הנרי וו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנרי וו
הופעה ראשונה פארק היורה
הופעה אחרונה עולם היורה: עולם חדש
יוצרים מייקל קרייטון
גילום הדמות בי.די. וונג
מידע
מקצוע גנטיקאי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד"ר הנרי וו הוא דמות בדיונית של מדען מסרטי פארק היורה מאת מייקל קרייטון, שהוא הגנטיקאי הראשי של פארק היורה וראש צוות ההנדסה של תאגיד "אינגן". והיוצר של ההנגדסה הגנטית של הדינוזאורים. אף שפעילותו מדעית בעיקרה הוא הופך בסדרת הסרטים לנבל עיקרי העוזר לייצר דינוזאורים היברידים ומסוכנים למען נבלים מרושעים, אף שלבסוף הוא גואל את עצמו.

בסרטים דמותו מגולמת בידי בי.די. וונג שבדומה לדמותו בעל מוצא סיני. בתפקידו הוא מופיע בסרט הראשון, סרט הרביעי, סרט החמישי וסרט השישי וכן הוא מדבב את דמותו במשחקי המחשב Jurassic World Evolution ו-Jurassic" World Aftermath". הוא מופיע גם בסדרה עולם היורה: מחנה הקרטיקון, בה הוא מדובב בידי גרג צ'ון.

הנרי הוא הדמות שהופיעה הכי הרבה בסדרה לצד מלקולם, אך מלקולם מופיע גם בשני הספרים בעוד וו מופיע רק בראשון. עדיין הוא הדמות היחידה מהטרילוגיה הראשית שמופיעה בסרט הרביעי. הוא גם מגלם את הנבל העיקרי היחידי בזיכיון שלא נהרג אלא גאל את עצמו.

למעשה הבמאי קולין טרוורו (במאי הסרטים הרביעי והשישי) ובי. די. וונג הודיעו שהם אינם רואים בד"ר וו נבל[1] אלא כ"מדען גאה בעל שאיפות גבוהות ופזיזות העובר שינויים לאורך הזיכיון ומבין את הסכנה בשימוש בכוח ההנדסה הגנטי המסחרי החמדני המקיף אותו, בעודו מנסה לבסוף לתקן את הנזקים להם גרם ובכך פודה את עצמו"[2].

דמותו של הנרי וו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בי.די. וונג, השחקן שמגלם את ד"ר הנרי וו.

בספר הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר הראשון הנרי מוצג כמדען שאפתני ותלמידו של הגנטיקאי נורמן את'רטון, אשר עבר לעבוד עם האמונד לאחר עסקה מוצלחת לשיבוט דינוזאורים תוך 5 שנים. בניגוד לדמותו הקולנועית וו אינו רוחש מזימות וגם חולק על עניינים רבים עם האמונד האדיש אליו והוא נשאר באי במשך הסערה ומנסה לעזור לשאר הניצולים. לאחר בריחת הרפטורים ממכלאותיהם. עם זאת למרות ניסיונו הוא נהרג מדקירה במעיו בידי רפטורים שעמדו לפרוץ לאכסניה, בניסיון לעזור לאלי סאטלר. הוא מוזכר בקצרה גם בספר השני.

בסרט הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט הראשון הנרי מופיע לזמן קצר בתור גנטיקאי במעבדה של "אינג'ן" בפארק היורה לצד האמונד. בעוד אלן גרנט, אלי סאטלר ואיאן מלקולם צופים בצוות שלו מטפל בצאצאי ולוצירפטורים שבקעו והוא משיב לטיעוניו של מלקולם שהדינוזאורים אינם יכולים להתרבות באי מאחר שכולם נקבות, מבלי להבין שהם יכולים להחליף את מינם. הוא אינו מופיע בהמשך הסרט וכנראה נמלט בעת הסופה עם עובדים נוספים, מה שהציל אותו מהסכנות באי.

בסרט הרביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי חוזר בסרט הרביעי, לאחר פעילות של רביית דינוזאורים לא-חוקיים שונים בין הסרטים, הפעם בפארק "עולם היורה" של סיימון מאסראני, בו הוא גם משמש כגנטיקאי הראשי. בפארק החדש שהוקם הוא הולך עם השיבוט הגנטי רחוק יותר ומצליח להחזיר מגוון דינוזאורים ואף מוסזאורוס גדול לחיים ועם זאת רוקם בסתר עסקה עם ויק הוסקינס, אחראי הביטחון של הפארק ומייצר עבורו דינוזאור כלאיים טורפני ואיטיליגנטי שיועד לשימושים צבאיים. לאחר בריחתו של היצור המכונה "אינדונימוס רקס" מכלובו, סיימון מגיע להתעמת איתו אך הוא טוען שהוא רק פעל אחר הוראותיו ליצור יצור מרשים. לאחר מכן הוא נמלט במסוק עם עוברים, בעוד מובטח לו מעוסרו של הוסקינס שהוא יקבל שכר הולם, ולא נראה עוד בסרט. הוסקינס שנשאר על האי נטרף בידי הרפטורית "דלתא" וגם האינדונימוס רקס נטרף בידי המוסזאורוס בסוף הסרט. לאחר האירועים, כנראה בעידוד הבעלים מאסראני, הוא מפוטר מחברת אינגן שפושטת את הרגל ונמצא אשם בהמצאה לא-אתית בידי הקהילה המדעית ששוללת את תאריו.

הוא מופיע גם בעולם היורה: מחנה הקרטיקון כאשר הוא עורך ביקור למחנה הקרטיקון עד שברוקלין נכנסת למשרדו ומגלה פרטים במחשבו האישי ואז הוא מסלק אותם. לאחר מכן הוא מוצג בתור היוצר של היצור ההיברידי המסוכן "סקרופיוס רקס" ובהמשך חוזר לחלץ את מחשבו ואת ממצאיו, אך החבורה לוקחת לו אותם. האנשים שלו לוכדים את ברוקלין אך היא נמלטת בעזרת החבורה שמוליכה לעברו עדר אנקילוזאורוסים. במהלך המהומות נשבר מחשבו האישי והוא עולה על המסוק חזרה. למרות פעולות החבורה הוא מתנגד לניסיונו של הוקס להרוג אותם מאחר שהם אינם חלק מהמשימה.

בסרט החמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי חוזר בסרט החמישי, הפעם באחוזתו של לוקווד בעודו רוקם עסקה עם אלי מילס על יצירת בן כלאיים חדש בשם "אינדורפטור" בניסיון להרביע אותו. צוות מיוחד נשלח לחלץ את עצמות האינדונימוס מהלגונה בפארק. האינדורפטור מוצג במכירה פומבית באחוזה, נמכר, אף שנאמר שאינו למכירה, אך משוחרר ברחבי האחוזה ומחסל אנשים עד שלבסוף הוא משופד על קרני טריצרטופס למוות. הנרי מורדם בידי פרנקלין ווב שמזריק לו חומר הרדמה. עם זאת אנשיו של מילס מגיעים ולוקחים אותו למקום בטוח.

בסרט השישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי חוזר בסרט השישי, בעודו עובד ב"ביוסין" עם דודג'סון והוא משבט עבורו חגבי ארבה פרהיסטוריים הזורעים הרס ברחבי העולם, למעט בזרעי התאגיד. עם זאת הנרי סבור שלבסוף הארבה יצליח לפגוע גם בתבואה של התאגיד ומחפש דרך להשמיד אותו. לשם כך הוא מבקש להביא את מייזי לוקווד ואת "בטא", הרפטורית התינוקת של "בלו" - שניהם נולדו ללא התעברות אמם עקב מבנה DNA מהונדס שהנרי מנסה להפנות נגד הארבה וליצור בו פתוגנים. מייזי מגיעה למעבדה כעוסה והנרי מרגיע אותה בכך שהכיר את אמה, שרלוט לוקווד שעבדה לצידו בפארק ואף מראה לה סרטונים שלה, וכן מבקש ממנה לעזור לו לפתח נוגדן מה-DNA שלה. כאשר דוד'גסון שמע אותו הוא ביקש שיצא לתת הסברים, מה שנתן תירוץ למייזי לברוח יחד עם "בטא". לאחר שהחבורה מתאחדת ובורחת מגיגאנוטוזאורוס, הנרי מתוודה בפניהם שטעה ושיוכל לתקן את נזק הארבה ולמרות הכעס עליו עקב האירועים שיצר הם משוכנעים בידי מייזי לתת לו הזדמנות לתקן. אז הוא בורח עם החבורה מהגיגאנוטוזאורוס (אף שזרועו נשברת בבריחה) וטס איתם מהעמק. הנרי מופיע בהמשך עם חגב הנושא פתוגן שישלוט באוכלוסיית הארבה ומצליח לחולל מהפכה גנטית, אותה הוא זקף לעבודתה של שרלוט.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]