הנער על הדולפין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנער על הדולפין
Boy on a Dolphin
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של דייוויד דיוויין
בימוי ז'אן נגולסקו
הופק בידי סמואל אנגל
תסריט איבן מופט, דווייט טיילור
עריכה ויליאם מייס
שחקנים ראשיים סופיה לורן
אלן לאד
קליפטון ווב
מוזיקה הוגו פרידהופר
צילום מילטון קרסנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 באפריל 1957
משך הקרנה 111 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חיפוש מטמון, סרט דרמה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,800,000 דולר
הכנסות 3,300,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנער על הדולפיןאנגלית: Boy on a Dolphin) הוא סרט רומנטי אמריקאי משנת 1957 בבימויו של ז'אן נגולסקו, עם סופיה לורן, אלן לאד וקליפטון ווב בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "הנער על הדולפין" של דייוויד דיוויין (אנ') משנת 1955.

הוגו פרידהופר היה מועמד לפרס אוסקר לפסקול המקורי הטוב ביותר.

השיר "הנער על הדולפין" מושר בתחילת הסרט באנגלית על ידי ג'ולי לונדון ובמהלך הסרט ביוונית על ידי סופיה לורן. השיר קיבל גם נוסח בעברית של שמואל פישר והושר בפי דורותיאה ליביו.

זה הסרט ההוליוודי הראשון שצולם ביוון, אתרי הצילום הם האיים הידרה, רודוס, דלוס, פורוס ואתרים ביוון - האקרופוליס, אפידאורוס ומטאורה.

הבמאי נאלץ באמצעים שונים להתגבר על הפרש הגבהים בין סופיה לורן (1.83 מטר) ואלן לאד (1.68 מטר).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פדרה (סופיה לורן) היא בחורה שזופה וחטובה שמתגוררת באי הידרה במבנה של טחנת רוח ביחד עם אחיה הקטן ניקו. היא עוסקת בדליית ספוג מהים בצלילה חפשית מסירה נהוגה על ידי חברה ריף (ג'ורג' מיסטרל), מהגר מאלבניה.

יום אחד היא נתקלת בפסל מתכת עתיק של נער יושב על דולפין. היא נפצעת ממסמר שהיה תקוע שם וריף מביא אותה לרופא הכפר ד"ר הוקינס (לורנס נייסמית') שמטפל בה ומזהה את המסמר כשייך לספינה שטבעה שם לפני 2,000 שנה ובה היה הפסל הזה שלדבריו יקר מאד.

הוא מצייד אותה ברישום של הפסל ושולח אותה לאקרופוליס באתונה להציג זאת לפני מתעניינים. פדרה פוגשת שם את הארכאולוג האמריקאי ד"ר ג'יימס קאלדר (אלן לאד) שמתייחס לזה בזלזול וכן למליונר ויקטור פרמלה (קליפטון ווב) שמשוטט בים התיכון ביאכטה שלו וסוחר בממצאים ארכאולוגים גנובים. הוא מתייחס ברצינות, מזמין אותה ליאכטה שלו ובינתיים נוסע למנזר במטאורה כדי למצוא חומר על הפסל הזה ומוצא במנזר את ד"ר קאלדר שגם הוא מתעניין.

פרמבלי וקאלדר מגיעים להידרה ופרמבלי מבקש מפדרה שתוביל את קאלדר לחפש בכל המקומות פרט למקום שבו נמצא הפסל עד שייתיאש ויפסיק. הוא מנסה לשחד את קאלדר שיפסיק בחיפושיו אבל נתקל בסירוב.

במשך הזמן מתפתח רומן אהבה בין פדרה לקאלדר שאינו יודע שהיא עובדת נגדו. פרמלי מצליח לשחד את ריף בסכום כסף גדול וזה שולף את הפסל ממקומו ומסתיר אותו במערה כדי שימסור אותו אחר כך לפרמלי תמורת סכום נכבד שייאפשר לו לשאת את פדרה ולקחת אותה איתו לאלבניה.

בינתיים מבלה פדרה עם קאלדר בטברנה ומסיחה את דעתו לפי בקשת ריף. קאלדר חושד ומערב את נציג ממשלת יוון שעוקב אחרי ריף. פדרה מנסה לשכנע את ריף כי הפסל שייך לעם היווני אך הוא סוטר לה, מביא אותה לסירה שמתחתיה קשור הפסל וקושר אותה והם בדרכם למסור אותו לפרמלי. קאלדר ונציג הממשלה מפתיעים אותם ורוצים לעצור את פרמלי אך הפסל לא נמצא כי ניקו חתך את החבלים שקשרו אותו לסירה. פרמלי משוחרר ומורה לאנשיו להפליג למונטה קרלו והשאר חוזרים להידרה עם הפסל ומתקבלים בשמחה במטח כבוד מתותחי החוף. קאלדר ופדרה מתחבקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סופיה לורן פדרה
אלן לאד ד"ר קאלדר ארכאולוג
קליפטון ווב ויקטור פרמלי סוחר עתיקות
חורחה מיסטרל ריף חבר של פדרה
לורנס נייסמית' ד"ר הוקינס רופא

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]