הנסיכה דייזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיכה דייזי
デイジー姫
יוצרים Gunpei Yokoi עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות סמנתה מתיס, Deanna Mustard עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
אזרחות Sarasaland עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קוספליי של הנסיכה דייזי

הנסיכה דייזיאנגלית: Princess Daisy ביפנית: デイジー姫) היא דמות בדיונית פופולרית בזיכיון משחקי הווידאו "מריו", של חברת נינטנדו היפנית. היא הופיעה לראשונה במשחק Super Mario Land משנת 1989 בתור השליטה של ממלכת סאראסאלנד (אנגלית: Sarasaland).[1] דייזי מתוארת בתור טום בוי[2] ומושא אהבתו של לואיג'י, כפי שהנסיכה פיץ' היא מושא אהבתו של אחיו מריו, מה שהיווה את בסיס עלילת הסרט האחים סופר מריו משנת 1993.[3][4][5]

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייזי מתוארת כטום בוי. היא מופיעה כספורטיבית, אנרגטית, קשוחה ונמרצת. היא גם הדמות האנושית הנשית היחידה במשחק "Mario Tennis Aces" שלובשת מכנסיים קצרים במקום חצאית, אבל יש גם משחקים שהיא לובשת בהם חצאית כדוגמת המשחק "Mario Tennis Open". היא גם אוהבת לעשות קניות ולאכול במסעדות טובות אבל היא בעיקר מוותרת על הנאות על מנת להתאמן. דייזי היא שלומיאלית, מפני שהיא רגילה ליפול מהבמה כשהיא מקבלת את הגביע במשחק "Mario Tennis". דייזי בעיקר אוהבת למצמץ ולשלוח נשיקות באוויר.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייזי הופיעה בהופעת בכורה במשחק סופר מריו לנד שיצא לגיים בוי בשנת 1989. דייזי היא נסיכה במלכת סאראסאלנד, עולם אשר נמצא מחוץ לממלכת הפטריות, והיא נחטפה על ידי חייזר רודן בשם טטאנגה,[6] אשר זומם להתחתן איתה על מנת לשלוט בממלכתה. מריו מוכרח לחצות את ארבע הממלכות של סאראסאלנד על מנת להביס את טטאנגה ולהציל את דייזי. היא הופיעה בהופעת אורח במשחק NES Open Tournament Golf בשנת 1991 בתור נושאת הכלים של לואיג'י, מאז היא לא השתתפה בשום משחק עד לשנת 2000 במשחק Mario Tennis שיצא לנינטנדו 64, שם היא הפכה לאחד מהשחקנים הפעילים במשחק.[7] בשנת 2002 היא קיבלה עיצוב חדש ומקורי במשחק Mario Party 4.

דייזי היא דמות פעילה במשחק ברוב משחקי הספורט של מריו. היא לובשת בחלק מהמשחקים בגדי ספורט המאפיינים את הטום בוי שלה, הכוללים חולצה צהובה ומכנסיים קצרים כתומים, ובמשחקים Mario Hoops: 3 on 3 ו-Mario Sports Mix גם היא וגם פיץ' זמינות מהרגע הראשון בחולצה ומכנסיים אתלטיים אבל לשתיהן יש גם חצאית טניס שאפשר להשיג. היא משתתפת במשחקי Mario Party מאז Mario Party 3 מלבד Mario Party Advance. בנוסף ההיא משתתפת בכל משחקי Mario Kart מאז Mario Kart: Double Dash!!, מלבד שני המשחקים של Mario Kart Arcade GP. כמו כן היא גם משתתפת בכל המשחקים של Mario & Sonic at the Olympic Games.

בספטמבר 2015, היא הופיעה בהופעת אורח במשחק הספין-אוף Mario & Luigi: Paper Jam בתור קלף קרב יחד עם פיץ' ורוזלינה, זו הייתה ההופעה הראשונה שלה במשחק ספין-אוף מאז Super Mario Land.[8]

ביצירות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייזי הייתה אחת מהדמויות הראשיות בסרט האחים סופר מריו משנת 1993, המבוסס על המשחקים, אותה גילמה סמנתה מתיס. בסרט היא סטודנטית לארכאולוגיה באוניברסיטת ניו יורק שם לואיג'י (ג'ון לגוויזאמו) מתאהב בה. כאשר היא חפרה על מנת למצוא עצמות של דינוזאורים מתחת לגשר ברוקלין, היא נחטפה בידי שני עוזרים של הנשיא קופה (דניס הופר), הדיקטטור של דינוהאטאן, שם דייזי היא הנסיכה החוקית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנסיכה דייזי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Princess Daisy". play.nintendo.com (באנגלית). נבדק ב-2020-10-12. The ruler of Sarasaland loves the thrill of the chase, too—especially when she’s zooming around on a kart.
  2. ^ "Characters". Nintendo Japan. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Gilbert, Henry. "Page 3 – Luigi: A life in the shadows". GamesRadar. אורכב מ-המקור ב-4 במרץ 2016. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "The Best EVER: Love Story". Screw Attack. אורכב מ-המקור ב-15 בפברואר 2012. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Pirrello, Phil. "Mario's Ladies: The Princesses of Mario Galaxy". IGN. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Stars. "Princess Daisy". IGN. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  7. ^ "Mario Tennis Website". Nintendo. נבדק ב-25 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Nintendo is updating Super Mario Run with a new character, mode, and world". The Verge. נבדק ב-2017-12-04.