העמק המרכזי של קוסטה ריקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העמק המרכזי של קוסטה ריקה
Valle Central
מידע כללי
סוג עמק עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מיקום קוסטה ריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 9°55′00″N 84°04′00″W / 9.91667°N 84.0667°W / 9.91667; -84.0667
(למפת קוסטה ריקה רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מבט על העמק המרכזי מצפון הרי ארדיה

העמק המרכזיספרדית: Valle Central) היא רמה ואזור גאוגרפי במרכזה של קוסטה ריקה. אזור העמק המרכזי הוא מישורי יחסית, על אף שאזור זה מוקף בכמה הרים והרי געש. באזור העמק המרכזי של קוסטה ריקה נמצאים בסביבות שלושה רבעים מתושבי המדינה, ואזור זה כולל בין היתר את בירת המדינה והעיר המאוכלסת ביותר במדינה – סן חוסה. אזור העמק המרכזי משתרע על פני המחוזות הבאיםמחוז אלחואלה, מחוז ארדיה, מחוז סן חוזה ומחוז קרטגו. האזור משתרע על פני 11,366 קמ"ר, המהווים מעל לחמישית משטחי המדינה. הנהר טארקולס עובר בחלק המערבי של העמק המרכזי והנהר רבנטאזון עובר בחלק המזרחי של העמק המרכזי.

משום שאזור העמק המרכזי נמצא במיקום גבוה יחסית, הטמפרטורה הממוצעת בעמק המרכזי נעה לרוב בין 15 מעלות צלזיוס ל-30 מעלות צלזיוס. חלקו המערבי של העמק מושפע מרוחות הסחר בקיץ, וכמו שאר המדינה למעט. כמות המשקעים השנתית באזור העמק המרכזי נעה בין 1,900 מילימטרים ל-3,200 מילימטרים. הלחות באזור העמק המרכזי נעה בין 75% (לדוגמה באזור מחוז פאבס (אנ')), ל-87% (לדוגמה באזור מחוז פראייג'אנס (אנ')).

אזור העמק המרכזי הוא באופן מסורתי המקום המועדף לחיות בו בקרב תושבי קוסטה ריקה, והוא מכיל כמות אוכלוסייה גדולה יחסית ביחס לגודלו. אזור העמק המרכזי הוא מרכז פעילויות המסחר, התעשייה והשירותים של קוסטה ריקה.

אזור המטרופולין הגדול (אנ') (בספרדית: Gran Área Metropolitana), אשר ממוקם בעמק המרכזי, הוא האזור המאוכלס העיקרי בקוסטה ריקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]