הנזירה (סרט, 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"הנזירה"
The Nun
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי קורין הארדי
הופק בידי ג'יימס ואן
פיטר ספרן
תסריט ג'יימס ואן
גארי דאוברמן
עריכה מייקל אלר
קן בלקוול
שחקנים ראשיים דמיאן ביצ'יר
טאיסה פרמיגה
ז'ונאס בלוקה
מוזיקה אבל קוז'ניובסקי
צילום מקסים אלכסנדר
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה ניו ליין סינמה
אטומיק מונסטר
ספרן קומפני
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 בספטמבר 2018
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימהעל-טבעימותחן
תקציב 22 מיליון דולר[1]
הכנסות 365.6 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו thenun
סרט קודם "אנאבל: הבריאה" (2017)
סרט הבא "קללת לה יורונה" (2019)
סרטים בסדרה היקום הקולנועי של לזמן את הרוע
www.thenunmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"הנזירה" (באנגלית: The Nun) הוא סרט אימה על-טבעי גותי מסוגת מותחן המהווה ספין אוף לסרט האימה "לזמן את הרוע 2", שיצא בשנת 2016 וסרט חמישי ביקום הקולנועי של לזמן את הרוע. הסרט בוים על ידי קורין הארדי ונכתב על ידי ג'יימס ואן, ומככבים בו טאיסה פרמיגה, דמיאן ביצ'יר, בוני ארונס, שארלוט הופ, אינגריד בישו וז'ונאס בלוקה. הסרט יצא לאקרנים ב-7 בספטמבר 2018.

הסרט מתמקד סביב דמותה של הנזירה השטנית אשר הופיעה כדמות מרכזית בסרט "לזמן את הרוע 2" וכן הופיעה הופעה קצרה בסרט "אנאבל: הבריאה".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח במספר קטעים שאולים מהסרט לזמן את הרוע 2 אשר הציגו את "הנזירה" במקרה המתואר בסרט בשנת 1974.

שתי נזירות בקרטה מונסטרי, מנזר עתיק ברומניה בשנת 1952 ניגשות עם מפתח לדלת ישנה עליה מתנוססת הכתובת "כאן מסתיים אלוהים". הנזירה הזקנה אומרת לצעירה שאין ברירה ונכנסת לאפלה שמעבר לדלת. הנזירה הצעירה מנסה להתפלל עד שהזקנה נופלת חבולה על מפתן הדלת, מושיטה לה את המפתח ואומרת שהיא התקווה האחרונה ואז נמשכת בעוצמה לאפלת החדר שם מתחילה להיראות דמות מסתורית. הנזירה הצעירה בורחת מהדמות אל חדרה, קושרת חבל תלייה לצווארה וקופצת מהחלון רגע לפני שהדמות משיגה אותה. בבוקר צעיר אחד מהסביבה מגלה את גופתה התלויה והחבולה.

הסיפור שהפיץ הצעיר על התאבדותה של הנזירה הגיע לאוזני הוותיקן והם שולחים את ברק, כומר המומחה לתופעת על-טבעיות על מנת לוודא שלא מדובר במקרה מתחום ההתמחות שלו. הם מורים לו להיעזר בעזרתה של איירין, מורה מבית ספר דתי בבריטניה המצויה בתהליך הכשרה לנזירות. השניים מגיעים לכפר ומוצאים את הצעיר שמצא את הגופה, חוואי ממוצא צרפתי-קנדי בשם פרנצ'י שמתנדב בהבאת האספקה למנזר כחלק מהסכם בן מאות שנים בין הכפר למנזר. פרנצ'י גילה את הגופה תלויה על חזית המנזר כאשר הגיע להביא את האספקה הרבעונית אך כל ניסיונותיו ליידע את המנזר על-כך עמלו בתוהו ולכן הוא השאיר את הגופה בחדר שבו הוא משאיר את האספקה. השלושה יוצאים למקום ומגלים לתדהמתם שהגופה לא מצויה בתנוחה שפרנצ'י השאיר אותה. השלושה קוברים את הנזירה וחוקרים את המקום שבו נמצאה תלויה, ושוב פעם נדהמים לגלות דם טרי במקום, אף על פי שעברו שבועות. השלושה ממשיכים לחדר המבואה למנזר שם הם נפגשים עם דמות לבושה בשחור שמזדהה כאם המנזר. אם המנזר אומרת שהם לא יוכלו לתחקר את הנזירות עד הזריחה עקב נדר השתיקה ומציעה להם ללון במבנה האירוח של המנזר. ברק מציע לפרנצ'י לחזור לכפר ולהגיע שוב לאוספם כעבור 4 ימים.

במהלך אותו הלילה, על כל השלושה עוברים חוויות מבעיתות ולא טבעיות. תחילה פרנצ'י רואה בדרך לכפר את דמותה של המתאבדת כאשר היא מתאבדת שנית ואף הופכת למפלצת שפרנצ'י מצליח אך בקושי לברוח ממנה לכפר. בכפר הוא מגלה שמאז ההתאבדות החלו להתרחש צרות שונות ומשונות בכפר. ברק מתעורר לקולו ולדמותו של ילד אחוז דיבוק שכשל להצילו בימי מלחמת העולם השנייה. הוא עוקב אחריו עד לבית הקברות בפאתי המנזר ופתאום נופל לקבר פתוח שנסגר עליו בעודו חי. איירין גם מתעוררת אחרי סיוטים בעקבות ילדותה שבה חזתה בהרבה חזיונות שבכולן הדהד המסר "מריה מורה את הדרך". היא מובלת בעקבות הדמות המסתורית ברחבי המנזר ובמהלך מנוסתה ממנה היא מגלה את ברק הקבור ומחלצת אותו רגע לפני שהדמות תפסה אותו. כעת הם מבינים בוודאות שהמקום איננו קדוש יותר, וברק מקווה לגלות רמזים בהתמודדותו בעזרת הספרים שמצא בקבר.

בבוקר השניים מגיעים למבואת המנזר אך לא רואים שם את אם המנזר. במקום זה יד נעלמה פתחה את השער ואיירין נכנסה לתוך המנזר בזמן שברק נשאר במבואה והמשיך לחקור בספרים. איירין נתקלת בנזירה מתפללת שלא פוסקת מתפילתה. נזירה אחרת בשם אואנה מסבירה לה שהמנזר מקיים תפילת "מריה הקדושה" במשך מאות שנים ברציפות מאז שהדוכס שבנה את המבצר ניסה לשחרר לעולם את השטן אך נעצר ברגע האחרון על ידי הכנסייה תוך שימוש בדמו של ישו. התפילות הרצופות עזרו לשמור על השער שהדוכס פתח סגור עד אשר ההפצצות במלחמה פגעו במבנה וקטעו את התפילה הרצופה. מאז השער נסדק והדמות השטנית החלה להלך בו תוך התחפשות למגוון דמויות ניסתה לצוד "כלי" עם נשמה. אואנה נאלצת לקטוע את השיחה עקב עלייתה למשמרת ואיירין נשארת ללון באחד החדרים בזמן שהשער הראשי נסגר בשקיעה. ברק, שגילה בספרים את זהותה של הדמות בתור השד "ואלאק המנאץ" מגלה את נעילת השער ומנסה למצוא דרך חלופית להגיע לתוך המנזר ולהציל את איירין. אם המנזר אומרת לו שאין לו דרך חלופית ושאיירין אבודה ואז ברק מגלה שכל הזמן הזה היא הייתה גופה רקובה שואלאק הפעיל במרמה. איירין מתעוררת במהלך הלילה ומגלה שחדרה הנעול נפתח. היא הולכת ברחבי המנזר עד אשר היא מוצאת את הדלת מתחילת הסרט. הדלת נפתחת ומתוכה ואלאק נחשף ומנסה ללכוד את איירין אך היא בורחת לחדר התפילות שם היא רואה את גופתה הטרייה של אואנה ומתחילה להתפלל ביחד עם כל הנזירות שנשארו. ואלאק הולם במרכז המתפללות וצולק את איירין בצורת כוכב מחומש.

במקביל, ברק מגיע למסקנה שהדרך היחידה פנימה היא ממנהרת האספקה הוא מגלה שם את הגופה של הנזירה שקברו מתעוררת לחיים אך ברגע האחרון הוא ניצל בידי פרנצ'י שחזר מהכפר עם רובה ציד. הם דופקים חזק על הדלת הנעולה עד אשר איירין פותחת להם אותה ומציגה להם את אולם התפילות עם הנזירות. היא נדהמת לגלות שאין שם אף נזירה למעט הגופה, הרקובה, ומבינה שכל הנזירות החיות שראתה היו חזיונות ולא נשארה אף נזירה אחת בחיים. כעת השלושה מבינים שרק הם נותרו לבצע את משימת חסימת השער ומתחילים לחפשו. במהלך החיפושים הם נפרדים ואיירין מגיעה לבדה לחדר סמוך לשער שם ואלאק מניח אותה במרכז כוכב מחומש ומצליח להידבק בה. ברק נתקל ברוחות של הנזירות ההרוגות ומצליח להדפם בעזרת אש. פרנצ'י מוצא את איירין אך מגלה שזאת רק גופתה בשליטתו של ואלאק ורגע לפני שהוא חונק אותו, פרנצ'י מצליח למרוח בו דם מישו שמגרש אותו מגופתה של איירין. השלושה נאבקים עם ואלאק עד אשר איירין שופכת על פניו את כל הדם של ישו שנשאר וכך כולאת אותו בחזרה וסוגרת את השער.

השלושה קוברים את גופות הנזירות שמצאו ועוזבים את המנזר. פרנצ'י, שחושף ששמו האמיתי הוא מוריס, אומר שהוא מעוניין לעזוב את רומניה ולחזור לגדל עגבניות כמו אביו, אך מסתיר צלקת של צלב הפוך על עורפו, צלקת שנשארה לו מהמאבק עם ואלאק. באחרית דבר מוצגים קטעים מלזמן את הרוע שמראים צילום של ההתמודדות של אד ולוריין וורן כעשור מאוחר יותר עם חוואי אחוז דיבוק עם סימני צלבים המופיעים על גופו בשם מוריס.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 ביוני 2016 הכריזו האחים וורנר וניו ליין סינמה על ספין-אוף ששמו יהיה "הנזירה" לסרט "לזמן את הרוע 2" שיצא בשנת 2016. התסריט הראשוני עבור הספין-אוף נכתב על ידי דייוויד לסלי ג'ונסון-מקגולדריק, והופק על ידי פיטר ספרן וג'יימס ואן.[2] ב-17 בפברואר 2017, הוכרז כי קורין הארדי חתם על חוזה לבימוי הספין-אוף, שנכתב עבורו תסריט חדש על ידי ואן וגארי דאוברמן.[3] במהלך צילומי הסרט "אנאבל: הבריאה", סאפרן גילה כי "הנזירה" יהיה הסרט הראשון שמתרחש כרונולוגית בסדרת הסרטים של "לזמן את הרוע". עובדה זו הפכה את הסרט לפריקוול נוסף לסרטי "לזמן את הרוע", יחד עם הסרטים "אנאבל" ו"אנאבל: הבריאה". סאפרן חשף שמפיקי סדרת הסרטים יצרו לוח בו מופיעים כל הסרטים בסדרה באופן כרונולוגי, כך שיוכלו לעקוב אחרי עלילות הסרטים.[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 באפריל 2017, דמיאן ביצ'יר לוהק לצוות השחקנים ככומר שאחראי לחקירת התאבדותה המסתורית של נזירה.[5] זמן קצר לאחר מכן, טאיסה פרמיגה לוהקה לתפקיד הראשי הנשי.[6] קורין הארדי אמר לאחר מכן שבתחילה הוא לא הייתה מעוניין ללהק את טאיסה בשל היותה אחותה של ורה פרמיגה, הכוכבת הראשית של סדרת הסרטים, אך שינה את דעתו כאשר ראה את האודישנים שלה, "ראיתי מאה אודישנים לתפקיד הזה והיה לה איזה סוג של נוכחות ברורה מחוץ לגוף שלה, והיא פשוט פנומנלית."[7] בוני ארונס חזרה לגלם את דמותה של הנזירה השטנית ואלאק מ"לזמן את הרוע 2".[8]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט הראשיים החלו ב-3 במאי 2017 באולפני קסטל בבוקרשט, רומניה, כשהצלם מקסים אלכסנדר שימש כצלם.[9] סצנות נוספות צולמו גם בארמון המשמש את בניין הפרלמנט המקומי ביוני, תמורת 5,000 אירו לשעה.[10] הצילומים התקיימו גם בטירת קורווין בהונדוארה[11] ובסיגישווארה שבטרנסילבניה.[12] הארדי הודיע באמצעות החשבונות שלו ברשתות החברתיות שהצילומים הסתיימו ב-23 ביוני 2017, לאחר 38 ימי צילום.[13]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Nun (פסקול)

המלחין אבל קוז'ניובסקי נבחר להלחין את הפסקול עבור הסרט.[14]

עלייה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט תוכנן לצאת לאקרנים ב-13 ביולי 2018.[15] בפברואר 2018, האתר Deadline דיווח שיציאת הסרט לאקרנים נדחתה ל-7 בספטמבר 2018.[16] ב-12 ביוני 2018, טיזר פוסטר עבור הסרט הופץ רשמית ויום לאחר מכן, הטיזר טריילר עלה ברחבי הרשת.[17]

ב-7 בספטמבר 2018, עלה הסרט לאקרנים, ובפחות משבוע הכניס סכום של 131 מיליון דולר.[18] סרט זה נחשב לסרט האימה ה-5 המכניס ביותר בהיסטוריה.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנזירה 2

ב-12 באוגוסט 2017, ואן דיבר לראשונה על אפשרות להפקת סרט המשך פוטנציאלי ל"הנזירה", ועל קו העלילה שהסרט עתיד לכלול: "אני יודע היכן הפוטנציאל טמון, אם 'הנזירה' יצליח, לאן 'הנזירה 2' יכול להוביל וכיצד הוא יתקשר לעלילה של אד ולוריין שביססנו כבר בשני סרטי 'לזמן את הרוע' ולהביא את כל הסדרה לסגירת מעגל."[19]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 The Nun, Box Office Mojo
  2. ^ Kit, Borys (June 16, 2016). "'Conjuring 2' Spinoff 'The Nun' in the Works (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 3, 2017.
  3. ^ McNary, Dave (February 2, 2017). "Corin Hardy to Direct 'Conjuring 2' Spinoff 'The Nun'". Variety. Retrieved May 3, 2017.
  4. ^ Eisenberg, Eric (May 30, 2017). "How Annabelle: Creation Connects Back To The First Movie". Cinema Blend. Retrieved June 11, 2017.
  5. ^ Kit, Borys (April 5, 2017). "Demian Bichir to Star in 'Conjuring' Spinoff 'The Nun' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 7, 2017.
  6. ^ McNary, Dave (April 24, 2017). "Taissa Farmiga to Play Titular Role in Horror Movie 'The Nun'". Variety. Retrieved April 24, 2017.
  7. ^ Sandwell, Ian (August 29, 2017). "Why Corin Hardy didn't initially want to cast American Horror Story star in The Nun". Digital Spy. Retrieved August 30, 2017.
  8. ^ Kit, Borys (April 26, 2017). "'Conjuring 2' Actress Reprising Demon Nun for New Line's 'The Nun' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 7, 2017.
  9. ^ Cureton, Sean (May 1, 2017). "The Conjuring: Nun Spinoff Begins Filming This Week". Screen Rant. Retrieved May 3, 2017.
  10. ^ Popescu, Irina (April 25, 2017). "Scenes from new Warner Bros horror film to be shot at Romania's famous Parliament's Palace". Romania Insider. Retrieved May 7, 2017.
  11. ^ "Romania: thieves break into castle, steal $40,000". Times Colonist. May 2, 2017. Archived from the original on May 2, 2017. Retrieved May 13, 2017.
  12. ^ "Warner Bros films horror movie in Romania". Romania Insider. April 10, 2017. Retrieved May 7, 2017.
  13. ^ Hardy, Corin [@corinhardy] (June 22, 2017). "We began filming #TheNun 37 days ago, somehow we have reached the last day, tomorrow..." (Tweet) – via Twitter.
  14. ^ "Abel Korzeniowski to Score 'The Conjuring' Spinoff 'The Nun'". Film Music Reporter. September 8, 2017. Retrieved September 10, 2017.
  15. ^ Miska, Brad (February 17, 2017). "'Conjuring' Spinoff 'The Nun' Gets a Friday the 13th Release!". Bloody Disgusting.
  16. ^ D'Alessandro, Anthony (February 14, 2018). "'The Nun' Moves To Warner Bros' New Favorite Spot On Calendar: Post-Labor Day Weekend". Deadline.com. Retrieved February 14, 2018.
  17. ^ "First Trailer for 'The Nun' Promises Unholy Scares – Variety". Variety. June 13, 2018. Retrieved June 14, 2018.
  18. ^ The Nun (2018) - Box Office Mojo, www.boxofficemojo.com (באנגלית)
  19. ^ Lammers, Timothy (August 12, 2017). "James Wan Teases The Nun And How A Sequel Would Connect To The Conjuring". Screen Rant.