הסנאט של דלאוור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסנאט של דלאוור
Delaware Senate
חותם הסנאט הרשמי
חותם הסנאט הרשמי
חותם הסנאט הרשמי
מדינה דלאוורדלאוור דלאוור
סוג בית עליון
הרכב
מספר מושבים 21
התפלגות מושבי הסנאט
התפלגות מושבי הסנאט
     המפלגה הדמוקרטית (15)      המפלגה הרפובליקנית (6)
בחירות
בחירות קודמות בחירות 2022
בחירות הבאות בחירות 2024
מנהיגים
נשיא הסנאט בת'אני הול-לונג (מאז 17 בינואר 2017)
מנהיג הרוב בריאן טאונסנד (מאז 4 בנובמבר 2020)
מנהיג המיעוט ג'רלד הוקר (מאז 7 בנובמבר 2018)
משכן
מליאת הסנאט המדינתי
מליאת הסנאט המדינתי
קפיטול מדינת דלאוור, דובר
אתר אינטרנט
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסנאט של דלאווראנגלית: Delaware Senate) הוא הבית העליון של בית המחוקקים במדינת דלאוור שבארצות הברית. בסנאט חברים 21 סנאטורים וכל אחד מהם נבחר לתקופת כהונה בת ארבע שנים, למעט במקרים של חלוקת מחוזות בחירה מחדש – אז ניתן לבחור סנאטורים לכהונה בת שנתיים בלבד. בסנאט של דלאוור, המתכנס בקפיטול מדינת דלאוור שבעיר הבירה דובר, אין הגבלת כהונה.

על מנת להתאים את כהונת הסנאטורים לחלוקה מחדש של מחוזות בחירה אחת לעשור, תקופות הכהונה של סנאטורים אחדים מסודרות כך שעשרה מהם נבחרים לכהונה בת שנתיים בבחירות הכלליות הדו-שנתיות הראשונות שלאחר החלוקה מחדש, ולאחריהן לשתי כהונות בנות ארבע שנים. במקביל, 11 סנאטורים נבחרים לשתי תקופות כהונה ראשונות בנות ארבע שנים, ולאחריהן לקדנציות של שנתיים. כדי להיבחר לסנאט, על הסנאטורים להיות אזרחי ארצות הברית, להתגורר בדלאוור במשך שלוש שנים לפחות, ולהיות תושבי מחוז הבחירה שלהם לפחות שנה אחת לפני הבחירות. הם גם חייבים להיות בני 27 לפחות בזמן היבחרם.

בדומה לבתים עליונים אחרים של בתי המחוקקים של המדינות והטריטוריות של ארצות הברית, כמו גם בסנאט של ארצות הברית, הסנאט של דלאוור רשאי לאשר או לדחות מינויים של מושל דלאוור לממשלת המדינה, לוועדות ומועצות ציבוריות, ולתפקידי שפיטה בבית המשפט העליון. נשיאת הסנאט להלכה היא סגנית המושל המכהנת בת'אני הול-לונג. הנשיא הזמני המכהן הוא דייוויד סוקולה. מנהיג הרוב הוא הדמוקרט בריאן טאונסנד, ומנהיג המיעוט הוא ג'רלד הוקר מהמפלגה הרפובליקנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסנאט של דלאוור בוויקישיתוף