הסוכן הנרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסוכן הנרי
Henry Danger
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים דן שניידר
דנה אולסן
כותבים דן שניידר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סטיב הופר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים

ג'ייס נורמן
קופר ברנס
ריאל דאונס
שון ריאן פוקס
אלה אנדרסון
מייקל.ד. כהן,

יעל אזולאי.
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 122
תוכנית המשך הרפתקאות הסוכן הנרי
סוכני העל
הפקה
מפיק דן שניידר
חברת הפקה Schneider's Bakery
Nickelodeon Productions
CBS Television Studios
הפצה ניקלודיאון, נטפליקס, CBS Television Distribution, Paramount Media Networks עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Michael Corcoran עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22-43 דקות
שידור
רשת שידור ניקלודיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל TeenNick ישראל
פורמט (תמונה) 16:9
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 26 ביולי 201421 במרץ 2020
תקופת שידור בישראל 2014 – 2020
קישורים חיצוניים
www.nick.com/henry-danger/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסוכן הנריאנגלית: Henry Danger) היא קומדיית מצבים אמריקאית לנוער, המשודרת בערוץ ניקלודיאון. הסדרה שודרה מ-26 ביולי 2014 עד ל-21 במרץ 2020. בסדרה מככבים ג'ייס נורמן, קופר ברנס, ריאל דאונס, שון ריאן פוקס ואלה אנדרסון. התוכנית נוצרה על ידי דן שניידר ודנה אולסן. בסוכן הנרי יש כמה דמויות נבלים מאוד מוכרות. כגון: פרנקיני, וגומר. פרנקיני הוא אח של קאט ולנטיין מהתוכנית סאם וקאט+ויקטוריוס בנוסף, גומר הכיר את קאט בסאם וקאט, וכאשר הסדרה סאם וקאט הסתיימה, גומר עבר לשחק בסדרה הסוכן הנרי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתמקדת בהנרי הארט, נער בן 13, שמחפש עבודה ומוצא משרה של מנקה בחנות תמהונית בשם "גרוטאות ועוד". הנרי מגלה שמתחת לחנות נמצאת המאורה של גיבור העל של העיר סוולויו - "קפטן מן" (שזהותו הרגילה היא בשם ריי מנצ'סטר). להנרי מתברר שמשרתו היא להיות עוזרו של "קפטן מן". הוא הופך לעוזרו ומקבל את הכינוי "קיד דאנג'ר" (בעברית: "ילד סכנה").

ריי משביע את הנרי שלא יגלה את האמת לגבי עבודתו, אך חברתו הטובה שרלוט מגלה שהנרי הוא ילד סכנה[דרושה הבהרה] כבר בפרק הרביעי של הסדרה. לאחר מכן מסכים ריי לקבל את שרלוט בתור עובדת במקום. בהמשך העונה הראשונה מצטרף גם שוואז, מכר של ריי מהעבר. בפרק האחרון של העונה השנייה מגלה גם ג'ספר, חברו של הנרי, את זהותו הסודית. ריי רוצה למחוק את הזיכרון של ג'ספר, אך הנרי מספר לריי על חברותו רבת השנים עם ג'ספר. ריי נמלך בדעתו ולבסוף מקבל גם את ג'ספר לעבודה. בעונה החמישית מגלה פייפר, אחותו של הנרי, צינור שמוביל למאורה. היא רואה את ריי והנרי הופכים לקפטן מן וילד סכנה. לאחר שפייפר מוכיחה את עצמה כיעילה היא מתקבלת לעבודה, למרות דאגתו של הנרי לשלומה.

הסדרה מסתיימת בעונה החמישית בפרק בו הנרי מבין שבזבז את כל חייו בלהיות ילד סכנה וכעת כל חבריו עומדים לעזוב. הנרי פורש מתפקידו בדיוק כשדרקס חוזר, לאחר שבעונה הרביעית החבורה שלחה אותו לעבר לתקופת אנשי המערות. דרקס מתכנן להשתמש במוחק הזיכרון כדי למחוק את זכרונותיהם של כל תושבי העיר מקפטן מן. בעזרת נשק האומגה שיכול להשמיד את קפטן מן, הם מצליחים לגרום לדרקס לאבד את כוחו שהגן עליו מכל פגיעה. בקרב האחרון על הצפלין המעופף, ילד סכנה וקפטן מן נלחמים בדרקס ומצליחים לשלוח אותו לכלא. ריי מזכיר שקרב זה הוא הקרב החלומי שלו, אך זה גם הקרב האחרון של ריי והנרי ביחד. הצפלין עומד להתרסק על בית חולים לתינוקות וילד סכנה מקריב את עצמו כדי למנוע את הפגיעה בבית החולים. במקביל תגובת שרשרת כימית גורמת להתפוצצות כל 10 המערות. ג'ספר ושרלוט כמעט מצליחים לברוח ברגע האחרון. בהמשך מסתבר שהנרי שרד, כיוון שבמהלך הקרב עם דרקס, הוא קיבל שדה כוח שהגן עליו מההתרסקות. הנרי וחבריו עוזבים את העיר. בסצנה האחרונה, לאחר כמה שבועות, הנרי שרלוט וג'ספר עוברים להיות גיבורי על בעיר מלאת פשע. ריי ושוואז פותחים אקדמיה לגיבורי על, שם ילמדו ארבעה ילדים, בוז, מיילס, מיקה וצ'אפה, שבמהלך הקרב עם דרקס, נפגעו מנשק האומגה וקיבלו כוחות על. הפיכתם לגיבורי על מוצגת בסדרת המשך הנקראת "סוכני העל" (באנגלית: Danger Force).

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12626 ביולי 201416 במאי 2015
21812 בספטמבר 201517 ביולי 2016
31917 בספטמבר 20167 באוקטובר 2017
42221 באוקטובר 201720 באוקטובר 2018
5373 בנובמבר 201821 במרץ 2020

בישראל, עונות 3-1 היו אותם מספרי פרקים, ועונה 4 20 פרקים בישראל, ועונה 5 39 פרקים בישראל.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק בסדרה מספר הפרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית
1 1 יוצאים למשימה: חלק 1 The Danger Begins 26 ביולי 2014
2 2 יוצאים למשימה: חלק 2
4 3 עוד סכנות, עוד בעיות Mo' Danger, Mo' Problems 13 בספטמבר 2014
3 4 הסוד נחשף The Secret Gets Out 20 בספטמבר 2014
5 5 דמעות החיפושית המאושרת Tears of the Jolly Beetle 27 בספטמבר 2014
6 6 מורה מחליף Substitute Teacher 4 באוקטובר 2014
7 7 הסוכן ג'ספר Jasper Danger 18 באוקטובר 2014
8 8 אבן החלל The Space Rock 1 בנובמבר 2014
9 9 ילדת יום ההולדת נפלה Birthday Girl Down 8 בנובמבר 2014
10 10 יותר מדי תחרות Too Much Game 15 בנובמבר 2014
11 11 הנרי איש החיה Henry the Man-Beast 22 בנובמבר 2014
12 12 בראד הבלתי נראה Invisible Brad 10 בינואר 2015
13 13 אזהרת ספויילר Spoiler Alert 24 בינואר 2015
14 14 מסובבים ופורצים Let's Make a Steal 31 בינואר 2015
15 15 סופר הר געש Super Volcano 7 בפברואר 2015
16 16 הדייט המזויף שלי My Phony Valentine 14 בפברואר 2015
17 17 תקועים במארה Caved In 28 בפברואר 2015
18 18 נשיקה במעלית Elevator Kiss 7 במרץ 2015
19 19 איש משפחה Man of the House 14 במרץ 2015
20 20 מכסחי החלומות Dream Busters 21 במרץ 2015
21 21 ילד מרותק Kid Grounded 4 באפריל 2015
22 22 קפטן אידיוט Captain Jerk 11 באפריל 2015
23 23 מלכודת הדלי The Bucket Trap 18 באפריל 2015
24 24 הנרי והילדה הרעה - חלק 1 Henry & the Bad Girl, Part 1 2 במאי 2015
25 25 הנרי הילדה הרעה - חלק 2 Henry & the Bad Girl, Part 2 9 במאי 2015
26 26 החברה האמיתית של ג'ספר Jasper's Real Girlfriend 16 במאי 2015

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הנרי הארט "ילד סכנה" (ג'ייס נורמן) - נער בן 13 שמוצא עבודה בחנות תמהונית, הופך לעוזרו של קפטן מן ומקבל את הכינוי "ילד סכנה". אחותו היא פייפר, וחבריו הטובים הם שרלוט וג'ספר. בעונה השלישית מקבל כוח על - רפלקסים סופר מהירים - אך מאבד אותם בעונה החמישית, כאשר הוא מקריב את כוחותיו להצלת העולם. בסוף העונה החמישית מקבל שדה כוח.
  • ריי מנצ'סטר "קפטן מן" (קופר ברנס) - גיבור העל של העיר סוולויו. קיבל את כוח על שהופך אותו לחסין כל בעקבות תאונה בילדותו. הוא שוכר את הנרי ומספר אנשים אחרים, שיעזורו לו לטפל בפשע בעיר. קפטן מן הוא איש תמהוני,לא אחראי ואוהב להפוך מקרים מסוכנים למצחיקים ומהנים, אך כוונתו תמיד טובה. הוא מאוהב באמא של הנרי וידוע במשפט "אני בסדר" (I’m okay).
  • שוואז שוורץ (מייקל די. כהן) - עוזרו של ריי, אשר מצטרף לצוותו בפרק 10 בעונה 1. שווארז הוא נמוך, מלא, בהיר עור וחכם. יש לו מבטא, ולעיתים הוא לא מצליח להגות מילים בצורה נכונה.
  • שרלוט פייג' (ריאל דאונס) - חברתו הטובה ביותר של הנרי, חכמה מאוד ובעלת סקרנות גדולה. במהלך העונה הראשונה מגלה את סודו של הנרי ומקבלת עבודה במאורה של קפטן מן כהאקרית מחשבים. היא כנה ואינה אוהבת שמסתירים ממנה דבר. היא חושבת מחוץ לקופסה, ותמיד עוזרת לכולם. כולם תמיד שוכחים את שם המשפחה שלה.
  • ג'ספר דנלופ (שון ריאן פוקס) - חברו הטוב ביותר של הנרי מאז גיל 5, יוצר דברים רעים מאוד, אף על פי שכוונותיו טובות ותמימות. ג'ספר נוטה להסתבך עם פייפר לעיתים קרובות. הוריו לא מופיעים בסדרה, אך עולה השערה כי הם לא ממש אוהבים אותו או דואגים לו. בסוף העונה השנייה הוא מגלה על סודו של הנרי והופך לעוזרו.
  • פייפר הארט (אלה אנדרסון) - אחותו של הנרי, בת 9. היא ערמומית, מתוחכמת ונוטה לסבך את ג'ספר בצרות. בעונה השנייה היא מקבלת רישיון נהיגה בטעות ומאז נוהגת בעצמה. נוטה לצעוק על ג'ספר, מעריצה את ילד סכנה ומחשיבה אותו כחתיך, מה שמגעיל את הנרי. ידועה במשפט "אני לא בסדר" (!!!I'm not OK). במהלך העונה החמישית היא מגלה שאחיה הנרי הוא ילד סכנה.
  • גייק הארט (ג'פרי ניקולס בראון) - אביהם של פייפר והנרי. לא מחבב את ג'ספר. לפעמים נוטה להתנהג בטיפשות.
  • גברת הארט (קלי סאליבן) - אמם של פייפר והנרי. ריי מאוהב בה. היא אחראית ונחושה, ורוצה להוות דוגמה טובה לילדיה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוליבר (מת'יו זאנג) - ילד מוזר בכיתתו של הנרי. חברו הטוב הוא סידני. אוהב לאכול חרקים. חנון, בת דודתו היא קרישה. בניגוד לסידני, הוא שמן ונמוך.
  • סידני (ג'ו קפריליאן) - ילד מוזר בכיתתו של הנרי, חברו הטוב הוא אוליבר. אוהב לאכול חרקים. בניגוד לאוליבר, הוא רזה וגבוה.
  • גוץ' (דנקן בראבו) (עונות 1–2) - הקופאי בחנות "גרוטאות ועוד". גוץ נראה מוזר במבט ראשון, אך הוא ידידותי מאוד כשמכירים אותו. יש לו צמח לא כל כך ידידותי, שנושך כמעט את כולם. בעונה השלישית מחליף אותו ג'ספר בתור הקופאי.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קלואי הארטמן (ג'ייד פטיג'והן) - חברתו לשעבר של הנרי, לא מסתובבת איתו הרבה אחרי שמקבל את העבודה. הופיעה לראשונה בפרק "הנרי איש-החיה". עזבה את הנרי לטובת תוכנית ריאלטי (kids in the” woods”).
  • ביאנקה (מייב טומאלי) - חברה לשעבר של הנרי. הנרי מתנשק איתה בתור ילד סכנה, כאשר הוא מציל אותה ממעלית שנתקעה. נחמדה ואוהבת. עזבה את הנרי לטובת תוכנית ריאלטי.
  • ורוניקה (מדיסון אייסמן) - ילדה מ"כלבי הקיר", כנופיית גרפיטי מושחתת, המאוהבת בילד סכנה ומתנשקת איתו מספר פעמים. לבסוף היא פורשת מהכנופיה לטובתו. הופיעה ב-3 פרקים. נעצרת בעונה השנייה.
  • חברי השייקריות הופיעו בשלושה פרקים כחלק מפרקי הקרוסאובר עם הסדרה, בהם הם מנסים להציל את דאבל ג'י, אביו של אחד מהשייקריות, מהנבל המרושע דוקטור מיניאק. הם מגלים את זהותו של הנרי לאחר שהדסון, אחר מחברי החבורה, מנפח את המסטיק של הנרי והופך לילד סכנה בעצמו.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ואן דאל (ג'וש פינג'רהוט) - הבוס של "כלבי הקיר", כנופיית גרפיטי בסוולויו. מרושע ושונא את קפטן מן. הופיע ב-2 פרקים ובספיישל "רעם וסכנה".
  • ג'ף בילסקי (ריאן גרסמייר) - הפושע הכי טיפש בעיר. שמן ונוטה לשדוד מסעדות. מתגלה בעונה 5 כאח של מיטש ובילי בילסקי בארוחת ערב עם משפחתו של הנרי.
  • בראד הבלתי נראה (ג'ייק פארו) (קול) - חבר ישן של ריי. חושבים שהוא מת בעונה 1. בעונה 2 הוא חוזר וקובר את הנרי וריי חיים; למזלם ג'ספר ופייפר מצילים אותם. בעונה החמישית עוזר להם ובתמורה חוזר להיות נראה.
  • דוקטור מיניאק (מייק אוסטרוסקי) - פושע בריטי גאון
  • האחות קוהרט (אמבר בלה מוס) - העוזרת המרשעת והחתיכה של דוקטור מיניאק. מאוהבת בקפטן מן.
  • פרנקיני (פרנקי גרנדה) - יוטיובר מטורף שניסה לחשוף ולהרוג את קפטן מן וילד סכנה. באחד הפרקים בעונה החמישית הטיל קללה מוזיקלית על העיר ובכך גרם לתושבים לחיות במחזמר.
  • גומר (זוראן קורח) - עוזרו הטיפש והמגושם של פרנקיני. הופיע לראשונה בתוכנית סאם וקאט. בפרק הספיישל המוזיקלי בסוף העונה החמישית מתגלה כבעל יכולות שירה מרשימות.
  • הפעוט פושע משוגע שמחופש לתינוק ומתנהג בהתאם. בעזרת אנשיו תופס את קפטן מן פעמיים במאורה שלו ובמערת האיש. ניסה והצליח להפוך לחסין בפני כל, אך שוואז עצר אותו עד שהתפוגגה השפעת החסינות. לאחר מכן נכנס שוב לכלא.
  • כריש הטלפונים - פושע מטורף מהעונה הראשונה. בפרק 4 נושך את הטלפונים של אנשים בעזרת שיני הטיטניום שלו.
  • דרקס (טומי וולקר) - עוזרו הראשון של ריי, מופיע בעונות 3–5.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסוכן הנרי בוויקישיתוף