המעבר (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המעבר
The Passage
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת ג'סטין קרונין
שפת המקור אנגלית
סוגה אימה ,אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Ballantine Books
תאריך הוצאה 2010
מספר עמודים 824 (עברית)
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מטר
תרגום אינגה מיכאלי
סדרה
הספר הבא התריסר
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-0-345-50496-8
הספרייה הלאומית 003535000

המעבר אנגליתThe Passage) הוא רומן מאת הסופר ג'סטין קרונין אשר יצא לאור בשנת 2010 על ידי רנדום האוס. הספר הופיע במקום השלישי ברשימת הניו יורק טיימס בקטגוריית הספרים הבדיוניים הנמכרים ביותר, הספר נשאר ברשימה למשך שבעה שבועות. המעבר הוא הספר הראשון בסדרת הטרילוגיה , שנקראת "המעבר" גם היא. הספר השני "התריסר", יצא לאור ב-2012, הספר השלישי "עיר המראות", יצא לאור בשנת 2016 והופץ בעברית בינואר 2019.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בעתיד הקרוב ומתאר אפוקליפסה, ובהמשך עולם בפוסט-אפוקליפסה אשר השתלטו עליו יצורים דמויי ערפדים, שבמקור היו בני אדם שנדבקו בווירוס מדבק מאוד.

האפוקליפסה החלה לאחר שפרויקט צבאי המתבסס על וירוס מזן לא מזוהה של עטלף בדרום אמריקה, יצא מכלל שליטה, ואנשים שנדבקו בווירוס משמידים את המתקן, בורחים ממנו, ומתחילים להדביק אנשים אחרים.

הרומן מתחיל בשנת 2016 ולאחר מכן קופץ 90 שנה קדימה, כאשר מושבות של בני אדם מנסות לחיות בעולם המלא ביצורים אשר נמצאים במרדף תמידי אחר דם חדש.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר זכה להשוואה ל"העמדה", וקרונין זכה להשוואה לסטיבן קינג. ב-"Booklist" ציינו כי הספר כל כך דומה להעמדה ש"נדרש לבדוק את העובדות ולוודא כי הספר לא נכתב תחת שם עט של סטיבן קינג". ב-"USA Today" נכתב כי "המעבר" "יכול להיות הספר הטוב ביותר של הקיץ". ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי הספר "שובר קופות". ה"סן פרנסיסקו כרוניקל" בחר בספר כאחד מספר המדע בדיוני הטובים ביותר של 2010. סטיבן קינג עצמו אמר כי הספר "מרתק".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המעבר, באתר OCLC (באנגלית)