ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית
איוש נוכחי ויווק מרת'י (25 במרץ 2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מעון בניין יוברט האמפרי עריכת הנתון בוויקינתונים
ייסוד המשרה 29 במרץ 1871 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.SurgeonGeneral.gov
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית, (המנתח הכללי של ארצות הברית) הוא ראש מערך התפעול של חיל הממונה על שירות הבריאות הציבורי של ארצות הברית (United States Public Health Service Commissioned Corps) ובכך הוא משמש כדובר המוביל בנושאי בריאות הציבור בממשל הפדרלי של ארצות הברית.[1]

ראש שירותי בריאות הציבור מועמד על ידי נשיא ארצות הברית ומאושר על ידי הסנאט של ארצות הברית.[2]

ראש שירותי בריאות הציבור הנוכחי הוא סגן האדמירל ויווק מרת'י.

אחריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממונה על ראש שירותי בריאות הציבור הוא היועץ הראשי של מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית בנושאי בריאות הציבור ומדעי הרפואה. ראש שירותי בריאות הציבור כולל צוות של 6,500 איש של אנשי בריאות במדים הזמינים 24 שעות ביממה במקרה של מצב חירום בריאותי.

לראש שירותי בריאות הציבור יש גם חובות לא פורמליות רבות, כגון חינוך הציבור האמריקאי בנושאי בריאות ובחירת אורח חיים בריא.

המשרד של ראש שירותי בריאות הציבור גם מוציא אזהרות בנושאי בריאות. הדוגמה הידועה ביותר לכך היא תווית האזהרה שלו המופיע על כל אריזות סיגריות הטבק האמריקאיות מאז 1966.[3] אזהרת בריאות דומה הופיעה על תוויות המשקאות האלכוהוליים מאז 1988.[4] בנוסף, מאז 2020, ראש שירותי בריאות הציבור הוא אחד המטפלים במגפת הקורונה בארצות הברית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1798 הקים הקונגרס את "קרן החולים של חיל הנחתים", רשת בתי חולים שטיפלה במאות חולים. הקרן עברה ארגון מחדש בשנת 1870.[5]

לאחר 141 שנים תחת מחלקת האוצר, בשנת 1939, השירות עבר לעבוד תחת סוכנות הביטחון הפדרלית (שעסקה בפיקוח על מזון ותרופות), ולאחר מכן מחלקת הבריאות, החינוך והרווחה (HEW) בשנת 1953, ולבסוף מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית (HHS).

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ (ASPA), Digital Communications Division (DCD), Assistant Secretary for Public Affairs (2008-10-24). "OASH Organization Chart". HHS.gov (באנגלית). נבדק ב-2018-11-19.
  2. ^ 42 U.S. Code § 205 - Appointment and tenure of office of Surgeon General; reversion in rank, LII / Legal Information Institute (באנגלית) 42 USC 205. Appointment and tenure of office of Surgeon General; reversion in rank.
  3. ^ "Public Health Information | R.J. Reynolds Tobacco Company". R.J. Reynolds Tobacco Company (באנגלית אמריקאית). אורכב מ-המקור ב-2017-08-16. נבדק ב-2017-08-16.
  4. ^ "Legislation". depts.washington.edu. נבדק ב-2017-08-16.
  5. ^ (OSG), Office of the Surgeon General. "About the Office of the Surgeon General". www.surgeongeneral.gov.