הנסיכה פיץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיכה פיץ'
ピーチ姫, Princess Peach
הופעה ראשונה האחים סופר מריו (1985)
יוצרים שיגרו מיאמוטו
דיבוב

ג'ני אליאס (התוכנית של האחים סופר מריו)
טרייסי מור (הרפתקאות האחים סופר מריו 3 והתוכניות של סופר מריו וורלד)
קתי פיצג'רלד (1993)
ג'וסלין בנפורד (1994)

אניה טיילור-ג'וי (בסרט מ-2023)
מידע
מין נקבה
קוספליי של הנסיכה פיץ'

הנסיכה פיץ' טודסטולאנגלית: Princess Peach Toadstool,[1] ביפנית: ピーチ姫) היא דמות בדיונית בזיכיון משחקי הווידאו מריו של חברת נינטנדו היפנית. הנסיכה פיץ' נוצרה על ידי מעצב משחקי הווידאו ויוצר הסדרה שיגרו מיאמוטו, והוצגה לראשונה במשחק האחים סופר מריו משנת 1985. הנסיכה פיץ' היא השליטה של ממלכת הפטריות, שם היא מתגוררת בטירה משלה.[2] במשחקים השונים נוהג הנבל באוזר להתקיף את ממלכת הפטריות ולחטוף את הנסיכה פיץ' כאשר מריו נאלץ תמיד להציל את הנסיכה. הנסיכה פיץ' היא הדמות הנשית המרכזית בזיכיון, והיא מתוארת לעיתים רבות כמושא אהבתו של מריו.

לעיתים רבות ניתן גם לשחק בדמותה של פיץ' כאשר מדובר במשחק מרובי משתתפים, כמו למשל המשחק "Super Mario 3D World" ומשחקי ספין-אוף כמו "Princess Toadstool's Castle Run" ,"Super Princess Peach" ו-"Princess Peach Showtime" בהם היא הגיבורה הראשית במשחקים.[3]

פיץ' היא אחת מהדמויות הנשיות המפורסמות ביותר בהיסטוריה של משחקי הווידאו,[4][5] אשר זכתה ליותר הופעות בכותרי משחקי וידאו שונים מאשר כל הדמויות הנשיות האחרות במשחקי וידאו.[6][7]

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיכה פיץ' היא הנסיכה של ממלכת הפטריות, הממלכה המרכזית בעולם של מריו בו מתרחשים מרבית משחקי הווידאו בזיכיון. ההופעה הראשונה של הנסיכה פיץ' הייתה במשחק הווידאו משנת 1985 "האחים סופר מריו", כדמות שאינה שחקן, כאשר במשחק היא נחטפת על ידי הנבל של המשחק באוזר, ובעקבות כן מריו יוצא לחלץ אותה. במשחק "האחים סופר מריו 2" הנסיכה פיץ' הפכה לדמות בה ניתן גם לשחק, אשר בניגוד ליתר השחקנים באותה המשחק, לנסיכה פיץ' הייתה את היכולת הייחודית לרחף.

תפקידיה במשחקים משתנים בין העלמה במצוקה לגיבורה. הנסיכה פיץ' היא הדמות המרכזית בעלילת המשחק "Princess Toadstool's Castle Run" משנת 1990. התפקיד הבולט ביותר שלה היה במשחק "Super Princess Peach" משנת 2005 שיצא ל-נינטנדו DS, שם היא הייתה צריכה להציל את מריו, לואיג'י וטואד מבאוזר. ניתן לשחק בה גם במשחק Super Mario 3D World, והנסיכה פיץ' היא הגיבורה הראשית במשחק Super Princess Peach, וניתן גם לשחק בה ברוב משחקי הספין-אוף של מריו כמו "Mario Party", "Mario Kart", "Mario Tennis" ו - "Mario Golf".

בחודש מרץ 2024 עתיד לצאת משחק בכיכובה בשם !Princess Peach: Showtime המשחק הקודם בכיכובה הבלעדי היה Super Princess Peach.

ביצירות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה המצוירת של DiC, אשר שודרה במקור במהלך 1989, הנסיכה פיץ' כונתה במהדורה האנגלית "Princess Toadstool", וזאת מכיוון בעת המועד שבו פותחה הסדרה השם "הנסיכה פיץ'" לא היה בשימוש בכותרים של נינטנדו בעולם המערבי, והוחלט לראשונה להתחיל לעשות שימוש בשם הנסיכה פיץ' רק עם יציאת הכותר "Yoshi's Safari" בשנת 1993. כמו כן במקור היה לה שיער ג'ינג'י ורק בהמשך הוחלט שהיא תהיה בלונדינית. בסדרות "האחים סופר מריו" דמותה של הנסיכה פיץ' דובבה במקור על ידי ג'ני אליאס. טרייסי מור דובבה את דמותה של הנסיכה פיץ' בשתי סדרות ההמשך "ההרפתקאות של האחים סופר מריו 3" ו-"Super Mario World".

חברת שוגאקוקאן פרסמה בין השנים 1992 ל-1994 את סדרת המנגה "Otenba Pīchi-hime" בה העלילה התמקדה בהרפתקאותיה של הנסיכה פיץ' בצעירותה. מפברואר 2006 עד מרץ 2007, כתב העת "Famitsu DS+Wii" פרסם סדרת מנגה קומית המבוססת על המשחק "Super Princess Peach" אשר נקראה "Peach no Daiboken!?" ונוצרה על ידי קאזומי סוגיאמה.

הנסיכה פיץ' מדובבת על ידי השחקנית אניה טיילור-ג'וי בעיבוד הקולנועי של מריו שיצא ב-2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנסיכה פיץ' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Young, Jason. Mario Tennis Prima's Official Strategy Guide. p. 21. Officially known as Princess Peach Toadstool, our little monarch has a long history with Mario.
  2. ^ July 2015, GamesRadar 13 (13 ביולי 2015). "How Nintendo's most famous castle changed Mario forever". gamesradar. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Why Nintendo should make a 'Princess Peach' game". Entertainment Weekly. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Ryan, Joal. "30 best female video game characters, ranked". CNET. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Loveridge, Sam (8 באוגוסט 2016). "Most iconic female game characters of all time, ranked". Digital Spy. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "More Than A Damsel In Distress: 15 Awesome Things You Didn't Know About Princess Peach". TheGamer. 13 ביוני 2017. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "15 Things You Didn't Know About Princess Peach". ScreenRant. 4 בפברואר 2017. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. This little factoid might not be too surprising – after all, Princess Peach has been in the world of Mario since 1985. However, it’s still worth mentioning that Peach is officially the female character who has been in the most games {{cite web}}: (עזרה)