הערומים והמתים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העֵרומים והמתים
The Naked and the Dead
כרזת הסרט הערומים והמתים
כרזת הסרט הערומים והמתים
כרזת הסרט הערומים והמתים
מבוסס על "העֵרומים והמתים" מאת נורמן מיילר
בימוי ראול וולש עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי RKO
תסריט דניאל סנדרס, טרי סנדרס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ארתור שמידט
שחקנים ראשיים קליף רוברטסון
אלדו ריי
ריימונד מאסי
מוזיקה ברנרד הרמן
צילום ג'וזף לאשל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 6 באוגוסט 1958
משך הקרנה 131 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מלחמה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3,000,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העֵרומים והמתיםאנגלית: The Naked and the Dead) הוא סרט מלחמה אמריקאי משנת 1958 בבימויו של ראול וולש. התסריט מבוסס על רב-מכר בשם זה מאת נורמן מיילר שהתבסס על ניסיונו כחייל לוחם בחזית דרום-מזרח אסיה במלחמת העולם השנייה.

הסרט צולם בפנמה בעזרת צבא ארצות הברית ובו קטעי קרבות של טנקים, ארטילריה, חי"ר וצי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוחמי מארינס מבלים בבאר בהונולולו לפני יציאה לקרב בפיליפינים ב-1943. מפקד המחלקה הוא סרג'נט סאם קרופט (אלדו ריי), לוחם קשוח וחסר עכבות שפקודיו שונאים אותו אך מפחדים ממנו. הוא אנטישמי ועצבני לאחר שאשתו בגדה בו וכן חסר רחמים כלפי שבויים יפנים אותם הוא הורג ולוקח את שיני הזהב שלהם.

מפקד הדיוויזיה הוא גנרל קאמינגס (ריימונד מאסי), אדם בודד וקשוח. הוא ממנה את לוטננט רוברט הרם (קליף רוברטסון) לעוזרו האישי. הרם הוא בנו של ידיד שלו, והוא מתייחס אליו כבן, והוא היחיד שאיתו הוא משוחח על בעיות אישיות.

קאמינגס סבור שהחיילים צריכים לפחד ממפקדיהם ורק אז יהיו לוחמים טובים; הרם סבור שיש להתייחס אל הלוחמים באהבה ובאופן שווה, ללא הבדלי דרגות. הוויכוח ביניהם מתחמם עד שהרם מבקש להשתחרר מתפקידו ולהעבירו לתפקיד קרבי. קאמינגס ממנה אותו לפקד כקצין על מחלקתו של קרופט.

קרופט לא מרוצה מהמפקד שנכפה עליו, אך אין לו ברירה. מטרת המחלקה היא לעבור דרך מעבר בהר, להגיע לצידו השני של האי ולדווח משם על תנועות היפנים.

הם נתקלים מדי פעם ביפנים וסובלים אבדות. אחד הלוחמים מת מהכשת נחש. קרופט רוצה להיפטר מהרם. הוא שולח את אחד הלוחמים, מרטינז, לבדוק את המעבר. מרטינז נתקל ביפני והורג אותו. הוא מדווח לקרופט על ההיתקלות, אבל קרופט אומר להרם שהמעבר פתוח. הרם מתקדם למעבר ונורה על ידי היפנים. שלושה לוחמים מפנים אותו באלונקה לעבר החוף.

בינתיים נפגע קרופט ונהרג, והלוחמים המעטים ששרדו מצליחים להגיע לקרבת החוף, שם הם מבחינים בצבא היפני הנסוג ומצליחים לדווח זאת למפקדה. הם ניצלים על ידי נחתת ביחד עם הרם ומלוויו. בעקבות הדו"ח שלהם על הנסיגה פותחים האמריקאים בהתקפה מוצלחת.

קאמינגס מבקר את הרם הפצוע וזה אומר לו כי את האלונקה נשאו חייל כומר וחייל יהודי, והם עשו זאת מתוך אהבה ולא מתוך פחד, וכי רוח האדם היא חזקה יותר מכל פחד וטרור הנכפה עליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]