המפלצת מפירנצה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המפלצת מפירנצהאיטלקית: Mostro di Firenze) הוא הכינוי שניתן בתקשורת האיטלקית לרוצח הסדרתי שרצח 14 איש בנפת פירנצה, בין השנים 19741985[1].

שיטת הרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרוצח בחר לרצוח זוגות שהיו מקיימים יחסי מין, בדרך כלל ברכב שלהם, באזורים מבודדים ומרוחקים ובשעות הלילה. הוא היה ניגש לרכבי הקורבנות ויורה בהם מהחלון או מהדלת. כשהקורבנות היו מתים או גוססים, הוא היה גורר את האישה למרחק קצר מהאוטו, מפשיט אותה, דוקר ומשחית את הגופה, תוך התמקדות בחזה ובאיבר המין[2].

קורבנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 בספטמבר 1974, נרצחו פסקואלה ג'נטליקור בן ה-19 וסטפניה פטיני בת ה-18. הם נורו ונדקרו בנתיב כפרי, בעודם מקיימים יחסי מין במכונית של ג'נטליקור. הם היו בקרבת דיסקוטק, בו היו אמורים לבלות את הערב עם כמה מחבריהם. ענף של גפן הוחדר לגופתה של פטיני, שהושחתה באמצעות 97 דקירות. מספר שעות לפני הרצח, פטיני אמרה לחבר קרוב שלה משהו על אדם מוזר שהפחיד אותה. מכר נוסף של פטיני סיפר שאדם מוזר עקב אחריהם והטריד אותם במהלך שיעור נהיגה, מספר ימים קודם לכן. מספר זוגות שנהגו לחנות באזור בו נרצחו ג'נטליקור ופטיני, סיפרו שהרבה מציצנים נהגו להגיע לאזור, ושצמד מסוים התנהג מאוד מוזר.

ב-6 ביוני 1981, ג'יובאני פוגי וקרמלה די נוקיו, נורו ונדקרו למוות ליד סקנדיצ'י. גופתה של דה נוקיו הוצאה מהמכונית, ואיבר מינה נחתך באמצעות סכין.

ב-23 באוקטובר 1981, סטפנו בלדי וסוזאנה קמבי נורו ונדקרו למוות, איבר מינה של קמבי נחתך כמו במקרה של דה נוקיו. בבוקר שלאחר הרצח, אדם אנונימי התקשר לאמא של קמבי, כדי לדבר איתה על הבת שלה. מספר ימים לפני הרצח, סוזאנה אמרה לאמא שלה שיש מישהו שמטריד אותה ואף רדף אחריה עם המכונית שלו.

ב-19 ביוני 1982, פאולו מניארדי בן ה-22 ואנטונלה מיגליאוריני בת ה-20, נורו למוות מיד לאחר שקיימו יחסי מין במכוניתו של מניארדי.

ב-9 בספטמבר 1983, וילהלם פרדריך הורסט מייר בן ה-24 וג'נס רוש בן ה-24, נורו למוות במכוניתם. השניים, גרמנים שהגיעו לאיטליה כדי לחגוג מלגה חשובה שקיבל מייר, היו לטענת המשטרה בני זוג.

ב-29 ביולי 1984, קלאודיו סטפנצ'י בן ה-21 ופיה גילה רונטיני בת ה-18, נורו ונדקרו במכוניתו של סטפנצ'י. איבר מינה ושדה השמאלי של פיה רונטיני הוסרו. על פי עדויות, איש מוזר עקב אחרי הזוג כמה שעות לפני הרצח.

בזמן כלשהו בין ה-7 ל-8 בספטמבר 1985, נרצחו ג'ון מישל קראביצ'ווילי ונדין מאוריו, זוג מצרפת שהיו בחופשה באיטליה. מאוריו נורתה ונדקרה למוות בעודה ישנה באוהל הקטן שלהם, בן זוגה נורה במרחק קצר מהאוהל, ככל הנראה כשהוא ניסה להימלט. גופתה של מאוריו הושחתה. מי שמצא את הגופות היה אדם שליקט פטריות באזור הרצח[3].

זהות הרוצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשויות החוק ערכו מספר חקירות במהלך השנים. ב-2000 הורשעו שני אנשים בביצוע ארבע מן הרציחות הכפולות. עוד נטען כי הצמד היו חלק מקבוצת רוצחים.

ב-2001, הצהירה המשטרה שהרציחות קשורות לכת שטניסטית, ושאיברי המין הנשיים שנכרתו שימשו בפולחנים של הכת.

עם זאת, רבים מתחו ביקורת על אופן התנהלות החקירות והמשפטים, ורבים מחשיבים את התיקים הללו תיקים בלתי מפוענחים, ומאמינים כי הרוצחים האמיתיים מעולם לא נתפסו[4].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Farnsworth, Cheri. "The True Story of the Double Initial Murders". The Alphabet Killer.
  • The Mind of a Murderer, Parts 1 and 2 (1985), PBS documentary

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המפלצת מפירנצה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Monster of Florence, Google Arts & Culture
  2. ^ The Monster of Florence, Criminal Minds Wiki (באנגלית)
  3. ^ Sarah Dean, First picture of woman who was 'crucified' by Italian 'serial killer', Mail Online, ‏2014-05-08
  4. ^ Douglas Preston, The Monster of Florence, The Atlantic, ‏2006-07-01 (באנגלית)