אותן, ושהוא האחראי לכל מה שקרה. אלכס מגיעה אליו הביתה ומשכנעת אותו להפסיק עם הכישוף ובתמורה הם יחזרו לחיות יחד.

לאחר שסוקי נרפאת חוזרות השלוש אל ביתו של דריל לתנות ליל אהבים. למחרת היום נוסע דריל העירה, והשלוש נשארות בביתו. במטרה לסלק את דריל הן יוצרות בובת שעווה בדמותו ומתחילות לכשף אותה, מה שגורר תגובה ישירה על דריל עצמו. כאשר הוא חוזר אל הבית, דמותו המפלצתית נחשפת והשלוש מסתגרות במטבח. הן ממיסות את הבובה באש ובכך מסלקות את דריל.

שנה מאוחר יותר, גרות שלוש הנשים עם כל ילדיהם יחד, כולל שלושת הבנים, צאצאיו של דריל.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ק ניקולסון דריל ון הורן
שר אלכסנדרה מדפורד
סוזן סרנדון ג'יין ספופורד
מישל פייפר סוקי רידג'מונט
ורוניקה קארטרייט פלישיה אלדן
ריצ'רד ג'נקינס קלייד אלדן
קית' ג'וחים ולטר נף
קרל סטרויקן פידל

ביקורות ותגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות באופן כללי ולציון 73% באתר ריכוז הביקורות Rotten Tomatoes, מתוך 26 ביקורות[2].

מועמדויות וזכיות בפרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה
1988 פרס אוסקר הסאונד הטוב ביותר מועמדות
1988 פרס אוסקר המוזיקה המקורית הטובה ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]