הנסיך הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הנסיך הדרקון
The Dragon Prince
סוגה הרפתקאות, פנטזיה, דרמה, על-טבעי, פעולה
יוצרים אהרון איהז
ג'סטין ריצ'מונד
כותבים אהרון איהז
ג'סטין ריצ'מונד
דבון גיהל
איאן הנדרי
בימוי Giancarlo Volpe עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ק דה סנה
סשה רוג'ן
פולה בורוז
מדבבים בעברית דניאל מגון
אורי אייזנמן
גיא גולדברג
טליה ברקאי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית (דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית, רוסית, גרמנית וצרפתית)
מספר עונות 5
מספר פרקים 45
הפקה
מפיק אהרון איהז
ג'סטין ריצ'מונד
ג'סטין סנטיסטוואן
ג'יאנקרלו וולפה
ריצ'רד גרייב
ג'יג'י פריצקר
חברת הפקה Wonderstorm
MWM Studios
Bardel Entertainment
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פרדריק וידמן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק

24-39

דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 14 בספטמבר 2018 – הווה (5 שנים ו־28 שבועות)
קישורים חיצוניים
thedragonprince.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך הדרקוןאנגלית: The Dragon Prince) היא סדרת טלוויזיה מונפשת אמריקאית, מסוגת פנטזיה, הרפתקאות, דרמה, פעולה ועל-טבעי, שנוצרה על ידי אהרון איהז וג'סטין ריצ'מונד והופקה על ידי אולפני MWM ו-Bardel Entertainment.

הסדרה מופצת על ידי נטפליקס. העונה הראשונה יצאה ב־14 בספטמבר 2018, השנייה יצאה ב־15 בפברואר 2019 השלישית יצאה ב־22 בנובמבר 2019, הרביעית יצאה ב־3 בנובמבר 2022 החמישית יצאה ב־22 ביולי 2023. והשישית תצא איפה שהוא ב2024. לסדרה מתוכננת עוד עונה.[דרוש מקור][דרושה הבהרה]

חוברת קומיקס שעוסקת בעלילה שבין סיום עונה 3 לתחילת עונה 4 יצאה לאור[1] והכותרת -‏ Through the Moon (The Dragon Prince Graphic Novel #1) - ‏מעידה[דרוש מקור: תיאוריה?] שיש כוונה להמשיך ולהוציא חוברות קומיקס נוספות.

עולם הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יבשת זֶאדְיַה[א] היא עולם קסום, ובה שישה מקורות של קסם: האדמה, השמיים, הירח, השמש, הכוכבים והים. יצורים קסומים ושבטי האֶלְפים מחוברים למקורות הקסם. לצד האלפים חיים בני־האדם, שנולדים ללא חיבור למקור קסום.

אלף שנים לפני תחילת הסדרה גילה אדם[ב] מקור קסם נוסף שבו בני האדם יכולים להשתמש: קסם אפל, בו מקריבים יצור קסום לצורך לחש־קסם. השימוש בקסם אפל הביא לקרע בין בני האדם לאלפים ולדרקונים שעשו טיהור אתני במסגרתו רוכזו כל בני האדם בחלקה המערבי של היבשת, ונהר של לבה חצה את היבשת לחלק המזרחי, עדיין בשם זאדיה, ולמערבי בו שוכנות חמשת ממלכות האדם.

תשע שנים לפני תחילת הסדרה ממלכות האדם עומדות בפני חורף קשה בו צפויים מאה אלף בני אדם למות מרעב. רב־הקוסם וירֶן, יועצו של מלך קַטוֹליס, גילה שקיים לחש קסם אפל שיפשיר את האדמה וימנע את הרעב, אך לצורך הלחש יש להשתמש בליבו של ענק־מאגמה. חוליה קטנה הכוללת שלוש מלכות ומלך, מספר חיילים ואת וירן עצמו, חודרת בחשאי לזאדיה. הם מצליחים להרוג ענק לבה אך הדברים משתבשים כשאֶביזַנדוּם, מלך הדרקונים, מגלה את חציית הגבול וההרג ומגיע להשמידם. מלכת קטוליס סֶרַאי נהרגת, ובקושי רב נמלטים השאר עם לבו של הענק. ממלכות בני האדם ניצלו מרעב.

שנה לפני תחילת הסדרה וירן ומלך קטוליס חוצים את הגבול לנקום את מות סראי. באמצעות קסם אפל הם רוצחים את מלך הדרקונים. וירן מגלה שבבלי דעת הם הגיעו ביום מיוחד מאוד – היום בו מלכת הדרקונים מטילה את הביצה של נסיך הדרקונים, שיגדל להיות מלך הדרקונים הבא – אירוע של פעם באלף שנים. וירן מטפס לקן מלכי הדרקונים, וחוזר כשהוא אומר שהשמיד את הביצה. הכעס בזאדיה על רצח מלך הדרקונים מפעפע, והמתח בגבול בין זאדיה וקטוליס מסלים לקראת מלחמה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוליית מתנקשים של אלפים משבט צל־ירח מגיעה בחשאי לרצוח את מלך קאטוליס ובנו הנסיך אֶזְראן כנקמה על רצח אביזנדום, מלך הדרקונים. צעירת המתנקשים, רֶיְלַה, פוגשת את הנסיכים קאלום ואזראן, ומגלה שוירן, הקוסם הרשמי של ממלכת קאטוליס, גנב את הביצה ולא השמיד אותה. השלושה מחליטים להשיב את הביצה למלכת הדרקונים וכך למנוע את פרוץ המלחמה.

ריילה לא מצליחה לשכנע את מנהיג המתנקשים לבטל את ההתנקשויות, והשלושה נמלטים גם מהמתנקשים וגם מכוחות הארמון ויוצאים למסע אל זאדיה. בעודם נמלטים, קאלום מצליח לחולל קסם בעזרת אבן קדומה שכולאת בתוכה סערה. בלילה רואה ריילה את האות שההתנקשות באביו של אזראן יצאה לפועל, אך אינה מסוגלת לבשר לקאלום ואזראן את הבשורה המרה.

קאלום משכנע את ריילה להיכנס לאכסניית החורף של משפחת המלוכה, אכסניית באנטר, בכדי להשיג קובייה שקשורה לקסם, ושם מגלים את ריילה אך בעזרת מספר תחבולות הם בורחים. בדרך ריילה מאבדת את אחת מצמותיה.

בחצר המלוכה, וירן מנסה לקבל מעמד של עוצר המלכות, אך מועצת היועצים דורשת לאתר מייד את הנסיך אזראן. וירן שולח למשימה את ילדיו סוֹרֶן וקלודיה בראש קבוצת חיפוש. הוא רומז לסורן שהוא מצפה שהקבוצה תשיב את הנסיכים לחצר המלכות כשהם מתים. סורן מתקשה, קודם בהבנת ההוראה ואז בקבלתה, שכן קאלום ואזראן הם כבני משפחה עבורו. וירן מדגיש שבקרוב כוחות זאדיה יתקיפו את כל ממלכות האדם, ולעת הזאת חייב שיעמוד מנהיג מנוסה בראש. בלא רצון מקבל סורן את ההוראה. במקביל, הגנרל אַמַאיַה לא בוטחת בוירן ושולחת בנפרד את הגשש הבכיר שלה, קוֹרבוּס, למצוא את הנסיכים.

במסע לזאדיה מתחולל אסון: ביצת נסיך־הדרקון נופלת למי קרח, והעובר שבתוכה גוסס. קאלום, אזראן וריילה מנסים נואשות למצוא דרך להצילה. הם שומעים שבראש הר מקולל ישנה מרפאת קסומה שהשיבה לזאבה קטועת הרגל של אליס באורח קסמים את רגלה, ומתחילים בטיפוס לראש ההר. בדרך מתקיפות אותם מפלצות נוראיות, אבל אחרי כמה התקפות מהן נחלצו, כביכול בעור שיניהם, מסתבר שהמפלצות אינן אלא אשליות.

בהגיעם לפסגה הם פוגשים את לוּזֶ'יְן, ומגלים לחרדתם שהיא אינה מרפאה קסומה כלל אלא רק קוסמת אשליות. הרגל שכביכול הופיעה באורח קסם אינה אלא אשליה שנועדה לגרום לבני אדם לחשוב שהזאבה בריאה ולא להשליכה. לוז'יין אינה יכולה לסייע בהשבת החיים לביצה, ומוסיפה שהדרך היחידה היא לגרום לביצה לבקוע, אך זה בלתי אפשרי ללא סופת ברקים אדירה. קאלום שובר את האבן־הקדומה, ובסופה הנוראה שפורצת ממנה בוקע מהביצה אפרוח הדרקון אַזימוֹנְדיאַס ובשם חיבה, זים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאלום, אזראן וריילה מתארחים אצל לוז'יין, שמבשרת לקאלום שמאחר שהוא "רק בן אדם" לא יוכל יותר לעשות קסמים ללא כוחה של האבן־הקדומה כי הוא לא נולד עם הידע המיוחד, הארקיינום, ידע שבעזרתו ניתן לבצע קסם קדום. לכל זן אלפים יש ארקיינום אחר. קאלום מסרב לקבל זאת, ומנסה ליצור חיבור משלו לקסם השמים הראשוני.

סורן וקלודיה מדביקים את קאלום, ריילה ואזראן. ריילה אינה בוטחת בהם, אך קאלום נאמן לחברותם רבת השנים - ובנוסף הוא וקלודיה חושפים בהדרגה עניין רומנטי זה בזו. בעודם עומדים על סיפה של נשיקה ראשונה קלודיה נשברת ומספרת לקאלום שאביו נרצח.

קלודיה וסורן מנסים לשכנע את השלישייה לחזור לבירת קאטוליס. קאלום מבהיר להם שהשליחות להשיב את זים לזוּבֶּיַה מלכת הדרקונים קודמת לכל. סורן וקלודיה טוענים שהם מכירים בחשיבות השליחות ויצטרפו לסייע, אך למעשה מתכננים מלכודת בה סורן ירצח את ריילה בעוד קלודיה תלכוד את אזראן, קאלום וזים. ריילה, בעזרת לוז'יין, חושפת את הבגידה וקורבוס בא ומסייע והשלישייה מצליחה להמלט.

הם משיגים הפלגה עם קפטן וִילַס עד שהם מגיעים לאזור קרוב לגבול של זאדיה.

בעוד ילדיו מתחקים אחר עקבותיהם של קאלום, ריילה ואזראן, וירן מנסה לגייס את הממלכות האנושיות האחרות למלחמה נגד זאדיה. במקביל, הוא מנסה לפענח מהו סוד המראה הקסומה אותה שמר מלך הדרקונים סמוך אליו. הגנרלית אַמַאיַה, דודתם של קאלום ואזראן, נמצאת בחזית העימות הקרב עם זאדיה בפרצה היחידה בנהר הלבה שבגבול, כשכוחות מתעצמים של אלפים משבט אש־השמש נאספים בצידה השני של הפרצה.

אחרי ניסיונות ואכזבות רבות וירן מגלה שמעבר למראה קיים מקום אחר, ובו קוסם משבט האלפים מגע־כוכב. האלף מנסה, בתנועות ידיים, לשכנע את וירן לבצע קסם אפל משותף אך וירן אינו בוטח בו.

וירן מזייף את חותמת מלך קאטוליס על מכתבים למלכי ארבע הממלכות האחרות וקורא לכנס כל המלכים, הפנתארכיה. בכנס הוא מנסה לשכנע את המלכים שהאיום מצד זדיה מתעצם לקראת מתקפה כוללת ואולי הכחדה של בני האדם, ושיש להקדים תרופה למכה, לאחד את צבאות חמש הממלכות ולתקוף את זדיה. מלכי נִיאוֹלַנְדִיַה, אֶוֶנִיר ודֶל־בַּאר מסכימים לאחד כוחות במלחמה נגד זדיה אם תהיה תמימות דעים, אך מלכת דוּרֶן, הילדה אַנְיַה מתלבטת אם נבון להשתתף בהרפתקה צבאית כה מסוכנת. על מנת לשכנע אותה וירן מספר לה כיצד מתו הוריה, מלכות דורן לפניה. זהו סיפור שהיא מכירה היטב אך לראשונה שומעת אותו ממי שהיה שם בפועל - כיצד הגיעו הוריה להתחנן למלך קאטוליס הצעיר הארו לסיוע במזון לפני חורף בו צפויים 100,000 מנתיני ממלכת דורן למות ברעב אחר רצף של שנים קשות. הארו רוצה לסייע, אך וירן מתרה בו שמלאי המזון גבולי, ואם יבחר לסייע למלכות דורן בכל זאת ימותו 100,000 אזרחים, אלא שמחציתם יהיו נתיני קאטוליס. הארו בכל זאת מחליט, כדבריו "לחלוק עימם את הסבל".

וירן פונה לחיפוש נמרץ אחרי קסם שיוכל לבטל את רוע הגזירה. הוא מגלה קסם אפל, בו משתמשים בליבו של ענק-מאגמה להפוך אדמה קפואה לפוריה. המלכה סראי מתנגדת להקרבת יצור חף מפשע, אך הארו מחליט לצאת למשימה מסוכנת עד כדי טירוף - להתגנב לזדיה בחסות הלילה, בעת שמלך הדרקונים אינו משגיח על הגבול. לאתר ענק מאגמה, לקטול אותו ולהימלט עם ליבו. מלכות דורן ששומעות על התוכנית מצטרפות למשלחת מתוך הידיעה שמצוקתן היא שהביאה למצב זה.

בקרב עם ענק המאגמה הגנרלית אמאיה נפצעת ואינה מסוגלת לעמוד על רגליה. המשימה אורכת זמן רב מדי, ובבוקר אביזנדום מגלה את הפלישה והרצח ובא לחסל את המשלחת. הוא מסתער על סראי שבמאסף, וירן חש להצילה, אך מאחר את המועד והמלכה סראי נופחת את נשמתה בזרועותיו.

אניה אינה משנה את דעתה, כך שאין תמימות דעים והמלכים האחרים נסוגים ואינם מוכנים להשתתף בברית.

וירן, מאוכזב ושפוף, חוזר לקאטוליס, בה הוא עתיד לעמוד למשפט על זיוף חותמת המלך. הוא נמלט לצינוק בו חבויה המראה, ויחד עם הקוסם שמצידה השני מבצע את הקסם האפל. לחרדתו ותדהמתו בסיום הקסם יוצא זחל מפיו של הקוסם, נכנס לגביע שלידו, יוצא מגביע זהה בצד של ווירן ומתיישב על אזנו. הזחל מאפשר לוירן ולקוסם, ששמו אראבוס לדבר זה עם זה. אראבוס מבטיח לוירן שירכוש את אמונו בכך שיסייע לו להניע את המלכים האחרים לפעולה. הוא מדריך את וירן בביצוע קסם אפל רב עוצמה בו האפר של המתנקשים שנהרגו הופך למתנקשי צללים הסרים למרותו של וירן. וירן פוקד עליהם לצאת ולהתנקש במלכי ארבע הממלכות, על מנת שאימה ושינאה יניעו את יורשיהם להצטרף לברית שתצא למלחמה על זדיה ותנקום את מות הוריהם. לר מכן לוקחום אותו לצינוק.

קלודיה וסורן מדביקים אותם שוב, בעודם מנסים להגן על פִּירַה, דרקונית אדומה שסורן וקלודיה פילחו בחץ מבליסטרה. כמוצא אחרון קאלום משתמש בקסם אפל. סורן מנסה לקטול את פירה אך נפצע קשה ופירה נמלטת, בעוד קאלום מתמוטט אחרי הקסם האפל. קלודיה נכשלת לסייע לסורן בקסם אפל ולוקחת אותו לעיירה סמוכה לרופאה. הרופאה מבשרים לה שסורן ישרוד אך יהיה משותק כל חייו. סורן אומר לקלודיה שהוא שמח, במובן מסוים, שהוא משותק כי כך לא יוכל לבצע את שליחותו הסודית - לרצוח את הנסיכים.

קאלום חסר הכרה ושוקע לתוך הזיות טרופות. קורבוס מגיע, ומגלה לאזראן שאביו נרצח. אזראן, מיוסר וזועם, דורש להניח לו ויוצא להתבודד. אחרי זמן רב קורבוס המודאג יוצא לאתר אותו. ריילה נשארת לצד קאלום.

בהזייותיו קאלום פוגש את עצמו מן העתיד, שמנסה לשכנע אותו להשתמש בקסם אפל בו ישיג עוצמה בלתי מוגבלת ויעצב את העולם כרצונו. קאלום כמעט מתפתה אך מתעשת ומסרב, וקאלום־מהעתיד מתפורר לאבק. קפטן וילאס לוקח את קאלום ל"מסע לנשמתו ומצפונו" בים סוער. הספינה מתנפצת, ובהזיותיו קאלום טובע, בעוד במציאות ריילה נחרדת לגלות שהוא משתנק ונמצא בסכנת חיים.

קלודיה פוגשת את אזראן, ולאחר שכביכול היא מביעה חרטה על מעשיה היא משכנעת את אזראן להוביל אותה באמצעות יכולתו לדבר אל חיות לקבוצה של עופרים, היא שולחת את אזראן לחזור אל קאלום וריילה, ומבצעת קסם אפל בו היא נוטלת את חייו של עופר על מנת לרפא את סורן. הקסם מצליח אך בקלודיה הוטבע חותם למעשיה, כשקווצה משערה מלבינה.

בהזיותיו פוגש קאלום את אימו האומרת לו לנשום. הוא ניעור מההזיות ומגלה שבמעין תרגיל נשימה הוא מצליח להתחבר לקסם השמיים הראשוני, ושוב יכול לעשות קסמים. אזראן חוזר, ומבשר שהחליט לשאת באחריות ולחזור לבירת קאטוליס לשבת על כס המלכות. קאלום, ריילה וזים מגיעים לזאדיה, ומוצאים שדרכם חסומה על ידי סוֹל רֶגֶם, לשעבר מלך הדרקונים שהבעיר והשמיד עיר שלמה בת עשרות אלפי תושבים חפים מפשע. באש התופת מתו כולם, גם זקנים, נשים וטף.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמאיה נופלת בידי האלפים של אש השמש, לא לפני שהיא שמידה את הפרצה. קאלום וריילה מגיעים לסילברגרוב, ביתה של ריילה, שם כל האלפים נידו אותה בעקבות כך שהם חשבו שהיא נטשה את רונאן. אזראן עובר מניפולציות בכדי לנטוש את כס המלוכה על רקע לחץ למלחמה מהממלכות האחרות, ומצטרף שוב לקאלום וריילה כדי להחזיר את זים לביתו. וירן, שהוחזר לשלטון, מוביל את צבאות בני האדם נגד זאדיה, וצובר קסמים אפלים עוד יותר בעזרת אראבוס. הוא פולש לממלכת האלפים של אש השמש, לאקס-אורייה וגונב מטה שיש בו אבן קדומה בעלת כוח שמש, ובתוך כך אראבוס מחריב את העיר והורג את המלכה קסה. וירן, בעזרת המטה של האלפים של אש השמש, הופך את הצבא שלו לצבא מפלצות וסורן בורח בכדי להתנגד למטרות הרעות של אביו. זובייה, מלכת הדרקונים גוססת מצער על מות בעלה. צבאו של וירן מובס על ידי האלפים של אש השמש, הדרקונים, ממלכת דורן וריילה, קאלום ואזראן . ריילה זורקת את עצמה ואת וירן מפסגת הצריח, וקאלום משתמש בקסמי שמיים כדי להציל את ריילה. זים מוחזר לאמו, שמתעוררת מחולייה. קלאודיה מחייה את וירן באמצעות קסם אפל, והזחל של אראבוס נכנס למצב גולם.

עונה רביעית תעלומת אראבוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנתיים חלפו מאז עונה 3, קלודיה משתמשת בכישוף החייאה על ווירן אך הוא זמני ובשביל להפכו לקבוע תצטרך למצוא את הכלא של אראבוס, אלף מגע-כוכב חזק ביותר השולט בכל המקורות הקדומים פרט לקסם אפל, בינתיים קאלום אזראן וריילה יוצאים למסע למצוא את הכלא של אראבוס כדי לעצור את ווירן וקלודיה מלהשיג את המפה למיקום הכלא.

עונה חמישית תעלומת אראבוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווירן וקלודיה משיגים את המפה לכלא של אראבוס, בינתיים קאלום אזראן וריילה במירוץ נגד הזמן לעצור אותם ולמצוא את אראבוס

רומן גרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מבעד לירח" – Through The Moon (The Dragon Prince Graphic Novel #1):

קאלום וריילה יוצאים לחופשה, ומתארחים אצל לוז'יין בנקסוס הירח. ריילה מוטרדת מכך שגופתו של וירן לא אותרה. היא וקאלום יוזמים מזימה מורכבת לשקם את הנקסוס שדרכו תעבור ריילה למקום שמעבר לחיים ולמוות ותאתר שם את וירן. ריילה מוצאת את וירן בעולם זה טמון בתוך גולם, וחרדתה שהוא חי עדיין גוברת. באישון לילה היא נוטשת מאחור את קאלום ויוצאת למסע חיפוש אחרי וירן.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות המרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קַאלוּם – בנו החורג של מלך קאטוליס ואחיו המאומץ של אזראן. נער מתבגר שלא מצא את מקומו כנסיך האמור לשלוט בתחומים כלוחמה והנהגה. קאלום הוא עילוי בתחום הקסם. הוא לומד קסמים במהירות מפליאה, והוא האדם היחיד בהיסטוריה שהצליח ללמוד את אחד מהאלמנטים הקדומים, והיצור היחיד שהצליח ללמוד שניים מהם. קאלום אופטימי ואוהב להתבדח אם צריך, ובעיקר כשלא צריך. והוא בתסביך אהבה עם ריילה. ובתחילת הסדרה מחבב את קלואדיה, אך לבסוף קאלום וקלאודיה הופכים לאויבים.
  • ריילַה – אלפית משבט צל־ירח, מתנקשת מחוננת וצעירה מאוד אך לא מסוגלת להרוג. ריילה אמיצה עד כדי אובדנות, ולעולם לא תפנה את גבה למי שזקוק לעזרה. לריילה חוש הומור סרקסטי ומושחז. ריילה אמיצה ונחושה ואף פעם לא תוותר. יש לה תסביך אהבה עם קאלום, ובאמצע עונה שלוש היא וקאלום הופכים לזוג.
  • אֶז (אֶזְראן) – בנו של מלך קאטוליס אחיו החורג של קאלום והיורש החוקי לכס המלוכה. טוב לב ואוהב לעזור. לאזראן יכולת מיוחדת במינה – הוא יכול לדבר עם חיות. כמו כן הוא מכור לעוגיות־ריבה.
  • וִירֶן, רב־קוסם, היועץ של המלך הארו וחבר במועצה העליונה של קטוליס. וירן משוכנע שהאנושות בסכנת הכחדה בשל האלפים והדרקונים, אינו נרתע מאף אמצעי על מנת לסכל את רוע הגזרה, ומוכן להקריב לשם כך אפילו את עצמו ואת ילדיו. הוא רואה עצמו כפרגמטיסט. מזוהה במשפט "אני אעשה הכל למען משפחתי, לא משנה כמה מסוכן או נתעב."
  • קְלוֹדְיַה, ביתו האקסצנטרית של וירן. קוסמת מחוננת שלמרות גילה הצעיר מומחית בלחשים רבים של קסם אפל. קאלום מחבב אותה אך קלואדיה הופכת לרעה ומצטרפת לאביה במהלך הסדרה.
  • סוֹרֶן, בנו של וירן. אביר במשמר המלכותי לוחם בחסד ילדותי ולא פיקח אך אמיץ מאוד. בהתחלה תומך באביו וירן אך מתחרט ומצטרף לקאלום ריילה ואזראן.
  • אַזִימוֹנְדִיאַס, בשם חיבה זִים. אפרוח־דרקונים, מיועד להיות המלך הדרקון כשיגדל.
  • בֶּיְט, חיית המחמד של אזראן, קרפדה זוהרת ונירגזת. הוא נקרא בייט (פיתיון) משום שהוא טעים לחיות ימיות מה שלא עוזר זה העובדה שהוא אוהב להיות במים.

בני אדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הַארוֹ, מלך קטוליס בתחילת הסדרה. אביו של אזראן ואביו החורג של קאלום. הארו מתחרט על מעשיו בעבר שהזינו את מעגל הנקמה. ונהרג על ידי אלפים של צל-הירח.
  • סֶרַאי, אמם של קאלום ואזראן. הייתה מלכת קטוליס לפני שנרצחה על ידי אביזנדאם.
  • אַמַאיַה, אחותה של סראי והגנרל הבכיר של צבא קטוליס. לוחמת ומנהיגה נערצת של חייליה. אמאיה אילמת ומתקשרת בשפת סימנים. אמאיה היא לסבית ואף מתחתנת עם ג'אנאי מלכת אלפיי אש-השמש.
  • גְרֶן, מפקד תחת גנרל אמאיה, ומתרגם עבורה בשפת סימנים.
  • קוֹרבוּס, הגשש הבכיר של אמאיה. נשלך להרוג את ריילה ולהביא את קאלום ואזראן הביתה אך בסוף מצטרף אליהם במסעם.
  • אֶלִיס, ילדה מההרים, ולה זאבה עם שלוש רגלים, אַיְבַה.
  • אוֹפֶּלִי, חברה במועצה הגבוהה של קטוליס, אינה בוטחת בוירן ונאמנה ללא סייג לאזראן.
  • אַנְיַה, מלכת ממלכת דוּרֶן. אניה היא עדין ילדה אך שולטת מעשית, נבונה ומחושבת. שרדה ניסיונות רבים להדיחה והתנקשויות בחייה. בפועל, אניה היא השליטה המחושבת והנבונה מכל מלכי חמש הממלכות.
  • וִילַס, קפטן של הספינה "ללא־חת", הקרויה כך משום שאשתו, חת, אינו אוהבת לשוט. וילס עיוור בשתי עיניו, אך חושי־הים שלו והתוכי בֶּרְטוֹ משמשים אותו כעיניים.
  • קֶיְיסֶף, נסיך ממלכת נֶיוֹלַנְדִיַה. יהיר ואימפולסיבי. קייסף שולט בפועל אחרי שאביו נפצע בהתנקשות שכביכול נעשתה על ידי אלפים משבט צל־ירח, אך למעשה קסם אפל מעשה ידי וירן. מצטרף אל וירן למסע נקמתו בזאדיה. וירן הופך אותו לחיה חסינת אש.
  • סַלִיר, חבר במועצה העליונה של קטוליס. בוגד באזראן וממליך את וירן.
  • מאסטר העורבים. מתפקד כראש שירות דואר־העורבים של קטוליס, במקומו של לורד־העורבים הנעדר תמידית.
  • זִיאַרְד, האדם שגילה את הקסם האפל אלף שנים לפני תחילת הסדרה. נירצח בידי הדרקון סוֹל רֶגֶם מפני שסירב להפנות עורף לקסם אפל.
  • בָּרִיוּס, האופה המלכותי של קטוליס, מספק לאזראן את מאפי הריבה וממציא השוקולד.

אלפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אַראבוס, אלף משבט מגע־כוכב, הגדול בקוסמי האלפים בכל ההיסטוריה. שולט בכל ששת המקורות הקדומים ובנוסף בקסם אפל. ארבוס לעולם אינו משקר, אך מצליח לפתות ולהפיל ברשתו אף את הפקחים ביותר. אביזנדום כלא את ארבוס מאחורי מראה קסומה מאות שנים לפני תחילת הסדרה, ושמר את המראה קרוב אליו כדי שלא יבוא מאן־דהו וישחרר את ארבוס. לאחר שהארו רצח את אביזנדום, לקח וירן את המראה עמו.
  • אדיטי לשעבר מלכת האלפים משבט אש-שמש. נעלמה בזמן המלחמה נגד אראבוס ולמעשה אראבוס אכל אותה.
  • קיסַה, מלכת האלפים משבט אש-שמש. בזה לבני אדם ומתעבת אותם. האחות הגדולה של ג'אנאי וקארים. אראבוס הורג אותה.
  • גַ'אנַאי, אלפית אש-שמש, אחותה הצעירה של המלכה, ואף הופכת להיות מלכה לאחר שאחותה נרצחה. כבוד־לוחמים הוא ערך עליון עבורה. היא לסבית ומתחתנת עם גנרל בני האדם אמאיה המדברת רק בספת סימנים.
  • קארים אלף אש-שמש, אחיה הקטן של ג'אנאי, ריאקציונר ששואף לחזור לסדר הישן. מזמין את אחותו ג'אנאי לדו-קרב עד המוות או שתוותר על כס המלכות אחותו מנצחת והוא מוגלה משבט אש-השמש.
  • קַזי, אלפית אש־שמש, מחוננת בידיעת שפות. מתרגמת את שפת הסימנים של אמאיה עבור ג'אנאי.
  • רוּנַן, אלף צל־ירח, מנהיג חוליית המתנקשים שיצאה לרצוח את הארו ואזראן. אימץ את ריילה לאחר שהוריה הופקדו למשמר הדרקון. וירן מטביע את נשמתו בתוך מטבע כמו הוריה של ריילה. ריילה מנסה להחזיר אותו ואת הוריה.
  • אֶתַרִי, בן זוגו של רונאן, אימץ עמו את ריילה.
  • לוּזֶ'יְן, אלפית צל-רח, מומחית ביצירת אשליות, השומרת של נקסוּס הירח.
  • נִיקְס, בשמה המלא נַאִימִי־סֶלַרִי־נַיְקַנְטְיַה. אלפית מכונפת משבט כנף-שמים. אופורטוניסטית ותאבת בצע.
  • אִיבִּיס, אלף קוסם משבט כנף-שמים. מופקד להשגיח על זוּבֶּיַה, מלכת הדרקונים. חבר של קולדאיה בעונה 4 (טרי) רוצח אותו.
  • ליין וטִיאַדְרִין, הוריה של ריילה. הוצבו במשמר הדרקון ונחשבו שנים כאילו נטשו את משמרתם. למעשה וירן הטביע את נשמותיהם במטבעות מכושפים.
  • טָרִי, אלף משבט דם האדמה. בדחן חסר תקנה. מעריץ את וירן. ובזוגיות עם קלאודיה.

חיות וחיות־קסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אַבִיזַנְדוּם, מלך הדרקונים לשעבר, אביו של אזימונדיאס - זים. הרג את סאראי אימם של קאלום ואזראן נהרג על ידי הארו מלך קאטוליס כנקמה.
  • זוּבֶּיַה, מלכת הדרקונים. אמו של אזימונדיאס.
  • סוֹל רֶגֶם, לשעבר מלך הדרקונים. מתעב בני־אדם עד כדי מעשי טבח בחפים־מפשע ללא היסוס. רצח את זיארד ושרף את העיר אלאריון על יושביה. התעוור בעת שזיארד ניסה לשווא להתגונן מולו.
  • אַיְבַה, זאבה בעלת שלוש רגליים, חיית המחמד של אליס.
  • פִּיפּ, עוף דורס וחיית המחמד של המלך הארו.
  • פִי־פִי, בשמה המלא פיניקס־פיניקס, פיניקס־ירח, חיית המחמד של לוז'יין. מתה לאחר המסע הארוך לזאדיה אך כמו פיניקס קמה מהאפר וחזרה לחיים.
  • בֶּרְטוֹ, תוכי. חיית המחמד של קפטן וילס ומשמש כסגנו וכעיניו.
  • פִּירַה, דרקונית אדומה.
  • לונה טנבריס, מלכת הדרקונים לשעבר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הוכרזה לראשונה ב-10 ביולי 2018. אהרון איהז וג'סטין ריצ'מונד הם היוצרים וג'יאנקלו וולפה הוא המפיק בפועל.

הסדרה הופקה על ידי Wonderstorm, אולפן הפקת מולטימדיה שהוקם בשנת 2017 על ידי איהז, ריצ'מונד, וג'סטין סניסטיבן שעבדו ביחד על הסדרה. ההנפשה נעשתה על ידי אולפן ההפקות הקנדי Bardel Entertainment. מקור אנונימי טען[דרוש מקור] שזה ישפיע על התוכנית, אך נטפליקס חידשו את הסדרה וכל שש עונות הסדרה יופקו כמתוכנן.[דרוש מקור][דרושה הבהרה]

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוצרה באנימציה תלת־ממדית, אך בעיבוד המדמה אנימציה דו־ממדית מסורתית. מספר הפריימים לשנייה היה נמוך בעונה הראשונה בהתאמה לנהוג בסדרות אנימה, אך לאחר ביקורות של מעריצים מספר הפריימים לשנייה הועלה ל-24 בעונה השנייה. הרקעים נוצרו משילוב של מודלים תלת־ממדיים וציור ידני.

לשבטי האלפים ניתן מבטא בולט על מנת להמחיש את היותם עם נפרד: לאלפים משבט צל־ירח מבטא סקוטי, לשבט כנף־שמים מבטא בריטי, ולשבט אש־השמש מבטא כושי-צרפתי.[דרושה הבהרה]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיום של עונה 2 שונה מהתכנון המקורי של הכותבים[דרושה הבהרה], על מנת שהסיפור יהא אמין לאופי הדמויות.[דרושה הבהרה][דרוש מקור: הכותבים הצהירו על כך?] לפי איהז, אחת מהמטרות החשובות של הצוות ביצירת הנסיך הדרקון היא "ליצור עולם פנטזיה שמרגיש מגוון יותר ומשהו שלא ראינו קודם." בעונה השלישית חששו הכותבים שהסדרה עומדת בפני ביטול, ועל כן דחסו לעונה יחידה עלילות שתוכננו לשתי עונות.

אחרי עונה 3 בא פרק זמן ארוך, בתחילתו גורל הסדרה לא היה ברור. לאחר מכן נטפליקס התחייבה לשלוש עונות נוספות. היוצרים החליטו לסיים את הפקת כל העונות במקביל על מנת שהרצף העלילתי לא ייפגם בין עונה לעונה.[דרושה הבהרה]. החלטה זו בצירוף עם מגפת הקורונה האריכה מאוד את משך ההפקה. בתקופת הביניים פורסמה חוברת הקומיקס The Dragon Prince: Through the Moon הממשיכה את עלילת הסדרה, ונועדה לגשר על פער בן שנתיים לא רק בהפקת הסדרה, אלא גם בעלילה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הדרקון זמינה רק בפלטפורמת הסטרימינג נטפליקס, בכל המדינות שהחברה זמינה בהם. העונה הראשונה יצאה ב-14 בספטמבר 2018. הפרקים של כל עונה יצאו בבת אחת כנהוג בתכנים מקוריים של שירות הסטרימינג נטפליקס בשביל לעודד צפיית בינג', דרך שכבר הוכחה בעבר בנטפליקס.

הטריילר הוקרן לראשונה ביולי 2018 בכנס קומיק-קון, סן דייגו. העונה הראשונה הוקרנה לראשונה בספטמבר 2018. העונה השנייה הוכרזה באוקטובר 2018, ויצאה ב-15 בפברואר 2019. העונה השלישית יצאה ב-22 בנובמבר 2019. בקומיקון הווירטואלי בשנת 2020 הוכרז שעומדות להיות עוד ארבע עונות לסדרה. המספר קוצץ לשלוש עונות, והקרנת עונה 4 צפייה[דרושה הבהרה] ב 3 בנובמבר 2022. [2]

מוטיבים וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה לא נרתעת מעיסוק בתחומים שלפני כן נחשבו מחוץ לתחום בסדרות לילדים – רצח עם, טיהור אתני, השחתה בשל שימוש בכוח ומעגלי נקמה. בסדרה הוכנסו מוטיבים שונים בניסיון לחנך את הילדים להתייחס לקהילה הלהט"בית כחלק אינטגרלי מהעולם, כך שתי מלכות בנות אנוש מוצגות כזוג נשוי, וכן אחד ממנהיגי הלוחמה מצד האלפים מוצג כנשוי לאלף נוסף ממין זכר.

הסדרה מקבלת שבחים רבים על עיצוב אמין של דמויות הנבלים כגיבורים טרגיים. כוונותיהם טובות, אך פגמים עמוקים באישיותם מניעים אותם בהדרגה לפשעים חמורים יותר ויותר בדרכם לממש כוונות אלה. יש צד טוב, אך מולו לא עומד צד רע מראשיתו אלא צד טוב נוסף שמתוך כוונות טהורות בוחר בחירות פסולות וכך הולך ונשחת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנסיך הדרקון בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ התעתיקים בכתוביות בנטפליקס לא אחידים – מופיע זאדיה וגם קסדיה. ראו בדף השיחה
  2. ^ לא בטוח אדם (אולי אלף)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]