הנשיקה האחרונה של הקיסר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנשיקה האחרונה של הקיסר
The Exception
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "הנשיקה האחרונה של הקיסר" מאת אלן ג'וד
בימוי דייוויד לבו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סימון בורק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לילי ג'יימס
ג'יי קורטני
ג'נט מק'תיר
כריסטופר פלאמר
בן דניאלס
אדי מארסן
אנטון לסר
מוזיקה אילן אשקרי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רומן אוסין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
בריטניהבריטניה בריטניה
חברה מפיצה A24 (בארצות הברית)
Signature Entertainment (בבריטניה)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בספטמבר 2016
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 834,580 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היוצא מן הכללאנגלית: The Exception) הוא סרט בריטי-אמריקני אשר הופץ בישראל בשם הנשיקה האחרונה של הקיסר (The Kaiser's Last Kiss). הסרט עוסק בשנותיו האחרונות של וילהלם השני, קיסר גרמניה, כגולה בארמון דורן שבהולנד.

עלילת הסרט מבוססת על ספרו של אלן ג'וד "הנשיקה האחרונה של הקיסר". אף על פי שהעלילה מתרחשת בהולנד, הוא צולם בבלגיה במהלך שישה שבועות בשנת 2015. הקרנת הבכורה שלו הייתה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו ב-12 בספטמבר 2016.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות מלחמת העולם השנייה, שטפן ברנדט (ג'יי קורטני) הוא האופטמן בוורמאכט אשר נפצע במהלך המערכה בפולין. הוא פטריוט גרמני ומאמין ברוחו של הוורמאכט, אך סולד מפשעי המלחמה הגרמניים. מאז פציעתו הוא ממלא עבור הצבא עבודות משרדיות. ב-1940, בעקבות הקרב על הולנד, הוא מקבל משימה מיוחדת. הוא אמור לפקד על קבוצת חיילים שתדאג לביטחונו של וילהלם השני, קיסר גרמניה הגולה שנמצא כבר למעלה מעשרים שנה באחוזת דורן שבהולנד, אולם עדיין מהווה סמל לאומי בעיני גרמנים רבים. ברנדט מגיע לאחוזה ומתוודע שם לקיסר הזקן (כריסטופר פלאמר), לרעייתו הרמינה, נסיכת רויס-גרייץ (ג'נט מק'תיר), ולמנהל משק הבית הקיסרי אוברסט זיגורד פון אילזמן (בן דניאלס). הוא נפגש עם מפקד הגסטאפו המקומי שמודיע לו כי יש חשש שסוכן בריטי חדר לאחוזה על מנת להתנקש בקיסר. ברנדט נפגש גם עם מיקה דה יונג (לילי ג'יימס) הולנדית העובדת כמשרתת באחוזה, והם מתאהבים. מיקה מספרת לברנדט שהיא יהודייה אולם הוא משיב שזה לא מעניין אותו. עם זאת, ברנדט מגלה שמיקה נפגשת בחשאי עם הכומר המקומי של העיירה.

אשתו של הקיסר מקווה להשתמש בשלטון הנאצי במטרה להחזיר את משפחתה לשלטון בגרמניה. היא מארגנת ביקור באחוזה של היינריך הימלר (אדי מארסן) אשר נפגש עם הקיסר ומודיע לו שהיטלר החליט לאפשר לו לחזור לשלטון בגרמניה בתור מונרך חוקתי. לאחר מכן נפגש הימלר עם ברנדט ומספר לו שההצעה של היטלר היא למעשה תרמית שנועדה לחשוף את אחרוני המלוכנים הגרמנים. במקביל, אנשי הגסטאפו מגלים שהכומר המקומי מעביר תשדורות לבריטים, ומבין שמיקה היא למעשה המרגלת שחדרה לאחוזה. הוא מתעמת אתה אולם מחליט שלא להסגיר אותה. לאחר מכן מתקיימת אוכל הימלר ארוחת ערב עם המשפחה הקיסרית, ומספר בהנאה על השמדת יהודים ובעלי מוגבלויות. הקיסר מזדעזע, אולם לא אומר דבר.

לאחר ארוחת הערב יוצא הקיסר לבדו אל היער, ומיקה פוגשת אותו ומוסרת לו הצעה מווינסטון צ'רצ'יל לחזור לשלטון בגרמניה לאחר המלחמה אם יעבור לשתף פעולה עם בעלות הברית. הקיסר חוטף התקף לב ומיקה רצה לחפש עזרה. במקביל, הכומר נשבר בחקירת הגסטאפו ומספר להם שמיקה היא המרגלת. אנשי הגסטאפו נכנסים לאחוזה במטרה לחפש את מיקה, אולם ברנדט מסתיר אותה בתוך הטנדר שעליו הוא מעמיס גם את הקיסר החולה במטרה להבריח אותו לבית החולים. הקיסר משתף פעולה עם התרמית ולא חושף את מיקה. כשהם מתרחקים מהאחוזה, מיקה נמלטת ואומרת לברנדט לחפש אותה לאחר המלחמה. בסוף הסרט מקבל ברנדט מסר ממיקה דרך הצלב האדום, ומגלה שהיא הגיעה בשלום ללונדון. לאחר מכן מראית מיקה עצמה ממתינה לפגישה עם צ'רצ'יל, ומתגלה כי היא בהריון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]