הנמלט (סרט, 2005)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנמלט
Побег
מבוסס על סדרת הטלוויזיה משנת 1963 "הנמלט" מאת רוי הוגינס והסרט הנמלט משנת 1993
בימוי יגור קונצ'לובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סרגיי דניאליאן
רובן דישדישיאן
אנה קלפחצ'יאן
תסריט סרגיי אסטחוב
דמיטרי קוטוב
אולג פוגודין
שחקנים ראשיים יבגני מירונוב
אנדריי סמוליאקוב
ויקטוריה טולסטוגאנובה
סרגיי אסטחוב
ליובוב טולקאלינה
אלכסיי סרבריאקוב
קסניה לברובה-גלינקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ויקטור סולוגוב עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אנטון אנטונוב
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סנטרל פרטנרשיפ
הקרנת בכורה 31 במרץ 2005[1]
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן, סרט בלשים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,8 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנמלטרוסית: Побег) הוא סרט קולנוע רוסי משנת 2005 בבימויו של יגור קונצ'לובסקי, המושפע כמעט באופן ישיר מהסרט הנמלט משנת 1993.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יבגני וטרוב, הוא נוירוכירורג מוצלח המרוצה מחייו. כל בוקר הוא שמח ללכת לעבוד — עובדיו אוהבים אותו והוא מציל חולים. כל ערב אחרי העבודה הוא ממהר הביתה, שם מחכה לו אשתו היפה, אירנה, האוהבת והאהובה. הדבר היחיד שהוא לא מרוצה ממנו בחייו הוא העדר ילדים, הם פשוט לא יכולים. פעם הם רצו לאמץ נער מבית היתומים, אבל ברגע האחרון יבגני שינה את דעתו.

ביום שבו הוא חותם על חוזה חשוב עם משקיעים אמריקאים על הקמת מרכז רפואי חדש אשתו אירינה וטרובה הולכת הביתה, שם גבר מסתורי מכה אותה למוות. וטרוב חוזר הביתה ומוצא אותה. מאחר שאף אחד לא ראה את הרוצח האמיתי, יבגני הופך לחשוד העיקרי. תחת לחץ של ראיות מוחלטות שנמצאו בזירה הוא מורשע בהליך מהיר ונידון למאסר ממושך תחת משטר קפדני במושבת עונשין. אבל במהלך ההעברה לסיביר יבגני מצליח לברוח. הוא מחליט לחזור למוסקבה כדי לנהל חקירה משלו ולמצוא את הרוצח האמיתי. אלא שהוא צריך כל הזמן לברוח מפני צוות משימה מיוחד של מינהל בתי הסוהר הראשי בפיקודו של קולונל פחומוב. למרות הראיות, הוא מטיל ספק בכך שווטרוב הרג את אשתו והוא רוצה להוכיח את חפותו. סיבה נוספת היא בתו הקטנה, אשר חולה במחלה שמשתקת את גופה ועלולה לגרום למותה. היחיד שמסוגל לעשות את הניתוח שיציל את הילדה הקטנה, הוא אותו וטרוב.

בבריחתו יבגני אפילו מקבל את עזרתו של חמיו, שבתחילה האמין שהוא אשם במותה של הבת שלו, אבל בסופו של דבר נותן לו כסף ומבקש ממנו שלא לחזור (אך אחרי שיבגני הולך, החם נהרג). ברגעים של בדידות הוא רואה מספר פעמים את רוחה של אשתו, מה שהופך לדבר היחיד שמעודד אותו. כשהוא סוף סוף חוזר למוסקבה, הוא מוצא ראיות בדירתו ומגלה עדשות מגע, אשר היו שייכות כנראה לרוצחה של אירינה. עמיתה ושכנה של וטרוב, ד"ר סבטלנה פוליאקובה, שמאמינה בחפותו מאפשרת לו להשתמש במחשב שלה, הוא מוצא את המרפאה הקרובה, אשר מייצרת עדשות כאלה ושולח את סבטלנה למצוא את רשימת הלקוחות המלאה. למחרת הוא מתעמת עם פחומוב והשותף שלו שקיל, אבל הם כבר מאמינים בחפותו ומלווים אותו למרפאה. בדרך הוא בוחן את צילומי הרנטגן של הידיים המשותקות של בתו של פחומוב ומאבחן שהילדה תהיה משותקת לגמרי ובעוד חודש עשויה למות.

סבטלנה אינה מקבלת את הרשימה מאחר שזה דורש בקשה רשמית. היא מציעה להתקשר לסובולב, חבר ותיק וחניכו של וטרוב, שיעזור לה לארגן את הבקשה, אבל יבגני אוסר עליה להתקשר. יחד עם פחומוב ושקיל הם מגיעים למרפאה, פחומוב מציג את תעודת השירות שלו והם נותנים את הרשימה. לאימתם, הם מגלים בין הלקוחות את עמיתו של וטרוב, רופא בשם טופילין, שחטף את ורטובה והרג אותה. פחומוב יוצא לפגוש את טופילין והלה מסביר הכל: התברר כי לפני אירועי הסרט סובולב, ניתח ללא הצלחה את אשתו של טופילין שמתה. וטרוב ידע שלא יסלחו לסובולב ולוקח עליו את האשמה. עמיתיו במרכז הרפואי, לבקשתו של יבגני מאשימים אותו מסיבות של אתיקה ארגונית. סובולב, שקינא בכישרונו של וטרוב משכנע את טופילין להרוג את אשתו של יבגני, אירינה. כשהוא מבין מה הטעות הנוראית שעשה סובולב, טופילין הולך אליו כדי לתקן זאת. במהלך השיחה וטרוב בורח מהחדר שבו הוא היה נעול ומתחמש בצינור ברזל וגז והולך לנקום בסובולב. סובולב מאשים את טופילין בהרג אירינה וכי הוא עשה זאת ביוזמתו. וטרוב לא מעז להרוג אותו. עם זאת, סובולב תוקף אותו בהצהרות שנאה ונסה לחנוק אותו בצינור הברזל שווטרוב מחזיק בידו, טופילין מתערב והורג את סובולב. מיד לאחר המעשה הוא מתאבד. פחומוב מדווח לממונים עליו ודואג להשיב את המוניטין של וטרוב על כנו.

וטרוב מנתח את בתו של פחומוב ומצליח להציל את הילדה. בהכרת תודה, טטיאנה, אשתו של פחומוב, מעניקה ליבגני ציור של "אדם בודד בסירה", אשר וטרוב מזהה בה את עצמו. הוא שוב מגיע לבית היתומים ומחליט לאמץ את הילד שבעבר רצה לאמץ עם אשתו. הרוח של אשתו צופה בו מהחלון בעודו מדבר עם הילד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יבגני מירונוב ד"ר יבגני וטרוב
אלכסיי סרבריאקוב קולונל פחומוב איש מינהל בתי הסוהר הראשי, מפקד צוות המשימה הרודף את וטרוב
ליובוב טולקאלינה טטיאנה פחומובה
אלכסיי סרבריאקוב פחומוב
אנדריי סמוליאקוב טופילין
ויקטוריה טולסטוגאנובה אירינה וטרובה
סרגיי אסטחוב סובולב
אלכסנדר מוחוב מוביל
סרגיי גבריאליאן שקיל
אלכסיי סרבריאקוב אביה של אירינה, חמו של וטרוב
מיכאיל לוקאשוב מיכאיל נהג
יגור קונצ'לובסקי הופעת קמע
קסניה לברובה-גלינקה ד"ר סבטלנה פוליאקובה שכנתו של וטרוב

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הנמלט", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "הנמלט", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]