הפטיש של לונדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפטיש של לונדון (המכונה גם "החפץ של לונדון") הוא שם שניתן לפטיש עשוי ברזל ועץ שנמצא בלונדון, טקסס (אנ') בשנת 1936. חלק מהפטיש מוטבע בתוך סלע, מה שמוביל לכך שהוא נחשב בעיני חלקים כממצא חריג מאחר שלא ברור כיצד סלע שנוצר 400 מיליון שנה לפני זמננו, לפי תיארוך פחמן יכול להיווצר סביב חפץ מלאכותי לכאורה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כביכול נמצא את הפטיש על ידי זוג מקומי, מקס האן ואהובתו הסודית, בעת שיצא לאורך מסלול הנחל האדום ליד העיר לונדון. הם הבחינו בפיסת סלע משוחררת עם מעט עץ שככל הנראה משובץ בה ולקחו אותה איתם הביתה. עשור לאחר מכן, בנם מקס פרץ את הסלע כדי למצוא את ראש הפטיש הנסתר בתוכו.

אורכו של ראש הפטיש ממתכת הוא 15 סנטימטר וקוטרו 25 מילימטרים, מה שמוביל את חלקם להציע שהפטיש הזה לא שימש לפרויקטים גדולים, אלא לעבודה נאה או מתכת רכה.[1] המתכת של ראש הפטיש מורכבת מ-96.6% ברזל, 2.6% כלור, ו-0.74% גופרית.[דרוש מקור] ראש הפטיש לא חלוד מאז גילויו באמצע שנות ה-30 של המאה ה-20.

הפטיש החל למשוך תשומת לב רחבה יותר לאחר שהוא נקנה על ידי קרל בא (Carl Baugh) בשנת 1983, שטען כי החפץ הוא תגלית "מונומנטלית 'לפני המבול'".[2] הוא השתמש בזה כבסיס להשערות כיצד האיכות האטמוספירית של כדור הארץ לפני שיטפון יכולה הייתה לעודד את צמיחתם של נפילים.[3] הפטיש הוא כעת תערוכה במוזיאון ראיות ליצירה (אנ') של באו, שמוכר העתקים ממנו למבקרים.[4]

משקיפים אחרים ציינו כי הפטיש תואם סגנונית לכלים אמריקניים טיפוסיים שיוצרו באזור בסוף 1800. העיצוב שלו תואם את הפטיש של כורה. הסבר אפשרי לסלע שמכיל את החפץ הוא שהמינרלים המסיסים מאוד באבן הגיר העתיקה עשויים להיווצר קרקע סביב האובייקט, באמצעות תהליך שכיח, שיוצר לעיתים קרובות דחיפות דומות סביב מאובנים וגרעינים אחרים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The London Artifact". www.creationevidence.org. נבדק ב-25 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Middleton, Jim (20 ביולי 2011). "The London Hammer". Historic Mysteries. נבדק ב-25 בפברואר 2015. First of all, there are conflicting reports as to where the object was actually located in the surrounding rocks. And there is no photographic evidence of the object prior to being disturbed. One report states that the hammer was embedded in a rock formation dating from the Cretaceaus Period (65-135 million years ago). But other accounts state that Mr. Hahn found the hammer bearing nodule “near” these surrounding rocks. Skeptics argue that minerals could have cemented the hammer around the Cretaceous rock after it was dropped or left behind. This could easily lead novice geologists to believe that the hammer and the rock formation are from the same time period. The only true method of determining the age of the hammer is through Carbon 14 dating of the wooden handle, but Baugh has yet to authorize this procedure. The handle appears to be partially fossilized, so this certainly adds to the argument that this a very ancient tool. But fossilization can occur prematurely through various natural methods. To skeptics, the hammer appears to be a tool that was abandoned or lost some 200 years ago, but to it’s [sic] supporters, this is a clear indication that man has been on this Earth much longer than previously thought. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Coppedge, M. "Giant Humans and Dinosaurs". www.biblebelievers.org.au.
  4. ^ Keith Fitzpatrick-Matthews (9 במאי 2007). "The London Artifact (Texas)". Bad Archaeology. נבדק ב-17 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)