המשחקים של ג'ראלד (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשחקים של ג'ראלד
Gerald's Game
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "המשחקים של ג'ראלד" מאת סטיבן קינג
בימוי מייק פלנגאן
הופק בידי טרבור מייסי
תסריט מייק פלנגאן
ג'ף הווארד
עריכה מייק פלנגאן
שחקנים ראשיים קארלה גוג'ינו
ברוס גרינווד
מוזיקה האחים ניוטון
צילום מייקל פימונגרי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Intrepid Pictures
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בספטמבר 2017 (BFI סאות'בנק)
ארצות הבריתארצות הברית 29 בספטמבר 2017
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
מותחן פסיכולוגי
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשחקים של ג'ראלדאנגלית: Gerald's Game) הוא סרט אימה ומותחן פסיכולוגי שבוים ונערך על ידי היוצר מייק פלנגאן ונכתב על ידיו בשיתוף פעולה עם התסריטאי ג'ף הווארד. הסרט מבוסס על מותחן אימה באותו השם מאת סופר האימה המצליח סטיבן קינג ומככבים בו קארלה גוג'ינו וברוס גרינווד בתפקידים הראשיים. עד לרגע שבו פלנגאן החליט לעבד את הספר למסך, הספר נחשב בלתי ניתן לעיבוד.[1]

הסרט עלה לכל הפלטפורמות של נטפליקס ב-29 בספטמבר 2017.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח כשבני הזוג ג'סי וג'ראלד ברלינגיים מגיעים לבית קיט מבודד בעיירת פיירהופ שבאלבמה, במטרה לנפוש שם לזמן מה. בעוד ג'ראלד לוקח גלולת ויאגרה, ג'סי מאכילה כלב תועה הנמצא מחוץ לבית, אבל כאשר היא חוזרת אל הבית היא משאירה את הדלת פתוחה. לפני שהזוג מתחיל במשחק מקדים, ג'ראלד לוקח גלולת ויאגרה שנייה, משאיר כוס מים על המדף מעל למיטה, ואוזק את ג'סי באמצעות אזיקים לעמודי המיטה. עם זאת, במהלך המשחק, במהלכו ג'ראלד מדמה סצנה בה הוא אונס את ג'סי האזוקה, ג'סי, שמתחילה להרגיש אי נוחות, מתחננת בפניו שיפסיק וישחרר אותה ואילו הוא עונה לה בתגובה, "מה אם לא?". השאלה מובילה לוויכוח סוער שבמהלכו ג'ראלד מאשים את ג'סי בכך שהיא אפילו לא מנסה להצית מחדש את יחסיהם, אך במהלך הוויכוח, ג'ראלד מת מהתקף לב, נופל על הרצפה, ומותיר את ג'סי לבדה אזוקה לעמודי המיטה.

הכלב נכנס וג'סי מנסה לגרש אותו, אך הכלב נוגס חתיכה מזרועו של ג'ראלד ואוכל אותה. עם זאת, ג'סי מתחילה להזות את ג'ראלד שלכאורה עודנו חי ומתחיל לדבר איתה על אמיתות נישואיהם המתוחים ועל בעיות האין-אונות שלו. לאחר מכן, ג'ראלד מודיע לה שהיא בזבזה שעות בלא לעשות כלום, והיא מתחילה לסבול מצימאון ועייפות. כתוצאה מכך, ג'סי הוזה את ג'ראלד ולכאורה גרסה שונה של עצמה מספרים אחד לשנייה דברים על עצמם שמעולם לא היה להם אומץ להודות בהם. הדברים מעוררים אותה להיזכר בכוס המים המוצב מעל המיטה, והיא מצליחה להשיג אותו, אך לא לקרב אותו לפיה. ההזיות מזכירות לה את תווית המחיר שהניחה על המדף, ולאחר שהיא מצליחה להשיג את התווית, ג'סי מגלגלת אותו לצורת קשית על מנת להגיע למים.

ג'סי נרדמת ומתעוררת בחושך, ורואה דמות גבוהה ומעוותת שחושפת שקית של עצמות ותכשיטים שונים. ג'סי מנסה להתנגד לדמות המסתורית, אך ג'ראלד מופיע ומספר לה שהדמות היא המוות המחכה לקחת אותה. ג'ראלד מתחיל לקרוא לג'סי "עכברה", שם המעורר אצלה זיכרון של אביה, טום, שכינה אותה בחיבה "עכברה", מאונן בעודה יושבת על ברכיו בזמן ליקוי חמה.

בבוקר, ג'סי מתעוררת בכאב עז לאחר שזרימת הדם נמנעה משתי ידיה האזוקות ורגליה התכווצו. הזיותיהם של ג'ראלד וג'סי מפקפקים בטענותיה שהיא הייתה לחוצה לשמור בסוד על מה שאביה עשה, ובטענותיה כי אין לזה כל קשר לנישואיה, אף שנישאה לגבר הדומה לאביה. ג'ראלד מקניט את ג'סי בקשר לדמות המסתורית שראתה מקודם, אותו הוא מכנה "איש אור הירח". בעבר, אחרי הליקוי, אביה אומר לה שהוא מתבייש במה שעשה, ומתמרן אותה להסכים לא לספר לאף אחד.

ג'סי נזכרת שחתכה את ידה באותו לילה, לאחר שהחזיקה בכוס בחוזקה בזמן שאמה שאלה אותה על הליקוי. באמצעות הזיכרון, ג'סי מנפצת את כוס המים וחותכת את פרק ידה באופן שמאפשר לה לקלף את העור, מה שמאפשר לידה המדממת להשתחרר מהאזיק. ג'סי גוררת את המיטה אל המפתח, משחררת את ידה השנייה, שותה מים וחובשת את עצמה, אך זמן קצר לאחר מכן מתעלפת כתוצאה מאיבוד דם ועייפות רבה. כשהיא מתעוררת, היא רואה את "איש אור הירח" נמצא בקצה המסדרון, ונותנת לו את טבעת הנישואין שלה. ג'סי נכנסת למכונית שלה ונוסעת משם, אך רואה שוב את האיש במושב האחורי, מה שגורם לה להתרסק לתוך עץ, אך למזלה אנשים מבית סמוך יוצאים לעזרתה.

שישה חודשים לאחר מכן, ג'סי כותבת מכתב לדמותה בת ה-12, בעודה נאבקת לכתוב בידה שזקוקה להשתלת עור. במכתבה, ג'סי מתארת כיצד העמידה פנים ששכחה את החוויה הקשה שעברה בהיותה לכודה על מנת להימנע משאלות כואבות, והשתמשה בביטוח החיים של ג'ראלד במטרה להקים קרן לקורבנות התעללות מינית. ג'סי חושפת שלמרות כל זאת, בכל לילה "איש אור הירח" עדיין מתגלה בפניה כשהיא נרדמת. ג'סי מספרת במכתב שטבעת הנישואין שלה מעולם לא נמצאה בבית הקיט, ושהיא למדה מהחדשות ש"איש אור הירח" הוא למעשה רוצח סדרתי בשם ריימונד אנדרו ז'ובר שסבל למעשה מאקרומגליה, שנהג לבזוז קברים וקריפטות ולאכול לעיתים את פניהם של קורבנותיו הזכרים, מה שמסביר מדוע לא פגע בג'סי בבית הקיץ ומדוע פניו של ג'ראלד היו מעוותות. ג'סי מגיעה לבית המשפט בזמן הקראת פסק דינו של ריימונד, ומשיגה את תשומת לבו. ריימונד מצטט את מה שאמרה כשהייתה אזוקה למיטה לבדה, מה שמעיד על כך שהוא באמת היה שם באותו הלילה. ג'סי מתקדמת לעברו וכשהיא רואה בפניו את פניהם של ג'ראלד וטום, אומרת לו "אתה קטן יותר משזכרתי". הסרט מסתיים כשג'סי פוסעת בהליכת ניצחון אל הרחוב כשאור השמש בוהק עליה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 במאי 2014, "Deadline Hollywood" דיווח שהבמאי מייק פלנגאן עתיד לביים עיבוד למותחן האימה של סטיבן קינג, "המשחקים של ג'ראלד", עם תסריט שנכתב על ידיו ועל ידי התסריטאי ג'ף הווארד. המפיק טרבור מייסי הפיק את הסרט באמצעות חברת "Intrepid Pictures".[2] בריאיון עם המגזין "Rue Morgue" בספטמבר 2016, פלנגאן אישר שבכורת הסרט תתקיים על גבי הפלטפורמות של נטפליקס, אך לא ציין מתי בכורת הסרט תתקיים או אישר את מעורבותו של סטיבן קינג בהפקת הסרט. קארלה גוג'ינו וברוס גרינווד לוהקו לדמויותיהם של ג'סי וג'ראלד ברלינגיים, לצדם של הנרי תומאס, קארל סטרויקן, קייט סיגל וקיארה אורליה.[3]

צילומי הסרט החלו ב-17 באוקטובר 2016, במוביל, אלבמה.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ לראשונה במהלך פסטיבל BFI סאות'בנק שנערך ב-19 בספטמבר 2017. לאחר מכן, שירות הזרמת המדיה נטפליקס הפיצה את הסרט בכל הפלטפורמות שלה ב-29 בספטמבר 2017.[5]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט התקבל בשבחים. באתר הביקורות "Rotten Tomatoes", הסרט קיבל דירוג של 90% על בסיס 59 ביקורות, ודירוג הממוצע של 7.6/10. הקונצנזוס הביקורתי של האתר קבע: "קארלה גוג'ינו נושאת את המתח המועט של המשחקים של ג'ראלד עם ביצועים מגדירי קריירה".[6] באתר הביקורות "Metacritic", אשר משתמש בשקלול ממוצע, נתן לסרט את ציון של 77 מתוך 100, על בסיס 12 ביקורות, דבר המציין "ביקורות חיוביות לרוב".[7] סטיבן קינג כינה את הסרט "מהפנט, מזוויע ונפלא" אחרי שצפה בסרט במהלך תהליך העריכה שלו.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Shepherd, Jack (September 28, 2017). "Gerald's Game: How director Mike Flanagan made Stephen King's 'unfilmable book' into a film". Independent.
  2. ^ Fleming, Mike Jr. (May 19, 2017). "Cannes: Stephen King Novel 'Gerald's Game' To Be Adapted By 'Oculus' Helmer Mike Flanagan And Intrepid Pictures". Deadline Hollywood. Penske Business Media. Retrieved October 18, 2016.
  3. ^ Fleming, Mike Jr. (October 17, 2016). "Carla Gugino & Bruce Greenwood Star In Stephen King's 'Gerald's Game' For Netflix". Deadline Hollywood. Penske Business Media. Retrieved October 19, 2016.
  4. ^ Boyd, Jared (October 18, 2016). "Producer confirms Stephen King film production in Mobile". AL.com. Advance Local Media. Retrieved October 19, 2016.
  5. ^ Coming Soon (August 23, 2017). "Netflix September 2017 Movie and TV Titles Announced". ComingSoon.net. CraveOnline Media. Retrieved August 23, 2017.
  6. ^ "Gerald's Game (2017)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved September 19, 2018.
  7. ^ "Gerald's Game Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved September 29, 2017.
  8. ^ Zinski, Dan (February 12, 2017). "Stephen King: Netflix's Gerald's Game Movie is 'Horrifying, Hypnotic'". Screen Rant. Retrieved July 13, 2018.